Thursday, June 23, 2011

Bahagian 3: Pas 'Sedekah' Duit Anak Yatim Memali Kepada Korporat


Sambung lagi kisah penyelewengan Tabung Memali oleh Pas. Jika semalam saya telah berkongsi dengan anda bagaimana seksanya anak-anak yatim Memali perlukan wang untuk belajar sedangkan wang untuk mereka beratus-ratus ribu telah dikutip oleh Pas.

Hari ini pula saya nak berkongsi dengan anda kisah bagaimana pemimpin Pas menggunakan wang Tabung Memali untuk tujuan lain.

Pada tahun 1997 ada seorang 'korporat' dari KL datang ke Memali dan berjumpa dengan seorang pemimpin Pas. Dalam perjumpaan dengan pemimpin Pas itu, 'korporat' berkenaan telah berjanji akan melaburkan beberapa juta untuk projek pembangunan Madrasah Islahiah Diniah Memali, iaitu sekolah yang ditubuhkan oleh Ibrahim Libya.

Dalam perbincangan tersebut, selain daripada berjanji jutaan ringgit untuk madrasah tersebut, 'korporat' itu juga berjanji akan memberikan kepada pemimpin Pas berkenaan RM 1 juta sebagai pemberian peribadi.

Bagaimana pun 'korporat' itu berkata wangnya masih berada di Singapura dan dalam proses untuk dibawa masuk ke Malaysia. Untuk sementara waktu 'korporat' berkenaan meminta pemimpin Pas itu membiayai beberapa kosnya terlebih dahulu. Antaranya, kereta ,rumah dan keperluan hariannya.
Kerana telah terpesona dengan tawaran RM 1 juta untuk dirinya lalu pemimpin Pas itu tanpa berlengah panjang menggunakan wang dari Tabung Memali lalu membelikan sebuah kereta Merchedes 230 untuk 'korporat' berkenaan. Selain kereta, wang Tabung Memali juga digunakan untuk menyewa sebuah rumah serta membeli dua buah peti besi untuk menyimpan wang yang bakal dibawa masuk dari Singapura.

Sebuah peti besi diletakkan di rumah korporat itu, manakala sebuah lagi diletakkan di rumah pemimpin Pas berkenaan. Nak dapat duit RM 1 juta lah katakan, mesti bersedia dengan peti besi.

Pas langsung tidak meminta izin atau memaklumkan kepada balu-balu dan anak-anak yatim yang berkenaan sebelum menggunakan wang milik mereka (balu dan anak yatim) untuk diberikan kepada 'korporat' itu.

Adakah anda masih hendak percaya lagi kepada serban,jubah,ketayap atau mulut-mulut yang disulami ayat Quran dan hadis pemimpin-pemimpin Pas ?

Kalau duit anak yatim pun mereka boleh kelepek, apa lagi kalau duit negeri atau negara ?

Akhirnya Pas ditipu oleh 'korporat' berkenaan, dan wang anak-anak yatim serta balu Memali lenyap begitu sahaja.

Kalau berceramah atau berucap dalam parlimen bukan main lagi. Mereka sahaja yang suci, mereka sahaja yang jujur dan mereka sahaja yang bersih. Tapi yang sebenarnya merekalah adik beradik iblis.

Cukup setakat ini dahulu untuk kali ini. Akan datang saya akan berkongsi dengan anda pula kisah seorang pemimpin Pas dan keluarganya pergi ke Mekah dipercayai menggunakan wang Tabung Memali.

Tiga bulan lagi pun tak akan habis kisah dari buku berkenaan untuk saya kongsikan dengan anda di sini. Banyak perkara-perkara yang kita tidak tahu selama ini terkandung di dalamnya. Lebih manis lagi apabila buku berkenaan ditulis oleh seorang ahli Pas seumur hidup yang kini menetap di Kampung Memali.

Kepada sesiapa yang berminat untuk mendapatkan bulu berkenaan, sila hubungi nombor dibawah untuk urusan pembelian dan penghantaran kepada anda.

46 comments:

Anonymous said...

rbf,saya dah beli buku berkenaan melalui en azran sebentar tadi.dapat ja saya terus baca.ralit saya membacanya sampai berpelu2 badan kerana geramkan pas.

Anonymous said...

Satu soalan untok penyokong2 hamPAS....

Waktu bila sa2 orang (manusia) itu
mula membuat kejahatan/keburokan..?????

manjung said...

memang tak guna betoi mat sabun, mat syabu dan sekarang mat sapu...

Anonymous said...

senang jer nak patahkan cerita ko ni rbf.org pas mesti kata yg ahli korporat tu org umno. habis cerita..

Anonymous said...

salam bro rbf...

saya dah call en. azran untuk dapatkan buku ini besok....
tak sabar rasanya nak baca keseluruhan kandungan buku 'Airmata di Bumi Memali' ini...

tq so much for ur information...

whiteorange said...

PAS di tipu ahli Koparat

PAS jadi Koprat Kapret

PAS memang Keparat

akmy said...

Boleh dikatakan semua pemimpin veteran/senior PAS termasuk yang dah bergelar Tok Guru, ulama, Imam, ostad, ustazah tahu mengenai kutipan derma atas nama "syuhada Memali" kerana mereka sering menjadi daya penarik kepada puluhan ribu hadirin mendengar ceramah peristiwa Memali. Tak perlulah ada yang meminta bukti secara bertulis dan sebagainya kerana cukuplah keimanan kepada Allah SWT menjadi saksi. Tiada yang terlepas dari "catatan" Allah, hatta gugurnya sehelai bulu roma. Bersaksilah bahawa setiap kali diakhir ceramah, diumumkan dengan bangganya, "kutipan derma untuk syuhada Memali" malam ini berjumlah....(duit sekian ribu, barang kemas rantai, gelang tangan, jam tangan sekian banyak). Malam besok di tempat lain pula dan ahli PAS yang sama akan pergi lagi. Pagi tidak dapat memotong getah kerana kepenatan, lewat balik naik motor yang lampunya macam pelita minyak tanah. Nak beli beras, pinjam saja. Sekolah anak, tak penting berbanding jihad menghadiri ceramah. Mana ada catitan cerita remeh macam ini dan orang besar PAS tak mahu tahu pun peristiwa seperti ini. Penceramah pula, pergi balik, penginapan malah royalti kering tekak semuanya ditanggung beres. Entah dalam bentuk apa, rantai gelang emas itu sampai ke tangan balu dan anak "syuhada Memali", tiada makhluk yang tahu. Ketika itu, PAS memang nampak bersungguh hendak dan layak menjadi juara mendirikan negara Islam. Terkunci mulut pemimpin BN ketika itu, yang telah dilebel sebagai toghut, kafir, termasuklah Anwar Ibrahim yang baru join. Tetapi rupanya panas tidak sampai ke petang, yang mendengar ceramah itu dulu pun ramai yang masih hidup, kita dapat pula mendengar Hj Hadi kata tak jumpa dalam al-Quran mengenai perjuangan negara Islam. Kini PAS tidak lagi berani menjadikan negara Islam sebagai landasan perjuangan. Memang benarlah apa yang pernah dilafazkan pemimpin PAS sendiri bahawa azab balasan segera, hati yang kotor dan hilang cahaya iman kepada pemakan rasuah, riba terutama pemakan harta anak yatim. Pintu taubat sentiasa terbuka selagi nyawa belum sampai di khalqum.

Anonymous said...

apa laa hang membebel nii...tau laa nak jatuhkan mat sabu... Kes ntah apa apa yg dah 3 abad pun nak dikorek.. Tak payah laaa hang habiskan masa, fikiran, tenaga hang tuuu....Pas & bro mat sabu tak akan jatuh lorr...hahahha..cam RPK menulis ada support evidence doc ...cam hang nulis cam guna bukti taik aja!...artikel yg lama pasai hang ada minta Petronas buat sumbangan amal jariah tuuu, apa hasilnya..Bro ? Tak apa apaa..hahahahh..

Anonymous said...

fakta dalam buku tu bukan support evidence ke?

takde otak betui geng pas tapi sejak bila pula orang pas ada otak?

Anonymous said...

Orang Pas ada otak tetapi gagal untuk berfikir dan malas berfikir. Dalam kontek Mamali mereka yang mengendalikan Tabung Mamali hanya berfikir macamana untuk menipu. Syaitan telah berjaya mempengaruhi pemikiran meraka dan akhir mereka berjaya menipu bukan sahaja mangsa Memali tetapi juga mereka yang menderma kepada tabung berkenaan.

antihipokrit said...

anon 7.41am

adakah ko maksudkan kalau penyelewengan tu berlalu 3 abad (sebenarnya tak sampai 3 dekad pun) yg lalu,kita tak perlu ungkit kembali bila kebenarannya dah terbongkar sekarang?golongan2 penyebat duit tabung tu masih hidup lagi pun..siap dah jadi timbalan presiden..dah jadi setiausaha pas kedah la..mcm2 la.adakah kalau benda tu dah berlalu,kita hanya perlu "mengenang kembali peristiwa silam lalu tertawa sinis mengenang kebodohan kita zaman muda2 dulu dan lupakan sahaja sebagai peristiwa lepas jgn dikenang?"ko ni memang betul bodoh bebal bengap tuli buta hati taksub.

azman said...

Assalamualaikum rbf

Yang aku faham adelah "Berbuat baik Allah akan membalas dengan kebaikkan juge,dan perbuatan jahat juge akan dibalas dengan kejahatan".Itu adelah janji Allah,Allah tidak akan memungkiri janji.

Wallahhualam.

Anonymous said...

Siapakah orang 'korporat' yang sangat kaya raya atas angin tu?

Anonymous said...

org koperat tu kelentong je. nampak sgt org pas lapaq duit. pantang dgr dpt sejuta terus setuju. duit derma pun dia sapu duit luar pun dia nak sapu. tu belum kira lagi duit derma tmm bagi kat syarikat lain yg terus bangrap lps tu.

sembang je kencang, ulamak la, ustaz la apa la. tp sauk duit tak kira halal haram.

Anonymous said...

Tq bro...aku dh dpt beli buku tu

Anonymous said...

saya dah dapat buku tu...tq bro...

Anonymous said...

Buku ini baru sahaja diberi oleh brother azran selepas solat... hari nie saja dia hampir jual 70... insyallah jika ada kelapangan sy sendiri akan membantu beliau buat marketing... MAMPOS KO MAT SABU!

Dino

Anonymous said...

Tah heran le kalu Mat Sapu ni perangai haprak,tengok muka pun dah tau dah...

Anonymous said...

tima kasih bro azran..bersusah payah hantar kat opis aku.malangnya aku dah keluar,tak sempat jumpa dia.

dah separuh aku baca sejak lepas jumaat tadi

Anonymous said...

orang PAS kalau benda yang dah lama memang diaorang suka buat-buat lupa..sebenarnya segala dosa yang lama tidak akan terampun selagi kita tidak bertaubat..perkara ni tuk guru PAS tak ajar ke?..satu lagi..di hari akhirat mulut dan lidah akan dikunci supaya anggota badan lain akan menerangkan satu persatu setiap amalan jahat yang kita buat..kenapa lidah dikunci?..kerana manusia memang suka bercakap putar belit..itu pun tuk guru tak ajar ke?

Anonymous said...

Mat Sabu ni jadi ketua kampung pun tak layak..mcmn boleh jadi timbalan Presiden PAS ni..nampak sangat orang PAs ni -----.(anda isi sendiri)Dia cuma layak jadi badut atas pentas je..sebab tu Allah tak bagi dia menang dalam pilihanraya..jijik dengan perangai..jijik dengan tingkahlaku..jijik dengan cara berbahasa..bertaubatlah Mat Sabu

Anonymous said...

huhu..
dapat berite hangat x???
kasihan kamu2 ye..
anwar ibrahim difitnah sal video lucah tu???
hah, macamne rfb dengan blog bodo kamu ni..
kenape xpost sal berite 2..
aku tertunggu3 ni..

konon2 anwar ler dalam gambar tu..uish, upenye datok t pakatan mampus kamu 2..hahaha

x aku sangke begitu hina dinanye memfitnah orang..
aku xfaham, bile ahli pembangkang difitnah, semangat blog bodo ni menyokong..
eh3, aku xnampak plop sal datok t mengaku ye dalam video lucah 2 dalam blog hina dina ni..



KASIHAN KAMU..MASIH TERKAPAI2
MOGA2 HIDAYAH ALLAH SAMPAI KEPADA KAMU..

Anonymous said...

carilah kamu kesalahan orang..

ekg2 aku nok wak KEMPEN CEGAH PEMIMPIN WAK MAKSIAT..

kat tempat aku(kuat giler meno ye)..
ade konsert mu..xleh tido aku, orang niat nok bangun qiamulail pun wase xsemangat..
bukan koho tenang malam tapi koho panas, macam duk dalam api..

tunggu balasan Tuhan je..ingat mu hebat ngat..ruanbicarakorox mu

tempat sebor fitah..ni r tempat ye

Anonymous said...

anon 6:14 PM mana berita anwar difitnah video sex tu? aku pun nak baca jugak. letak la kat sini.

takan sbb eskay mengaku bersalah menayangkan video tu ko buat kesimpulan yg video tu bukan anwar?

Anonymous said...

Anon 6:14pm ni bodoh sungguh la.. tak sekolah dia ni..inilah ciri2 penyokong tegar PAS

Anonymous said...

Perkataan "kelepet" yang bro guna dalam post ni mengingatkan aku pada suatu ketika...iaitu adanya segelintir pelajar-pelajar SMKA yang tersemangat mendengar ceramah dari mimbar rusila mengeluarkan fatwa halal kelepet harta perniagaan orang bukan Islam...tapi waktu itu harta orang kafir.. tak sangka pulak rupanya dalam tak sedar, kepala-kepala putar alam PAS kat satu sudut sedang kelepet duit anak yatim dan balu Memali....dahsyat....

Anonymous said...

agak2 leh bro..
hebat bro cakap macam ????hahaha
ok2..ko je yang pandai, kutuk ler lagi pas..dah sah2 nak kenakan pembangkang, ape k bodohnye blog ni tapi ok ler..sekurang2nye aku tau ade lagi orang kambing hitam macam kau ni..sanjung pemimpim jahil tentang agama..exmple
jom3 jom heboh2..wape banyak maksiat kat s2 saje, huhuhu..malang2 bagi warga malaysia

Anonymous said...

Buku ni tak jual di MPH ke? Tapi bukan semua orang suka beli. Ada yang suka free. Untuk yang ini, scan la beberapa bab penting & upload. Bukan suruh percaya terus tapi fikir dan nilai sendiri cerita dalam BUKU HITAM itu.

Super

Anonymous said...

MAT SABUN TU LIABILITI KEPADA UMMAH...DAN PAS PULA PARTI NAJIS....MANUSIA DALAM PAS SESUNGGUHNYA MANUSIA YANG KEJI,HINA DAN DILAKNAT ALLAH DEMI ALLAH MEREKA DILAKNAT ALLAH,DEMI ALLAH MEREKAA INI DILAKNAT ALLAH TERMASUKLAH NIK AJIS,MATV SABUN CELAKA....RATA RATA MANUSIA PAS GILA DAN HILANH KEIMANAN DALAM DIRI...MANUSIA DAYUS,MAHUSIA GILA,MANUSIA TOLOL,MANUSIA BENGSAT,MANUSIA BANGGANG,MANUSIA CELAKA..CELAKA,CELAKA.....MAAF LA SEBAB AKU PINJAM BAHASA NABI PAS (NIK AJIS TEROMPAH KAYU).....

Anonymous said...

thnx rbf.dah dpt buku ni :)

Anonymous said...

Kepada rakyat Malaysia, berhati-hati. Teman mendapat maklumat dari sumber dalaman PKR sendiri bahawa mereka merancang membuat satu videoklip palsu ataupun mengubahsuai videoklip Eskay sehingga menimbulkan keraguan; dan video palsu itu akan dicetak dengan banyak dan ditaburkan kepada rakyat disegala pelosok negara. Kaum-kaum durjana ini kemudian akan membuat lapuran polis mendakwa UMNO, BN dan Kerajaan bertanggungjawab kononnya menyebar videoklip itu. Setelah rakyat nanti terpengaruh dengan video palsu itu, mereka akan bawak cerita konon jelas dari video palsu itu bukan Anwar Ibrahim. Dan rakyat akan terpengaruh dan percaya sebab mereka sudah menerima video palsu itu. Teman nasihatkan pihak berkuasa dan Kerajaan supaya mengambil tindakan pre-emptif. Jangan tunggu nasik jadi bubur; jangan sampai rakyat terpengaruh saperti cerita 'gambar si-mata lebam'!!!

Adios amigos, grasias senor.

Wallahua'lam dan wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Jumaat
22 Rejab 1432
24 Jun 2011

Anonymous said...

Anom 10:59 kat sini tak cakap pun orang jahil agama dipuja...silap channel kot...alim tu pada tahap mana?? sampai duit anak yatim pun boleh songlap, alim ape ke bende??
Ingat dengan alim jer ke masuk syurga? Tak ingat kisah Iblis yang bukan main warak lagi alim? Mahaguru (bukan setakat tuan guru) kepada para malaikat? Bagaimana hanya sifat ujub dan takabur terus masuk neraka??? si alim jadi hebat kerana amalnya..bukan retoriknya..

Anonymous said...

buku bukan bulu bro minta betul kan balik ayat tu takut nanti org ingat nak jual bulu anwar aljub yg tertinggal kat apartment ampang tu

Anonymous said...

anom 24/6 10.59..cuba hang jawab kerajaan PAS Kedah bole buat konsert sambut tshun baru,,,cuba hang jawab.. kalau nak sound tengok la dulu..kami orang kt sg petani nie kecewa amat sangat..

Anonymous said...

hahahahahahaha..
boleh bla ler, kuang3x

ALLAH MAHA MENGETAHUI..

pemimpin kena tau hukum2..
senang cite, te wak post se..suh bini najib paka tudung..tutup aurat doh, 2 Tuhan suruh..
finish..

PKR (PUNTUNG KAKI ROKOK) said...

Wahai RBF,

Saya telah beli buku tersebut daripada En Azran pada pagi 24 Jun 2011 pada hari Jumaat.

Kini saya sudah habis baca dan maklum dengan kandungannya.

Untuk pengetahuan RBF, buku yang telah dibaca ini telah menguatkan lagi kajian dan tekaan saya selama ini terhadap PAS.

Dengan maklumat yang saya ada ini akan menambahkan cengkaman BN pada pilihanraya umum ke 13 nanti.

Kesemua maklumat ini menunjukkan bahawa PAS dengan sendirinya memberi senjata kepada orang lain.

Sekian.

Anonymous said...

Insya Alah semoga terkubur PAS bersama dgn si Pelahap duit ini.. laknatlah atas mereka yg menggunakan Islam dan Syuhada' untuk memperoleh keuntungan dunia..

kepada sekor anon meroyan ckp pelek ganu/kelate tu.. mu tu bongok taksub.. hal tudung dgn hal zina.. mana dosa besar? pemimpin PAS kaki betina pun boleh di angkat jd no 2.. mmg sah lah parti syaitan!

Anonymous said...

wah3x
bukan mu k ngoyang pelik..

aku nok suke bace komen budok2 ni, kesian..
saje nok kaca blog ni..
blog ngampu, kuang3x..

aku sengsare coz duk dalam pemerintahan meno..konsert beb, dalam konsert, bese jantan tine wak nape..weh3, ni nok kabo sal aurat er..
tekan kat aurat dulu baru leh menjauhi zina..

ni x..pale bapok pemerintah pun tunjuk teladan xmolek, gane2 bro, setiap 2 ade kaitan..
aurat xlengkap punca zina..

base gatal g2 r..
sekian, renung2kanlah

Anonymous said...

Hebat...nampaknya anom ni tertinggal kapal...sekarang PAS cakap pasal kebajikan...jangan tukar tajuk..aurat adalah tanggungjawab bersama...kalau dah ditegur disuruh tak nak ikut kita kembali kepada ayat: Sesungguhnya kamu tidak boleh beri hidayah, hanya Allah yang beri kepada yang dia suka..tak kan kerana si rosmah tidak pakai (lagipun dia dah tua macam dekat monopus gitu) kita nak runtuhkan kerajaan ganti dengan peliwat atau penyolap duit anak yatim...lagipun yang memerintah BN, bukan najib sorang...apalah anom nih...semoga dibuka hati dan neraca ilmu...buat anom tersyanag ini...

Anonymous said...

Cerita sebenar penahanan anggota PSM di Penang...

REMAND ORDER FOR 30 PEOPLE IN PENANG
1. The PDRM is seeking a remand order for 30 people to facilitate investigation into alleged involvement into reviving subversive elements. The people have been remanded under Section 122 of the Penal Code for “waging the war against the Yang Di Pertuan Agong.”
2. The group, travelling on the bus, was arrested at a roadblock near Kepala Batas, Seberang Perai Utara, on 25 June 2011.
3. According to the police, they found printed materials and T-shirts bearing the images of former CMP leaders including Chin Peng, Abdullah CD and Rashid Maidin.
4. Police believe that this could be part of a larger scheme of thing by certain groups to destabilize the nation.
5. The police have reason to believe that these findings by the police have raised their concerns that the July 9 illegal gathering may have been infiltrated by subversive elements out to create chaos and disorder.
6. The police has reasonable ground to believe that these group of people has engage in activities detrimental to national security and enhance they been remanded under Section 122 to facilitate police investigations.

-Semua rakyat Malaysia perlu tau cerita sebenar. Harap blogger patriotik boleh buat posting mengenainya segera.

Anonymous said...

hehehe..
nok monopos k, tau mane..

orang g2 r kena tobat banyok, laki berjawatan..ye lop memerintah

ok2..bow2 r rfb a.k.a pengampu kerajaan, kamu kalah

Anonymous said...

bosan r blog ni..ade x blog mantap lagi..(",)

Anonymous said...

SU PAS pusat kate cerita Tabung memali cite lama, xperlu di ungkit.

Mungkin baginya, Tuhan terlupa kot.

Masa seleweng tabung memali, PAS masih pejuang Islam...

hanizam said...

pandangan aku, buku ni jadi penamat riwayat PAS & pelahap duit memali...

kalau BN sediakan dana untuk cetak banyak-banyak buku tu, edarkan pada orang ramai, tentu meroyan 1 malaysia penyokong PAS...boleh deal dengan penulis asal buku tu tentang royalti...

kalau cetak banyak-banyak tentu harganya murah...kalau penulis dapat royalti, Bn dah buat serampang dua mata...

satu untuk tunjukkan siapa PAS sebenarnya...

kedua dapat tolong penulis asal dapat royalti...disamping itu, kalau penulis tu selalu tolong balu-balu & anak yatim kes MEMALI, mungkin banyak sikitlah kali ni dapat dihulurkan...

pandangan saje....

Anonymous said...

jika cerita lama tak perlu diungkit,
tu puak2 pembangkang asyik ungkit2 cerita lama boleh plak ya?
terkini, anwar kata dia tahu cerita najib di PD..cerita lama kan? kalau tahu, ada bukti, ada saksi, dedahkan. biarkan kami rakyat yg menilai..

Anonymous said...

DEMI ALLAH PAS PASTI BERKUBUR DAN PASTI HANCUR DITOLAK OLEH MANUSIA BERAKAL....INI TERBUKTI DALAM BEBERAPA SIRI PILIHANRAYA KECIL LALU.....SEBENARNYA UMMAH YANG CERDIK DAN BIJAK TELAH LAMA MENINNGALKAN PERJUANGAN BIODOH DAN DUNGGU PAS..HJANYA TINGGAL LEMBU-LEMBU BERJANGGUT YANG MASIH SETIA DENGAN PERJUANGAN MAHA BODOH DAN PENUH KEJI INI....LEMBU LEMBU INI TAK TELAH LAMA DIMATIKAN HATI DAN JIWA NYA MALAH TELAH TE;AH DITARIK KEBIJAKSANAAN DAN HARGA DIRI OLEH ALLAH SWT......PARA LEMBUAN BERJANGGUT BERSERTA ANAK-ANAK LEMBU DALAM PAS AKAN BODOH DAN DIPERBODOH SERTA BEBEAL SAHINGGA KIAMAT...ITULAH PARTI NAJIS....