Thursday, April 21, 2011

Khalid Samad Burukkan Umno dan Darah Dagingnya Sendiri Depan Orang Kristian

Tiga hari lepas saya telah menunjukkan gambar-gambar Khalid Samad di majlis persaudaraan kristian di Kuching yang dirakam oleh Minaq Jinggo. Sini

Tulisan di bahagian bawah pula saya petik dari mykmu.net tentang isi ucapan Khalid Samad di majlis berkenaan.

Dalam majlis tersebut Khalid telah menghentam Umno semaksimum mungkin di depan orang-orang kristian.

Itulah perangai pemimpin-pemimpin Pas yang dikatakan memperjuangkan Islam kemudian pergi jumpa orang-orang kristian dan buruk-burukkan orang yang menghadap kiblat yang sama dengannya dan orang yang mengucap syahadah yang sama dengannya.

Lebih malang lagi apabila Khalid Samad memburuk-burukkan Umno depan orang-orang kristian maknanya dia memburuk-burukkan darah dagingnya sendiri kerana abangnya, Shahrir Samad juga orang Umno.

Apa jenis manusia lagi kalau begitu rupanya ?

Manusia atau binatang ?



Tulisan dibawah dipetik dari mykmu.net

UMNO tak wakili melayu dan Islam – Khalid Samad

Khalid Samad merupakan pemimpin PAS yang paling tak berakal didalam sejarah politik negara. Ahli Parlimen Shah Alam ini juga membuktikan yang dia sedang mengalami kerosakan otak yang kronik.

Sewaktu berkempen di Pilihanraya Negeri Sarawak, Khalid Samad telah membuat satu kenyataan yang paling tak masuk akal kepada masyarakat Kristian di Kuching. Khalid menegaskan bahawa UMNO bukan mewakili semua bangsa melayu dan juga tak mewakili Islam keseluruhan.

Kenyataan Khalid ini dikeluarkan sewaktu sessi ceramah bersama DAP disebuah hotel bagi menangkis peranan kerajaan didalam menyelesaikan isu Injil versi bahasa melayu. Bagi Khalid, kerajaan UMNO adalah pemusnah kebebasan beragama di negara ini.

Ahli Parlimen Shah Alam ini juga menegaskan yang UMNO sedang cuba menukar agama Islam kepada lebih kemelayuan. Sebab itulah UMNO cuba mewujudkan peraturan baru sepertimana cop yang wajib diletakkan didalam Injil versi bahasa melayu.

Khalid juga cuba cuba memburukkan UMNO didalam isu kalimah Allah apabila mengatakan UMNO cuba menunjukkan bahawa melayu itu adalah bahasa Islam. Sebab itulah UMNO menentang keras penggunaan kalimah Allah oleh penganut-penganut kristian.

Selain itu, Umno telah disifatkan oleh Khalid sebagai cuba mencipta trend baru dengan menyamakan taraf melayu itu sama dengan Islam. Bahkan kata Khalid, sekarang ini UMNO cuba untuk menjadikan melayu itu lebih Islam dari Islam lainnya.

Ini semua merupakan permainan politik Khalid Samad bagi mempengaruhi masyarakat Kristian supaya membenci UMNO yang menerajui kerajaan. Modal inilah yang dijaja oleh Khalid semasa dia berkempen di Sarawak.

Perlukah seorang wakil parti yang dikatakan memperjuangkan Islam berkelakuan sebegini rupa? Khalid sanggup menghina dan mencerca saudara sebangsa dan seagamanya sendiri semata-mata hanya mahu menagih undi dari pihak kafir.

Patutlah PAS tak diterima oleh masyarakat di Sarawak. Jika beginilah cara berkempen yang dilakukan oleh wakil-wakil PAS, sampai kiamat pun mereka takkan mampu menjadi pilihan rakyat Malaysia.

Cara kempen ekstrem yang dibawa oleh PAS ini sudah jauh ketinggalan zaman. Rakyat kini hanya mahu melihat pembangunan dan juga kemampuan parti merubah taraf kehidupan rakyat, bukannya mahu mendengar cerita karut seperti yang dibawa oleh Khalid Samad ini.

Khalid Samad benar-benar telah memalukan imej Islam yang cuba dibawa oleh PAS. Malah Ahli Parlimen Shah Alam ini juga telah memalukan dirinya sendiri apabila dia sanggup menjadi balaci kepada DAP dan memburukkan umat Islam lain.

Jika perangai sebegini diteruskan oleh Khalid Samad sehingga pilihanraya umum yang akan datang, dia bukan saja akan disisihkan oleh pengundi di kawasan Shah Alam, tapi dia juga pasti akan hilang kepercayaan dari semua rakyat negara ini.

28 comments:

Anonymous said...

salam RBF,sebagai warga Shah Alam,Selangor saya merasa amat sedih,kesal lagi malu mempunyai seorang ahli parlimen seperti beliau.
dendam kesumatnya terhadap UMNO telalu menebal sehingga sanggup memburuk buruk kan dan memperlekehkan sebuah parti Melayu yang menjadi tunjung kerajaan Malaysia sejak dari merdeka lagi.

Perbuatan yang tidak bertanggungjawabnya itu secara tidak langsung telah mengakibatkan keharmonian yang dikecapi selama ini terganggu.Apakah yang cuba dibuktikan oleh beliau?Apakah tindak tanduk beliau di persetujui oleh pucuk pimpinan PAS?

Sebab itulah kita melihat kaum kaum lain menjadi semakin angkuh dan biadap terhadap orang orang melayu,khususnya UMNO kerana adanya pemimpin melayu sendiri yang menjadi 'gunting dalam lipatan'..confirm PRU 13 saya tidak akan menyokong beliau lagi!

Anonymous said...

ISLAMkah beliau....

Anonymous said...

Inilah politik yang dianggap Kehendak menghalalkan cara. Asalkan dapat menghentam UMNO dimana dan bagaimana cara sekali dilakukan juga. Dengan tidak ada perasaan malu beliau melakukannya. Tak sedar diri betuk. Kemewahan yang telah dikecapi bersama keluarga adalah hasil dari dasar perjuangban kerajaan UMNO/BN seajak 50 tahun yang lalu. Hanya kerana kepentingan politik murahan PAS, perpaduan sesama Islam dipinggirkan. Mereka ini boleh jatuh sesat kerana melanggar hukum Allah yang tidak mahu umatnya berpecah belah. Penyokong dan pengundi PAS fikir-fikirkanlah. Aku dulu pun seperti itu kerana ingat PAS pejuang Islam. Tetapi setelah berada dalam gelanggang baru tahu PAS hanya parti hipokrik. Perjuangan Islamnya hanya dalam ceramah tetapi perlaksanaannya tidak ada. Tambahan puila sekarang ini mereka bersama DAP, yang ternyata tidak akan sesekali bersetuju dengan penubuhan negara Islam. UMNO/BN telah melaksanakan tanggungjawab untuk sebuah negara Islam Malaysia. PAS tak perlu ujud lagi.

pakngah santan said...

khalid gereja ni adalah sebangsat-bangsat manusia islam. tak ada maruah langsung.

Anonymous said...

ya ALLAH ko laknatkan lah manusia khalid samad ini..

Anonymous said...

aku tak tahu lah Pas ni bebai tahap camana, pemimpin Pas sanggup masuk kandang DAP nak berceramah di PRN sarawak...tapi sekoq pun si komunis DAP tak pergi jenguk kawasan Pas bertanding....apa [unya musibatlah...si khalid ni ada pergi ke tempat Pas bertanding?

Gerakan Melayu Raya said...

http://gerakanmelayuraya.blogspot.com/2011/04/naib-presiden-mca-yang-bebal.html

Anonymous said...

ISLAM is clean..
Love to read AL QURAN..
ITS ABOUT AVERYTHING IN THIS WORLD...

Anonymous said...

Jangan takat mengutuk ajer..
Mulai sekarang kita pakat2 kempen dan dedahkan perlakun khalid gereja ni kepada semua warga shah alam
Pastikan dalam PRU akan datang kita ramai2 humbankan Khalid gereja keluar dari Parlimen
Seorang pembenci khalid gereja ni bawa 10 orang yang menyampah sakan dengan mamat ni..kalau ada 100 orang..kita 1000 yang tak pangkah dia PRU akan datang
Ayuh mulakan dari sekarang..kutuk banyak2 tak guna..sebab lembu DAP ni tak baca blog ni..


warga veteren shah alam

abgm said...

Mungkin dia dah bukan Islam agaknya. kalau zaman dulu dah mampus kena parang panjang ni,

Anonymous said...

entah2 dia penganut kristian tak? sekarang ni kan ramai org2 Melayu yg menganut kristian secara senyap2.

kalau Islam pun rasanya isle pas lah ...

Anonymous said...

diharap pengundi2 islam kawasan beliau tidak akan mengundi org tua ni lagi lps ni. org mcm ni lebih pentingkan undi dari agama dia sendiri. so tu je jalan terbaik utk mengajar mamat ni.

Anonymous said...

One word for you Khalid "BABI" ...

Kalau di Pakistan , dah lama MAMPOS jembalang ni !!!!

bomosiam said...

Sebagai penyokong PAS & UMNO, teman ingin betuikan sikit otak Khalid Samad ni. Mana dia belajar yg kata rakyat negara ini di beri hak bebas berugama secara mutlak! Kecuali Islam, perlembagaan M'sia menghadkan taraf bebas ugama lain. Fasal 4 bab kebebasan berugama mengatakan bahawa sebarang bentuk/ usaha sebarang unsur2 ugama lain selain Islam kpd org2 Islam adalah tidak dibenarkan sama sekali. Berdasarkan ini, bible dlm bahasa Melayu mesti di labelkan ' Utk Penganut Kristian shj'.

Mengikut tafsiran Jab Pendaftaran, Melayu itu adalah berugama Islam. Menurut perlembagaan, bible tidak bolih di alih bahasakan ke bahasa Melayu. Pd teman KDN dah langgar peruntukkan tersebut demi tuntutan politik.

bomosiam said...

Sebagai penyokong PAS & UMNO, teman ingin betuikan sikit otak Khalid Samad ni. Mana dia belajar yg kata rakyat negara ini di beri hak bebas berugama secara mutlak! Kecuali Islam, perlembagaan M'sia menghadkan taraf bebas ugama lain. Fasal 4 bab kebebasan berugama mengatakan bahawa sebarang bentuk/ usaha sebarang unsur2 ugama lain selain Islam kpd org2 Islam adalah tidak dibenarkan sama sekali. Berdasarkan ini, bible dlm bahasa Melayu mesti di labelkan ' Utk Penganut Kristian shj'.

Mengikut tafsiran Jab Pendaftaran, Melayu itu adalah berugama Islam. Menurut perlembagaan, bible tidak bolih di alih bahasakan ke bahasa Melayu. Pd teman KDN dah langgar peruntukkan tersebut demi tuntutan politik.

Anonymous said...

letakkan sahaja Khalid Samad ni di bawah ISA sampai dia mati.Menyusahkan bangsa Melayu Islam sahaja

bomosiam said...

Sebagai penyokong PAS & UMNO, teman ingin betuikan sikit otak Khalid Samad ni. Mana dia belajar yg kata rakyat negara ini di beri hak bebas berugama secara mutlak! Kecuali Islam, perlembagaan M'sia menghadkan taraf bebas ugama lain. Fasal 4 bab kebebasan berugama mengatakan bahawa sebarang bentuk/ usaha sebarang unsur2 ugama lain selain Islam kpd org2 Islam adalah tidak dibenarkan sama sekali. Berdasarkan ini, bible dlm bahasa Melayu mesti di labelkan ' Utk Penganut Kristian shj'.

Mengikut tafsiran Jab Pendaftaran, Melayu itu adalah berugama Islam. Menurut perlembagaan, bible tidak bolih di alih bahasakan ke bahasa Melayu. Pd teman KDN dah langgar peruntukkan tersebut demi tuntutan politik.

Anonymous said...

Salam saudara, ahli UMNO perlu kotakan apa yang dikata. Kata ahli UMNO, mereka memperjuangkan agama Islam. Tetapi cuba lihat gambar2 yang tersiar di blog2 ahli UMNO seperti tajuk ini: Faekah Masih Lagi Nak Menegakkan Anu Anwar Yang Ganas

Gambar yang tertera bertujuan mengaibkan seorang wanita Islam, bukan? Tukarlah strategi saudara dan ahli UMNO yang lain. Jangan lagi menyiarkan gambar2 yang akan mengaibkan orang lain. Hendak letak gambar, letakkan gambar yang sebenar. Pelihara maruah wanita Islam tidak kita parti mana pun mereka.

Mungkin ada yang berkata, "Oh, kalau parti yang sebelah sana buat tak apa?"

Begini saudara, andai orang baling tahi kita baling bunga. Lambat laun si pembaling tahi itu yang akan mendapat malu dan susah.

Saya benar2 sayangkan UMNO. Kerana itu saya harap gambar2 yang apabila memandangnya akan mendatangkan dosa usah disiarkan.

Andai benar UMNO pejuang agama yang ikhlas, terjemahkanlah dalam bentuk tindakan.

ZM

Anonymous said...

inilah khalid mandaliar (sama dgn raja mandaliar masa zaman pemerintahan kesultanan melaka) yang melingkupkan kerajaan melayu melaka. hukuman nya hukum sula dan segala keturunannya dibuang ke laut... ok tak?!!!

Anonymous said...

sama jer baik bendera biru tua ka hijau ka biru muda ka sesama islam hari-hari dok maki .... ???

Cikgu Di said...

Salam buat tuan dan penjenguk blog tuan.

Sebagai seorang politikus dan YB yang terpilih atas tiket parti Islam jika benarlah seperti yang dilaporkan maka ini merupakan satu sikap yang tidak wajar berlaku.

Kita boleh mencari kelemahan parti lawan kerana kita merupakan saingan pada mereka tapi untuk memburuk-burukkan peranan BN dalam menjulang perkembangan Islam dan membangkitkan kembali situasi yang menyebabkan bangsa lain turut memandang serong dan rendah dengan Islam atas meraih undi maka ini tidak sepatutnya berlaku.

Carilah modal lain jangan lah suka menghentam saudara seagama sendiri kerana kalau cara kita memperjuangan Islam lebih betul dan diterima Allah maka tak sepatutnya menjual daging busuk saudara sendiri hingga masuk ke gereja.....istifarllah....walahaualam.

Anonymous said...

dulu nak sangat ubah,
last2 dapat ahli parlimen samdol camni..
menyesal tak sudah beb..huhuhu

Anonymous said...

Patut kena SUMPIT je, biar mampus..buat malu je.

Anonymous said...

Dia ingat dia tu confirm ahli syurga beb..........

Al-Amin said...

Kalau begitulah perangai Khalid ini, eloklah Melayu Islam bersembahyang hajat, semoga Allah membetulkan otaknya dan Khalid bertaubatlah, berhentilah memaki hamun sesama muslim.

Anonymous said...

Masya Allah..
Tebal sungguh dendam kesumat PAS pd UMNO. Terlajak dendam si Khalid Samad ni masuk ke gelanggang musuh kafir..jd anjing yg akan hancurkan Islam itu sendiri!
TIDAK ADA Erti beza antara se-Islam dan kafi..sudah xde beza bg puak2 laknat PAS ini..
tunggulah.. suatu hari nnt balasan azab pedih Allah akan tiba jua.. kita tk upaya melawak mulut lidah mereka.. hanya Allah Subhanahu wata'ala jua akan letak balasan NYA buat si Khalid dan PAS ini..

"Hasbunallahu wa nia'mal wakil.."

Anonymous said...

KHALID TAK NAMPAKKAH REALITI SEMASA? TIDAKKAH DIA NAMPAK GOLONGAN YANG KURANG TELERAN DAN MENYEKAT KEBEBASAN BERAGAMA DEWASA INI ADALAH OMPUTEH.

KHALID MUNGKIN BERASAKAN KAFIR LEBIH MENYOKONG PAS BERBANDING LAWANNYA (PBB) TETAPI KEPUTUSAN PRN MENUNJUKKAN PENGUNDI (TERMASUK KAFIR) LEBIH PERCAYA KEPADA PBB.

Anonymous said...

Melayu dan Islam adalah dua unsur yang berbeza. Atas nama Melayu belum bolih menjadi kayu pengukur keIslaman nya. Jika atas nama Islam untuk apa segi sekali pun tentu sudah jelas Islamnya. Apa gunanya bangsa Melayu nama mirip Islam tapi menolak Islam. Dalam kes hukum hudud, bila ditimbulkan pelaksanaannya,ramai pemimpin umno yang memberi berbagai alasan kononnya tak relevan,jenoh makan sup tangan,undang2 kolot dan lain2. Orang macam ni ke Islam dan nak mengaku darah daging? Ramai orang umno bertanya pada saya, kenapa Kelantan tak laksanakan hudud. Untuk pengetahuan anda dan umno TG Nik Abd Aziz telah minta tiga kali pada Mahathir. Apa jawapannya? "Kalau Kelantan laksanakan hudud, kerajaan Pusat akan rampas Kelantan".