Monday, April 11, 2011

Video : Air Soya Diludah Terlebih Dahulu Sebelum Dibungkus

Rakaman video dibawah menunjukkan seorang peniaga air kacang soya di tepi jalan berhampiran Maybank Bangi meludah air liurnya dalam setiap bungkusan air soya yang dijualnya.

20 comments:

Horas! Hulu Langat said...

uwekkkk! geli aku tengok. Celako btul! apa bangsa org yang jual soya tu bro? melayu, indon ke cina?

Anonymous said...

RBF
Terima kasih inform. Nasib baik lom pernah beli kat situ. Itu yang depan mata, yang di rumah camner dan ntah apa2 yang penjual campur yek. Geli gila. Makan di rumah lebih elok dan bersih. Jimat lagi.

Anonymous said...

sapa minum leh angau kat si penjual.... siang malam ngat kat si penjual.... apa yg sipenjual jual nampak sedap..... lau org cite kat peminum soya tu yg penjual ludah dalam minuman, depa tak percaya.... dah kena guna2....

cam ni kot bos2 PR kenakan kat pengikut2 PR.... ahak ahak

Anonymous said...

Kurang ajar, puihhhhhh! Mcm ni ke niaga, ada pelaris ludah2. Pihak berkuasa kena ambik tindakkan ni.

abg m said...

saya tak nampak beliau meludah, jgn lah memfitnah sasama insan yg mencari rezqi halal,ingatlah fitnah itu besar dosanya. mungkin pengadu dengki pd peniaga berkenaan, subhanallah,

kamal said...

SAYA TAK PERCAYA ADA PENIAGA SANGGUP BUAT PERKARA SEBEGINI...SAYA JUGA SEORANG PENIAGA DAN SAYA AKAN CUBA SELIDIK KERANA SAYA BERADA DEKAT DENGAN TEMPAT YANG DI NYATAKAN ITU

Anonymous said...

Ngape tak pegi bako aje...

Nasib baik teman tak minat ayor soya...

labu said...

betui ke orang tu ludah ?
mcam tak prcaya je aku.....

zahari1950 said...

Betapa jijiknya. Kalaulah dia ada penyakit berjangkit yg serius seperti TB atau selesema, batuk, cirit birit dsbnya,tentulah ramai yg terkena jangkitannya. Apa tujuan dia berbuat demikian. Dan dengan tersiarnya perbuatan ini di media, penjual lain yang jujur dan pembersihpun sedikit sebanyak terkena tempias. Patut gambarnya yg lebih terang disiarkan agar orang ramai mengenalinya jika dia berpindah ke tempat lain selepas ini.

Anonymous said...

dia tiup plastik dulu sebelum buka plastik. cara dulu-dulu nak memudahkan buka plastik ... sekarang ni jijik la ... tak bersih ...

TESLAMARIN said...

ABG M , TENGOK BETUL BETUL. SEBELUM DIA IKAT TU DIA TUNDUK, MASATU LAH DIA LUDAH. ORANG YANG TENGOK DAN BUAT RAKAMAN TU NAMPAK, KAT VIDEO NI TAK JELAS.

Anonymous said...

Ini mesti konspirasi UMNO.

Cuba check, entah2 jam Omega ada kat penjual tu.

Tak percaya?? tanya Anwar, Wan Azizah, Kapal Pusing.

Anonymous said...

abng M..
ko ni taksub bodoh tk tentu pasal ni apehal?
kalau ank pmpuan ko kena rogol..ade org rakam ko nk jwb cmtu jgk ke?
ko ni lembu ke bghal ha??

skrg citer bab kejahatan org jual air soya tu..ade bukti video..yg ko mrh sgt apesal??
sah ko ni pengikut penganut PAS!!

Anonymous said...

ASTAGHFIRULLAHALADZIM!!
peniaga tu jelas letak mulut die kt bukaan plastik air soya tu sblm ikat..
aduihai..ada lg manusia khianat dan percaya pd khuraft sebegini di kota besar ???
semoga kita dijauhkan dr terkena!

Anonymous said...

abg m said... ok la kalau takut org tu kena fitnah, apa kata abg m saig gie siasat ngan mata kepala abg m said sendiri, kalau abg nampak tak macam ludah..... cuma macam berdoa kat dalam bungkusan tu... apa kata abag beli satu abang try rasa.... mmmmmmmmm pasti abang datang beli keesokkan harinya....... kita siasat dulu kalau betul "KITA BAKOR X10"

zahari1950 said...

Ada dua kemungkinan.

Pertama: Dia meludahnya kerana mengamalkan sejenis petua ilmu hitam dan haram dgn tujuan untuk menarik pelanggan.

Kedua: Meniupnya supaya lebih banyak angin terperangkap bagi mengembungkannya bila di ikat. Kononnya bagi menampakkan kuantiti air soyanya banyak di dalam plastik.

Namu kedua-dua perbuatan tersebut amat menjijikkan. Lebih-lebih lagi kalau dia meludahnya.

Anonymous said...

hahahahaha...lawak le anon 8:19pm
puak2 pembangkang mst percaya kes ini pun konspirasi tertinggi oleh umno..
hahahaa

Haz said...

bro, bangi dekat mana ni?? dekat dengan Shell tu ke??

Anonymous said...

Akak commentator yg bersemangat ni penah nmpk dpn mata kot. tp bila nk rakam video x dpt la nak amik depan2. kena la nyorok2 skit. ada sapa2 dah pegi gerai ni masih bukak or dah tutup? dekat shell & maybank bangi.

Anonymous said...

RBF
Anda telah dengan penuh yakin menuduh sipenjual soya itu meludah kedalam air soya. Bagaimana kalau anda tersalah tafsir?
Pada hemat saya, penjual itu meniup/menghembus sedikit udara kedalam bungkusan air soya itu agar bungkusan nya nampak "bulat" dan cantik.(macam kedai akuarium bungkus ikan).
Saya akui walaupun tidak meludah tetapi cara mennghembus udara dari mulut itu adalah "unhygenic" dan tak patut dilakukan.
Mungkin penjual itu tidak menyedari tentang keburukan tindakannya namun "niat" nya tidaklah sejahat meludah kedalam air jualan nya. Kalau penjual itu tak "secerdik" anda sekalipun, tentunya dia tahu tak ada faedahnyA MELUDAH DALAM JUALAN nya.
Kita syak sebagai "pelaris" ke (hahaha...) atau dia nak balas dendam/lepas geram kat bakal customer dia (seribu hahaha...)
Andai perniagaan dia terjejas kerana fitnah kita, susah jawab akhirat nanti...