Thursday, June 16, 2011

Kartun Utusan Bikin Pemuda Pas Bagai Anjing Gila

Semalam saya gelak sakan apabila melihat juak-juak Pas meroyan kepanasan bagai anjing gila berhubung kartun yang disiarkan Utusan Malaysia. Tak ku sangka, rupa-rupanya dalam diam-diam mereka masih membaca Utusan walaupun di atas pentas ceramah mereka kata boikot Utusan. Terima kasih lah ya....

Bermula dengan Pemuda Pas Melaka, kemudian Pemuda Pas Kelantan dan banyak lagi salakan-salakan dalam facebook.

Mereka panas beb....panassssssss.

Dah kena atas batang hidung sendiri.

Mereka kata UM menghina dan memperlekeh hukum islam.

Kepala otak pak dia !

Siapa yang mula-mula menghina dan memperlekeh hukum islam ?

Siapa yang kata video itu hanya besi ?

Siapa yang kata video itu tiada mata dan telinga ?

Siapa yang kata video tak boleh jadi saksi ?

Siapa yang kata video tak boleh jadi bukti ?

Kalau kartun itu menghina islam, apakah apa yang diucapkan oleh Haji Hadi tidak menghina islam ?

Yang sebenarnya mereka dah rasa panas wahai sahabat-sahabat ku sekalian. Mereka dah rasa panas kerana kartun itu telah terkena atas batang hidung mereka.

Sesiapa sahaja yang melihat kartun itu semalam akan terfikir ianya benar. Itulah sebabnya yang membuat mereka jadi anjing gila dan pusing cerita kononnya UM menghina islam dan mempermainkan hukum Allah. Mereka nak pusing pemikiran rakyat supaya tidak nampak kesalahan yang dilakukan oleh mereka sebelum ini.

Tidak ada apa-apa kesalahan pada kartun itu semalam. Perempuan itu mengadu kepada penghulu di sebuah negeri yang diperintah Pas (mungkin) dan penghulu itu patuh kepada fatwa Haji Hadi bahawa video tidak boleh dijadikan bukti jika tiada empat saksi.

Lalu perempuan itu mengadu kepada polis dan bagi polis mereka tiada masalah untuk menyiasat kes berkenaan, apatah lagi jika ada rakaman, maka kerja penyiasatan akan menjadi lebih mudah.

Mesej yang cuba disampaikan oleh kartun itu, sekiranya seseorang itu menjadi mangsa rogol walaupun tidak ada empat orang saksi tetapi pihak berkuasa boleh mengambil tindakan terhadap perogol berdasarkan bukti-bukti lain termasuklah melalui kaedah saintifik. Siasatan cara begitu dipanggil Qarenah.

Tajuk kartun itu pun dah terang-terang ditulis KEKELIRUAN KES ROGOL. Mustahil yang itu pun mereka tak faham. Mereka (Pas) faham sebenarnya apa mesej yang hendak disampaikan dalam kartun itu, tetapi mereka sengaja buat-buat bodoh dan pusing ke arah lain kerana kartun itu telah terkena atas batang hidung mereka.

Yang pemuda Pas itu satu hal, dan satu hal lagi pula apabila Persatuan Ulama Malaysia (PUM) petang semalam mengeluarkan kenyataan mencadangkan pelukis kartun berkenaan diheret ke mahkamah kerana menghina islam. Sini

Podah chit.....pergilah PUM. Saya ingatkan PUM dah lama mati, rupa-rupanya masih hidup lagi. Tak payah nak bawa suara Pas dan berselindung di sebalik nama PUM.

Mana pergi suara PUM apabila Haji Hadi kata video hanya besi dan tidak boleh jadi bukti ?

Mana pergi suara PUM apabila Dewan Ulama Pas mempertahankan penzina ?

Mana pergi suara PUM apabila ulama dipanggil syaitan bisu ?

Mana pergi suara PUM apabila mufti dipanggil HARAMsani ?

Mana pergi suara PUM apabila Nik Aziz mengatakan undi Pas masuk syurga ?

Mana pergi suara PUM apabila cina-cina DAP mempermainkan ayat-ayat Quran ?

Mana pergi suara PUM apabila cina DAP masuk bertazkirah dalam surau ?

Tiba-tiba hari ini apabila keluar kartun yang diterbitkan oleh surat khabar yang ada kaitan dengan Umno yang mengulangi apa yang dikatakan oleh Haji Hadi, PUM terus bunyi mulut.

Kenapa selama ini PUM bisu dan tidak menjelaskan kepada rakyat tentang Qazaf, Takzir dan Qarenah yang Pas telah kelirukan kepada orang ramai ?

Kalau PUM benar-benar bertanggungjawab patutnya mereka bangkit dan jelaskan kepada rakyat tentang keadilan dalam islam. Sepatutnya mereka jelaskan kepada rakyat jika berlaku kes rogol sekiranya mangsa gagal mengemukakan empat orang saksi masih ada cara lain untuk mangsa menuntut keadilan.

Semua itu mereka tidak lakukan, tetapi apabila pihak surat khabar cuba menyampaikan mesej itu kepada orang ramai melalui lukisan kartun tiba-tiba mereka bersuara dan meminta pula pelukisnya diheret ke mahkamah.

Jika kartun UM dikatakan menghina islam , bagaimana pula dengan kartun Zunar di bawah ini ? Adakah itu tidak menghina islam ?
Kalau nak tunjuk dada pun biarlah buah dada tu cantik sikit, bukannya selambak sebesar buah kelapa yang belum dikopek kulit lagi.

Bahagian kartun Ulama ditulis perkataan Muhammad dan Allah , manakala bahagian kartun Ulama Umno ditulis pula Mahathir Muhammad dan AbdulALLAH Badawi.

Masyaallah, dasyat tu wahai rakan-rakan sekalian. Kalimah Allah dan nama nabi pun mereka main-mainkan, tapi tiada pula PUM atau Pemuda Pas nak bunyi mulut. Kerana apa ? kerana Zunar telah dijamin syurga. Apa yang dia nak buat atas dunia ini dia boleh buat. Kalau dia murtad sekali pun kemungkinan syurga untuknya telah terjamin kerana dia mengundi Pas.

Agak-agak anda semua, kalaulah ada seorang lelaki yang merogol isteri Zunar di tempat sunyi kerana geram melihat buat dadanya yang tersembul keluar, apakah Zunar akan mencari empat saksi terlebih dahulu sebelum buat laporan kepada tok penghulu atau Zunar akan terus ke balai polis untuk buat laporan ?

56 comments:

serenity9260 said...

nak perli banyak cara lain derr.main cara panas watpe


Ni best bro!!!
Giler Aje!Burger Yang Diperbuat Daripada Najis
Sejuta Trafik Ke Blog Anda!

a d i n said...

terbaek!

ajai62 said...

Assalam Bro

Nampaknya siapa yang makan cili mereka yang terasa pedasnya. Biasalah bro kena kat batang hidung sendiri mula menyalak macam anjing kena sepak kat hidung... Akal dia orang boleh agak dah Bro letaknya dimana.. orang lain mencarut orang lain yang nak diseret ke mahkamah... PMU tu apa... pada sayalah ulama sebenar tidak memerlukan persatuan dan parti politik macam PAS. Orang bijak pandai agama ni tanggungiawab mereka yang dipikul lagi besar... Nak jawab diakhirat nanti susah...?

PEMBACA BLOG said...

saya berpendapat tidak ada salahnya kartun itu..sebenarnya di sinilah kekeliruan yg berlaku jika melibatkan undang2 syariah dan undang2 sivil melibatkan jenayah. yg penting skrg ini ialah rakyat diperjelaskan mengenai undang2 tersebut supaya tidak terkeliru.
sekian

Sang Guna said...

Islam tak pernah mengelirukan, yg mengelirukan adalah org yg menggunakan Islam utk kepentingan.

Anonymous said...

Sume aliPAS2 termasuk kartunis mrk dah diJAMIN soorgee...jadik mrk leh wat, kata, tulis & pikir apa saja sekali pon tak mendatangkan dose sebaliknya pala!

Walau bagaimana pun,
Allah Ta'ala Maha Berkuasa & Maha Kaya, satu persatu Allah Ta'ala telah, sedang & akan tunjukkan kebenaran, kenyataan & hakikat berkenaan keislaman/kebajikan/kebANJINGan amPAS/PUM bagi sesape yg mahu berfikir...

Anonymous said...

alahai..pum!!nape la bodoh sangat..ulamak ke ular dalam semak??ulamak sejati dan di sanjung tinggi adlah yang berani tegakkan kebenaran,bukan mengikut arah mana2 parti politik.terutama yg berselindung disebalik nama Islam(isle)....

Anonymous said...

PUM?..akhir zaman..

bila mereka sendiri yg mengiktiraf diri mereka ulamak..

macam masuk bakul angkat sendiri je..

lepas tu sibuk nak ajar orang lak...

darnarifa said...

Nampak sangat PAS ni dah gila histeria semata-mata nak kePUTRAJAYA. Mereka sanggup menipu apa saja asalkan cita-cita mereka tercapai. Hukum Allah pon mereka sanggup SPIN, asalkan ia memihak kpd mereka.

Yang aku hairankan PUM ni masuk campor hal politik tu apa hal? Kan ke lebih baik berbincang mencari jalan tentang kebajikan Islam atau mencari jalan bagaiman nak menyatupadukan kembali umat Islam yang sudah berpecah kini. Kalau Rasullalah berjaya menyatukan dua puak - puak Ansar dan Muhajirin diMedinah kenapa tidak PUM sebagai pewaris nabi lakukan perkara sama diNegara ini?

KOMANDO SIBER said...
This comment has been removed by the author.
KOMANDO SIBER said...

SAYA SECARA SEDAR DAN WARAS TIDAK INGIN MEMPERSOALAKAN PERSATUAN ULAMA MALAYSIA (PUM), TAPI KEMUSKILAN SAYA IALAH:-

1)KALAU DIKATAKAN AWAT SEPERTI "VIDEO INI BESI DAN TAK DAPAT MELIHAT" SEBAGAI MENGHINA ISLAM, KENAPA TIDAK DITEGUR SAHAJA HAJI HADI YANG MEMULAKANNYA?

2) KARYA KARTUNIS ZUNAR YANG DIBANGKITKAN BEBERAPA KETIKA DULU YANG MENUKAR ALLAH KEPADA ABDULLAH DAN MUHAMMAD KEPADA MAHTHIR MUHAMMAD OLEH KARTUNIS ZUNAR DIBIARKAN SAJA?

3) KENAPA TIDAK BERTINDAK KEPADA SERANG YANG MENGANGGAP DIRI BELIAU TOK GURU YANG MENGELUARKAN FATWA "BERKAWAN DENGAN SYAITAN LEBIH BAIK BERBANDING UMNO(SAUDARA SEISLAM)? BUKANKAH SYAITAN ITU MUSUH KITA HINGGA HARI KIAMAT?

KOMANDO SIBER said...

SAYA SECARA SEDAR DAN WARAS TIDAK INGIN MEMPERSOALAKAN PERSATUAN ULAMA MALAYSIA (PUM), TAPI KEMUSKILAN SAYA IALAH:-

1)KALAU DIKATAKAN AWAT SEPERTI "VIDEO INI BESI DAN TAK DAPAT MELIHAT" SEBAGAI MENGHINA ISLAM, KENAPA TIDAK DITEGUR SAHAJA HAJI HADI YANG MEMULAKANNYA?

2) KARYA KARTUNIS ZUNAR YANG DIBANGKITKAN BEBERAPA KETIKA DULU YANG MENUKAR ALLAH KEPADA ABDULLAH DAN MUHAMMAD KEPADA MAHTHIR MUHAMMAD OLEH KARTUNIS ZUNAR DIBIARKAN SAJA?

3) KENAPA TIDAK BERTINDAK KEPADA SERANG YANG MENGANGGAP DIRI BELIAU TOK GURU YANG MENGELUARKAN FATWA "BERKAWAN DENGAN SYAITAN LEBIH BAIK BERBANDING UMNO(SAUDARA SEISLAM)? BUKANKAH SYAITAN ITU MUSUH KITA HINGGA HARI KIAMAT?

Anonymous said...

Senang sahaja, kalau ada sesiapa MANUSIA yang bolih janjikan u masuk syurga, dia yang pertama akan masuk neraka.

Anonymous said...

tuan yang banyak-banyak komen nie.. cuba lihat diri kita sendiri dulu..adakah islam kita sendiri sempurna amalannya.. adakah kita sentiasa menunaikan solat 5 kali sehari semalam tanpa tinggal.. adakah kita tiap-tiap hari membaca al-quran..jangan banyak mengata orang sedangkan islam diri kita sendiri pun tak sempurna...

Anonymous said...

PUM baru bangun dari tido agaknya..selama ni dah bermacam ragam fawta yang bukan2 keluar dari mulut PAS tak sempat depa dengar..biarkan je la..lagipun mereka tu dah tua2 gamaknya..maka melalut dan nyanyuknya pun dah agak tinggi..

Anonymous said...

tuan2 boleh rujuk la ceramah ustz kazim berkenaan penggunaan bukti lain seperti video, gambar, dna dsb dalam kes zina ataupun rogol. Bro RBF mintak tolong posting balik video tu. bagus, bagi cucu sikit kepala hotak puak hamPAS ni.. Lihat dari aspek agama bukannnya politik.

Jangan Kalot said...

hoho. macam2

Kaedah memotong seluar jeans yang labuh

lost said...

dunia akhir zaman :
yg benar dipertikaikan,
yg salah dipertahankan...

Anonymous said...

ANAK MAT SABUN
Yoo..broo..lo da salah bro, lo tak paham bro,..hina PAS sma la seperti menghina ISLAM, sebab bagi mereka PAS itu la agama ISLAM.
Tapi itu bagi mereka lembu-lembu pawah DAP, tidak bagi saya dan ank beranak saya, bagi saya pula , ISLAM bukan PAS & PAS bukan ISLAM.

Anonymous said...

itulah sikap orang & pengikut fahaman hamPAS ... cili kasi taruh la bai...

Anonymous said...

Bro..
Perlu ada badan pengiktirafan untuk melantik ulamak ini...kena fikirkan cara... supaya ularmak tidak boleh mnyamar menjadi Ulamak. kalau boleh perlantikan ini bertempoh dan sering dipantau serta dinilai semula kredibiliti mereka.

darnarifa said...

Selagi ulama mengikut bontot PAS selagi itulah Islam mereka jadi cacamerba keliru dan gila.

Kepada "ahli ahli syurga" dalam PAS jilat le puas-puas pantat busuk ACHI PARIA KENCING BERDIRI TAK BASUH yang anti Islam dan anti Melayu tu.

Kepada "ahli-ahli syurga" ni aku ucapkan tahniah kerana dah berjaya jadi "keldai tongangan" SiParia pantat busuk kencing tak basuh tu dan syabas aku ucapkan kerana memberi laluan kepada SiBangsat ni menghancurkan masa depan bangsa kamu sendiri.......bravo.....bravo!

Anonymous said...

Tuan RBF,

Hanya ulamak PAS (berkupiah, berjubah, berjanggut) sahaja yg boleh bercakap tentang Islam. Selain drpd mereka tiada hak bersuara, kena ikut jer..

ISLAM telah digugurkan dari matlamat pas (dlm perlembaggaan pun tiada), jadi apa kata PAS juga menimbang (jgn guna dacing pulak) menggugurkan ISLAM dari Parti Islam Se-Malaysia termasuk Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandar Raya Islam (MPKB-BRI) juga...

Anonymous said...

Orang2 PAS membaca utusan malaysia setiap hari, berjaga2 kena fitnah dan kenalah membalas balik apa yang patut, sebab tu sampai bila2 pun kita boleh jamin UM tetap hidup dan boleh diniagakan.

Anonymous said...

setuju PUM baru bangun dari tidoq. Tidoq yang panjang sampai termimpi2. Auk auk auk...

Anonymous said...

Bagi saya , kartun itu memang selayaknya dipamirkan untuk menyedarkan masyarakat , kerana kalau cakap , tulis je , mereka kan nak baca . Sy pun bila mula dengar perkataan Hj Hadi dulu yg kata video tak ada telinga , sy pun nak tulis macam tu , tp UM dah buat dulu , Tahniah UM . Sedarkan masyarakat dengan cara ini . Saya seorg perempuan , kalu kena rogol oleh orang orang Pas pun mesti tak dapat pembelaan dan bawa kes klu ikut fatwa Hj Hadi tu . Malahan mun gkin lepas ni , akan ramailah lagi wanita kena rogol , kerana kalau tak cukup bukti tak cukup saksi macam yang Hj Hadi minta , boleh bebas dan buat lagi ...buat dan buat lagi ... anak haram pun ramailah ...Ramailah yang tidak layak menjadi IMAM sembahyang .. maka itu antara sebab PAS tidak lagi menjadikan Islam sebagai landasan parti PAS. Islam mereka dah selam je . Ulamak dah jadi kaldai DAP .

Anonymous said...

ORANG KALAU NAK BERZINA MESTI CARI TEMPAT YANG TERSEMBUNYI DAN TERSOROT KALAU NAK DAPAT SAKSI 4 ORANG ALAMAT RAMAI YANG TERLEPAS DARI DITANGKAP ZINA DAN ROGOL MUDAH MUDAHAN JIKA PR MEMERINTAH BUKTI SAPERTI INI DI JADIKAN BUKTI TAK DAPAT 4 ORANG SAKSI MAKA TIDAK ADA BUKTI KES.SHOKNYA JADI PEROGOL DAN PENZINA KALAU PR PERENTAH.

Anonymous said...

Salam Faisal

AKU TERTANYA-TANYA,sampai kadang-kadang malam pun tido x lena,resah je terasa hati ni,

kalau lah berlaku kes,adalah manusia bertopeng syaitan iblis yang mencolik dan MEROGOL kaum kerabat Hadi ni,pastu dia rakam dalam handphone,dan kemudian sebarkan.

sekiranya si mangsa membuat laporan polis,apa bukti yang dia ada?

-ada laporan hospital
-ada video dalam bentuk 3gp

so,bukti itu masih x boleh di gunakan kerana tidak ada saksi???


stupid shit head la penyokong Parti Amat Sampah ni,otak mmg tonggong dan lagi bodoh dari 3 suku!


-pengembala
hanya yang tau apa yang berlaku

Acilut said...

Asalkan yang dikeluarkan oleh utussan, semuanya tidak betul. Kartun yang dikeluarkan oleh UM merupakan sedutan daripada ucapan pimpinan mereka sendiri. Maka Pemuda telah mempertkaikan pimpinan mereka sendiri. Sebab itulah Agama perlu diperjelaskan, supaya masyarakat umum faham. Betul video tidak boleh jadi saksi dalam hukum hudud, tetapi boleh dalam ta'zir. Apakah PAS berat sebelah dalam memberi penerangan pada masyarakat? Untuk apa???
Matlamat tidak menghalalkan cara. Ini ungkapan keramat yang selalu PAS gunakan. Tetapi kenapa mereka sendiri yang mengkhianati ungkapan mereka. Kerana POLITIK. Sebab itu jika berjuang hendaklah kerana ISLAM, bukan kerana politik. Islam mestilah diletakkan di atas.
Orang mungkin tidak mempertikaikan niat kita, tetapi kalau cara atau jalan yang dipilih tidak betul tetap tidak betul. Niat hendaklah betul dan carapun kenalah betul. Faham!...

kurt said...

Bro kena faham beza rogol dan zina. Perempuan dalam keratan tu kata diri dirogol maka qarinah diguna pakai. Kes zina diperlukan 4 saksi. Apa maksud tersirat kat akhbar tu hamba kurang pasti..

Anonymous said...

aku sangat suka post hang ni,, good job!!!! seyes terbaek,,,

Arty said...

Dunia dah nak akhir zaman bila yang bukan ulama berlagak seperti ulama dan para ulama sendiri tidak lagi menegakkan ISLAM spt sepatutnya kerana kepentingan politik. ISLAM & POLITIK tidak boleh di campur adukkan.

Anonymous said...

bagus juga utusan keluarkan kartun tu. nanti org2 pas akan berbincang panjang lebar pasal kes anwar ibrahim. masa dalam muktamar baru2 ni jadi ulamak bisu.

Anonymous said...

Anwar berzina dgn amoi boleh lepas macam tu je. Tak ada pun ulama nak cakap bukti video (Qarinah) boleh digunakakan. Hadi pulak selamba je cakap video yang rakam aksi anwar berzina adalah besi? Hadi lah yang punya pasal ni.

Anonymous said...

Assalam,

Sebagai bapa kepada 2 orang anak perempuan, saya bimbang nanti perogol akan guna kaedah minta 4 saksi tanpa mahu menerima bukti sainstifik seperti DNA, video dan sebagainya dalam mahkamah. Adakah keadilan dicapai sekiranya nanti tiada 4 saksi? Teruklah kalau macam itu. Saya ada juga melihat youtube Ustaz Kazim, beliau cakap pembuktian melalui DNA, video dan sebagainya diterima. Diharap ulama' yang non-partisan dapat menerangkan kaedah yang betul dalam mendakwa penzina. Nanti semua rakyat jadi takut dengan cara Hadi bercakap video tidak boleh pakai sebagai bukti. Wallahualam.

kassim Patalon said...

lawak der,,, rogol termasuk dlm ZINA
didalam hukum. betol la katun tu..
ngelabah apesal...

cuba adik ko tiba2 ngandung kene fuck ngan BF dia dan ko nak tuduh jantan tu rogol@atau suka sama suka ngan adik ko. tup2 dia mintak 4 saksi.. x kecut pala kote ko.. mane nak cari saksi? , ko nk buat mcm ne... nk 4 saksi jugak...senang2 la org buat maksiat, bukan senang nk dapat 4 saksi...(so balik la ko ngan adik ko ngan perot memboyot tu tampa ape2 tindakan)

sebab itu ade qarinah@bukti
gunalah.. tp hukuman nyer bukan jatuh bawah hudud, tp takzir. katun tu perli hadi je. simple der..

whiteorange said...

Bro RBF

Aku rasa pertama kali pencacai pencacai dan barua barua PAS terbisu dan tak respon !!!

Memang dah mati akal dah buat dek tok guru songsang mereka

Makan jangan sebarang makan takut termakan racun

cakap pun jangan sebarang cakap takut sendiri kena balun

mana bukti P.A.S itu Islam

Anonymous said...

bangunlah para ulamak, ketepikan fahaman politik. berjuangla demi Allah

Anonymous said...

kartun zunar 10 kali menghina dr kartun kat utusan. lukis watak pemimpin umno pun dah cukup menghina. cuba tgk watak tun atau najib lukisan zunar.

RBF..tak mau ulas pasal skmm block website ke? bahaya tindakan rais tu.

Anonymous said...

PUM dselama ni sembunyi dalam semak
salin kulit, bila dah cukup tempuh
daripada Persatuan Ulamak Malaysia, akan bertukar jadi Persatuan ULARMAK Malaysia.
PUM jangan nak marah pulak, sebab
memang TEPAT kata Penulis, kemana
perginya mereka semasa timbul isu2
sensitif berkait Islam sebelum ini???
Antaranya; isu Murtad, isu Kalimah Allah, isu Islam Pluralism, dan akhir2 ini isu 4 saksi.
Apa PUM buat??? Wirid aje kot???!!! - Orang lama.

Anonymous said...

Anonymous said...

tuan yang banyak-banyak komen nie.. cuba lihat diri kita sendiri dulu..adakah islam kita sendiri sempurna amalannya.. adakah kita sentiasa menunaikan solat 5 kali sehari semalam tanpa tinggal.. adakah kita tiap-tiap hari membaca al-quran..jangan banyak mengata orang sedangkan islam diri kita sendiri pun tak sempurna...

June 16, 2011 11:07 AM


HUISHHH.... ORANG CAKAP LAIN KO CAKAP LAIN... MEMANGLA KO TU ALIM... JGNKAN SOLAT 5 WAKTU, AGAKNYA SOLAT WAKTU TAHRIM DAN TASYRIK PUN KO BUAT AGAKNYA... CUBA KO BACA 10 KALI APA YG RBF CUBA SAMPAIKAN, MUNGKIN KO AKAN DAPAT 5% LAH KOT DARIPADA APA YG DIA CUBA CAKAP TU...

JADI, UNTUK DAPATKAN 100% KEFAHAMAN, AKU CADANGKAN KO BACA DALAM 200 KALI DAN KE ATAS... INSYAALLAH, FAHAMLAH HENDAKNYA NANTI...

Hidden Name said...

korang ni blaja agama habis ke tak.. beza jauh antara zina dan rogol..zina suka sama suka..rogol pula adalah paksa.. hukum pun mesti lain2. jangan sama kan keduanya.. Tengok pada pandangan Allah,bukan pandangan PAS@ Umno..

Anonymous said...

semoga di kurniakan hidayah Allah....yang HAQ tetap HAQ,yang BATIL tetap BATIL..aku bersama yang BENAR.."sesungguhnya ad-din (cara hidup) disisi Allah adalah ISLAM"..akiu menanti pemerintahan ISLAM yang SEBENAR..akan ku BERSIHkan politik dan pemerintahan MALAYSIA ini..

Anonymous said...

Salam Bro2 semua,
aku bukan penyokong mana2 parti politik...apa yg aku nampak utusan memang telah menghina ISLAM. ROGOL dan ZINA adalah 2 insiden yg berbeza..kena faham kes ZINA (adalah suka sama suka) tetap perlukan 4 saksi,manakala kes ROGOL (adalah secara paksa), selain dari 4 saksi bukti2 lain boleh dipertimbangkan...
Kartun UTUSAN Malaysia merujuk kepada kes ROGOL...Utusan Malaysia telah tersalah kes utk perli PAS. Perlu diingat kes VIDEO seks yg diheboh2kan adalah ZINA bukan ROGOL...UTUSAN telah menghina undang2 ISLAM dan pelukis kartun perlu bertaubat!!

sekian...
PEMERHATI BEBAS

Anonymous said...

Hebatnya kartun2 ni adalah ia mampu melemahkan org Islam secara keseluruhannya dengan menimbulkan kekeliruan terutama di kalangan yg tak berapa faham apa itu Islam, akidah Islam, cara hidup Islam. Islam itu mudah, ttp setakat mana "mudah" itu? Islam bukan setakat solat 5 waktu ttp menyeluruh.

Ramai yg kata guna Islam untuk kepentingan? Saya tak faham? Jika kita guna cara Islam dalam urusan jual beli, cara hidup, bekerja? adakah itu juga "kepentingan diri" dan salah? dan tolong perjelaskan bilakah boleh digunakan Islam di dalam kehidupan. Rasanya sama juga kenapa Malaysia beria2 untuk diiktiraf sbg negara Islam? Tidakkah itu berkepentingan? Tolong perjelaskan jika saya salah.

Saya tidak menyokong mana2 parti ttp lebih suka bersifat neutral. Sedangkan siasatan masih berjalan, saksi2 masih belum dipanggil kesemuanya, tilam belum diangkut (jangan nnt ada bukti DNA pak menteri2 lain dah la), bapak ayam pun belum dipanggil untuk siasatan. maka rakyat terlebih dahulu mengetahui dan mengadili dan bergaduh berkenaan kes tersebut. Yg penting sediakan peguam dan hakim yg adil x kiralah dia Muslim atau tidak. Yg tidak takut mengatakan kebenaran.

Kdg2 ingatkan di luar negara sahaja Islam seringkali dipertikaikan, ttp di Malaysia sendiri pun berlaku juga.

Berkenaan PUM, jgn la kita yg jahil agama dok hina org yg lebih mengetahui.Mereka belajar agama, ada dikalangan mereka hafiz al-Quran, dan faham al-Quran. Kita kebanyakannya hanya tahu baca ttp tak tahu maksud langsung, itu pun tak pernah khatam. PUM mungkin ada buat salah, tegur cara berhemah. takut kita nnt yg salah.

Sekiranya ahli politik negara terlalu hebat, mgkn mereka tak perlu kot kalangan ulama dalam kementerian.

Tak perlulah nak telagah sapa yg iktiraf mereka ulama. Ulama yg tulen diiktiraf oleh ulama besar bukannya orang politik atau rakyat yg lebih sedikit taraf ilmuannya.

Sekadar pandangan.

Anonymous said...

Makin dekat dengan akhir zaman memang ramai yang akan berani menghina Islam. Secara terbuka pulak tu. Ada jugak yg menyokong. Yg sedihnya, org Islam sendiri yg hina Islam.

Kan tu hukum Allah, tak perlu sampai hina agama sendiri.

Anonymous said...

1) Pengunaan Video, DNA, dan cap jari sebagai bahan bukti adalah boleh, cuma kerisauan Video yg boleh diedit, DNA yg boleh biubah dan cap jari yang ditipu untuk "untuk kepentingan" terutama di dalam "high profile" kes.

2) Keperluan 4 saksi adalah rumit disebabkan kebiasaannya kes rogol dan zina ini biasanya berlaku sbb suka sama suka dan di tempat2 tersembunyi spt di ladang kelapa sawit, hotel murahan, rumah sewa dsb. maka kesukaran menjatuhkan hukuman akan membuatkan penjenayah berleluasa.

3) Sekarang budak2 bawah umur dah terdedah dengan video lucah yg disebarkan di surat khabar utama tanpa rasa bertanggungjawab menyiarkan pautan ke web tersebut. Ini patut dibendung.

4) Masalah di Malaysia dulu kala sampai sekarang adalah rakyat terlalu bergantung media massa utama. PUM bukan mati dan tak buat kerja ttp tiada liputan daripada mereka disiarkan di akhbar2 dan berita2 utama.

Rakyat Neutral

Anonymous said...

Lawak la rakyat malaysia ni...Allah dan Nabi Muhammad tak suruh pun umatnya gantung nama mereka di dinding2 rumah atau pejabat untuk membuktikan ketakwaan/kepatuhan umat kepadanya. Itu pun nak gaduh. Yg nak gantung tu gantung la sbb tak salah pun. Yang penting jalankan ibadat dan urusan harian cara Islam. Jangan dok asyik meniaga dengan cara menipu, politik tipu, doktor tipu, engineer tipu, driver taxi tipu, jual tiket bas tipu, niaga air tipu dsb.

Syukur negara maju sbb banyak sumber asli. kalau nak harapkan maju seperti UK, German yang sedikit sumber aslinya mgkn thn 3030 pun dok negara miskin lg.

Anonymous said...

Kini nampaklah siapakah MUNAFIK sebenarnya. Tahniah saudara.

Anonymous said...

pas bodoh..buat hukum halal haram mcm islam diaorg yang punya..bila kena batang hidung diaorg baru la kelam kabut nak ejas hukam hakam..suka hati mak bapak korg je ek..sekarang jadi angjing DAPig plak..pas memang bodoh!!!!

Anonymous said...

jgn main sedap mulut je nk tuduh sana sini..belajar la lebih lg mengenai hukum terhadap perbezaan jenayah ROGOL, ZINA dan QAZAF..baru buat kenyataan..

p/s:ini masalah kebanyakan rakyat Malaysia. Tiada langsung suasana ilmu sebelum bersuara. Baca buku malas, sibuk nk bercakap siapa yang salah dan betul. Tujuan menuntut ilmu adalah mencari kebenaran. tq

Anonymous said...

Perkara yang pelik dalam satu kes yg sama tetapi hukuman yang berlainan.

Kes 1:

Tukang edar/tayang video lucah tidak diambil tindakkan. Tetapi orang yang dituduh melakonkan babak seks pula hendak didakwa (Kes DSAI).

Kes 2 :

Tukang tayang video lucah di dalam bas baru2 ini telah didakwa kerana kesalahan menayangkan video lucah. Tetapi pelakon tidak didakwa.

Pelikkan apabila undang2 boleh di manupulasi mengikut kehendak dan kepentingan pihak2 tertentu.

Pertamanya ISLAM bukan milik melayu dan Melayu bukan tak semestinya ISLAM. Perlu diingat yang agama ISLAM itu diturunkan di Tanah ARAB bukan di Kuala Lumpur atau Johor Bahru.

Keduanya Undang2 ISLAM adalah ciptaan dan milik ALLAH, jikalau tidak setuju/membantah undang2 ISLAM yang telah ditetapkan ALLAH ada baiknya keluar sahaja dari ISLAM.

Ketiganya Agama Islam dan politik tidak dapat dipisahkan. Yang memisahkan politik dan agama adalah orang2 kafir seperti kristian dan yahudi.
Kita berpolitik mengikut landasan yang telah ditetapkan oleh syariat ISLAM bukan politik yang menetapkan syariat ISLAM untuk kepantingan peribadi.

matz.kelate said...

puak puak ahLiPAS dah banyak sesat sebenarnya...

ahmad zihni said...

as salam..
wahai saudara sekalian...bende besi
tidak boleh mnjadi saksi/bukti..
die x punye akal..dlm bse arab
(ghairi 'akil).dlm hukum islam yg hanya 4/lebih yg boleh jd saksi antara nye:baligh,berakal,islam,ade lagi tp sye x berpa igt...okeyh ye...
baligh:oerg yg mnjeadi saksi msty la baligh jk die blom baligh lg die xboleyh mnjadi saksi krn org yg blom baligh sng di pengaruhi walaupun org tua kateL:budak kecil kate semua nya btol....
berakal:bende besi x berakal dan tidak bole mjd saksi same sekali walaupun tlh dirakam..daan bnde besi tu sperti video,zaman skrg ini semua video boleh edit begitu juga dgn gmbr.
sekira nya ade 4 org saksi...|
disabet keslahan yg blom kawin 100 kali sebatan:rotan,tidak tebal dan tidak terlalu nipis,disebat tidak smpai terluka,dikene kn dibahagian yg selain dr bahagian qubul dan dubur danmesty di tmpat yg same shj.bg yg dah kawin dan berzina dgn org yg belom kahwin msty direjam smpai mati.bg yg menuduh seseorng itu berzina walaupon sekadar berguau di sbit kesalahn 80 kali sebatn cr sebatan same seperti diatas. jd fikir2 knlah ye... wassalam

ahmad zihni said...

maksud PAS akn kartun yg ulama umno dan ulama PAS..disitu. ALLah dan Muhammad ada kalimah nya..bagi sebelah ulama umno..abdullah ahmad badawi dan mahathir muhammad adalah gmbr ataupun kalimah...sdgkn kite xtau Allah itu macm mane kite hnye patuh pade perintah nye dan dapat mengenali dr cptaan nye dan itu bukti nya Allah itu wujud dan berkuasa kpd seluruh semesta..kite akn bertemu dgn Allah di syurga kelak
pade hari jumaat..jd kite same2 lah berdoa dan yakin dpt masuk ke syurga/// Muhammad SAW pula kite pun tidak tahu sbgai mane rupa paras nya Rasulullah yg kite dpt tahu hnye didalam hadis rasulullah.
antaranya.baginda tidak tinggi dan tidak rendah,tidak gemuk dan tidak kurus,gigi nya teratur dan tersusun.hidung nye mancung.dan itu shje yg dpt beri dan itu sye rujuk pade hadis sahih.

ahmad zihni said...

ajai62...
masuk ahli politik nie xkira ulama atau bukan...tejadi nye politik ni pade pemerintahan saidina uthman. sdg kn az zuhud khalifah umar abd aziz ni pun bersama m;ambil bhgian dalam berpolotik,,,sultan Muhammad alfateh tlh mendalami ilmu polotik pade umur nya remaja iaitu 16 thun dan pade 19 tahun ditabal mnjd raja..
seta ulama2 nye pun turut b;same dgn nye...
yg sye tahu ULAMA UMNO HNYE ADE SATU btol tak...itu pun ulama muda.
bgos la semuga Allah beri jln kebenaran untuk pengikut Umno..ye.