Tuesday, June 7, 2011

Dua Samdol Yang Lebih Bodoh Dari Beruk Mat Yeh

Minggu lepas Din Katak Puru, membuat sidang media mencabar Datuk Sri Najib menunjukkan paspotnya berhubung penemuan 1 tiket eletronik misteri milik individu yang yang tidak dikenali dikesan bersama tiket eletronik milik Altantuya ke Macau pada tahun 2002.

Sedangkan pada tahun berkenaan sistem tiket eletronik pun belum wujud lagi. Perkara ini telah dijawab oleh blogger Pisau.Net di sini.

Hari ini pula dua samdol dari Pas yang sebelum ini pernah berganding bahu menjual kalimah Allah kepada kristian membuat kenyataan di harakah daily bahawa tujuan lawatan Datuk Seri Najib ke Kazakhtan adalah untuk urusan pernikahan anaknya. Sini

Walaupun kedua-dua mereka ini adalah ahli parlimen, seorang bergelar Dr dan seorang Ir tetapi tahap otak mereka lebih teruk daripada beruk mat yeh.

Apa nak dikata lagi, itulah perangai orang-orang Pas. Fitnah sudah menjadi amalan wajib bagi mereka. Kalau sehari tak fitnah badan mereka akan sengal-sengal.

Datuk Seri Najib pergi ke Kazakhtan kerana menghadiri Forum Ekonomi Dunia Islam Ke 7 (WIEF) yang berlangsung di Astana dari 7-9 Jun 2011.

Pengumuman Kazakhtan sebagai tuan rumah Forum WIEF ke 7 telah diumumkan oleh Tun Musa Hitam pada tahun 2010. Forum yang ke 6 telah berlangsung di Kuala Lumpur pada tahun lepas.

PRESS RELEASE

KAZAKHSTAN TO HOST THE 7TH WORLD ISLAMIC ECONOMIC FORUM IN 2011

The first ever Central Asian nation host promises a Forum to remember in its capital Astana

Kuala Lumpur, November 2, 2010: Astana, Kazakhstan will play host to the 7th World Islamic Economic Forum in 2011 following the unparalleled success of the 6th World Islamic Economic Forum (WIEF) in Kuala Lumpur, Malaysia earlier this year. This was announced by the Honourable Tun Musa Hitam, Chairman of the WIEF Foundation at a Press Conference. He also disclosed that the Forum, to be hosted by the Government of the Republic of Kazakhstan would be held at the Palace of Independence, Astana on 7 - 9 June 2011.

Dipetik dari : Laman web WIEF

Kepada Khalid Samad dan Dr Zul, lain kali jangan jadi BODOH. Jangan ambil berita dalam longkang di tepi Jalan Pahang kemudian sumbat masuk dalam harakah.

Kepada rakan-rakan pembaca pula, saya difahamkan memang benar anak Datuk Seri Najib akan berkahwin dengan rakyat Kazakhtan. Tetapi ianya tidak ada kena mengena dengan lawatan PM ke Kazakhtan sekarang. Majlis yang PM pergi sekarang telah lama dirancang. Saya difahamkan majlis pertunangan anak PM dengan warga Kazakhtan itu akan berlangsung di KL pertengahan bulan ini.

Berhubung dengan majlis pertunangan, sebelum ini sudah banyak kali keluarga bakal menantu atau pun bakal besan Datuk Seri Najib datang ke Malaysia untuk berbincang pasal pertunangan serta perkahwinan. Tidak ada apa-apa lagi yang perlu dibincangkan sepanjang lawatan PM ke sana kerana semuanya telah selesai. Hanya tinggal hari nak sarung cincin di jari sahaja.

Saya tertarik dengan ayat Dr Zul dalam kenyataannya seperti dibawah
Dalam sejarah Islam, kata Dr Dzulkefly, Khalifah Umar Abdul Aziz pernah memadamkan lilin milik negara apabila ada yang datang bertemu beliau untuk berbincang hal pribadi.
Nak cerita hal lilin ya ?

Kau nak cerita apa Dr Zul, anak Nik Aziz sendiri balun duit PMBK untuk beli tiket kapal terbang. Sampai hari ini pun tak bayar balik lagi. Lihat sini

Tak usah nak cerita lilin, kalau tiket kapal terbang pun dibalun anak uLarmak Pas. Buat malu sahaja. Tidak ada kelas langsung !

Berlagak nak tunjuk hero, tapi otak lebih bodoh dari beruk mat yeh...

21 comments:

Abe Mat said...

aku sebenarnya dah jemu dengan PAS nie. hidup diaorang nie kalau satu hari tak buat fitnah memang punggung tu jadi panas aku rasa.
Tok wakil PAs nie beruntung sebab orang2 yang baca Haramkah? (memang haramjadah) nie kebanyakan datang dari golongan yahg tak tahu nak guna teknologi macam internet untuk cari atau baca sumber maklumat yang betul.
sebab itu lah apa yang Haramkah tulis, 100% mereka percaya.
Otak pun dah jadi cam lembu.
Bodoh.

hikayat said...

Ahli parlimen n adun pas la paling byk ckp bohong n fitnah sesama manusia. Tak rase bersalah pun. Ni agaknya penanda akhir zaman. Mcm mane la dorg meninggal nanti.

Anonymous said...

tak tau sebab apa..tapi bila wa baca tulisan bro rbf...rasa mcm kena je batang hidung mangkuk hayun 2 ekog tu...
tahniah la bro..kupasan mantap...

aku amir

Anonymous said...

bro rbf..artikel yang mantap..tabik spring buat rbf..memang terkedu klu 2 mangkuk hayun tu baca

Anonymous said...

PAS ni cemburu tak tentu pasal..itulah kerja orang2 PAS..

Anonymous said...

kALAU DUA BERUK MAT YEH NI DILETAKKAN DIDALAM BILIK BERSAMA JENNIFER LOPEZ YANG TANPA SEURAT BENANG, teka sipa yang terkam dulu?

Senang cakap.... lepas HADI dah keluar FATWA tahap kebodohan aras paling tinggi didalam sejarah PAS.... mereka ni aku dah anggap GAMPANG...

dan aku tak heran langsung pengikut pengikut meraka kerana mereka memamng dijadikan MUNAFIQOON

Anonymous said...

jangan cakap pasal lilin laa pas pis pus oii yang korang dok sibuk tertunduk2 sembah si teoh beng hock dulu tu apa bodoh laa

Anonymous said...

sekarang ni...timbalan kepada al hardy besi ironman adalah si mat prebet sapu...hahaha...elok lah tu...si mat prebet sapu boleh pandu arah dua mangkok jamban... khalid tak smart dan zul lumat...boleh kasi flush masuk lobang tangki najis kesemuanya termasuk hardy besi ironman juga si mat prebet sapu sekali...yeh yeh yeh

Anonymous said...

anak najib tu pompuan kan? apa kebenda nak pegi merisik belah lelaki pulak? hilang akal..

Anonymous said...

Dah puluhan tahun lobai2 nih hidup dlm kebodohan. Dan depa jugak mangajak orang lain jadi bodoh macam depa. Celako celako celako!!!

Anonymous said...

Pas memang boleh buat FiTNAH! dia ikut amanat HADI!!! dia TAK IKUT AYAT2 AlQURAN tetapi (DALAM QURAN! ntah baca kulit kosong jer)..PAS tak perjuangkan HUDUD & QISAS!!! PAS tanak NEGARA ISLAM!!! PAS tak faham hukum TA'ZIR!!! PAS SOKONG DIAPIG mansuhkan bumiputra!!! PAS IKUT DIAPIG buang agama RASMI! ape lagi!!! ape lagi petunjuk yang Allah nak beri kalau umat ISLAM dlm malaysia ni tak kenal2 lagi PAS!!!

Anonymous said...

mana depa nak mengaku itu fitnah. kan depa maksum?
jika org lain yg kata, maka itu fitnah.
mentaliti org2 munafik memang camtu.

Anonymous said...

agak2 najib ade tak at least jenguk bakal besan die tu mase pegi sana? tak kan tak jenguk kot? at least jmp utk dinner or bekfes ker.. :p

kalo ikot kan PM kompem la tak de mase utk bende2 nih kan? lain la kalau tengok champions league tu baru penting utk PM luang masa pukul 2 pagi pon sanggup..

hilbert said...

Slm RBF,

kalau mcm tu kena rujuk "tiket elektronik" kepada Hj Besi Hadi Awang Cawat, sebab "tiket" tu juga tak ada mata dan telinga..sama macam video seks anawar...apa kah benda tu boleh untuk dua ekor beruk tu bawa jadikan sebagai bahan bukti fitnah mereka berdua terhadap PM DS Njaib

MYMASSA said...

http://mymassa.blogspot.com/2011/06/penting-untuk-sebaran-semua-blog-agenda.html

PAS jgn jadi bodohh!!! DAP dah mula serang!

mat sabun said...

Mmg otak pemimpin pas semua 3suku...

Dari negara islam Pas pergi ke Negara kebajikan,juak juak Pas semua pening lalat hijau...

Akhirnya jadi Negara KEBANJINGAN..

Pemimpin utama icon khalwat Mat Sabu...

Anonymous said...

ni la contoh cakap orang yang lidahnya bercabang-cabang lebih bercabang dari lidang mengkarong. sekejap cakap pasal dosa pahala Islamik kononnya tapi dalam masa sama geng dia la jugak yang banyak bina tokong besor-besor tinggi-tinggi mengalahkan masjid geng-geng dia la jugak yang songlap duit rakyat yang belasah budak sampai mati yang sebok nak bena ladang babi melawat kedai-kedai makan yang ada babi panggang yang asyik nak bemusuh sesama Islam tapi dengan spesis berak tak cebok tu cukup akrab cam adik-beradik boleh pulak ajak masuk masjid siap bagi tazkirah merapu lagi dengan tak tutup aurat lak tu lepas tu putor belit pulak Quran Hadis nak pertahan penjubor pembalun jalang dan macam-macam lagi perangai yang langsung tak der ciri-ciri Islamik. cam ni ker group yang nak diberi memerintah negara nii ????? alamat nyer .............

Anonymous said...

Apa bising2 anak najib tu nak kahwin, lantaklah dia orang nak khwin dengan sesiap pun dia orang suka, asalkan sekufu dan ugamanya Islam, jangan kahwin dengan orang putih sudah, maklumlah dia kan belajar kat Amerika.

Anonymous said...

aku pun nampak muka mamat 2 ekoq tu memang bodoh. penganut pas 3suku...huhuhu

Anonymous said...

MEREKA DUA EKOR NI BOLEH DIIKTIRAF SEBAGAI MANUSIA BEBAL SEPANJANG ZAMAN......DENGAN AKU CERDIK AKU....

Anonymous said...

Kepada penyokong2 najib.. jgn lah taksub sangat.. jgn membuat kesimpulan tanpa mengetahui duduk perkara yg sebenar. Sila perdalam ilmu agama sebelom mengata org sana sini. Pemimpin2 sesama mereka x jadi apa yg rakyat mentimun lebih2.. hentikan blog cakap kosong dan memburukkan orang ni.. x sehat untuk pemikiran. Cukuplah org2 bkn melayu gelakkan kita psl benda2 camnilah yg menunjukkan melayu x bersatu. Ingat bn menang tipis shj dan mungkin next pilihanray jika undi masih berpecah.. melayu akan tergadai..