Thursday, April 14, 2011

Kenali Siapa Dia Calon PKR Dun Satok

Calon PKR peguam syarie ?

Wa...kah...kah...kah...kah....kah...


Calon PKR ustaz ?

Wa...kah...kah...kah...kah....kah...

Siang malam ceramah burukkan Taib Mahmud, diri sendiri mengalahkan iblis.

Klik sini

Nikah koboi pakai jeans ja beb..... klik sini


Yang ini gambar dia dengan isterinya yang pertama, Dayang Hanifah , semasa hari penamaan calon rabu lepas.

Pesanan kepada penduduk Satok, tolong jaga anak-anak perempuan anda semua, kaki bunting kan anak dara orang berada di kawasan Satok sekarang. Pastikan anda halau dia keluar dari Satok hari sabtu ini.

7 comments:

Sudir said...

Hehe.. Alamat ofis pun ada nama jalan Selinsing.. Maka tempias-tempias tempat yang bernama Selising/Selinsing dah terkena kat dia..

Anonymous said...

moralnya, zaman skrg ni, jika ada cita2 nak jadi calon bertanding, antara faktor utama kena bersih la. klu tak, malu je dibogelkan oleh blogger.
sekian

ShamshulAkmar said...

cili kasi taruh ...

Anonymous said...

KOTA BHARU 11 April - Bekalan air Kelantan yang sering menimbulkan rungutan dalam kalangan rakyat mendapat perhatian Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) apabila beberapa peserta membangkitkan isu itu dalam Dialog Suhakam Bersama Rakyat di sini, hari ini.
Pengerusi Suhakam, Tan Sri Hasmy Agam ketika menjawab soalan peserta berkata, kemudahan asas termasuk bekalan air adalah tanggungjawab kerajaan dan pihaknya akan melanjutkan masalah itut untuk dibincangkan.
Sebelum itu, seorang peserta mendakwa, dia bertindak memotong bekalan air ke rumahnya kerana setelah empat tahun membayar bil, tetapi tidak mendapat perkhidmatan sewajarnya.
"Saya kecewa kerana bekalan air sejak dahulu lagi bermasalah sehinggalah empat tahun lepas saya kembali semula ke negeri ini, masalah yang sama masih berulang.
"Saya malu apabila mendapati rakyat di negeri lain telah lama menikmati bekalan air secukupnya, tetapi saya hanya membayar bil air bertahun-tahun, tetapi air tidak naik ke atas rumah dua tingkat yang saya sewa," katanya.

Anonymous said...

SOAL JAWAP PILIHAN RAYA SARAWAK

Soalan:Apakah hukum mengundi?
Jawapan:Pada asalnya hukum mengundi adalah fardhu kifayah.

Soalan:Bolehkah mengundi dihukum sebagai wajib?
Jawapan:Bergantung kepada situasi dan keadaan,ia boleh menjadi fardhu ‘ain ataupun wajib sekiranya untuk mempertahankan kepimpinan Islam seperti di Sarawak sekarang ini yang berasaskan kepada konsep perkongsian kuasa yang tidak menyalahi syariat Islam.

Soalan:Bagaimanakah ciri-ciri pemimpin yang patut dipilih sebagai umat Islam?
Jawapan:Patuh kepada agama, amanah dan bertanggungjawab kepada rakyat dan bukan bersandarkan unsur-unsur fitnah dan tohmhan semata-mata. Perlu juga dipertimbangkan terhadap jasa, perjuangan, perngorbanan yang telah dilaksanakan oleh seseorang calon itu terhadap pembangunan Sarawak.

Soalan:Sekiranya terdapat beberapa orang calon muslim yang bertanding di sesuatu kawasan,di atas parti politik yang berbeza, bagaimanakah kaedah Islam untuk menentukan calon yang layak menjadi pemimpin, berdasarkan akhlak individu atau prinsip parti?
Jawapan:Pilihlah pemimpin yang cenderung kepada agama dan dapat memberi faedah kepada masyarakat, dan ukurlah juga sejauh mana sumbangan calon-calon tersebut terhadap pembangunan ummah.
Berdasarkan realiti dan situasi politik di Sarawak dengan berpandukan perkongsian kuasa yang telah terbukti kejayaannya, maka pilihlah Parti yang kurang mendatangkan kemudharatan kepada umat Islam. Dan hindarilah mengundi calon parti mereka yang akan mendatangkan kemudharatan yang lebih besar terhadap pembangunan ummah dan memecah belahkan perpaduan masyarakat majmuk,khususnya di Sarawak.

Soalan:Sekiranya terdapat di kawasan kita calon-calon non muslim yang bertanding. Bagaimanakah untuk kita sebagai pengundi untuk memilih pemimpin?
Jawapan:Pilihlah calon non muslim yang lebih prihatin,bertanggungjawab dan lebih memberi manfaat kepada masyarakat Islam sebagaimana yang telah terbukti dalam memimpin negeri Sarawak selama ini yang berasaskan kepada perkongsian kuasa dan saling hormat-menghormati antara pelbagai kaum dan kepercayaan.

Soalan:Apakah kewajipan wakil rakyat(YB) muslim terhadap rakyat yang pelbagai agama dan kaum yang terletak di kawasan yang dimenanginya?
Jawapan:Islam menuntut agar keadilan dilaksanakan untuk semua tanpa pilih kasih, hatta terhadap mereka yang tidak menyokong(tidak mengundinya) sewaktu pilihan raya.Wujudkan keharmonian, saling hormat-menghormati dan maafkan semua orang yang menentang
Soalan:Apa hukumnya menyebarkan fitnah terhadap seseorang calon bagi mempengaruhi pengundi atau memperdayakan mereka yang tidak mengetahui keadaan yang sebenarnya.
Jawapan:Haram dan berdosa besar!

Bersambung.....

Anonymous said...

Sambungan....

Soalan:Adakah halal elaun@gaji seseorang wakil rakyat(YB) yang memenangi sesuatu pilihanraya disebabkannya melakukan penipuan dan menyebarkan fitnah terhadap lawannya?

Jawapan:Haram! Beliau adalah seorang yang fasiq dan tidak layak menjadi pemimpin.

Soalan:Adakah wajib seseorang calon itu menunaikan janji-janjinya semasa berkempen seandainya dia ditakdirkan sebagai pemenang?

Jawapan:Wajip ditunaikan jika dia memenangi pilihan raya tersebut, walaupun parti yang diwakilinya tidak menjadi pemerintah di negeri itu.Jika tidak ditunaikan maka beliau dikhuatiri menjadi munafik.(sesungguhnya orang-orang munafik itu dibuntut neraka jahanam).

Soalan:Apakah hukumnya mengingkari pemerintah?

Jawapan: “Adapun keluar dari ketaatan terhadap pemimpin (penguasa) serta memerangi (atau membangkang) mereka, maka hukumnya adalah haram menurut kesepakatan (ijma’) umat Islam, walaupun pemimpin tersebut bersifat zalim lagi fasiq.” (Perkataan Imam an-Nawawi, Syarah Shahih Muslim, 12/229. Turut disebutkan oleh al-Hafiz Ibnu Hajar dalam Fathul Bari)

Al-Hafiz Ibnu Hajar al-‘Asqalani rahimahullah menukil perkataan Ibnu Baththal dalam Fathul Bari,
“Telah berkata Ibnu Baththal dalam hadis yang menjadi hujjah untuk meninggalkan sikap keluar dari ketaatan kepada sultan (pemerintah) walaupun pemerintah tersebut seorang yang jahat, (katanya) “Para fuqaha’ telah bersepakat (ijma’) berkenaan kewajiban mentaati sultan (pemerintah) yang memiliki kuasa walaupun dia mendapat kuasa tersebut dengan cara rampasan atau pemberontakan (mutaghalib) dan berjihad bersama-samanya. Ini adalah kerana ketaatan kepadanya lebih baik dari keluar meninggalkan ketaatan kepadanya (dengan mengambil sikap membangkang atau memberontak), yang dengannya mampu memelihara darah dan menenangkan orang ramai (masyarakat). Tidak ada pengecualian dalam perkara ini, melainkan apabila sultan melakukan kekafiran yang nyata.”.” (Ibnu Hajar, Fathul Bari, 13/7)

Soalan:Dalam kontek Negeri Sarawak, jumlah umat Islam sekitar 25%(tidak ada mana-mana kaum boleh disifatkan sebagai majority:Iban;36%,Cina:32%).Apakah hukumnya individu atau parti yang memecahbelahkan perpaduan dan persaudaraan umat Sarawak yang sangat sedikit itu jika dibandingkan dengan jumlah keseluruhan penduduk Sarawak?

Jawapan:Haram, kerana jamaah dan ukhuwah Islamiah mengatasi segala kepentingan parti atau individu terutama sekali di kalangan umat Islam Sarawak yang begitu sedikit. Dan seandainya ditakdirkan umat Islam kehilangan kekuatan dan kuasa memerintah, maka mereka yang terlibat dan bersubahat mengkhianati kepimpinan Islam itu bukan sahaja haram malah berdosa besar!.

Semoga FAQ Pilihan Raya ini ada manfaatnya bagi mereka yang mahu berfikir untuk masa depan rakyat Sarawak.

UMAT ISLAM SARAWAK,RENUNG-RENUNGKANLAH!

JANGAN KERANA SEEKOR DUA NYAMUK YANG MENGHISAP DARAH SEMUA KELAMBU DIBAKAR....!!!!

YANG DIKEJAR TAK DAPAT, YANG DIKENDUNG BERCICIRAN.....!!!

DR MUZZAKIR

Anonymous said...

5 JAWAPAN UNTUK PKR(RAFIZZI)

Pertama: Siapa bertanggungjawab terhadap serangan ke atas laman web Sarawak Report sehinggakan pengendalinya terpaksa mengalihkan laman tersebut setiap minggu?.

Jawapan: Mereka yang bertanggungjawap terhadap perkara tersebut ialah SUDAH SEMESTINYA mereka yang membenci fitnah DAN PEMBOHONGAN supaya fikiran orang tidak diracuni dan seterusnya boleh mengurangkan dosa.
Cadangan:Alihkan laman tersebut selepas menyebarkan fitnah pada setiap saat.

Kedua:Taib perlu menjelaskan bila kah tarikh beliau akan bersara dari politik, memandangkan terdapat percanggahan antara kenyataannya dengan pengumuman yang dibuat Najib?

Jawapan:Soalan KACANG PUTIT!, Selepas PKR ditewaskan, dan dengan syarat Anwar Ibrahim,Nik Aziz, Lim Kit Siang,Abdul Hadi dan Karpal Singh turut sama-sama meletakan jawatan masing-masing sebab mereka pun sudah terlalu lama. Peringatan buat Rafizi:Jangan masuk campur urusan orang Sarawak…balik Malaya! Taib turun..taib naik...bukan urusan anda....tidak ada kena mengena dengan hidup atau mati anda....anda bukan orang Sarawak.Ada Paham! Jaga tepi kain sendiri! IBOH GAGO! MUKA KO DIAT!

Ketiga: Rafizi meminta kepastian samaada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan mengambil tindakan tegas berikutan rasuah politik terang-terangan yang dilakukan oleh pemimpin Barisan Nasional.

“Pengumuman demi pengumuman projek dan peruntukan dibuat. Bukankah SPRM dan SPR bermati-matian mahu banteras rasuah? Ini jelas kesalahan pilihan raya,” tegas Rafizi.

Jawapan:Alhamdulillah! Itulah yang dinamakan Kerajaan BN menunaikan tanggungjawab dan berjiwa rakyat sebagai pemerintah yang beramanah membangunkan rakyat dari pelbagai rancangan yang telah dirancang lebih awal, dan hanya kebetulan sahaja tarikh pelaksanaannya bersamaan dengan pilihan raya! Itu rezeki rakyat Sarawak. Rafizi jangan dengki...tunggulah dengan sabar PR 13 nanti..rakyat Malaya juga akan dapat habuannya...BN tetap adil!...Cuma jangan pula disalahtafsir sebagai umpan pilihan raya...Bila kerajaan tak beri bantuan...kena marah pula. Bila BN tolong rakyat dikata pula macam-macam. Duduk salah..berdiri pun salah! Yang betul dia sorang....Adilkah lagu tu?
Maknanya BN telah kembalikan lebih banyak royalti minyak kepada rakyat Sarawak...PR hanya janji-janji kosong sahaja....maka wajarlah rakyat bersyukur....jangan lupa nikmat pula nanti....1Malayasia;’Rakyta didahulukan Pencapaian Diutamakan’

Keempat: Rafizi meminta penjelasan daripada pimpinan BN kerana terdapat pihak tertentu mengapikan sentimen agama pada pilihan raya kali ini.

Jawapan/Penjelasan: Puak2 PKR dan kuncu2nya memainkan peranan tersebut...kerajaan dah tekankan bahawa isu Kitab Injil dah selesai....tapi PKR Sarawak kata BELUM....sila rujuk laman web Baru Bian...bakal KM Sarawak...kununnya.
Jangan lempar batu sembunyi kepala!TANYA BARU...JANGAN TANYA LAMA!
HANYA ..BILA PKR MASUK SARAWAK ISU AGAMA DITIMBULKAN!

Bagi soalan kelima, Rafizi menggesa Najib dan Taib menjelaskan siapakah sebenarnya yang mengetuai kempen Barisan Nasional pada pilihan raya negeri itu.

Jawapan:Soalan BODOH...inikah rupa soalan yang terhegeh2 nak jadi pemerintah? Tanya PKR sendiri..siapa yang mengetuai PKR kempen PKR Sarawak;adakah Anwar,Wan Azizah atau Baru Bian bakal CM? Kalau Rafizi nak tau siapa yang sebenarnya memimpin BN dalam pilihanraya ni, senang sahaja....masuk sahaja BN..nescaya anda akan lebih tau jawapannya....segalanya akan anda bongkar...termasuk isu video lucah...jam omega...dan yang sewaktu dengannya.

ADA LAGI SOALAN???

NENEK AJIB MOYANG TAIB