Sunday, May 29, 2011

Mingguan Malaysia Hari Ini Jadi Suara Pas

Mingguan Malaysia hari ini memperuntukkan hampir satu muka surat akhbar mereka untuk wawancara bersama dengan Ketua Pemuda Pas Pusat.

Nasruddin Hassan menggunakan sebaik mungkin peluang yang diberikan oleh Utusan untuk bercakap tentang pemilihan Pas.

Selama ini akhbar itu dikutuk, dicaci, diboikot dan sebagainya oleh juak-juak Pas, PKR dan DAP tetapi apabila diberi kesempatan mereka sapu juga. Itulah Pas...

Saya berpendapat sepatutnya Utusan tidak perlu memberi ruang yang sebegitu banyak kepada Pas dalam akhbar mereka kerana akhbar itu sering dilabelkan dengan pelbagai gelaran buruk dan sering dimomokkan sebagai suara Umno.

Jika anda telah dilabelkan sebagai suara Umno apa gunanya anda beri Pas bersuara dalam akhbar anda ?

Sepatutnya jangan diberi ruang walaupun seinci kepada mereka. Hentam mereka habis-habisan. Buka ms 1 hentam Pas, buka ms 2 Pas, buka ms 3 hentam Pas, buka bahagian ekonomi hentam Pas, buka bahagian sukan hentam Pas, buka sisipan Pancaindera pun hentam Pas. Itulah sepatutnya dilakukan oleh Utusan , bukannya beri ruang hampir 1 muka surat untuk mereka bercerita pasal parti mereka.

Utusan kena ingat, selama ini siapa yang caci maki Utusan dan siapa yang pertahankan Utusan. Apakah Utusan ingat kami semua tak terasa hati dengan tindakan Utusan hari ini ?

Daripada menyiarkan wawancara seorang pemimpin Pas adalah lebih baik Utusan beri ruang yang hampir satu muka surat itu untuk wawancara pengedar-pengedar akhbar Utusan yang setia daripada dulu hingga kini.

Cukuplah Utusan Malaysia, cukup !

Jangan beri ruang yang istimewa lagi kepada pemimpin-pemimpin Pas dalam akhbar itu. Mereka dah kata akhbar anda tidak boleh dipercayai dan akhbar anda suara Umno, jadi anda kena bertindak lebih Umno dan dari Umno. Buktikan kepada mereka.

26 comments:

Anonymous said...

Syabas bro.

Jgn layan geng parti ajaran sesat

Mereka sesat lagi menyesatkan

karimbujang said...

Rupa-rupanya betullah kata kawan-kawan aku. Aku tak berdaya untuk mempertahankan lagi para blogger UMNO. Aku terpakasa mengalah. Apakan daya.

Benarlah rupanya blogger UMNO ini hanya sekadar layak cari makan berasaskan populariti "tajuk bersensasi", untuk menambahkan bilangan klik (pelawat) dan mendapat komisyen dari iklan, selain sedikit imbuhan dari tuan M.....

Disamping itu, kawan aku beritahu, bacalah artikel blog Sakmongkol. Orang Melayu tidak boleh mengharapkan "Mamak" untuk bercakap bagi pihak melayu. Kebanyakkan penulis blog menyokong UMNO ini rupa-rupanya adalah keturunan mamak sapertimana Papagomo dan rbf sendiri. Kalau di zaman kerajaan Melaka dahulu, inilah SI KITOL yang merosakkan orang-orang melayu. Merekalah yang melaga-lagakan orang Melayu.

Hari ini terbukti jelas perkara diatas apabila rbf menentang usaha murni Utusan Malaysia untuk menyatukan orang-orang melayu dengan membenarkan ahli PAS untuk bersama-sam berkongsi pandangan dan pendapat.

Usaha murni Utusan Malaysia mestilah kita semua sokong sebagai orang Melayu. Mamak-mamak pendatang yang asalnya keeling, tolong jangan rosakkan perpaduan melayu. Tolonglah. Kalau boleh gambar mamak didalam blog rbf itupun dibuang. Janagn rbf berselindung disebalik bekas P….M… yang lepas.

ruang bicara faisal said...

mr karim bujang,

terima kasih....

sang nila utama said...

rbf tu mamak ,,,,,,,

tak peliklah aku sekarang ni etika dalam blog ni bertaraf lo,,,,,,ng

Anonymous said...

hebat karimbujang...tapi kesian ekkk..nape blogger PR sekarang kelihatan lemah?? asal saja yang diberikan/dipaparkan itu berinformasi, apa salahnya..tak kira dia mamak, keeling ker, mata sepet ker..yg penting benda itu boleh diketengahkan..bravo rbf..

Anonymous said...

Sekurang kurang ada juga bangsa.Ada mamat sorang tu langsung malu nak mengaku melayu dan tak minta dijadikan melayu.Dan lagi teruk yang melayu berteriak untuk cari undi nak hapuskan hak orang melayu

Anonymous said...

halo karim bujang..

jangan sibuk dok menjaja penyatuan melayu..cermin muka harakah..adakah mereka menyumbang kepada penyatuan melayu..?adakah mereka pernah memberi ruang kepada umno untuk menyatakan betapa pentingnya melayu bersatu?...tarak..sebab aku dah baca harakah dari zaman almarhum yusof rawa lagi...cuma sekarang aku malas nak baca sebab banyak sampah didalamnya selain iklan ubat2 kuat untuk jantan PAS yang bernafsu buaya..
Cacian terhadap pemimpin2 umno.terdapat dalam setiap keluaran..
Ko berterus terang jer lah yang ko kutuk tu Tun Mahathir..tak payah berkias2 kias.
Inilah dasar munafik pengikut PAS,dalam dok kutuk2 Tun Mahathir,apa jua faedah hasil dasar Tun diorang tibai.adakalanya lebih dari orang UMNO.
Ini pengalaman yang aku lihat sendiri bagaimana seorang pemimpin PAS peringkat cawangan rembat hampir 8 unit rumah kos rendah disebuah taman di kl untuk anak beranak dia..
Aku pernah jumpa sendiri bagaimana seorang penyokong tegar PAS rembat bini orang..Jangan dok hina sangat orang tu mamak ke..cina..ke..yang penting mereka Islam sembah ALLAH dan berkiblat yang sama dengan kita.
Ko tu belum tentu sempurna sampai ke akhir hayat..walaupun guna status melayu
Tun M telah sekurang2nya menyumbang sesuatu untuk faedah umat Islam..ko!!!??? habuk pun tarak melainkan rembat apa yang Tun dah buat..lepas tu hina keturunan orang..inilah kerj2 munafik puak2 PAS yang memakai topeng Islam.

bro RBF..aku sepandapat dengan ko mengenai posting ini.

Anonymous said...

Parti AlKhawarij SeMalaysia. Feel mcm tulah, bakar Utusan la... boikot la. Ptuih.

Anonymous said...

PArti Ajaran Sesat yang rosakkan Melayu.

whiteorange said...

karimbujang !

Siapakah Melayu yang sebenarnya?

Pada aku asal dia ISLAM aku dah anggap dia sama ngan aku, waima dia Ustaz Ravi, waima dia Ustaz Reduan Tee, waima dia Ustaz Asri, waima dia Ustaz Zainal, aku tak kisah asal dia Islam.
Tapi kenapa isu mamak masih nak dibangkitkan???

Adakah Melayu itu lebih hebat dari mamak, Jawa , Banjar ,Bugis, Kampar, Mendailing, Rawa atau lain lain?

Cukup cukuplah mengata TDM, seharusnya ruang yang ada ini digunakan untuk memohon kemaafan sementara beliau masih hidup .

Naka kata apa, walaupun TDM mamak, hakikatnya dia lebih hebat daripada kita semua .. siapalah sdr nak memperlekehkan TDM

rafiq mujilan said...

Sebenarnya bagos gak utusan buat mcm ni... sbb dari situ kite tau yang mangkok pas ni mmg jenis muke xtau malu dan mmg tamak...

Anonymous said...

"HAAARKKK PTUIIHHH!!! itu dalam bahasa Malabari adalah "PUKIMAK PENCACAI UMNO". Kalau berani siarkanlah. Terguling-guling mamak Det dengar maksudnya.

Anonymous said...

Kita tunggu la kalau harakah nak offer satu muka surat kat Najib ker tak?
Tu pun kalau PM nak di wawancara la..
Kalau baca harakah..penuh dengan sampah..
Sikit pun tak ada bolih buat pedoman..
Anak2 saya diharamkan terus menyentuh harakah sebab merosakkan otak..takut jadi macam penulis2 harakah yang hanya tau menulis dan tak tau menilai apa yg di tulis..

Anonymous said...

karimbujang ingat dia tau semua. dalam tau semua dia bantai orang. dia ingat dia jer betul. tapi kena la puji pasal dia berani bagi nama. aku bagi nama anon jer.

kekadang kita nyampah kat satu orang, tapi satu keluarga dengan tahi dia kita sumpah. tak baik itu macam. pas tetap satu parti melayu yang diperlukan. tapi yang hampasnya pemimpin dia tu. kalu bercakap yang elok ok. kita boleh baca. kalu tang merapu, tak payah la.

bagi saya pas perlu bebas daripada pakatan rakyat. pas boleh berdiri sendiri kerana kekuatan pengikutnya yang tetap akan menjilat punggung pemimpinnya. undi tak lari punya walaupun pemimpin itu korup, peliwat, perogol. semua dia pandang pada hukum 4 orang saksi. jangan mengaku cukup la. katakan tidak. ini dah tak ada pada umno. kita tengok dulu pemimpin dan tak jilat, tapi kita minta pemimpin tu tunduk kat pengikut. itu umno sekarang. so kena rasuah pengikut banyak la sikit.

so andai kata pas berdiri sendiri, pas boleh memilih rakan untuk membentuk kerajaan. seperti di selangor dan perak. tapi ini tak jadi pasal pemimpinnya yang tidak dapat berdiri sendiri dan terperangkap dengan agenda pkr dan dap.

kebanyakan pakatan menang pasal undi daripada pengikut pas aje. itu saya punya analisis. mereka tak akan pangkah BN walaupun diberi tambahan isteri dan wang. tak main rasuah bila bab undi ni. bagi la bonus 2 bulan, tak akan undi punya. tapi rasuah jalan raya, jpj, pbt dan sebagainya, dia sapu. so jangan marah sangat. kita bercakap bab melayu. saya pun marah sangat kat pas ni, tapi itu adalah pilihan lain selepas UMNO. najib pun asyik cari populariti aje. patutnya popular dengan segala tindakan kerja yang diambil oleh kerajaan dan bukannya mencari. harap popular seperti mamak TDM yang bekerja kuat untuk agama, bangsa dan negara.tidak mencari popular tetapi bekerja. tiada tandingan.popular datang sendiri apabila orang merasa selesa dan terjaga kesejahteraannya. harap orang lain setakat ngutuk ajer.

Anonymous said...

tu maknanya org pas dah jilat ludah sendiri. oh ye, anwar masa dlm umno dulu pun guna utusan utk kepentingan diri. tikus di klia (propaganda terhadap tun m) igt lagi? skang anwar kata utusan akhbar propaganda. kalau betul pun dia la yg ajar.

org suratkhabar said...

utusan berdiri atas jihad membela nasib melayu beragama islam. pas tu pun parti melayu, sebab tu utusan bagi peluang kat pas utk bersuara dlm akhbarnya. kalu tak kenal utusan, jangan main hentam je.

wb16250 said...

to all yg pro kerajaan...
no worries..tak yah lawan pencacai2 HamPas tu..sepatutnya kita happy..ngapa??? at least ada gak ler pencacai hamPas teringin nak buka n baca kat RBF ni...nampak sgt nak tau kegiatan org2 UMNO..he he he.. diaorg ni bole kita klasifikasikan sebagai...Mental Retarded!!! nak tau ngapa aku kata gitu??? aku kalo benci puak2 HamPas ni...jeling kat blog diaorg pon aku tak hingin!!! apalgi nak baca!!

Anonymous said...

apa2 pon aku sokong rbf sbb beliau kritikal macam the unpsinners dan the flying kick...bloggers2 lain patut contohi depa..kritikal dan berfakta :)

marilyn said...

Disamping itu, kawan aku beritahu, bacalah artikel blog Sakmongkol. Orang Melayu tidak boleh mengharapkan "Mamak" untuk bercakap bagi pihak melayu. Kebanyakkan penulis blog menyokong UMNO ini rupa-rupanya adalah keturunan mamak sapertimana Papagomo dan rbf sendiri. Kalau di zaman kerajaan Melaka dahulu, inilah SI KITOL yang merosakkan orang-orang melayu. Merekalah yang melaga-lagakan orang Melayu.

'sejak bila pulak karimbujang (PAS@PKR) ni prihatin tentang org Melayu?PKR sendiri mahu hapuskan hak2 org Melayu dan menyokong kesama rataan antara kaum.PAS plak lebih rela bersatu dgn DAP kafir harbi daripada bersatu dgn UMNO. hipokrit sungguh karimbujang ni.'


--------------
Hari ini terbukti jelas perkara diatas apabila rbf menentang usaha murni Utusan Malaysia untuk menyatukan orang-orang melayu dengan membenarkan ahli PAS untuk bersama-sam berkongsi pandangan dan pendapat.


'Usaha murni UTUSAN?kahkahkah.... lidah bercabang,cakap berbelit. kejap kutuk utusan sampai tak igt dunia,skrg kata dah kata usaha murni.lawak la hang ni karimbujang.'

Kama Irahsa said...

aku yakin rbf tulis secara sinikal jer.. maksudnya utusan mmg xterlalu bias seperti yg pembangkang gembar gemburkn.. bg jugak peluang utk pemimpin pembangkang bercakap dlm suratkhabar ni..

harakah? suara keadilan? roket? jgn hrp la pemimpin kerajaan nk diwawancara mcm tu. keh3..

Spin1881 said...

utusan malaysia (UM) mesti professional dalam penulisan mereka... respect must be earned... kalu boleh ruang bloggers proBN juga mesti diperbanyakkan lagi dalam utusan malaysia... Baru lar pedas lagi penulisan UM... strategi pemasaran mesti baik, ruang iklan mesti mempunyai kadar yang berpatutan... kalu boleh lipatan surat khabar tak payah lar besar2 supaya senang dibaca macam STAR... tiap2 hari mesti serang pakatan, jangan bagi peluang... serang bloggers proPakatan Haram dengan penjelasan dari kerajaan... serang jangan tak serang... baru lar NEWS...

Anonymous said...

hitam x semestinya mamak...tak gitu abe RBF, di kelate ramai ore hak hitam2, tak semestinya mamak

Anonymous said...

Kalau kita tengok hari-hari dalam Utusan Malaysia ia sebenarnya penuh dengan story Pas dan PKR. Penulis upahan Pas dalam Utusan, Zulkifli Bakar sudah sekian lama memperjuangkan kepimpinanan ulama Pas. Tidak ada satu pun artikelnya tentang UMNO. Semua tentang Pas dan PKR. Story UMNO cukup susah nak dilihat dalam Utusan, yang ada story kerajaan. Jadi macam mana ahli-ahli UMNO nak beli Utusan????

Anonymous said...

Mursyidul di laporkan beliau sebut "ambo tok kan nok caya kat Utusea ".
arjuna waspada
changkat lobak.

Anonymous said...

korang ni mcm bodoh je duk bertekak..padahal yg pemimpin relax je...jga dri sendiri la..

Anonymous said...

korang ni mcm bodoh je duk bertekak..padahal yg pemimpin relax je...jga dri sendiri la..