Tuesday, June 14, 2011

Dua Warga Singapura Berkelakuan Kurang Ajar Di Malaysia

Malaysiakini melaporkan tentang kisah dua wanita warga Singapura yang ditahan oleh Imigresen Malaysia dan diminta lakukan ketuk ketampi dalam keadaan bogel. Klik sini.

Saya sebenarnya dah cuak dengan kes-kes begini. Di zaman sekarang ini orang yang melakukan kesalahan atau penjahat pula yang sering diangkat sebagai hero. Itulah sebabnya penjenayah atau orang-orang yang melakukan kesalahan semakin naik lemak.

Saya nak jawab satu-satu apa yang dilaporkan oleh Malaysiakini.

Dua wanita berkenaan melalui kaunter imigresen negara kita tanpa mengecop paspot mereka.

Apa akan jadi sekiranya kita masuk ke Singapura tanpa mengecop paspot kita ?

Jika wanita tersebut warga Singapura yang tidak ada sebarang niat jahat atau hajat terselindung dia akan berhenti di kaunter imigresen dan cop paspotnya kerana setiap hari puluhan ribu rakyat Singapura lain yang masuk ke Malaysia tahu prosedur tersebut.

Imigresen Malaysia ada hak untuk menahannya, kerana dia telah memasuki negara kita tanpa dokumen yang sah. Kesalahannya sama seperti pendatang-pendatang haram yang masuk melalui jalan laut.

Dalam hal ini, pendatang haram yang masuk melalui laut lebih baik dan bermaruah dari dua wanita tersebut. Kerana mereka menyusup masuk apabila mendapati tiada anggota keselamatan mengawal perairan atau pun apabila 'line clear'. Mereka tak berani nak redah jika ada pihak berkuasa atau line tak clear. Maknanya mereka tahu erti takut dan hormat pada pihak berkuasa kita.

Berbeza dengan dua wanita cina Singapura tersebut, mereka kurang ajar. Pihak imigresen depan mata pun mereka berani redah begitu sahaja untuk masuk ke negara kita. Tak ke kurang ajar namanya itu ?

Imigresen ada hak untuk mehanan mereka kerana itu adalah tugas yang telah diamanahkan kepada mereka. Sekiranya mereka cuai dan dua wanita tersebut ada agenda jahat di negara kita dan sekiranya terjadi apa-apa perkara buruk maka sudah pasti imigresen yang dipersalahkan.

Selama ini kita sering digambarkan kononnya rakyat Singapura baik-baik dan berdisiplin, tapi apabila masuk ke negara kita mereka berani berkelakuan kurang ajar begitu. Berani mereka lalu depan imigresen kita tanpa cop paspot. Halo kawan-kawan sekalian, negara kita negara bermaruah, negara kita ada tamadun dan negara kita ada undang-undang.

Berhubung isu dua wanita berkenaan diarahkan ketuk ketampi dalam keadaan bogel sebelum dibawa masuk ke dalam lokap. Ha...ha...ha....teringat pula pada Teresa Kok.

Apabila telah ditahan kerana memasuki Malaysia tanpa dokumen yang sah, maka sudah pastilah imigresen harus menjalankan siasatan. Siasatan perlu dilakukan dari pelbagai sudut termasuk dalam soal kewarganegaraan mereka. Samada mereka benar- benar rakyat Singapura atau rakyat China. Maklumlah muka sama.

Sementara siasatan dijalankan mereka perlu dihantar ke lokap. Prosedur polis sebelum OKT wanita dimasukan ke dalam lokap mereka mesti melakukan ketuk ketampi dalam keadaan bogel dengan dikawal oleh anggota wanita untuk memastikan tidak ada barang di sembunyikan dalam kemaluan mereka. Sekiranya ada barang-barang lain selain dari air kencing, air mani, air mazi , ovari dan benda-benda yang sewaktu dengannya dalam kemaluan wanita itu ianya akan keluar sewaktu mereka ketuk ketampi. Banyak berlaku kes wanita sembunyi dadah dalam kemaluan mereka.

Itu tujuan ketuk ketampi sebenarnya.

Tidak timbul soal maruah dan sebagainya jika dia tidak keluar dan beritahu kepada dunia yang dia melakukan ketuk ketampi itu dalam keadaan bogel. Jika dia tidak beritahu tidak ada orang akan tahu. Kita semua yang hidup ini semuanya keluar dari rahim ibu kita dalam keadaan ibu kita terkangkang. Kalau tak terkangkang bagaimana kita nak keluar. Pernahkah itu semua dijadikan isu ? Ada kalanya lebih teruk lagi kerana ianya diuruskan oleh doktor lelaki. Pernahkan emak kita pergi beritahu dunia dia lahirkan kita dalam keadaan kemaluannya dilihat doktor ?

Tentang dakwaan dia digari sedangkan belum bersalah.

Tak bersalah kepala otak apa, dia dah masuk ke Malaysia secara haram kemudian nak suruh anggota polis atau imigresen pimpin atau belai dia ke ? Kalau di Thailand bukan setakat gari tangan, malah kaki juga dirantai.

Dakwaan lokap kotor dan berbau.

Nama lagi lokap , bermacam-macam manusia ada dalam itu. Habis tu nak letak dia di hotel lima bintang ke ? Kalau polis letak dia di hotel nanti orang akan tuduh polis rasuah pula.

Wanita itu berkata dia tidak akan jejak kaki lagi di Malaysia walaupun dijemput.

Pergi mampuslah sama kamu, siapa nak hairan dengan kamu. Sekali kamu tak mahu jejak kaki, 10 kali kami tak benarkan kamu pijak negara kami. Kami di Malaysia tidak perlu manusia kurang ajar seperti kamu yang tidak pandai menghormati undang-undang negara kami.

Tahniah diucapkan kepada Imigresen Johor dan pegawai imigresen yang menahan dua wanita cina kurang ajar tersebut.

73 comments:

Anonymous said...

Hukuman yang paling sesuai untuk penceroboh yang mencerobohi kedaulatan sesebuah neara adalah hukuman mati. Ketuk ketampi terlalu ringan

Anonymous said...

bodohnya.kata negara kaya,watpe susah2 masok negara orang??


Meh usha Meh!!!
Gempak Aje:XiaoKang Menjadi Iron Man!!!

Sejuta Trafik Ke Blog Anda!

Anonymous said...

DASAR ANAK HARAM MEMANG CAMTU. MALAYSIAKINI PUN SAMA JUGAK DASAR ANAK HARAM.

ruang bicara faisal said...

anon 12.29. ketuk ketampi itu bukannya hukuman. ianya utk memastikan tidak ada brg2 terlarang disembunyikan dlm kemaluan mereka.

Anonymous said...

TAHNIAH UTK PEGAWAI IMIGRESEN DAN LAIN2 PIHAK PENGUATKUASA YG MENJALANKAN TUGAS DGN BAIK DAN MENAHAN ANAK HARAM SEPERTI DUA WANITA ITU.

Anonymous said...

Bagus... Nie dinamakan menjalankan tugas dengan amanah dan menjaga negara... tak kira lelaki perempuan imigresen periksa.. keep it up! Wish can be one of the pemeriksa...hihihi

Dino

Anonymous said...

Dah sampai masenya kerajaan kita berlaku tegas dgn pelawat dari Spore nih !

Bawak kereta laju bukan main kat highway ... saman ekor buat dek je !

Masuk Malaysia free je ... patut kenakan 'dam' selamat datang ... supaya berkelakuan baik.

Warga JB said...

Betul tu. Dahla selalu isi RON95 penuh selambe je. Stesen minyak pun tak check keta tu keta Singapore ke tak.

Nanang Kesuma said...

Ini semua nak cari isu je, org cina mula la nak salahkan kerajaan , maka mula la nanti MCA dan DAP serta Gerakan akan kondem kerajaan demi anak cina yang kurang ajar ni. Mana tak nya ini semua desakan cina di singapura maka cina-cina di Malaysia pun ikut serta mendesak kerajaan...JAGAN BAGI MUKA LA LAGI KAT CINA NI ....

ROSAFID said...

Saya Kata! Saya menetap di bandaraya Johor Bahru. Pintu masuk utama rakyat singapura. Cuma nak beri tahu bila dia orang masuk sini kebanyakan nya tak kira melayu atau cina sial haramjadah, perangai mereka macam tuan besar, berlagak tak tentu arah. Buang sampah merata2. Bawak kereta macam samseng jalanan, habis semua undang2 jalan raya mereka langgar. Rakyat singapura berdisiplin konon. Jauh pangang dari api. Dia orang cuma berdisiplin kat negara mereka saja sebab takut kena SAMAN! SAMAN! SAMAN!. Bila masuk JB/ Malaysia lepas gian lah masing2. Lepas tu kata di Tanah Melayu ini keadaan kotor tapi yang banyak menyumbang buat kotor adalah orang singapura juga. Kebanyakan nya perangai macam anak2haram. Banyak bawak kecoh kat JB saja.Orang2 singapura masuk JB sekeluarga. Yang buat sakit mata, bagi keluarga melayu, Mak Bapak pakai tudung/kopiah tapi anak2 baik betina atau jantan pakai seluar pendek, baju ketat2, tak kira yang kurus atau pun yang gemuk, terserlah seluruh susuk badan. Ada juga yang badan penuh dengan tatoo. Macam2 yang tak senonoh yang mereka lakukan. Kalau nak cakap habis PENUH ruang bicara ini.Kalau dia orang tak masuk JB lagi bagus. Wallahu'alam. Wassalam.

Warga JB Lagi said...

takkan masuk lagi walaupun dijemput.... WOI pegi mamposla dgn anak haram ni, jgn ko jejak lagi bumi Malaysia. BODOH punya barua.. SUNDAL ENTAH-ENTAH MASUK NAK JADI PELACUR.. Cuba pakai kepala otak sikit kalau rakyat kita masuk sana tak nak cop pasport, APA AKAN JADI? MalaysiaKini pun sama je nak menyokong perangai haram jadah mcm gini.. SAMA SIAL

ruang bicara faisal said...

rosafid, marah bebeno nampaknya.

ruang bicara faisal said...

kpd rakan2 pembaca rbf online dari singapura. saya minta maaf byk2. apa yang kita dok bincang sekarang bukan pasal anda, tapi pasal org singapura yg lain. kita tahu anda semua org baik2. bukan seperti mereka.

Anonymous said...

Untuk makluman semua Singaporean ni kononnya very diciplined...actually. THEY ARE FORCED TO BE DICIPLINED. Sebenarnya mereka once across the Causeway perangai sebenar mereka baru kita nampak.Lepas geram tu yang buang sampah sana sini dan melanggar undang2.

Tak sudi datang boleh blah lah Singapore tu bukan besar sangat pun just two third the size of PULAU TIOMAN. GO while you are welcome don't overstay.

Anonymous said...

jangan ada pulak menteri pegi mintak maaf kat kerajaan singapore nanti.

Anonymous said...

yang jadi isu sebab 2 ekor mangkok tu cina. kalo melayu ade malaysia kini nak tulis? butuh la malaysia kini. org melayu kat singapura macam mintak sedekah blaja pandai tapi mintak keje kena reject sebab tak tau cakap cina ada diorg nak tulis? makan babi perangai pun macam babi..

Anonymous said...

Aku pun menyampan banget dengan org sing-pork nie..kalo ikut ati aku, dah lama aku pago tambak johor tu..

Anonymous said...

i like u bro...

Anonymous said...

tak perlu hormat dia kalau dia tak hormat kita. balun!

Anonymous said...

Kasi pelempang pada itu cina singapork, kurang ajar punya anak buah lim kuangg yuk inilah cara provokasi dia orang memang puki mak punya cina singapork

Anonymous said...

memang betul cina singapork ni jangan bagi chance......perangai mcm babi pasal selalu mkn babi......kuat menonggang. menonggeng. menbontoti. gay halal kat singapork tu....tak lama lagi tenggelam la singapork ni....

Anonymous said...

Tah la....mungkin cuma provokasi org cina singapore kot nak timbulkan isu .....mungkin ada agenda disebaliknya.....nak amik malaysia pulak ke....hmmmmmm....kasi ketatkan sikit kawalan sempadan.....(tahniah staf imigresen)

zahari1950 said...

Tahniah Imegresen jika betul mereka lakukan. Tapi yang musykilnya berita tersebut datang dari Malaysiakini. Kebanyakan berita dari malaysiakini adalah berita yang disensasikan.

Apapun memang patut warga Singapura macamtu di ketuk ketampi. Dia ingat bila Cina Rasis Kafir Harbi PAP memerintah Singapura bersekongkol dengan Cina Rasis Kafir Harbi DAP Malaysia, maka orang Cina boleh buat ikut suka hati dia.

Tu belum lagi Cina Rasis Kafir Harbi memerintah Malaysia mereka dah berlagak kurang ajar.

Nak tahu betapa kurang ajarnya Cina kepada Melayu, pergilah ke Pulau Pinang atau pergilah ke Singapura. Di sana Melayu/Islam dalam PAS / PKT / pembangkang akan dapat merasa bagaimana contoh penangan awal bagaimana jika Cina Rasis Kafir Harbi memerintah Malaysia dan Melayu jadi rakyatnya.

Itik tak sudu ayam tak patuk..boleh jalanlah jika tak mahu masuk Malaysia.

Anonymous said...

sokong bro RBF,jangan bagi muka kat puak puak ni.Apa diaorang ingat undang undang negara Malaysia ni boleh diperkotak katik kan?Boleh belah la kalau tak mau jejak negara ini lagi....kita mengalu alu kan para pelawat/pelancong yang menghormati dan mematuhi undang undang negara ini sahaja...yang tak ada sivik tu boleh berambus!

Anonymous said...

Hoi cina sial,aku nak bagi, kalau ada rakyat Malaysia yang ke Singapura dan kena tahan seperti dua beruk tu ada ke parti ahli politik sana nak ambik kisah...bodoh punya cina

Anonymous said...

Hoi cina sial,aku nak bagi, kalau ada rakyat Malaysia yang ke Singapura dan kena tahan seperti dua beruk tu ada ke parti ahli politik sana nak ambik kisah...bodoh punya cina

Anonymous said...

Hoi cina sial,aku nak bagi, kalau ada rakyat Malaysia yang ke Singapura dan kena tahan seperti dua beruk tu ada ke parti ahli politik sana nak ambik kisah...bodoh punya cina

Anonymous said...

Hoi cina sial,aku nak bagi, kalau ada rakyat Malaysia yang ke Singapura dan kena tahan seperti dua beruk tu ada ke parti ahli politik sana nak ambik kisah...bodoh punya cina

Anonymous said...

Hoi cina sial,aku nak bagi, kalau ada rakyat Malaysia yang ke Singapura dan kena tahan seperti dua beruk tu ada ke parti ahli politik sana nak ambik kisah...bodoh punya cina

Anonymous said...

Hoi cina sial,aku nak bagi, kalau ada rakyat Malaysia yang ke Singapura dan kena tahan seperti dua beruk tu ada ke parti ahli politik sana nak ambik kisah...bodoh punya cina

Anonymous said...

Hoi cina sial,aku nak bagi, kalau ada rakyat Malaysia yang ke Singapura dan kena tahan seperti dua beruk tu ada ke parti ahli politik sana nak ambik kisah...bodoh punya cina

Anonymous said...

Ohhh camtu perangai some of Singaporeans!!!
Wahh ada split identity cam terikut perangai
org Malaysia yg sorang ni... si Nuar, ada split
identity... Depan rakyat baik & alim, belakang
rakyat, pungkuk pun sapu..,

TiangSeriCengai said...

memang dasar anjing tersepit cam tu la bila dilepaskan menggigit. tutup jer bekalan air biar semua diorang mampus dah la beli gila babi punya murah ... dasar makan babi panggang !!!!

Anonymous said...

Bgus le itu. Yang menjadi tanda tanya? Apa imigresyen kita buat sampai pintu rumah tak ada orang jaga? Boleh percaya sama dia orang ini kah? yang saya tahu imigresyen ada ramai yang "korup".
Macam mana nak ucap tahniah ini?

Anonymous said...

sokong...malaysiakini memang haram jadah main isu perkauman jer...

Anonymous said...

den baru balik dari bsi tu, ..apa yang den nampak memang cino singapore ni kurang ajar yang amat...ada satu kes semalam di kaunter imigresen, ado satu cino singapore tu maki2 pegawai imigresen sebab lambat..orang lain elok jker duk beratur dia boleh plak nak ptong que...abis dia maki2 pegawai tu..kesian gak aku kat pegawai tu..nak jer aku penampar laju2 cino mangkuk tu....masuk negara orang nak jadi tuan piirah mampus...

2 hr lepas ksu melawat,aku respek kat ksu, semua pemegang passport malaysia dio bagi lepas...time tu aku tgk cino2 singapore ni melalak tak pueh hati sebab dorg still keno beratur....ni baru dikatokan rakyat didahulukan.....

You got style said...

Tak tau ape masalah malaysia kini..aku rasa masa amah mati kat PJ ari tu xde lak diorg kecoh camni,...panas ati aku,.nasib baik imigresen cek, kalu aku cek teruk lagi aku kejekan,.,silap tu anto lokap,.patutnye anto je ke pusat tahanan PATI je,.,kan 2 ekor tu dah jadi pendatang tanpa izin, masuk negara lain tanpa dokumen sah, biar diorg campur dgn tahanan lain,..wakakakaka.

Anonymous said...

Yg masuk secara haram kat Malaysia itu berdua. Kalau sorag bolehla temberang kata lupa. Kalau dah berdua? Yg sorang lagi tu takkan lupa kot.

Jadi prosedur keselamatan kena buatlah. Apa dia ingat dia Singaporean boleh buat sesukahati? Cuba kita buat mcm tu kat border Singapore, mau diaorg lepaskan Anjing Garang yg ada dgn polis Sin. Keduanya kita sure kena lokap kalau melawan.

Warga Msia

Anonymous said...

Singapura, Malaysia dan Thailand..3 negara aku berkerja dan bermastautin..Pilihan aku tetap Malaysia terbaik.. Kalu nak enjoy mai ke Thailand ..hehehe..




mat siam.

Anonymous said...

YG CELAKA IALAH MALAYSIAKINI. RACIST MCM HARAM!!! KALAULAH DUA WANITA ITU BUKAN CINA, CONFIRM DEPA TAK PEDULI SIKIT PUN..
BANGSAT PUNYA MALAYSIAKINI. AKU SUMPAH SEMUA ORG MALAYSIAKINI JADI MANDUL SELAMA2NYA!
HEHEHEHE

ain anak temasek said...

ish ish ish mulut org malaysia macam gini rupanya.tak ada adat tata tertib mamaki hamun org singapore.tak ada rasa malu.dahlah polis trafik dia asyik minta rasuah kat pemandu2 spore.makn duit haranm kasi anak bini.kata negara islam tapi tak bermaruah langsung baru aku tahu.low class betullah..malaysia malaysia...

Anonymous said...

kot yer pun x payahlah nak hukum .. jangan kasi masuk sudah .. settle masalah ...

Anonymous said...

standard lerr malaysia kini portal paling celaka dan penghasut no 1 dalam malaysia... pasai tu dia saukk banyak ...13 billion wooooo

liz said...

Apa dia kisah ain anak temasek.Dahlah dulu gaduh dgn Indonesia.Maki hamun antara satu dgn lain.Indon panggil dia Malingsial.kaki gaduh rupanya.tapi aku tahu yang memaki tu semua hanya lah dari golongan yang tak berpelajaran..Mereka tahu apa kan..yang bijak bijak taklah ganas macam gitu sekali.Orang yang pakai akal fikiran tak makan rasuah dan tak memaki hamun org sesuka hati.tengoklah negeri dia skg.skandal berlambak2.ketua parti pembangkang kaki liwat dan sex.nauzubillah...

Anonymous said...

berlambak saman kesalahan lalu lintas yg singapork xbayar lagi...

I wish singapore and singaporean especially those bastard pork eater drown into the sea...

newater sial...

Anonymous said...

malaysiakini cuma sibok kalau kes melibatkan bangsa cina je. bangsa lain toksah harap nak dpt tempat. tgk cerita surat dr penjara. berapa siri diorang siar. padahal surat dr pengedar dadah je. paling haram jadah masa prn serawak. sanggup menipu result utk kelirukan pengundi. dia igt pengundi bodoh mcm editor dia agaknya.

AIN ANAK TEMASEK said...

BILA SURATKHABAR MALAYSIA KINI KELUAR BERITA SEBENAR PUN ORAG2 MLAYSIA TAKLEH TERIMA PASL SUKA SANGAT NAK MENANGKAN BENDA YANG SALAH..PATUTLAH ANWAR IBRAHIM SAMPAI SEKARANG PUN TAK DI HUKUM2.PASAL RAKYAT SUKA SANGAT SOKONG BENDA2 SALAH.YANG BENAR TU TETAP BENAR.CHANGE FOR THE BETTER WAHAI MALAYSIAN.JAGN DOK NAK MAKI HAMUN ORNG JE KERJANYA.MINDA TU PERBETULKAN.SAMPAI BILA MELAYU MALAYSIA NAK MAJU?KENA TEGUR SIKIT, MENGARUK,TEGUR SIKIT MENGARUK..TIME TO CHANGE..ORG YANG MAJU TU BILA DI TEGUR KALAU BUAT SALAH,TERIMA TEGURAN DAN BERUBAH BUKAN MENGARUK TAK HABIS2.ITU YANG AKU LIHAT KELAKUAN KEBANYAKAN RAKYAT MALAYSIA.TERUTAMA MELAYU MALAYSIA..MALU OII DNG JIRAN2 YNG MAJU..

Anonymous said...

Tahniah kepada pegawai yang bertugas. Jangan beri muka kepada orang yang seperti ini. Kurang ajar. Masuk ke negara kita nak menguji pegawai kita. Sesetengah mereka yang masuk ke sini memang tak tahu mematuhi undang-undang dan tak pandai menjaga kerbersihan. Kalau bawa kereta di highway macam peleset...

Anonymous said...

Malaysai dah lali . Apa nak di pedulikan cina spura nih! Heboh satu dunia, perkara biasa...

Anonymous said...

cik AIN ANAK TEMASEK..

tau la anda dok dinegara yg kononnya maju. rakyat yg kononnya berdisiplin tapi jgn la melalut ntah ke mana. melayu malaysia tak boleh ditegur la apa la.

cer tgk tajuk. kisah apa sebenarnya yg dibincangkan? kisah rakyat msia ke rakyat singapore? dah masuk negara org secara haram & kena denda pegi havoc 1 dunia pulak. maju la sgt kan rakyat negara anda tu sampai masuk negara org pun jadi pendatang haram. negara je maju tak guna cik AIN ANAK TEMASEK oii kalau rakyatnya tak maju.

cik AIN ANAK TEMASEK...kerajaan anda adalah kerajaan paling paranoid dlm dunia. percayalah.

ain anak temasek said...

anom 11.05pm.kalau nama negara kita di sebut2 dan rakyat kita dihentam,takkanlah i nak diam je kan.apa kurangnya dgn you tu....ok lah time to sleep.gd night.paranoid pun ada bagusnya tau.

Anonymous said...

PERHATIAN ini SOP lokap terbaru dari negara kebajikan Pas pis pus

1- tak yah ketuk ketampi lagi- ni dah outdated
2- pesalah kena tonggeng kat meja bukak seluar
2- pinjam ky jelly nuar sapu kat jubor pesalah
3- Teresa "isap" cock pakai surgical glove and sodok jubor pesalah- check ada apa barang ka dalam sana
4-kalau line clear suma makan karipap

Anonymous said...

cik AIN ANAK TEMASEK..

jgn melalut sgt cik ain. adakah semua rakyat negara anda dihentam? bukan ke hanya ditujukan kepada rakyat negara anda yg masuk negara org tamau ikut undang2. yg suka buat havoc tak tentu hala. kalau anda tak tergolong kenapa pulak nak terasa????

jgn melalut sgt cik ain & paranoid hanya bagus utk robot2 seperti anda.

Anonymous said...

ada lagi contoh manusia bangang yg sokong org salah memBABI buta mcm ain anak temasik tu ye? byk makan babi kot?
konon dah maju, tapi masuk negara org cop pasport pun tak reti ke? camtu ke rakyat negara maju?
wei ain anak temasik, malu la wei kena tahan sebab hal2 penting camtu. korang kat singapork tak pernah diajar pasal undang2 antarabangsa ke?
maju konon....phuuiih!!!

Anonymous said...

WAKAKAKAKA.AKU SETUJU SGT KAT ANON 10.47AM TU
MASIH MENGAKU RAKYAT NEGARA MAJU TAPI COP PASSPORT PUN TAK RETI. MASUK NEGARA ORANG TAK TAHU NAK HORMAT UNDANG-UNDANG. SAMAN TAK BAYAR. MAJU SANGAT LE TU KONON.
WAKAKAKAKAKA

Anonymous said...

kalu aku jadi pegawai imegresen mau kena terajang 100 kali cina haramjadah ni..dasar cina kominis memang tak tau diuntung..ptuii!!!

To Live Again said...

Tahniah bro! Ulasan yg pedas lg mantap!

Saya pon mmg mual bila dimomokkan dgn cita konon org2 singapore ni berdisiplin,bersih,jujur,manah,bla bla bla bla..Rs nk termuntah je!

Jgn bg muka bro..Cuba kita buat perangai cm ni di US ke,Germany ke siap la kita kena lanyak..Bodo punya SINGAPORK!

Anonymous said...

Macam ni ke personaliti people from developed country? Hampeh.

Anonymous said...

Kita kena menghargai kakitangan kerajaan yang bekerja dengan dedikasi seperti mereka ni, mereka bekerja dengan jujur dan ikhlas tanpa rasa takut dengan pesalah2. Maju Malaysia

Anonymous said...

Bro...
Tahniah kepada pihak Imigresen..cuba tingkatkan penguatkuasaan anda, sebenarnya masih ramai lagi mereka yang buat salah tetapi terlepas...kepada ain anak temasik... terimalah hakikat yang rakyat singapore suka membuat masaalah di malaysia... bila di tangkap tak mahu bertanggungjawab..... kesian you alll paranoid..

Anonymous said...

nak tanya balik kat anon 3:18pm
mcm dua orang wanita tu ke mentaliti rakyat negara maju? konon hebat sgt? dah lah bersalah tak ikut undang2, nak komplen pulak. masuk negara org buat hal. superiority complex ke? wadefak

Anonymous said...

cuba pi baca artikel dlm B.Inggeris/B.Cina/B.Tamil selain drpd B.Melayu. ape sebenarnya terjadi dlm kes ni. buka minda, fikir logik, perlu ke org Singapura mai sini tanpa izin..apa hal pulak kaunter imigresen blh bg org lepas mcm tu? mana pegawai dia? :) ketuk ketampi berbogel tu blh diterima? Malaysia kena maju, nak jadi negara dunia ketiga sampai bila?

Anonymous said...

kiasu..pernah dgr???dua orang pompuan lahanat tu contoh terbaik..termasuk la semua org yg kerja dgn malaysiakini..anjing DAP/PAP

Anonymous said...

pegawai imigresen dok dlm booth la utk cop passport...klu da depa duorg tu main lalu jer selamba nak tahan cmne??tu kene tahan kt depan tu..aper la xleh pikir ker??ker x pernah pergi luar negara??yang x tau tu xyah bising la yer ckp imigresen lalai..

Anonymous said...

bodohnya melayu2 penjilat UMNO dlm blog nih
tak sangka

memang dasar bajingan la pegawai2 kastam treat org camtu
mentanglah cina Singapore trus kena cop ejen-DAP la
ala..actually pegawai2 kastam tu yg sengaja lepaskan 2 org amoi tu(tanpa chop masa check-in) kemudian masa nk check-out--salahkan duorang tu pastu nk pow mintak duit

hahaha bodoh nya korang..a bunch of uncivilised morons
memang btul JB tu h penuh dgn org2 tk bertamadun...crime rate paling tinggi kt malysia..need to say more?

Anonymous said...

pegawai2 kastam kt JB tu memang sengaja "terlupa" stamp masa check-in supaya dpt pau mas check-out
dpt duit free lagi yahoo.


aku sebagai melayu malulah tgk komen2 melayu2 tk sedar diri macam korang nih...totally racist

macamana org nk respek org2 melayu yg bekerja kt sektor awam kalau perangai sekor2 gila seks?

Anonymous said...

kalaulah ada mangkuk2 hayun tk rendah IQ yg mengatakan dadah mungkin disembunyikan dalm lubang anu 2 org pompuan tu memang bodoh nk mampus

teknologi xray blh je detect

Anonymous said...

ada ker mesin Xray kat semua balai polis oi??

PEMBACA BLOG said...

hmmmm..kes ini melibatkan undang2. biarlah disiasat dulu. jgn jadi seperti kes rakyat malaysia yg disangka rakyat china tempoh hari.
jika itulah SOP pihak penguatkuasa, kena terimalah. tak perlu komplen kerana setiap negara ada undang2.
jika benar ada unsur ketidaktelusan di pintu masuk oleh pegawai imigresen, kenakan hukuman berat dan pecat. golongan2 inilah yg akan memburukkan nama organisasi..
hukum yg bersalah. jgnlah kita sampai mewujudkan ketegangan antara rakyat dua2 negara hanya kerana isu dua wanita ini. berfikirlah secara rasional.
sekian

Anonymous said...

di lebuhraya utara selatan kereta2 singapore ni macam pelesit, siap hi beam kita lagi sebab dia nak pecut! memang dasar kurang ajar.
tak terhingin nak ke singapore pun, dah tak suka org singapore masuk malaysia!

nik ajis bodo said...

patut sumbat cili jer dalam pepek amoi tuuu

Anonymous said...

aku mmg dah kenal sgt2 dgn org2 singapore ni tak kiralah melayu atau cina, diaorang ni mmg kurang ajar, hidung tinggi, suka cakap besar mcm bagus2 je,aku bercakap ni atas pengalaman aku sendiri, ada jiran aku singaporean cakap besar, kata kenal menteri itu menteri ini, ada rumah ratusan ribu la bagai mcm2 lagi, tp hakikatnya haprak...masih lg tggal kat rmh teres kos sederhana, ni semua kes belagak tak tentu pasal le ni

Anonymous said...

support page ni di fb ... http://www.facebook.com/pages/Asal-Bukan-Singapore-ABS/335285999843962