Tuesday, February 22, 2011

Siapakah Blogger Yang Dibayar RM 5 Ribu Sebulan Oleh Pejabat PM ?

Pada 15 Febuary 2011 satu forum tertutup telah diadakan untuk membincangkan bagaimana PKR dan pak-khatan rakyat dapat meningkatkan sokongan pengundi melayu.

Salah seorang pembentang kertas kerja dalam forum itu bersama dengan Nurul Izzah yang juga anak kepada seorang peliwat ialah wartawan Utusan Malaysia, Hata Wahari , orang yang sering mengatakan dia seorang yang bebas dan tidak berpihak kepada mana-mana parti politik.

Dia kata dirinya bebas, tetapi dia boleh bentang kertas kerja dalam forum PKR bagaimana cara nak jatuhkan Umno dan BN. Bebas kepala angguk dia !

Antara perkara yang dicadangkan oleh wartawan Utusan Malaysia itu ialah,
  • Potretkan masalah bahagian-bahagian Umno supaya menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan ahli-ahli Umno.
  • Potretkan masalah PM dan TPM tidak sebulu dan PM akan mengenepikan TPM sekiranya BN menang besar dalam pru akan datang.
  • Serang isteri PM, Datin Sri Rosmah Mansor.
  • Wujudkan situasi isteri TPM tidak puashati dengan isteri PM.
Itu sebahagian cadangan-cadangan yang dikemukakan oleh seorang wartawan Utusan Malaysia di mana Umno mempunyai kepentingan dalam syarikat itu. Boleh lihat dibawah ini cadangan-cadangannya yang lain. Double click pada imej untuk melihatnya dengan jelas.

Tujuan mereka cipta isu itu dan minta ianya disebarkan tidak lain tidak bukan ialah supaya timbul perasaan tidak puas hati dikalangan ahli-ahli Umno sendiri sehingga mereka berpecah. Apabila ahli-ahli Umno berpecah ianya akan terbawa-bawa sehingga dalam pru akan datang dan seterusnya membuatkan anda semua marah, tidak bekerja bersungguh-sungguh dan akhirnya BN yang terima kesannya.

Oleh yang demikian janganlah anda semua termakan propaganda-propaganda mereka. Jika anda termakan juga, maka terimalah padah dalam pru kelak. Anda merana, mereka yang untung.

Jika ada orang datang kepada anda dan cuba untuk berbisik-bisik atau cucuk-cucuk janganlah anda layan. Itu semua kerja ejen-ejen iblis untuk memastikan kita bergaduh sesama kita dan akhirnya BN tersungkur dalam pru akan datang.

Selain dari apa yang diperkatakan di atas, salah satu perkara lagi yang dibentangkan oleh Hata Wahari ialah tentang blogger-blogger pro Umno dan Kerajaan BN.

Hata berkata, blogger-blogger Umno yang ada sekarang adalah blogger upahan. Katanya mereka (blogger) dibayar tidak kurang RM 5000 sebulan oleh pejabat Perdana Menteri dan diuruskan oleh Setiausaha Akhbar PM untuk dua tujuan. Pertama jatuhkan pak-khatan rakyat dan yang kedua, jatuhkan pemimpin yang anti Datuk Seri Najib.

Saya dah bertanya dan berbincang dengan rakan-rakan blogger yang pro Umno dan Kerajaan BN sejak semalam lagi. Saya tanya samada mereka ada menerima bayaran sepertimana mana yang Hata dakwa. Semua mereka jawab tidak, termasuklah saya sendiri.

Satu keputusan telah dicapai diantara kami , iaitu mencabar Hata Wahari menamakan blogger yang dibayar RM 5000 sebulan oleh pejabat PM. Kita berani kerana benar dan takut kerana salah.

Kita bagi tempoh selama 48 jam kepada Hata Wahari untuk menamakan blogger yang dia maksudkan. Jika Hata gagal memberitahunya dalam tempoh 48 jam kita semua telah bersetuju untuk mencari beliau dan membaling air kencing kami yang akan dicampurkan dalam satu plastik ke muka Hata.

Kepada Hata Wahari, jika tidak mahu air kencing kami hinggap di muka kamu, sila nyatakan blogger mana yang menerima bayaran RM 5000 sebulan.

Kepada rakan-rakan pembaca, suka saya ingin menyatakan di sini. Cerita-cerita tentang blogger-blogger pro Umno dan kerajaan adalah blogger upahan bukan perkara baru. Cerita ini telah lama disebarkan. Juak-juak sebelah sana sekarang ini sukar menerima hakikat yang blogger-blogger pro kerajaan telah menguasai dunia siber yang selama ini dikuasai oleh mereka.

Mereka cuba potretkan blogger-blogger pro kerajaan berblog bukan kerana datang dari kemahuan sendiri sebaliknya hanya kerana duit yang diupah.

Sekarang saya pulangkan balik kepada pembaca untuk menilai. Sekiranya saya atau rakan-rakan adalah blogger upahan Umno tiadanya kami menghentam Umno sampai nak rak dalam blog masing-masing.

Anda semua yang membaca blog ini atau blog rakan-rakan saya setiap hari, anda boleh lihat bagaimana kami menghentam Umno atau kerajaan sekiranya ada perkara yang tak betul. Orang gila manakah dalam dunia ini yang sanggup bayar upah untuk orang hentam dia ? Orang gila seperti Hata Wahari mungkinlah.

Kau jangan cakap banyak lagi Hata Wahari, tempoh 48 jam untuk kau dedahkan siapa blogger yang menerima bayaran RM 5000 sebulan dari pejabat PM beserta dengan bukti-buktinya bermula dari saat ini. Sekiranya kau gagal , maka kau terimalah persinggahan air kencing kami di muka kau.

49 comments:

dinturtle said...

kalau betul, AKU NAK GAK !

Tanya mamat tu kat mana nak daftar ?

Anonymous said...

hahaha.. Gle punye org.. Jgn kate 5ribu, 5sen pun kerajaan xbg kat kami.. Sebenarnye kamilah blogger bebas yg menghentam kerajaan atau pembangkang jika ade berlaku ketidakpuasan hati rakyat malaysia. Jgn tuduh sembarangan ye hatta..

Http://jawaber6.blogspot.com

Anonymous said...

Mungkin ada, tapi yang dibayar tu bukan untuk blogging semata-mata. Munkin admin face book, twiter blog PM. Blogging personal hanya sampingan semata-mata. Cuba tanya Hatta betul-betul atau beliau terpaksa spin statement beliau kerana berada di dalam kelompok Parti Kaki Spin.

Anonymous said...

RBF
ini adalh contoh orang bahaya yang rela mencetuskan anarki dalam negara sendiri kerana ada dendam . Dia berdendam. Itu masalah peribadi. Tapi dengan bukti bertulis itu sila lah puak umno saman dia atau laporkan pada polis untuk bertindak segera bukan untuk simpan , wahai polis.

Kita tau hata, anwar , khalid samad, lim kit siang, hindraf, semua harap anarki dan protes jalanan akan sampai ke malaysia. Tapi sebab rakyat negara ni susah sangat nak di suruh bikin kacau, mereka mula menghasut. Kertas hata itu salah satu ugutan yang di buat.

Menteri Amaran, kami nak beri amaran, tolong bertindak. Buat apa kau simpan akta hasutan tu?

MPP said...

Bro faisal.., gua pinjam lu punya dokumen kejap. Gua nak buat satu artikel tak puas hati jugak laa.. Gua dibayar 15k, bukannya 5k.. Niamakahai betul!

dzimba MMIM said...

BLOGGER PRO PEMBANGKANG YANG PASTI MENERIMA HABUAN.. BLOGGER PRO UMNO/BN IKHLAS DALAM PERJUANGAN

Anonymous said...

kalau betul aku pun nak jugak.
peluang aku tambah pendapatan ni..


lama dah aku asik jadi silent reader.
nak gak berblog dan di bayar..

-krisjawa lok3- said...

Aku pun nak juga buat blog sbb selama ni asyik beri komen jer... manalah tau kot-kot Dato' Aziz Kulim Bandar Baharu offer sikit kat aku kira orait lah.....ahahhaha..Maaf Dato'..gurau2 jer.

Hebat sangatkah mangkok hayun Hatta tu?? citttt....thuiiiiiii

mrakunman said...

Hebat juga blogger mesra Kerajaan seperti dakwaan.. dapat perhatian PM hingga dpt 5k sebulan... betul ke? mana duit tu?

Mr.Uda said...

Macam mana Utusan Malaysia boleh bela orang macam ini dalam organisasi mereka. Menjadi gunting dalam lipatan, senjata makan tuan, Nyakkan dia cepat dari situ biar dia makan gaji dengan akhbar Pembangkang.

Mr.Uda said...

Macam mana Utusan Malaysia boleh bela orang macam ini dalam organisasi mereka. Menjadi gunting dalam lipatan, senjata makan tuan, Nyakkan dia cepat dari situ biar dia makan gaji dengan akhbar Pembangkang.

Anonymous said...

WAH...KLU DIBAYAR BYK CAMTU AKU PUN GAK...TAK NAK LA AKU JADI PEMBACA JE...
AKU RASA SI HATA TU SAMA GAK NGAN TONY PUA ATAU NURUL IZZAH, MAIN HENTAM TANPA SELIDIK...TAHU YG SUPERFICIAL SAJA TERUS HEBOH..LAST2 LEPAS SIASAT, NAMPAKLAH KEBODOHAN MEREKA...KLU PUN MGKN ADA YG DIBAYAR OLEH PM, AKU RASA ITU PEMBANTU DIA...ITU JE

Panglima Perang Cyber said...

AKU PUN NAK JUGAK KALAU MCM TU...

SUSAH JADI BLOGGER HALF TIME NI.

TAK DPT FOKUSSS...


ADA KOSONG KA?

Anonymous said...

Mahal tu klu RM5K, bukan calang2 bloger klu betul dibayar sedemikian rupa. Minta mamat tu bagi tau cepat, kita pun nak tau juga.

Anonymous said...

diorang dah panas punggung.... lubuk fitnah diorang dah kena robek... hayat politik mereka makin nazak.... tu yang macam-macam kenyataan direka dan dianyam supaya korang ni nampak buruk.... yang penting... lawan sampai diorang terduduk...baru bertemu buku dengan ruas...

Anonymous said...

Bila dia buat satu cerita, dia akan sebar semaksima mungkin..

Bila cerita itu dapat dibalas, mereka mendiamkan diri.

Beginilah cara org kafir menggulingkan raja2 arab.

Sudir said...

Kalau macam ni gua pun nak jugak 'mentransformkan' diri gua jadi belogger.. Part time pun jadilah.. Satu hari buat dua baris entry.. 5K tu beb.. Sapa tak nak..

Anonymous said...

aku pun nak tolong bagitau kat mana nak reg kena jumpa sapa nak kena tulih apa hentam sapa team mana ...bla...bla...boleh belah wakakakakkakakakakakaka tolong AKU PUN NAKKKK SUSUAH HIDUP TAK ADA KOJA ....

Anonymous said...

5k tuh...ader kosong lagi tak?, menggigil dah jari jemari gua nak menaip blog nih....


cer cite...cer cite

nun manjung said...

Bro aku nak join sekali nak baling air kencing kat si Hata Taik tu...

Anonymous said...

Hata Wahari is an arsehole! Dia ni bukan cerdik sangat masa jadi wartawan dulu pun. On assignment hanya letak perakam suara dan duduk belakang tunggu wartawan lain yang bertanya soalan.
Species wartawan macam ni di-panggil - eeerk apa yea?
yang pasti Hata Wahari makan duit haram kerana mengkhianati majikan yang membayar gaji.
kalau kau anak jantan, berhentilah sial!

buluhruncing

Anonymous said...

Blogger Pembangkang bagi bontot kat Al-Juburi!

Gerakan Timur said...

En. RBF,

GT pun nak pinjam post En. juga. GT rasa tak puas hati juga.

GT terima 2 juta dan pergi melancong ke China bersama 2 china doll menemani. Siap ada gambar lagi.

Mana boleh diorang taruk RM5k je. apa barangggg....!!!

Anonymous said...

Celaka punya hatta! bangsat!

Lain kali kasi la masuk gak orang2 yang komen kt blog pro2 UMNO..

kita orang pun nak credit.

Setiap 1 komen yang berbaur pro Umno dikenakan bayaran rm1000..

Tak caya? gi tanya kat si hatta bangsat.

Anonymous said...

aku pun nak join sama. air kencing aku dah kumpulkan dlm plastik. semua sekali ada 5 beg plastik. aku kencing dari tghari tadi. khas untuk hata wahari

Anonymous said...

macamana siharam jadah hata ni masih bekerja kat akhbar kepentingan UMNO , pihak utusan harus lakukan sesuatu .. ini bukan bebas laa hata oiii , ni kau nak serahkan bontot kau kat anwar hahahaha

Anonymous said...

bro rbf

saya rakyat msia di libya yg kini tgh tenat menantikan bantuan dr pihak kerajaan msia...pihak kedutaan dah hantar lampu merah tapi bantuan terlalu lambat...tolong kami disini...negara turki dah mula keluarkan rakyatnya juga pihak EU...tapi msia mcmana ??? tlg bgtau kerjaan msia hantar batuan melalui laut sebab semua lapangan terbang dah tutup...kat luar semua takut nak keluar...bimbang dgn keadaan yg makin tenat....tolong kami disini...

Anonymous said...

kenapa x guna air mani aje?

Anonymous said...

Kenapa air kencing, campurkan najis mencret sikit biar kaw2 sikit, kkita mesti ajar kepada species2 yg kurang ajar, keparat, lahanat. Mesti ajar cukup2. Tunjukkan kepada Menteri amaran dalam negeri yg masih dok ketawa terbahak bahak. Yg blogger rakyat bersatu padu melawan pokemon2 dan durjana2 bangsa dan negara.

sejahtera39 said...

baru joint pkr dh pandai buat fitnah dan dia dh ada bukti akan didedahkan satu masa nanti...

ps tu tunjuk A4 size 3/4 keping dan tunjuk inilah buktinya yg akan didedahkan sapa blogger yg dpt bayaran tu..

samalh mcm nuaraljubri...bukti berkotak2 siap ada vedio lg...

Anonymous said...

bila nak sumpah laknat? hehehehe

Aku Darah Anak Melayu said...

yekew 5 ribu..nk byar broadband aku pun kdang2 sangkut mcm mane dia kate leh dapat 5 ribu..dia kot yg dapat 5 ribu..hehehe

XPressMinda said...

peh.. 5k sebulan.. kalah wartawan utusan, berita harian dan haprakdaily.

ha..ha.. gila ka apa..

yg pastinya 4juta ringgit memang confirm ada peruntukkan oleh kerajaan kelantan sebagaimana dinyatakan oleh kickdefella.

TESLAMARIN said...

wa pun nak gak, menggangur skrg ni.
no akaun maybank 108168304117.tolong derma kat wa,

Anonymous said...

Saman je la mangkuk ayun tu, buat apa nk baling air kencing.

Anonymous said...

Korang buat sumpah muhabalah kat masjid2 jgn takut mcm aljuburi kalau korang xterima duit tu, ada berani? :D

Anonymous said...

RBF, saya ingin betulakn kenyataan Harta Tak Mari, untuk makluman pejabat PM telah bayar saya upah 2 juta/sebulan. Tak termasuk elaun keriaan, kemudahaan perubatan, bantuan guaman dan jika dihitung semuanya berjumlah 380 Billion.

Harap maklum.

jamilisa

Anonymous said...

salam.tidak perlu disiarkan komen ini.cukup utk pengetahuan saudara:

apa yg dimaksudkan hata sbnrnya bukan blogger tp portal malaysia instinct.menggunakan connection datuk akmal press sec pm.
salah seoramg darinya kemudiannya menubuhkan mybloghub.my, saya namakan dia mr x. mr X ini membuat pelaburan yg besar dan menggunakan khidmat amran sikitol bekas pengerusi nuj utusan utk update content. dan kemudiannya mr x ini mendapat job yg besar utk buat portal pro pm, diberi nama mynewshub.my, amran adalah salah seorang man power.mereka da siap set up opis besar jugalah.mahu all out. hata dgn amran ada hubungan, dari situ hal pasal funding bocor...duit tu berlegar kut situ sajalah.bajet x turun kat blogger pro gov. pun.patutnya blogger ni lebih layak.tp mungkin saudara ikhlas menulis. dan mr x ini juga adalah org yg amat simpati dgn amran dan hata. kini dah berhenti dgn utusan. itu yg dimaksudkan oleh hata hanjing tu. cuba tgk penulisan malaysia instinct, memang ada kalanya undermine tpm. pst: bro, teruskan lanyak hata sewel tu

azrie said...

aiyo~ kantoi suda..tp dia salah...
aku dibayar rm5k tu untuk elaun tempat tggl dan makanan je..pastu tiap patah perkataan aku kne byr 1000K...idup aku mewah gile da jd blogger Pro-BN ni..best woo~..tu la, diorg rugi wat blog pro-pembangkang..bulan2 aku goyang tgn je masuk rm100k..yahuu~

Anonymous said...

Salam Tan RBF...

semoga cadangan tindak balas 'baling bungkusan air kencing' ke muka si petualang itu hanya kiasan je...

kami penggemar bloggers mesra kerajaan ingin sangat mengenali si petualang tu... Kalau Tku Zafrul MayBank tu dilaporkan dapat pos tu dgn pengaruh ibunya. Dengan bahasa mudahnya, telanjangkan dia jika gagal.

Gerakan kempen penyingkiran si petualang daripada UTUSAN.

Aku secara peribadi berpendapat para bloggers mesra kerajaan wajar diberikan sumbangan sebagai tanda menghargai dan terima kasih dengan syarat status kebebasan menulis tidak digadaikan demi undi (.... heee macam PAS Pengadai!)

Rakyat Memerhati dan Menilai

puyee said...

betul kami blogger bebas yg menghentam siapa aje pemimpin yang bengong tak kira pas umno dan siapa saje..

kasi ajar mamat tu

tunku said...

yes we want to know which bloggers receives money from pm???

Anonymous said...

Salam RBF,

5k sebulan...?la kenapa dia tak bg tau sekali dapat keta perdana V6..minyak petrol tanggung,touch n go tanggung..iyalah kan, bloggers kan pegi jalan2 cr maklumat...hahaha..
org mcm hata wahari ni pun ada lagi dlm malaysia...bila lah nak pupus..biar wujud blk perpaduan melayu dlm malaysia nie..

BLADE..

Anonymous said...

hampa ni buat kerja yang tak senonoh.ada kemudahan.bloger bloger ni mengunakan jalan yang pasti salah.hampa sokong kerajaan ka.atau hampa sokong pkr.tapi kerja ni salah.jadi pencaci nak jatuhkan kerja orang.hampa porak peranda berita sehingga rakyat tak senang.hampa nak korbankan 27 juta penduduk dengan nafsu.kadang kadang hampa buat fitnah yang bukan bukan...ini masaalah nya hampa.pi buat kerja lain.pi kaji al quraan dan terjemahkan kepada rakyat islam

Anonymous said...

Menatang di telah diarbog oleh Sheikh Al Jubor kot

Anonymous said...

salam.

tanya n.ajis..dia bayar kickdafila RM 4 juta tu amacam?...

Anonymous said...

depa ni malu la pasal dah kantoi husam duk bayar rm4 juta kata kickdafella. nak kasi fair and square tuduh umno balik. hehee

Anonymous said...

ksian2..sila cri salasiah hdp salahudin ayub...tnangkan hti&dri, buka minda serta brsihkn ht sblm baca ksh hdp salahudin ayub..

Anti Penipu said...

Aku dengar Hata Wahari dibayar gaji Rm10,000 sebulan...betul ke...sape ada maklumat.