Sunday, February 27, 2011

Ketua Pemuda Pas Melaka Belum Akhil Bahlil

Saya dapat rasakan Ketua Pemuda Pas Melaka, Kamaruddin Sidik belum akhil bahlil lagi kerana dia bercakap macam orang yang tak cerdik. Dia bercakap tak pakai otak dan tak melihat kiri kanan.

Patutlah dari dulu sampai sekarang Pas tidak pernah menang satu kerusi di negeri Melaka sedangkan di negeri-negeri lain di Semenanjung Malaysia Pas pernah menang. Semuanya kerana pemimpin-pemimpin Pas yang ada di Melaka jenis orang yang tak cerdik atau dalam bahasa kasar dipanggil bodoh.

Sekarang mari kita lihat kebodohan salah seorang pemimpin Pas Melaka. Petikan di bawah dipetik dari malaysiakini.
PAS mendakwa BN yang diwakili Umno mengamalkan sistem dinasti iaitu turun temurun jawatan pemimpin, dari bapa turun ke anak.

Ketua Dewan Pemuda PAS Melaka, Kamaruddin Sidik mendakwa, amalan itu sudah lama dipraktikkan Umno dan dibuktikan dalam pilihan raya kecil Merlimau.

"Ini telah lama berlaku dalam Umno. Dari bapa kemudiannya diserahkan kepada anak seolah-olah perlakuan dalam satu dinasti.

"Orang ramai yang saya temui pun telah menyuarakan rasa tidak puas hati dengan perkara ini," katanya hari ini.

Kamaruddin merujuk mengenai pemilihan calon BN bagi DUN Merlimau, Roslan Ahmad, iaitu anak kepada bekas ADUN Sungai Rambai, Allahyarham Datuk Ahmad Ithnin.
Itu kata dia.

Dia sedar atau tak sedar yang rakan-rakan dia dalam gabungan yang dinamakan pak-khatan rakyat lagi teruk.

Halo Kamaruddin,

Siapa dia Lim Kit Siang ?

Siapa dia Lim Guan Eng ?

Siapa di Betty Chew ?

Siapa dia Karpal Singh ?

Siapa dia Gobind Singh ?

Siapa dia Jagdeep Singh ?

Siapa dia Anwar Ibrahim ?

Siapa dia Wan Azizah ?

Siapa dia Nurul Izzah ?

Jawab yang itu dulu wahai Kamaruddin Bongok...

15 comments:

Pemuda TG said...

Satu lagi produk Pas yang berkualiti rendah mutu nya....Din bonggok..

Sports said...

ha ha ha... mcm ni nak pimpin rakyat?... buang kopiah tu la bahlol punya hamPAS...

Anonymous said...

Atau boleh juga dikenali sebagai din bingai.. haha.. cakap pakai pale lutut macam tu la..

Anonymous said...

laaaa...alangkah bongoknya ketua pemuda pas melaka tu..
wooooi malu la wei

Anonymous said...

LAAA...APSAL BONGOK GILE KETUA PEMUDA PAS TU? SIBUK NAK MENGATA ORANG, GENG SNDR LAGI TERUK...KAH KAH KAH

Anonymous said...

paku dulang paku serpih, mengata orang dia yg lebih..ewaaaah

Anonymous said...

memang itu pun kerja PAS selama ini...Gunakan pulak nama Islam, lagi haru biru orang Melayu dari PAS ini...semakin bebal...

Anonymous said...

Mungkin dia bercakap dlm keadaan tak sedarkan diri tanpa nengok kiri kanan? Kalo tak sedar diri makna eh tak waras, kalo tak waras, dah beradik gila.. gila glemor tu weihhh.. nak nonjol diri kot2 naik nama pru 13 nanti hahaha.. study dulu weih.. bykkan fakta dlm pale otak tu... patutpun gelarkan din ngok.. huehuehue

~Z~

nazanxl said...

Tak tepat lah kalau sebut UMNO amal dinasti dalam kes Merlimau nih...

1) Dinasti bermaksud dari bapak pas ke anak.. dalam kes Merlimau bapak pas ke beberapa wakil rakyat (dalam bbrapa PRU), pastu baru dapat kat anak dlm PRK kali nih... nih dinasti celah mana plak.. DINASTI SEBENAR ialah kalau LKS pas kat LGE atau AI pas kat I&A atau KS pas ke GS..

2) Bapak dia bertanding kat Sungai Rambai, apa kaitan dengan Merlimau?

sejahtera39 said...

mcmana tak bodoh...
hidup mati bertuankan dapigs..

ada akal tak nak guna untuk berfikir..mana betul mana salah kenalah buat pernilaian...ini tak...apa yang kuar dr mulut dapigs adalah fatwa yang tidak bolh disanggah klu disanggah akan terima padah...mereka lebih patuhi arahan dapig dari perentah Allah tuhan sekelian alam...

bila dah banyak sangat mkn kueh bulan dapigs itulh jadi bingai tak bertempat mengata tak berkira..

gitulh adanya orangpaspispus ni..salam.

SureRock said...

nak tanya skit....

Mujahid Yusof rawa tu anak saper ah?

Ni ker namer ketua pemuder? nak panggil pandai tak...panggil bodoh marah

Anonymous said...

tak sedar diri punya saudara kita tu. yg dia cakap zaman lain2 tapi pakatan haram dia dalam zaman yg sama, pulak tu anak beranak punya partai aka partai dinasti yg tulen. ikut sedap mulut berdarah je nak cakap.

Anonymous said...

bodoh2 cam gitu pun nak masuk politik jugak... :-(

Anonymous said...

CAKAP TANGAN DOK dalam poket pasai apa dok garu teloq ke .... wakakakakakakka..sengal

Anonymous said...

PAS adalah Wesboro Baptist Church versi Malaysia.