Wednesday, June 8, 2011

Masalah Laki Bini Dijadikan Masalah Negara

Malaysiakini semalam melaporkan kisah adun DAP Subang Jaya gagal mendaftarkan anaknya sebagai 'anak malaysia' di ruangan bangsa dalam sijil kelahiran. Sini

Adun DAP celaka itu seorang cina dan berkahwin dengan india. Dalam hal ini sudah tentu mereka laki bini sudah bergaduh dalam soal hendak meletak anak mereka keturunan apa. Si suami hendak letak ikut keturunan dia, maka si bini yang sial itu juga hendak letak ikut keturunan dia. Setelah tiada penyelesaian mereka cuba letak anak malaysia.

Setelah JPN menolak permohonan mereka, maka masalah laki bini telah ditukar menjadi isu nasional. Dah berjuta anak cina yang dilahirkan didaftar sebagai keturunan cina , tidak pula pasangan cina lain cuba nak buat hal sepertinya.

Lain kali kalau tak nak anak didaftarkan sebagai keturunan india , janganlah berlaki dengan lelaki india. Kalau tak nak anak didaftarkan sebagai keturunan cina, janganlah berbini dengan perempuan cina. Soalan yang ditanya house pk cukup cantik.
kalau lu tarak suka mau taruk India, apasal lu kasi itu India punya orang 'taruk' sama lu sampai lu dapat baby wei?

http://parpukari.blogspot.com/
Kalaulah saya ada di Jabatan Pendaftaran semasa mereka buat hal tempohari, taubat saya tampar muka mereka berdua. Sengaja nak cari pasal dan sengaja nak cari masalah.

Saya betul-betul geram, tegak bulu roma saya bila membaca apa yang dilaporkan oleh malaysiakini.

Cina-cina babi dari DAP sekarang ini sudah terlalu lebih-lebih. Mereka buat kita hilang kesabaran. Sudah lama mereka cuba bermain dengan api, dan sampai bila kita harus melihat api yang mereka mainkan ?

56 comments:

Anonymous said...

Bagi lah CinDia ka atau DiaCin ke atau Dalca ke...

Anonymous said...

mmg sial CINA DAP lahanat ni .... moga mereka pupus sepupus nya nya kat tanah Malaysia ni ...diganti dgn bangsa yang lebih bertamadun

Anonymous said...

cari pasal

TESLAMARIN said...

inci lebih sesuai, bapa india , mak cina. itu yang mak dia cari 'inci'.
biasa kat mana mana di dunia, keturunan ikut bapak.

Anonymous said...

Nanti adalah orang yang sokong.

Anonymous said...

taruk keturunan CIBAI da le, ni sume bodoh punye cerita, konek india mau anak india tak mau...

Anonymous said...

cerita yang sebenarnya begini,anak itu bukan anak si suami (macam kes daphene iking).Jadi tak bolehlah letak bangsa india....siapa bapa sebenarnya?

Anonymous said...

bubuh je anak celaka .......

Anonymous said...

sauk ja bro.....

Anonymous said...

BANGSA ANAK : CI CU

BANGSA IBU : CIBAI

BANGA BAPA : CUNEK

Anonymous said...

susah2 sgt letak je ANAK HARAM!

Anonymous said...

alah...ni percubaan DAP utk menghapuskan Bumiputra status & privilage dlm perlembagaan la...

kalau dia org berjaya daftarkan baby sebagai anak malaysia...
status bangsa dah tak relevan la..kes ini akan jadi reference utk menghalalkan Malaysian Malaysia

Laki bini India Cina ni berlakun je..


Nampak tak mcmana India & Cina kat Malaysia ni buat rancangan halus mereka...????

Anonymous said...

Kenapa nak bising dan gaduh. Tuan Guru Nik Aziz dah keluar fatwa...bangsa tak penting.

Anonymous said...

"Oleh kerana bagi menjamin kepentingan anak mereka, pasangan itu mendaftarkan Shay sebagai berbangsa Cina buat masa ini."

Kah kah kah ....nampak sgt malu nak letak anak bangsa INDIA....adooohaiiii

Moshe said...

WOI! Politikus DAP sudah beribu ribu kacok cina india /india cina dalam negara MELAYU ni. Tak pulak dia orangh bising bising nak daftar anak mereka sebagai bangsa Malaysia.
Saya tak boleh terima cubaan kau ni. Ini karut, ikut kanun antarabangsa pun semua kelahiran kelahiran kacukan wajib ikut keturunan bangsa bapak. Jangan nak memandai mandai ye! Jangan fikir kau hebat! Ini bukan Amarika, kau di lahirkan bangsa cina sampai mampuspun kau bangsa darah cina tarak bangsa malaysia punya.Kau kelamin dengan India anak kau ikut bangsa bapak dialah.

Kalau perihal citizenship tu boleh lah aku terima warga malaysia tapi bukan bangsa. jangan nak mandai mandai ye!Kalau tak suka lucutkan citizenship kau tu pegi lah ke negara yg boleh terima amalan kau.

Anonymous said...

Betul ... DAP sengaja cari pasal ... sebab ... tak de tindakan yg akan diambil pun !!!

AMARAN ... AMARAN ... AMARAN

Adekah org bukan Melayu akan terbela (tiada tindakan) ?
Adekah org Melayu akan dijual (pasti dijual) ?

Sang Guna said...

anak tu ibarat kain putih, mak bapak dia tu yg memang dari keturunan bangsa sial yg memang sengaja nak cari pasal.

Anonymous said...

rasanya benda nie dah bertahun depa dok plan nak buat bila dah ada kuasa sikit mulala depa buncitkan perut dan pastu buat kecoh satu malaya ... lepas nie dalam ceramah depa semua akan kedengaran la status bangsa nie ... memang haram jadah puak-puak ni ... la nie cakap banyak tak guna jom kita pakat-pakat pi sauk la bhaiiiiiiiiiiiii.....

Anonymous said...

Tulis je keturunan anak: ANAK HARAM

sheedah shepet

marilyn said...

Aku nak tunggu ada tak Melayu yg sokong cina DAPig ni.

Anonymous said...

aku pun kalau ada kat situ tobat memang aku pijak2 dua ekoq tu biaq mampoih...sakitnya hati aku...

Anonymous said...

apa susah sangat..letak saja bangsa sebagai BANGSAT...case close.

Anonymous said...

Dayus betul laki si nyonya ni.

Anonymous said...

tu lar... cina DAP semakin sial ni... bangsa india pun segan nak letak... bodoh punya cina bangsat... sekolah cina nak pulak, sekolah kebangsaan Malaysia tak nak... oi masuk ajer anak tu ke sekolah tamil nanti... kerajaan BN bagi subsidi kat anak kau tau... pengkhianat negara, berambos lar pegi cina atau india... tak perlu lar kau orang berdua ni... anak esok pun jadi masaalah negara jugak... bakor hannah ini bakor bakor

CIFUT said...

Sepatutnya ikut keturunan si-bapa.
Dlm hal ni, si-anak telah didaftarkan sgb cina dan nampak sgt si-bapa India kena 'pijak2' oleh si-cibai Cina.

Anonymous said...

memandai-mandai pulak nak letak anak malaysia..apsal tak letak je anak haram? hehehe

Anonymous said...

KITE BAKO JEE...

Anonymous said...

assalam bro...daftar kan aje, lepas tu soh depa pi la kat mana-mana negara yang terima depa, adalkan bukan tanah melayu...

Anonymous said...

awat nak boh anak malaysia? boh la ANAK PAKATAN..kan CIFUT BABI kata semua ada dia..

Anonymous said...

assalam..sudah terang lagi bersuluh..kalau bukan anak keturunan india atau cina..dah sahla ANAK HARAM tu!

Anonymous said...

saya copy dari blog datul zul nordin..."Dan Malaysia terdiri daripada gabungan etnik besar bangsa Melayu-Cina-India-Iban-Dayak-Kadazan dan banyak lagi. Jadi kalau Hannah nak main wayang kata anaknya "anak Malaysia" juga tidak boleh - kerana tidak cukup syarat. Campuran benih India dan Cina sahaja tidak cukup untuk melayakkan anaknya dipanggil "anak Malaysia". Kalau betul mahukan anaknya dilabel dengan label "anak Malaysia", maka Hannah perlu dapatkan benih semua bangsa yang ada dalam Malaysia, dan setelah disahkan campuran DNA semua bangsa itu, barulah boleh dipertimbangkan samada layak atau tidak anak Hannah dilabel "anak Malaysia". Atau lebih canggih lagi, teman boleh cadangkan kepada Parlimen anak campuran benih semua kaum dan bangsa ini dilabel sebagai keturunan "Anak 1-Malaysia"!!!"
saya setuju...!!

Anonymous said...

larat ke hannah nak campur semua benih bangsa malaysia? ikut rekod, ada lebih 200 etnik dan kaum di seluruh malaysia.

Anonymous said...

Dalam pandai pandai, banyak pula bodoh di Hannah dengan suami kutty nih!
Mana motosikal yang dia guna semsa lepas menang PRU 12 dahulu. Tayang naik motosikal melawat penyokong. Aksi basi masa itu...
Apabila anak dia besar besok, menyesal anaknye nanti sebab nama tak glamor. Nama emak macam orang putih. Malang anak dapat nama kampungan, kata anaknya satu hari nanti.

hanizam said...

kalau aku jadi pegawai JPN, aku letak je taraf bangsa:ANAK LUAR NIKAH...

yang nikah umat islam je...depa sekadar perjanjian hidup semati...sorang "I WILL"...sorang lagi "YES, I WILL"...bukak penutup muka, depan orang cium...

benda macam ni pun nak dipolitikkan...lama-lama TAIK pun depa nak politikkan kalau ianya modal berbayar bagi JUAK PAKATAN...

hanizam said...

satu lagi, lakinya nyonya tu dah takda maruah sebagai suami...dok kena cucuk hidung...

suruh dia cabut "ANU"nya, kasi rebus, lempo je kat kolam buaya...tak pun bagi je haiwan depan rumah dia tu...

ape punya jantanlah...

Anonymous said...

Adakah mereka boleh letak anaknya bangsa cina?

Setahu saya, bangsa anak mengikut bangsa bapa.

Kalau ada lawyer, boleh check.

Anonymous said...

Satu lagi, memang betul kata Zul Nordin.

Anak nak nama Anak Malaysia, tapi bila sekolah nak sekolah cina.

Kalau betul nak sangat jadi Anak Malaysia, suruh tutup semua sekolah cina.

azman said...

Assalamualaikum rbf

Konek keling die suke,tapi bangse keling die malu,ape jadah nye.
Yang keling jantan tu diam je, baik potong bagi babi makan.

Anonymous said...

Dah anak Bangsa Malaysia, Cakap pun kena guna bahasa Malaysia, sekolah pun di sekolah kebangsaan Malaysia.... so no more SJK(T) ka, SJK(C) ka......semua pakai bahasa Malysia, papan iklan, surat kabar dan saluran tv terbitan malaysia mesti guna bangsa Malaysia...ada berani ker?

Anonymous said...

Aku tak pasti apakah warna kulit anak ni, ikut warna ibu atau ikut warna bapa, mungkin mereka malu mengaku anak mereka lalu mau dijadikan bangsa Malaysia

Aku cadangkan Hannah atau lain lain cina yang hendak bersuami atau beristerikan bangsa lain, pilih sahaja keturunan Bai kerana selain Bai punya lagi baik dari keling, senang nak kenal identiti bangsa anak

Cina kahwin Bai anak jadi bangsa CiBai

Anonymous said...

tengok.. nak letak bangsa anak pun laki sendiri tak boleh berkompromi dgn cina dap. inikan pas nak berkompromi pentadbiran negara dgn cina dap. berapa punya bodo. tak celik biji mata lansung.

Anonymous said...

APA NAK HERAN DENGAN MEREKA...NIK AJIS LAGI PELIK TAK BANGGA DENGAN BANGSA......DAN TAK ADA IDENTITI DIRI...AGAKNYA MANUSIA NI TURUN DARI SYURGA GAMAKNYA......

Anonymous said...

Tapi...tapi.... ni lah pantat bangsa melayu lahanat pantang kaya bernama sikit gi cari. Kalo tak buat bini dia bayar kongkek. Sepet, cengking lepeh, cibai busuk pon dia rasa best. Yg si nyonya bukan main perasan lagi dah d beri betis. Pi mampus lah.

Anonymous said...

Kalo gitu, first aku nak tengok ko mintak tutup sumo sekolah jenis Cina dan India d MALAYSIA ni. Boleh?

Anonymous said...

Si bangsat ni memang dah lupa diri..padan muka melayu bodoh pangkah dap.

Anonymous said...

Sengaja cari pasal ni - testing the waters sampai mana depa boleh push!!

Anonymous said...

taruk anak bangsa pendatang

Anonymous said...

mak politikus sepet
bapak loyar gelap

anak - hapuskan status istimewa bumiputera

Anonymous said...

sampai kesudah la DAPing nie menyalakan "api" yg RBF ckp kn tue..sebab aper aku ckp mcm tue..??Kerajaan berlembut sgt ngan bangsa cilanat nie..bangsa nie lbh "istimewa" daripada kaum bumiputera sendiri..

Anonymous said...

Bubuh jer 'CELAKA'....
Bangsa yang tak kenang sejarah..
Sauk jer..

Anonymous said...

laki di paria weh.. tu yg letak bangsa 'cina aje', bangsa 'cina sementara', bangsa 'cina buat masa kini'... sesuai dgn 'malaysiakini' haramjadah

Adi Kencana said...

Bukan Hannah Yeoh x tau peraturan, saja je nak buat kecoh.

Nurul Izzah habis modal di Lembah Pantai? Baca di sini!

http://apakecoh2.blogspot.com/

bebas said...

Tutup aje sekolah cina dan tamil.Diorang gunakan nama Malaysia ni ikut kepentingan diorang bila boleh diekspoitasi.Bila bercakap tak mahu guna bahasa Malaysia,bila sekolah nak sekolah cina aje,bila nak lanjut pelajaran tak mau di Malaysia,dah abis belajar cabut ke oversea.Yg tinggal di Malaysia ni tak berenti2 menyalak siang malam minta itu mintak ini,tuntut itu tuntut ini.

Yg sinajib pulak ikut aje permintaan cina ni,tengoklah sekolah2 cina macam cendawan tumbuh lepas hujan.Dah tak ada sekatan langsung.Zaman tun det dulu jangan mimpi.Sekolah cina tak boleh bertambah,jumlahnya kekal sebagaimana yg sedia ada saja.Zaman dah berubah..

Tukang Komen said...

Dulu cina jenis ini juga yg kuat menentang pemakaian songkok oleh bukan melayu. Sekarang sebab nak kuasa cina komunis sanggup pakai songkok.

Anonymous said...

Haha.. biasa lah nama hebat nak cam mat saleh tapi muka CIBAI TONGSANG abis2. Jgan lupa ciplak surname mat saleh utk anak ye. Kan korang selalu bwat gitu. lagi hebat nanti si melayu bahalul cainis-lover sujud sembah jilat dubur kata *hot*!

Anonymous said...

campak jer 2 ekor celaka ni ke negara asal diaorg.jgn bagi can lagi yop!sauk!