Wednesday, June 22, 2011

Pemuda Pas Buat Lawak Tahap Cipan. Wa...kah...kah....kah....

Dipetik dari malaysiakini
Dewan Pemuda PAS kesal dengan sikap beberapa ADUN Sarawak dari DAP yang tidak memakai pakaian rasmi untuk majlis perasmian sidang dewan undangan negeri semalam dengan alasan pemakaian songkok adalah bercirikan Islam.

“Kami merasakan perbuatan tersebut tidak mencerminkan kekitaan yang terdapat di dalam perlembagaan negara yang menghormati antara satu sama lain.

“Walaupun perkara ini berlaku di Sarawak, kami amat kesal kerana keadaan tersebut sedikit sebanyak akan memberi tanggapan yang salah sokongan rakyat terutama bangsa Melayu terhadap Pakatan Rakyat selama ini.

“Kami dengan ini mendesak agar majlis tertinggi Pakatan agar memberikan pemahaman terhadap ADUN tersebut agar tindakan ini tidak akan berulang lagi,” kata naib ketua, Pemuda PAS, Raja Ahmad Al-Hiss (kiri) dalam satu kenyataan hari ini.
Yang itu ok lagi, yang dibawah ini saya ketawa terguling-guling membacanya sampai terkeluar muntah hijau.

Pemuda Pas kata,
PAS melihat kegagalan ADUN berkenaan menyarungkan songkok dan berbaju rasmi persidangan adalah kerana gagalnya Umno dan BN dalam mendidik rakyat bagi memahami budaya adat resam orang Melayu dan agama Islam di negara ini.

Wa..kah...kah...kah....kah...kah...kah...kah...kah....kah....kah....

Nampak gayanya mereka-mereka ini memang fobia dengan Umno. Siang malam Umno sering menghantui hidup mereka. Ada kalanya tidur malam pun tersedar dalam keadaan berpeluh-peluh kerana termimpikan Umno. Di Sarawak Umno bukannya ada pun, tapi Umno juga yang kena.

Punyalah hebatnya Umno, sampaikan Adun DAP yang tidur sebantal dengan Pas tak pakai songkok pun Umno juga yang kena.

Kenyataan demi kenyataan bangang yang dikeluarkan Pas kebelakangan ini adalah sebagai isyarat Pas akan berkubur tidak lama lagi.

Part saya sampai sini.

Seterusnya, kerja anda pula untuk mengulasnya di ruangan komen.

45 comments:

Anonymous said...

punya la bangang pemuda parti politik mcm nie. asyik menyalahkan org lain atas kesalahan sendiri. kata mendukung islam sbg perjuangan tetapi tindak tanduk DAP mcm tuh pun ko tak boleh tegur.

Deyyyyyyyy!!!! pemuda kecut teloq. kasi buaya makan lagi senang. budus..

Anonymous said...

BODOH !

mamat botak said...

Kenapalah kau bodoh sangat pas oiii ?

Anonymous said...

EH? UMNO DAN BN JUGAK YG DIPERSALAHKAN?
BUKAN KE KORANG PAS BODOH YG BERPELUK CIUM DGN DAP TU?
ADUHAI..CAMNI KE MENTALITI PEMUDA PAS? BILA BERDEPAN DGN DAP JADI KECUT. PEJUANG KEBAJIKAN LA KATAKAN..
KAH KAH KAH

Anonymous said...

Klau terberak dalam seluar pun nak salahkan umno lagi ka?

Karim Benzema said...

kekeke...betul la.
UMNO mana ada di Sarawak.
Bodoh dan bnebal sungguh Pemuda PAS ini.

hafiz said...

keje nak salahkan orang ja susah la camni bang...

hilbert said...

aiks??? kesiannya Pemuda PAS tu ye,,,taupun mereka takut akan persepsi salah orang Melayu terhadap Pakatan Haram tu nanti gara2 kebiadapan DAP Sarawak..

Pemuda PAS tak sedar ke semua apa yang dah dan akan dilakukan oleh DAP selepas ini dalam negara sebenarnya sudahpun mendapat restu daripada Nik Aziz Nik Mat dan Hj Hadi Awang... apa mereka tak tau lagi ker ;)),,,mereka semua dah dijaminkan masuk dalam SYURGA PAS hehe

mohdzaidi said...

Sangggggggaaaaaaat SETUJU dengan KB, tu pemimpin PEMUDA PAS ckp. yg dok bwh ni ......malehhhhhh nak cite.....kahhhhhh kahhhhhhh kahhhhhhh

Anonymous said...

bukan PAS kalau x ckp macam tu..
dah lah x cerdik..
bodoh bangang !!...

Anonymous said...

RBF Online mc, jual punggung online.

Malukan bangsa sendiri ar..pariah kepala butoh beno.

Anonymous said...

TUELAH KALAU DAH TAKSUB SANGAT DENGAN TOK GURU NIK AZIZ JADI MACAM NIE LAH...APA2 YANG SALAH/YANG XMENYEBELAHI PARTI DIORG SEMUA DISALAHKAN UMNO...KAN NIK AZIZ JADIKAN UNMO MUSUH UTAMA DIA....

Anonymous said...

tuh la perangai DAPig..baru menang beberapa kerusi di Sarawak dh buat taik..sebelum tsunami politik..takde kecoh pun pasal pakaian rasmi tuh mahal...sejak2 DAPig nih menang banyak negeri..macam2 hal dibuatnya..itu pun puak TOtok PAS dok sanjung lagi..

Anonymous said...

bangang tahap tak tau nak kata hang pikiaq la apapun .... nasib hamPAS yang tak sauk kat sarawak ....

ZK said...

bercakaplah dgn mana2 juak pas..memang itu jawapannya!!

kenapa kelantan tak laksana hudud? UMNO

kenapa tak laksana manifesto pilihanraya 2008?
keadaan ekonomi tak mengizinkan.ditambah pula dgn petronas yang tak bayar royalti minyak kelantan.

liwat?
konspirasi UMNO

video seks
pun sama

benar, tiada parti lebih sempurna drpd PAS.

jom pakat undi PAS

Anonymous said...

assalam,
mamat ni baca tamil nesan kot?!

PASBodo said...

bodoh punya pas... semua salahkan orang.. kalau macam tu aku pun boleh salahkan diorang.. kenapa kat kelantan ada pelacur bertudung.. kes khalwat paling banyak... video 3gp budak kelantan paling banyak.. kes sumbang mahram kelantan paling banyak.. asalkan kes2 khalwat atau sumbang mahram masuk berita mesti kelantan.ape PAS tak ajar ke orang2 kelantan tentang nilai2 islam..

Anonymous said...

Kalau kambing mati kena langor pun UMNO....

Lembu belakang rumah bunting pun UMNO...

punya la teruk mentaliti....

PAS ni kerja pandai salahkan orang saja...kerja tak reti....cakap banyak kerja tak buat...
Lebih sikit...ashik nak buat demo...

Maka tak peliklah... pemimpin PR terang2 kongkek pun dia tak percaya...dalam kepala ...salah UMNO.....

Kama Irahsa said...

UMNO = benci tapi sayang.. keh3..

Anonymous said...

agaknya main dengan bini tak puas pun UMNO jugak yang salah.

Wake UP! said...

Salam. Kalau tak puas hati, Pemuda PAS tu pi lah belasah komunis kurang ajar tu! Ada berani?

Anonymous said...

daripda nak ajar adun dap fahami budaya melayu islam lebih baik ajar kambing lg cepat dia faham. pemuda pas bodoh kuasa dua.

Angah said...

kah..kah..kah...punya la bodo statement pemuda pas ni. kalau dh sepakatan sekedudukan dgn DAPig tu knpa tak tarbiahkan puak2 tu dgn budaya melayu+nilai2 Islam?? kata parti Islam? alih2 UMNO jugak yang kenaa..hamPASSS kluq kleq betoii!

Anonymous said...

aku td baca paper, punyalah menyirap darah rasa nak tendang org tu. balik2 UMNO jugak yg salah. padahal apa punya DAP yg disanjung2 dek org PAS dan PKR tu?..langsung x guna. tu pun masih x dgr nasihat, masih nak jual melayu dan bangsa..mcm tu nak merintah negara? bakal lingkup sekelip mata dan sah-sah malaysia ni bakal bertukar kepada nama CINACIA...sbb melayu dah masuk gaung

nik ajis bodo said...

wei rbf.... mu gelak buat gapo...???

memang la pas tu bodo... tak kan mu tau tau lagi...

Anonymous said...

Kalau nk cite psl si budak2(lom tahap pemuda pun)pas ni loteh den....xdok standard klu nk dibandingke denge "PEMUDA UMNO"....maleh nk cite...lu pk sendirilah labu...

Anonymous said...

masuk maharaja lawak bagus ni

Anonymous said...

tolong.....kongkek aku x naik malam ni...ni mesti salah UMNO!!!

Anonymous said...

Kalau Pemuda Pas tu pandai , dia tak kan duduk bawah kekuasaan PKR , kerana dia bodoh lah dia ada kat situ. Kerana terlalu gabra dengan UMNO , apa apa kesalahan yang dibuat oleh rakyat di Malaysia ini semua salah UMNO , sebenarnya dia nak kata dia bongok , tak mahu kerana nanti DAP tak mahu kawan dengan orang bongok ...

putrarahman said...

Tengoklah sari dua lagi, mesti ada pemimpin PAS cakap itu adalah pandangan peribadi Naib Ketua Pemuda PAS.

panglima hitam said...

PAS MEMANG BODOH. UMNO DAH MEMERTABATKAN MALAYSIA JADI NEGARA ISLAM, PAS PUN NAK BUAT NEGARA ISLAM. UMNO DAH LAMA JAGA KEBAJIKAN RAKYAT, PAS BARU NAK BUAT NEGARA BERKEBAJIKAN..KRN NEGARA ISLAM KATA PAS TIADA DLM QURAN..PAS MEMANG BODOH. SOKONG PAS JADI BODOH SAMA

Anonymous said...

itu aje laa tahap pemikiran depa? ini ke yang kita nak lantik jadi pemimpin??

Anonymous said...

Hei pencacai dan penganut PAS...sudah lupakah kamu bahawa bahtera buruk kamu itu sekarang sudah dikemudi oleh juak2 al-juburi?. Buat apa lagi ko nak bersilat tunjuk hero?. Pasal apa tak sedar lagi, puak-puak DAP nih, dengar Islam pun dia x mahu, yang ko masih duduk membuntuti mereka tu apasal?? alih-alih tukar destinasi ke negara kebajikan, al-Quran dihina kerana tiada menyebut negara Islam...mudah nyer pengikut dan pencacai ditipu..semoga Allah beri petunjuk hidayah...kembali ke pangkal jalan...

Anonymous said...

" Seluar tu seluar saya, taik tu bukan taik saya !"-PAS

Anonymous said...

apa la cakap cam tu...hishh...asyik nak salahkan orang lain je..dia aje yang betulnya...memalukan diri sendiri adelah...sok2 anak ko tak pakai tudung salahkan umno gak..padahal salah ko sendiri tak reti ngajo anak...otak letak kat lutut!!

Anonymous said...

Tidak menghairan. KEBODOHAN Pemuda Pas diwarisi dari KEBODOHAN Pemimpin2 tua Pas. Dari Presiden, Murshidul ( bibaca sebagai Mur SHIT Dol) samapailah ketahap kepimpinan paling bawah. Semuanya bertaraf hamPAS. Mereka telah tumPAS ditangan DAP ( Dog And Pig) laknatullah.

Anonymous said...

PAS ITU KELDAI

muka memang aku cuma perut muncit said...

anwa berahim meliwat pon umno yg salah...
sbb umno x didik anwa cara maen yg betol...
kah..kah..kah..
bengong sunguh PAS nih..

pengembala said...

hahahahahahahahahahhahahahahahahhaha

aku kat mamak ni pun tergelak la faisal...adoi..apa la banggang na manusia ni...

kalu dan hampas-pis-pus nak wat macam mana

whiteorange said...

Mentaliti "standard" PAS

Kalau tak salahkan UMNO habis nak salahkan siapa?

Dulu Dap musuh, sekarang dah jadi saudara, satu keturunan , agama je yang lain lain

Anonymous said...

kah..kah..kah...lawak....kalau dia tak boleh kentutpun disalahkan umno juga...bangang!!!!

Anonymous said...

aku tak kira ...semua salah UMNO aku kawin pun UMNO salah jugak..tak kasi hadiah kahwin...kahkakakkaa

fiq said...

Bodoh bangang lagi bahlol pnya stAtement...

ProPasumno said...

Apa yg patut kita buat tentang isu Tabung Memali ni. Sapa agaknya nak bela balu dan anak yatim yg kena zalim tu. Tak kan sekadar baca lalu nangis atau gelak saja. Aku cadang kita belarak kat pejabat Pas di Jln TAR, KL. Tuntut depa semua bagi balik duit balu n anak yatim. Juga minta depa buang perkataan Islam dari parti depa. Apamacam SETUJUuuuuuuuuu Ka?

Anonymous said...

Inilah yang dikatakan pandai tak boleh diikut, bodoh tak boleh diajar. Dah tahu Dap tu musuh Islam dan Melayu, kenapa duduk dalam PR? Lepas tu, semuanya nak salahkan orang lain. Selalunya kalau dah nama Ketua Pemuda tu, orangnya dianggap tahu sesuatu, tapi nampaknya tak tahu apa-apa, malah agaknya sejarahpun tak tahu. Taksub sangat gaknya...