Wednesday, July 20, 2011

Blogger Pro Umno Buta Sejarah, Presiden Pas Buta dan Pekak Sejarah

Selama ini saya ingatkan blogger-blogger pro Umno tidaklah hebat sangat, rupa-rupanya sangkaan saya salah. Kalau Presiden Pas boleh buka mulut dan tuju kepada mereka maknanya mereka hebatlah.

Dalam satu kenyataan yang dibuat oleh Hj Hadi semalam , beliau berkata pihak yang membantah PAS menyokong perhimpunan HARAM Bersih 2.0 dengan alasan ia dipimpin oleh bukan Islam iaitu Datuk S Ambiga sebagai buta sejarah Islam.

Harakahdaily melaporkan Hj Hadi berkata begitu sebagai mengulas kenyataan ramai pemimpin BN khasnya di kalangan blogger Umno yang mempertikaikan PAS yang menyokong perjuangan Bersih 2.0 yang dipimpin oleh Datuk S Ambiga. Sini

Hj Hadi kata blogger Umno buta sejarah ya ?

Kalau blogger Umno buta sejarah, Presiden Pas pula buta dan pekak sejarah.

Kalau blogger Umno tak ingat atau buta sejarah masih lagi boleh diterima akal kerana sejarah yang Hj Hadi maksudkan itu telah berlaku berkurun lamanya. Tetapi apabila Presiden Pas buta dan tak ingat sejarah yang dilakarkan oleh partinya sendiri beberapa tahun lepas ianya sesuatu yang amat malang.

Saya bukan nak bercakap bab sejarah yang telah berlaku berkurun-kurun lamanya. Saya nak tunjuk kepada anda sejarah yang masih segar dalam ingatan kita semua yang berlaku tiga tahun lalu.

Sejarah yang saya maksudkan berlaku pada pagi 9.Ogos.2008 di Jalan Lebuh Pasar Besar KL, atau lebih tepat lagi di depan Bangunan Majlis Peguam.

Pada pagi berkenaan Presiden Majlis Peguam pada ketika itu,S Ambiga menganjurkan satu forum awam yang bertajuk MEMELUK ISLAM.

Penganjuran forum itu telah mendapat bantahan umat-umat islam Malaysia termasuklah Pas sendiri. Hj Hadi sendiri pada masa mengeluarkan kenyataan yang membantah forum anjuran S Ambiga tersebut.

Hj Hadi berkata PAS membantah sekeras-kerasnya hasrat Majlis Peguam mengadakan forum awam bertajuk "Memeluk Islam" Sabtu ini kerana ia mampu mencetuskan syak wasangka dan ketegangan hubungan antara umat Islam dan penganut agama lain di negara ini. Sini
Ketua Pemuda Pas ketika itu, Salahuddin Ayub atau lebih dikenali dengan nick namenya Din Puduraya juga membantah forum tersebut. Bukan setakat mereka berdua yang membantahnya, malah ramai lagi ahli-ahli Pas yang turut membantahnya.

Anda lihat gambar di bawah ini, perhatikan orang yang pertama di sebelah kanan dan yang ditengah. Yang pertama di sebelah kanan adalah Exco Pemuda Pas Pusat dan taliban yang ditengah semua orang mengenalinya.
Itu lagak dan gaya mereka semasa menyokong perhimpunan bersih anjuran Ambiga. Lihat pula video dibawah ini. Mereka berdua jugalah yang lantang membantah Ambiga tiga tahun lepas. Salahuddin Ayub juga turut berada dalam di tempat tersebut pada waktu itu untuk membantah forum tersebut.

Dalam masa tiga tahun mereka berubah kerana politik. Iman mereka tak kuat dan tidak istiqamah dalam perjuangan islam. Hanya kerana undi sahaja mereka mengubah pendirian daripada anti Ambiga kepada pro Ambiga. Itukah pejuang islam ? Khaikkkkk ptuihhhhhhh....

Jadi tak perlulah lagi nak melalak atau memekik pasal islam selepas ini. Islam kamu hanya boleh ditukar ganti dengan dengan undi sahaja. Kalau dengan undi pun mereka boleh mengubah pendirian mereka, bayangkan jika mereka diberi wang banyak. Masjid pun mereka sanggup tukar jadi gereja.
Tak usahlah Hj Hadi nak bercakap pasal sejarah, kalau sejarah yang mereka cipta sendiri pun sanggup mereka cabul hanya semata-mata kerana undi. Jangan nak pusing atau nak putar belit hanya kerana semata-mata nak menghalalkan perbuatan kamu menjilat punggung Ambiga.

Seperti yang selalu saya katakan sebelum ini, Pas sanggup lakukan atau lacurkan apa sahaja demi undi. Kalau isteri pun mereka boleh jadikan taruhan politik, apa lagi agama.

Semoga orang-orang islam Malaysia dapat menilai siapa Pas yang sebenarnya. Perjuangan islam mereka semuanya palsu dan hanya untuk mendapatkan undi. Baru tiga tahun mereka terpekik, terlolong membantah Ambiga, tiba-tiba Ambiga itu pula yang dijilat mereka. Murahnya maruah diri Pas. Pelacur pun tak semurah itu.

40 comments:

shafiq said...

good job bro

karimbujang said...

rbf,
Aku pun buta sejarah.

Anonymous said...

betol2 mujarab ubat ko nie bro...

Anonymous said...

masa itu kita bantah ambiga kerana hal lain.sekarang kita sokong kerana hal lain.kau kena pandai bezakan.manalah tahu satu hari nanti ambiga peluk islam dan bersama2 dgn pas.semoga Allah juga buka pintu hati tuan blog ini untuk bersama-sama dengan pas.

ahli pas seumur hidup
parit buntar
perak

hanizam said...

depa ni bukan saje buta sejarah, tapi telah dibutakan hatinya oleh ALLAH sebab bersubahat & penipu demi kepentingan politik...

tu belum lagi bab fitnah memfitnah orang lain...bab cincin rosmah dah senyap sebab mereka dah kantoi..

orang kita ni (malayu) mudah sangat digula-gulakan dengan cerita yang belum tentu betulnya lagi kesahihannya...

Anonymous said...

"Perjanjian Al-Fudul" yg dilakukan Nabi TIDAK blh disamakan dgn isu BERSIH Ambiga krn ia qias yg fasid. 1-Mrk yg menyertai perjanjian Al-Fudul sepakat menolak kezaliman yg jelas krn hak tidak dikembalikan manakala Ambiga bukan begitu.2- Mrk yg menyertai Perjanjian Al- Fudul tidak menentang/memusuhi Islam ttp Ambiga JELAS menentang Islam bahkan mempertahankan murtad. 3- Prjanjian Al-Fudul BUKAN dgn cara demonstrasi jlnn ttp Ambiga sengaja ingin memburukkan nama negara dgn cara yg TIDAK pernah dilakukan dlm Halaf Al-Fudul

Anonymous said...

Sah lah ada ulamak tak baca ayat ALLAH ini -

Petikan dari - http://www.alquran-melayu.com/48-al-fat-h/

[29]
Nabi Muhammad (s.a.w) ialah Rasul Allah; dan orang-orang yang bersama dengannya bersikap keras dan tegas terhadap orang-orang kafir yang (memusuhi Islam), dan sebaiknya bersikap kasih sayang serta belas kasihan kasihan sesama sendiri (umat Islam). Engkau melihat mereka tetap beribadat rukuk dan sujud, dengan mengharapkan limpah kurnia (pahala) dari Tuhan mereka serta mengharapkan keredaanNya. Tanda yang menunjukkan mereka (sebagai orang-orang yang soleh) terdapat muka mereka – dari kesan sujud (dan ibadat mereka yang ikhlas). Demikianlah sifat mereka yang tersebut di dalam Kitab Taurat; dan sifat mereka di dalam Kitab Injil pula ialah: (bahawa mereka diibaratkan) sebagai pokok tanaman yang mengeluarkan anak dan tunasnya, lalu anak dan tunasnya itu menyuburkannya, sehingga ia menjadi kuat, lalu ia tegap berdiri di atas (pangkal) batangnya dengan keadaan yang mengkagumkan orang-orang yang menanamnya. (Allah menjadikan sahabat-sahabat Nabi Muhammad, s.a.w dan pengikut-pengikutnya kembang biak serta kuat gagah sedemikian itu) kerana Ia hendak menjadikan orang-orang kafir merana dengan perasaan marah dan hasad dengki – dengan kembang biaknya umat Islam itu. (Dan selain itu) Allah telah menjanjikan orang-orang yang beriman dan beramal soleh dari mereka, keampunan dan pahala yang besar.

Saya ulang permulaan ayat 48:29 itu -
[29]
Nabi Muhammad (s.a.w) ialah Rasul Allah; dan orang-orang yang bersama dengannya bersikap keras dan tegas terhadap orang-orang kafir yang (memusuhi Islam), dan sebaiknya bersikap kasih sayang serta belas kasihan kasihan sesama sendiri (umat Islam. ... hingga akhir ayat.

Siapa berani tolak ayat ALLAH ini ?
Patutkah kita tolak mereka yg tolak ayat ALLAH ?

Moga ALLAH membuka mata hari umat Islam diMalaysia ini untuk bersatu dan menjadikah sejarah lama untuk tidak diulangi.. CnP dari komentar dari blog GAP..credit untok komentar ORANG CHERAS..

Anonymous said...

puak2 ni jangan kata bush, kalau Benjamin Netanyahu baca ayat quran sepatah dua pun depa dah cukup kagum kata mahkluk tu dah dapat hidayah nak masuk islam dah...

Anonymous said...

klu umno segalanya tak islamik dan tak payah sokong tp klu kafir hina2 islam pon ko sayang. heemm ahli pas seumur hidup maka seumur hidup la bengong haaa haaa haaaa

Anonymous said...

rumah usang jgn dibuang asasnya/ tapi utk diperbaiki dan dibaik pulih.

menulis pula jgn terlalu mengikut sentiment. Jika bercakap membusuk orang =memfitnah. jika menulis buruk dan memburuk org sama saja lah tangan tu lah menjadi saksi..

jika org tu dah rendah maruah perlukah anda berlaku sedemikian juga...

bila melayu mengutuk melayu, yg lain bertepuk tangan.
di london, cina india pergi sana sini busukkan melayu..
sampaikan mereka dapat special treatment buat visa di kl, krn kaum dia jadi manager.
bila sampai kat melayu, sangkut..


melayu amat bagus menjatuhkan bangsa sendiri..tak pernah boleh org lebih..

melayu suka cakappolitik, tapi cetek fakta sejarah dunia dan perkara yang berlaku disebalik sesuatu sejarah..

pernahkan kita dengar kaum cina dap kutuk bangsa mereka mca? mca kutuk dap?

cuma melayu macam awak awak ni semualah yang kalut ....

saya lihat mereka akan cari org bangsa mereka utk business, walau dimana hujung dunia sekalipun.
cina dari cina pun dah pandai kutuk msia pasal surat kabat cina kondem melayu.
padahal negara cina langsung takde kebebasan.
kita laungkan kebebasan, negara yg melaungkan dan melambangkan kebebasan tiada lagsung kebebasan. cuba tengok news of the world tu..
no freedom of press.

bila menulis tolong jgn ikut sentimen kerana kita dan keluarga anak cucu akan rugi....

Anonymous said...

maaf saya bukan kutuk saudara ..cuma share pendapat saja..

Anonymous said...

Melayu Singapura,
Good artikel.Bersih punya pasal,haram jadi halal.

Anonymous said...

masalahnyer blogger,media pro kerajaan ni ade senjata nk tangkis...
tp tak kuat sekuat mesiakini..

br sekarang nk tulis benda mcm ni.
patot sblm bersih lg.
biar dlm tv3 pown.

sbb tu media,blogger pro kerajaan sentiasa dibelakang pembangkang...sb asyik dok tgu pembangkang dulu...
x sepedas.

Anonymous said...

Hadi/Pas dan pengikutnya bertekad ambiga adalah sebersih-bersih manusia, lebih bersih dari UMNO.

ambiga pernah dilanyak kerana isu Islam, tetapi berjaya kerana politik, seterusnya memenangi jiwa manusia Islam Hadi/PAS seterusnya menyucikan peranan ambiga dalam isu sebelum ini. Syabas Hadi/PAS.

Anonymous said...

Kerana undi, yang haram menjadi halal, yang mungkar menjadi makrof.Akhirnya yang bodoh terus diperbodohkan, yang bingung menjadi bertambah benggong.

MTK

Anonymous said...

anony 1:51..memang terbaik, kita doa moga agama Allah tetap dipertahankan walau nyawa dihujung tanduk..

takbir..

MAHAGURU58 said...

Assalamualaikum semua.

PAS berjuang mengikut musim. Sudah terang lagi bersuluh akan apa yang menjadi realiti hari ini? Saya dah lama menyaksikan perubahan paksi perjuangan PAS mengikut suasana dan senario politik pembangkang Malaysia.

Saya bersama bloggers Muslim tetap akan memerangi kaffir harbi DAP dan munafik dalam pakatan pembangkang selagi ada hayat dikandung badan bukan menggadaikan perjuangan seperti geng geng ini yang RBF maksudkan!

Allahu Akbar!!!

Anonymous said...

konsert GIG..jelas2 haram, percampuran bertepik riuh melaungkan kebodohan2..macam xblajo agama

BERSIH..tuntutan nok dapatkan keadilan dalam pilihanraye, bile mitok bagi tapi dihalang..dianggap haram..bila dilaungkan kalimah2 Allah, disembur dengan gas2 pemedih api, sambil membahayekan pesakit kat hospitah..senyap je bile kerajaan buat saloh..


bile kejahatan umno disembunyi dengan kebaikan kerajaan..nilah padahnye

rakyat jadi buta hati, buta mata..xnampok kebenaran..

full stop..
bercakap mengikut emosi tidak membawa sedikit pun kebaikan..

saye bercakap mengikut keadaan..

ngat, dunia..
jangan bia arus mengubah kita tapi bia kita yang mengubah arus..:)

Anonymous said...

salam..

diharap rbf online dapat lihat dan meneliti kandungan klip video dibawah ini. klip video ini adalah usaha2 dakyah dan propaganda DAP yg memburukkan kerajaan. Diharap ambil tindakan sewajarnye. Tkasih.

http://www.youtube.com/watch?v=Kt224G3c6WE&feature=player_embeddedReport

http://www.youtube.com/watch?v=-1IbAw0024c

July 20, 2011 5:00 PM

Anonymous said...

Hadi awang tu bkn buta sejarah tapi buta kayu...

kerana undi islam pun boleh Pas lacurkan demi kuasa dan harta....

inilah dikatakan akhir zaman bila islam terpecah belah...

org mcm Hadi Awang layak digelar FIRAUN...

Anonymous said...

PAS UMPAMA LANGAU ATAU BELANGKAS APA SAHAJA YANG BOLEH MEMUASKAN NAFSU MEREKA MERAKA AKAN SAPU ATAU TELAN DAH TAU MANA HALAL DAN HARAM..INGAT KEMENANG KAMU PADA 2008 DENGAN PERTOLONGAN ALLAH SWT DENGAN MENTERBALIKAN DAN MENGERAKKAN HATI-HATI RAKYAT DAN ORANG YANG MENYOKONG BN MEMANGKAH PEMBANGKANG,MAKA BANYAK KERUSI BN YANG HILANG...BN KEMUDIANNYA TERSEDAR AKAN KESILAPAN YANG TELAH MEREKA LAKUKAN KEPADA RAKYAT,PEMIMPIN BERGANTI DAN BERUSAHA MEMPERBAIKI KESILAPAN SERTA MEMAKMURKAN RAKYATA...JANGAN LUPA ALLAH JUGA BOLEH MENTERBALIKKAN SEMULA HATI-HATI ITU UNTUK MENYOKONG KERAJAAN YANG ADA PADA HARI INI DISEBABKAN SIKAP KAMU (PAS DAN PKR) YANG MULA BERSIKAP ANGKUH DAN SOMBONG SERTA BIADAP.INGAT ALLAH JUGA BOLEH MENIMPAKAN KEKALAHAN KEPADA PAS KERANA TELAH MELACURKAN NAMA-NAMA ALLAH DAN KESUCIAN ISLAM,PAS INGAT BESAR KESALAHNA KAMU KERANA MEMBIARKAN AGAMA ISLAM YANG SUCI INI SESUKA HATI DIPERMAIANKAN OLEH RAKAN KAMU (DAP) YANG TERANG-TERANG MEMUSUHI ISLAM (MASA BELUM DAPAT KUASA PENUH MEMANG KITA NAMPA DAP INI OK TAPI ANDAI KATA MEREKA DAPAT BAYANGKAN APA YANG AKAN MEREKA LAKUKAN).BERDOALAH KEPADA ALLAH AGAR PERKARA INI TIDAK TERJADI DINEGARA KITA INI.

Anonymous said...

anon 1:51
ahli pas seumur hidup
parit buntar perak

Gua nak cakap apa lagi, kalau gua maki lu pun telinga lu dah tebal setebal telinga babi.

Cuma gua doakan lu mati dalam pas sebab ularmak lu dah pun janjikan syurga. kalau rasa ada buat dosa ke, maksiat ke, tak perlu risau lagi, sebab syurga dah confirm milik lu. Semoga lu jumpa nik ajis di Syurga

anon 4:56

adil bagi lu tak semestinya adil untuk orang lain, apatah lagi suara majoriti menolaknya. Lu memang bercakap tak ikut emosi tapi gua tengok emosi lu tak stabil.

Orang macam lu sebenarnya punya penyakit yang tak ada ubat iaitu sakit hati.

Otak lu pulak semacam kena serangan virus JI, melihat babi lebih baik daripada lembu.

Gua rasa eloklah lu jadi ahli pas seumur hidup macam anon kat atas, semoga lu sama sama jumpa disyurga pas kelak..

Lee Kuan Yew said...

July 20, 2011 1:51 PM

masa itu kita bantah ambiga kerana hal lain.sekarang kita sokong kerana hal lain.kau kena pandai bezakan.manalah tahu satu hari nanti ambiga peluk islam dan bersama2 dgn pas.semoga Allah juga buka pintu hati tuan blog ini untuk bersama-sama dengan pas.

ahli pas seumur hidup
parit buntar
perak


Isu saja yang berbeza tetap pemain utamanya dalah sama iaitu Ambiga. Ko tak rasa semacam ke bila Ambiga lead program Murtad kemudian dia lead BERSIH pulak??

Cuba ko tanya ambiga sekarang adakah dia masih lagi menyokong org2 Islam supaya murtad??.. cuba la tanya..

manjung said...

anon 6:59 aku sokong seratus peratus.
untuk ahlul hamPAS seumur hidup
parit buntar, ade aku kisah lantak ko le nak sampai ke pintu neraka pun apa aku peduli...

Anonymous said...

Kepada Anon July 20, 2011 1:51 PM

PUKIMAK PUNYA AHLI PAS BODOH. KAMU INGAT BEGITU MUDAH AMBIGA KAFIR LAKNATULLAH TU NAK PELOK ISLAM? KAMU INGAT DIA BODOH MACAM KAMU?

KAMULAH YANG BAHLUL MELACURKAN KESUCIAN AGAMA KAMU SENDIRI.

KAMU BARUA PUKIMAK PELACUR AGAMA ISLAM.

Anonymous said...

Anon 1:51 PM

Kalau semua rakyat negara ini BODOH macam kamu alamat lingkup lah Malaysia ni.

Bangsa tak boleh berfikir langsung.

Anonymous said...

Sudah2lah ..beri lah peluang pada anon 1.51 tu benafas sikit..

Korang balun tak ingat punya lah..

Tarik nafas uuhhhaaa

Tarik nafas Uuhhaaaa..



ok..
start balunnn..

roger n out.

Anonymous said...

anons 6;59.. dulu saya penyokong pas, tapi bukan sekarang, sekarang pas dah banyak melalut, merapu tak ketahuan hala tujunya. saya sokong anda 100%.

Anonymous said...

BERSIH..tuntutan nok dapatkan keadilan dalam pilihanraye, bile mitok bagi tapi dihalang..dianggap haram..bila dilaungkan kalimah2 Allah, disembur dengan gas2 pemedih api, sambil membahayekan pesakit kat hospitah..senyap je bile kerajaan buat saloh..

-----------------------

menarik betul statement ni. statament tipikal balaci & penjilat pas.

ko pikir fru nak tembak gas kalau ko bertakbir kat mesjid atau kat rumah. masalahnya ko bertakbir kat jalan beserta kafir laknat beserta niat nak jatuhkan kerajaan. ko yg salah guna takbir jadi tak payah nak salahkan org lain. kalau aku jd fru aku bedal tear gas dlm mulut seko2.

dah tau membahayakan pesakit kat hospital yg pegi berkumpul kat hospital apa kejadahnya. ooo masa ko berkumpul kat hospital tak pikir bahaya pesakit. pendeknya akal ko bai.

ko tau apa masalah ko? masalah ko adalah ko bodoh utk menilai kualiti pemimpin ko. ko bodoh utk menilai kebenaran kata2 pemimpin ko. bodoh utk menilai tindakan pemimpin ko. bodoh kerana tak mau menerima kebodohan pemimpin ko. maka jadi la ko pengikut yg selamanya bodoh & dipergunakan.

lebih parah lagi kebodohan ko ni menyusahkan negara.

Anonymous said...

"masa itu kita bantah ambiga kerana hal lain.sekarang kita sokong kerana hal lain.kau kena pandai bezakan.manalah tahu satu hari nanti ambiga peluk islam dan bersama2 dgn pas.semoga Allah juga buka pintu hati tuan blog ini untuk bersama-sama dengan pas.

ahli pas seumur hidup
parit buntar
perak"

berdasarkan ko punya logik akal ni,kalau ariel sharon,slobodan milosevic dan bush datang malaysia buat bersih 3.0,korang akan jilat bontot diorang jugak?

adakah semua ahli pas sebegini bangang dan bebal?

Anonymous said...

anon 1.51

apesal masa bantai rosmah dgn najib ko boleh kira pukal semua sekali. yg ni awat ko tak pandai bezakan? kena kat ambiga ko boleh pulak asing2. pandai pulak bezakan. itu sokong ini tak sokong. ni mazhab mana ko pakai ni?

"mana tahu ambiga peluk islam"

yg tu mmg belum tahu. tp ko dah tahu yg najib & rosmah tu mmg sah2 org islam.

Anonymous said...

APAKAH AKAN ADA USAHA UNTUK MEWUJUDKAN REVOLUSI YANG DIGERAKAN DI LUAR MALAYSIA,MUNGKIN JUGA GERAKAN INI AKAN BERTAPAK DI NEGARA JIRAN KITA,SIAPA TAHU AKAN DIUJUDKAN PULA KERAJAAN BAYANGAN UNTUK MENGERAKANNYA....

Anonymous said...

MAKHLUK PAS SEMUANYA SEUMPAMA LEMBU YANG DICUCUK HIDUNG...BEGITU JUGA NABI-NABI MEREKA (PEMIMPIN PAS)KAUM PAS NI SESAT DAN TELAH DITUTUP PINTU HATI NYA OLEH ALLAH DARI MENERIMA KEBENARAN.....DAN AZAB ALLAH MAHA PEDIH MENANTI MEREKA.......

Anonymous said...

Puak PR masih tak sedar. Kami pengundi atas pagar memberikan kemenangan kepada korang sebab kami menyampah dengan pentadbiran dolah tido. Aku sendiri pun memboikot BN sebab ekonomi yang lemah, sistem yang lembab dan calon yang orang benci. Bila PRK era najib, BN menang bergaya tapi PR tak dapat terima sebab kata undi hantu. Sudah-sudahlah PR. Terimalah hakikat sekiranya PRU 13 nanti anda kalah besar bukannya sebab pengundi hantu tetapi golongan seperti kami sudah bangkit kembali.

ps: dolah dulu banyak tido. aku rasa ahli umno pun setuju dolah suka tido tapi sekarang najib lebih baik dari dolah tido dan PR

Anonymous said...

hj hadi kau memang mengarutlah kalau
tak belajar ugama cakap macam itu
aku pun faham,tapi kau pandai ugama
tapi sesatkan org tak belajar ugama
macam org awan.keseluruhan pendapat
kau memang tak betul.kaji balik ..

Anonymous said...

takde apa lagi nak cakap..
dah ramai yg balun ahli pas yg bangang lagi bebal tu..nampak sgt dlm pas takde sorang pun yg betul2 jaguh sampai si kafir penyokong murtad tu yg dorang pilih..
pejuang islam konon..
hehe

Anonymous said...

saya sokong anon 7.28..saya pun begitu juga....sebab pak lah la undi pegi ke Pr.....mmg undi protes sahaja...skrg jgn harap ler...

MuridMahaguru said...

Kpd penyokong Pas, khas anon 1.51
Buka minda, bukan buka nafsu. Dulu Hj Hadi kata maksud assobiyyah itu, yg menyokong kumpulannya membuat zalim, kemungkaran. Katanya juga golongan assobiyyah ni, Nabi tak ngaku umat.Apa maksud Nabi tak ghaku umat, ertinya ahli neraka. Itulah kata2 Hj Hadi dulu berdasarkan hadis dan nas. Cuba lihat 2 isu besar sekarang. Pertama isu tabung Memali. Untuk tahu kisah benar sila baca buku Mohd Sabu Air Mata Memali. Jelas di situ di dedahkan oleh penulis bagaimana Pas berlaku zalim pd anak yatim n balu Memali. Mana dia suara pimpinan Pas atau ahli seperti anon 1:51 bangkit bela balu. Sebaliknya mrk tuduh penulis buat fitnah, sedangkan dlm buku itu ada fakta dan bukti yg jelas. Org2 yg terlibat masih hidup, tetapi dikatakan fitnah, kenapa. Sbb buku itu menjatuhkan imej pimpinan Pas. Malah buku itu di haramkan oleh pimpinan Pas di baca oleh ahli Pas. Adilkah Pas dlm isu ini. Teluskah kamu dan bersihkah kamu. Diu mana kebebasan bersuara yg kamu pejuangkan? Kedua, apabla Pas berkuasa di Kedah, masih bayak isu-isu yg bercanggah dgn syarak di kekalkan. Seperti judi dan arak. Di Kelantan haram, di Kedah boleh. Bila Terangganu dapat pada Pas, tindakan Hj Hadi memusnahkan patung penyu di bulatan kat Batu Buruk. Mengikutnya, haram mengikut jumhur ulama'. Di Kedah setelah 3 tahun perintah, patung helang di Langkawi, tidak di musnahkan, kenapa? Tidak ada lagi hujah jumhur ulamakah di sini? Saya juga ahli Pas seumar hidup. Teapi saya bersama dengan Islam, bukan Pas. Saya sokong Mahaguru 58. Kpd RBF dan yg sefaham dgnnya, jgn anggap semua org Pas setuju dgn apa yg di buat oleh pimpinan Pas. Himpunan Bersih ramai org Pas yg protes, jika tidak jumlahnya lebih besar. Sy nak bagi tau pada anda, kalau dulu PRU 12, Umno protes undi BN, tungulah PRU 13 ini, keadaan sebaliknya berlaku. Saya bimbang dgn pengaruh DAP yg dari anti Islam. Apalagi Ambiga.

Anonymous said...

syabas rbf..

Isu masyarakat islam menolak Bersih bukan kerana tuntutan demokrasi tetapi berkaitan Ambiga..saya ulangi..Ambiga...siapa si Ambiga ni?tak perlu la saya jelaskan rasanya ahli Pas dan Pkr pun sudah tahu..kegagalan Bersih pun disebabkan sebahagian ahli parti tidak menyokong kempen ini...walau pun pemimpin tertinggi menyokong penuh terdapat ulama-ulama parti yang menentang secara senyap..anda pun tahu siapa mereka ini..saya harap pemimpin parti sedar kesilapan ini..jangan membakar rumah sendiri melihat musuh datang menyerang..

Anonymous said...

Al-Anwar,
Jin yg ditugaskan utk merasuk dan menghasut manusia supaya melakukan perbuatan keji spt berjudi, tikam nombor ekor, gejala sosial, minum arak, sumbang mahram, onani, berzina, lesbian, seks bebas, homoseksual, dan meliwat. Rasa2 ada tak persamaan dgn ketua mereka tu yg selalu buat kerja2 spt nama di atas. Sila rujuk Mastika Bulan Mei 2011.