Tuesday, June 14, 2011

Main Kutu: Awas ! Pas Cuba Nak Putar Belit Orang Ramai

Sekarang mari saya nak tunjukan kepada anda kesialan dan kedajalan Pas. Orang lain punya kerja dia pula yang nak jadi hero.

Petang tadi Menteri KPDNKK, Datuk Seri Ismail Sabri menggulung perbahasan Rang Undang-undang (Larangan) Kumpulan Wang Kutu (Pindaan) 2011 .Sini

Tujuan Rang Undang-Undang itu dipinda bagi membolehkan pesalah dikenakan denda yang lebih tinggi kerana terlalu banyak penipuan yang dilakukan oleh penganjur.

Rang Undang-Undang yang dibentang langsung tidak disebut tentang skim-skim kutu yang dianjurkan oleh orang-orang kampung atau orang-orang bandar. Ianya difokuskan kepada penganjur-penganjur yang menganjurkan kutu yang berasas keuntungan dan menipu orang ramai. Kutu yang kita main atau mak kita main atau makcik-makcik kita main tidak menjadi masalah kerana ianya tidak mendatangkan keuntungan dan lebih kepada simpanan.

Saya melihat dengan mata saya sendiri dan saya mendengar dengan telinga saya sendiri perbahasan serta penggulungan perkara tersebut di Dewan Rakyat petang tadi. Bukan setakat itu sahaja, malah saya melihat dan mendengar sendiri Rang Undang-Undang itu diluluskan.

Antara ahli dewan yang mengambil bahagian dalam perbahasan itu ialah , Indera Mahkota yang kalut dengan skim kutu mencecah 2 bilion, Seremban, yang tak setuju denda dinaikan, Beruas , yang tak faham dalam bahasa inggeris tetapi faham dalam Bahasa Malaysia, tapi cakap BM tunggang-langgang.

Kuala Selangor,Padang Terap, Jasin, Pasir Salak turut mengambil bahagian dan termasuk juga Kubang Kerian yang masuk ke dalam dewan dalam keadaan mamai ketika menteri sedang menggulung dan tanpa usul periksa terus menjamput perbahasan dengan mengatakan tak patut haramkan kutu kerana dengan hasil kutu orang dapat ke Mekah, belanja anak sekolah dan sebagainya. Itulah perangai mereka, masuk-masuk dalam dewan tanpa usul periksa terus campur perbahasan sedangkan sebelum itu menteri dah bagi penjelasan ianya tidak melibatkan skim kutu yang dianjurkan di kampung-kampung. Buruk betul perangai Din Pudu Raya. Macam tu punya bebal pun boleh menang lagi naib presiden.

Apa yang saya nak beritahu kepada anda semua disini ialah tentang perangai iblis Pas dan harakah...kah...kah...kah....daily.

Mereka cuba nak ambil kesempatan kononnya merekalah yang mempertahankan supaya permainan kutu di kampung-kampung tidak diharamkan kerajaan. Lihat di sini.

Mereka nak gambarkan kepada rakyat kononnya kerajaan nak haramkan permainan kutu di kampung-kampung tapi nasib baiklah mereka ada dan menentangnya dalam Dewan Rakyat lalu kerajaan batalkan perkara itu.

Sedangkan semasa perkara itu dibentangkan kerajaan langsung tidak berniat ke arah itu. Dalam penggulungan petang tadi , Menteri juga sempat smash mereka kerana tidak faham apa yang dibentangkan. Bodoh betul. Orang bentang A kemudian mereka pergi melalut bahas B, C, D.

Mereka kata mereka tak setuju , tapi bila tiba masa pengundian tak pula mereka kata tak setuju. Seorang pun tak bantah. Kalau kerajaan nak haramkan kutu orang kampung kenapa kamu tak bantah ?

Tak usahlah kita nak percaya dengan puak-puak iblis tersebut. Kerajaan secara jelas dan nyata tidak mengatakan untuk mengharamkan kutu yang dimainkan di kampung, di bandar , dalam pejabat , dalam parlimen dan sebagainya. Yang kerajaan nak bertindak tegas adalah terhadap penganjur-penganjur kutu yang menipu orang ramai.

5 comments:

Anonymous said...

kan 1 malaysia dah tau yg kutu haram tu lain dr kutu yg kat kampung. yg tu pun nak jadikan modal jugak? hahaha

Anonymous said...

Perangai sekor2 lobai hampas nih cam kutu brahak...

Anonymous said...

Penyangak di belakang kutu-kutu haram ni memang terdiri dari kaum mereka puak PIS (Pari Islam SeMalaysia), PKR dan DAPig.

Tengok sajalah iklan-iklan kutu haram ni dalam portal Fuckatan Haram tuh!

Anonymous said...

saudara RBF,masaalahnya para pemimpin pembangkang ini lah yang telah merosakkan minda para penyokong mereka dan yang paling sedih ramai pulak yang tertipu...
kalau dah malas belajar dan mencari pengetahuan ini lah jadinya...termasuklah para pemimpin pembangkang itu sendiri,kalau kepala dah busuk apatah lagi dari badan sampai ke hujung kaki...

anti bohmau said...

pas hanya tahu berkokok perkara2 remeh. sukar utk mrk memikirkan perkara2 yg besar utk pembangunan ummah. nafsu nak memerintah saja yg besar!!!

dlm bab membelit, pas memang nombor 1 dipromosikan oleh haramkah mrk!!!