Wednesday, July 27, 2011

Dimanakah Penghinaan Yang Terdapat Dalam Gambar Ini ?

Dua gambar di atas ini dirakam pada Ahad, 24 Julai 2011 di Majlis Penerangan dan Pelancaran Logo Selangor (SelangorKU@Selangor Kurang Upaya) oleh KhalidKU (Khalid Kurang Upaya) di Stadium Melawati Shah Alam.

Sekali imbas, dua kali tengok atau tiga kali lihat mungkin anda tidak dapat rasakan ada sesuatu yang pelik dalam gambar itu.

Tetapi apabila tilik kali keempat kita boleh lihat apa yang tersurat dan tersirat dalam gambar tersebut.

Apa yang tersurat dan tersirat dalam gambar di bawah adalah satu penghinaan yang cukup besar.

Benarlah kata pepatah sekeping gambar membawa seribu satu makna yang tersurat dan tersirat.

Saya tidak mahu membuang masa untuk anda meneka apa maksud yang terkandung dalam gambar itu atau pun meninggalkan persoalan kepada anda.

Sekarang mari saya tunjukkan kepada rakan-rakan semua apakah maksud yang tersurat dan tersirat dalam gambar itu.

Lelaki yang kedua dari kiri dalam gambar di atas bernama Hasan Bin Ali.

Adun Pas Gombak Setia

Ahli Exco Kerajaan Selangor

Ajk Pas Pusat

Disingkirkan dari jawatan Pesuruhjaya Pas Selangor

Tidak disenangi oleh PKR dan DAP kerana kelantangannya mempertahankan orang-orang melayu dan agama Islam di Selangor serta mempertahankan Institusi Raja-Raja Melayu.

Pernah bertelagah dengan Exco DAP, Ronnie Liu berhubung isu penjualan arak di Shah Alam.

Beliau hadir di majlis seperti yang dinyatakan di atas dan di tempatkan di tempat duduk biasa di bahagian bawah pentas bersebelahan dengan Mustafa Kamil Ayub, orang yang kalah dalam pertandingan merebut jawatan Timbalan Presiden PKR dan kalah bertanding dalam p/raya di kedua-dua kerusi yang ditandinginya.


Sekarang saya tunjukkan kepada anda gambar di bawah pula...
Lelaki yang pertama dari sebelah kanan bernama Ronnie Liu

Adun DAP Pandamaran

Ahli Exco Kerajaan Selangor

Tidak memegang sebarang jawatan dalam DAP di peringkat negeri dan pusat

Memperjuangkan penjualan arak di Shah Alam sehingga timbul konflik dengan Exco yang menjaga hal ehwal Agama Islam di Selangor, Hasan Ali.

Menghalang tugas anggota polis menjalankan tugas membanteras pelacuran di Selangor.

Pernah menghina petugas-petugas rumah mayat Hospital Klang dengan menendang pintu rumah mayat hospital tersebut.

Dikatakan juga turut terlibat dengan kegiatan-kegiatan kongsi gelap.

Dia hadir di majlis yang dinyatakan diatas dan ditempatkan di tempat duduk VIP di atas pentas bersebelahan dengan Presiden PKR.


Kedua-dua mereka adalah exco cuma dari parti yang berbeza. Tetapi exco dari parti Pas diletakkan di tempat duduk biasa di bahagian bawah pentas. Manakala exco dari parti DAP diletakkan di tempat duduk VIP di atas pentas.

Itulah menunjukkan DAP lebih mulia dan lebih tinggi darjatnya berbanding dengan Pas. Itu juga menunjukkan Pas tidak penting kepada PKR dan DAP. Bagi mereka Exco Pas hanya layak duduk di bawah sahaja. Sedangkan Exco dari DAP dan PKR (pertama dari kiri) diletakkan di atas pentas.

Bagaimana Pas mengatakan mereka hendak ganti Umno jika sebelum memerintah negara pun mereka telah dihina sedemikian rupa ?

Semoga orang-orang melayu yang sudah mula terpesona tidak terpukau dengan janji-janji Pas kononnya mereka boleh gantikan Umno.

Baru menguasai negeri pun mereka telah menganjing-anjingkan Pas, bayangkan apabila mereka memerintah negara kelak, sudah pastilah mereka akan membabi-babikan Pas.

Hasan Ali dihina sedemikian rupa kerana kelantangannya mempertahankan perkara-perkara yang saya nyatakan di atas. Dia dibenci dan dihina sehina-hinanya oleh parti sekutu sehingga partinya sendiri pun gugurkan jawatannya sebagai Pesuruhjaya Pas Selangor.

Jadi bagaimana orang-orang melayu hendak mengharapkan Pas untuk mempertahankan hak-hak mereka dan agama Islam sekiranya gabungan tiga parti tersebut berjaya membentuk Kerajaan Pusat kelak jika di Selangor pun pemimpin yang mempertahankan hak melayu serta Islam dihina sedemikian rupa ?

Di Selangor setakat Ronnie Liu dan Teresa Kok yang kecil itu pun Pas sudah tewas dan dihina sedemikian rupa.

Cuba anda bayangkan sekiranya mereka memerintah negara kelak dan terpaksa berdepan dengan Kit Siang, Karpal Singh , Guan Eng dan beberapa nama besar DAP yang lain, maka sudah pastilah lebih teruk lagi mereka tewas dan penghinaan yang diterima juga lebih hebat lagi.

Sebelum memerintah pun mereka dah tewas dan sanggup tukar prinsip yang dipegang sejak puluhan tahun lalu dari memperjuangkan Negara Islam kepada Negara Kebajikan.

Jika memerintah kelak, silap-silap Islam sebagai agama rasmi negara pun mereka setuju tukar kepada agama lain dengan memberi alasan dalam Quran tiada dinyatakan Islam harus jadi agama rasmi negara.

94 comments:

Anonymous said...

ANAK MAT SABUN
Apa de hal tempat2 duduk nie semua, PAS tak kisah la di tempatkan di mana sahaja , ini perjuangan babe, kalo pasal tempat duduk pon nak di issu kan tak kemana nanti perjuangan kami penganut PAS, bagi kami da biasa goleng2 atas jalan, di cocok hidong macam lembu, di hina agama dan bangsa kami, itu semua tidak akan melunturkan semangat juang kami untuk menjatuhkan BN @ UMNO, biarla kami , agama, bangsa , waima cucu @ keturuanan kami kelak akan di hina, namun perjuangan untuk menjatuhkan BN & UMNO akan kami teruskan...terbaikk!!

Pejuang Islam said...

isle version PAS ;)

apapun aku teringat satu hadis lebih kurang gini maksudnya..akan ada puak yg ingat dia lebih Islam dari org lain, tapi puak inilah yang akan dihumban ke neraka terlebih dahulu...

membuatkan aku terfikir..

Anonymous said...

itu maksud untuk merendah diri, tidak mau membangga diri dengan duduk kat atas, he he he, taraf anjing dah woooiiii

Anonymous said...

hebat komen anak mat sabun!!aku setuju 100,000,000%sebab kita sbgai penganut pas takde hal punyer!!aiman tak kisah!!!!janji tok guru kita kompomkan kiter bleh masuk sorga!!

Anonymous said...

Sebab itu lah Allah SWT tidak merestui PAS merintah Msia...x ada hala tuju & MERAPU serta Sesat lagi menyesatkan...

Zulkefli Yunus said...

Kalau kita manusia ada budi dan bahasa,Pas memang terima saja,apa saja DAP aturkan,nasib PAS,strategi halus oleh DAP,tapi masih merendahkan diri lagi.Takkan lupa Hassan Ali itu Exco dan bekas Persuruhanjaya PAS Selangor..ibarat kacang lupakan kulit.

nonbal said...

Kalau ikut hati Hassan Ali, dah melingkup tinggalkan Pas, tapi apa kan daya, baiah ahlul Pas tak boleh lompat parti, nanti isteri tertalak pulak.
Mau tak mau terpaksalah tersengih jugak walau dihina sebegitu rupa, dlm hati Allah yang tau.
Ini adalah anta pendedahan terbaik RBF, syabas teruskan wa caya lu.

Shaari said...

orang PAS memang suka dihina. kat peringkat pusat, hadi awang belum apa-apa hal lagi dah isytihar tak nak jadi PM. nak bagitau semua orang, dia tak gila kuasa. masalahnya, macam mana nak tegakkan negara Islam, kalau karpal ataupun kit siang jadi PM? 'anu'war dah masuk spa bamboo river. penat-penat penyokong bengap baring atas jalan, gi ceramah, gi demo, lari-lari kena kejar polis fru, derma kat tabung milo.... terasa tengah jihad la tu. last-last bagi lahanat jadi PM, hancurkan Islam kat Malaysia. baghal.

Anonymous said...

Tahniah atas program SelangorKu..

rakyat memang menghargai apa kerajaan negeri buat..

hasil negeri sama2 kerajaan berikan semula kepada rakyat...

rakyat dapat berbelanja secara percuma pada hari tu...walopun kecil nilainya,tp besar ertinya...

rata2 gembira dgn langkah yang dibuat oleh kerajaan negeri..

nk tunggu BN/UMNO buat mcm ni kat selangor??50 tahun dok canang negeri paling kaya..hmmmmmm

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

anon 27, 2011 9:25 AM

Pukimak kamu punya ahli PAS. Kamu sanggup hancurkan orang sebangsa dgn kamu semata-mata nak hidupkan kaum pengkhianat bangsa ni???

Haramjadah kamu!!!!!!!

Anonymous said...

haramjadah apa nye??

nak aku brcerita pasal ahli umno bahagian masa sebelum PRU12??

apa yang diorg buat??

sabar ya bro...nanti bila aku cerita,ada yg menggeleng kepala..

aku bercerita tentang mereka yg buat kerja untuk rakyat.berbanding dengan kerajaan UMNO/BN dulu...

jauh bezanya..

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

Syabas saya ucapkan kpd rbf kerana pendedahan yang begitu bermakna bagi rakyat Malaysia. Rakyat yang sudah lama sedar dan insaf, bukan seperti orang2 yang bengap dan bodoh seperti pengikut hamPAS bangang ni.

tokgaru said...

Kita nak tanya.

Apa matlamat perjuangan PKR ? Kita kabur lah .. tak nampak apa .. melayu tidak, islam pun tidak. Yang jelas pada kita matlamat PKR adalah nak angkat Anwar jadi PM.

Kalau Umno, untuk melayu. Kalau Pas, untuk islam. Kita pun pelek yang orang melayu boleh sokong PKR nih jenis melayu apa sebenarnya depa.

Kalau melayu dalam PKR rasa depa melayu bukan islam pun bukan, kita rasa lebih baik berjuang melalui DAP. DAP pada kulitnya (tapi isinya semua orang tahu) .. cina tidak, melayu tidak, india tidak, islam tidak, bukan islam tidak. So lebih baik melayu tinggalkan PKR dan duduk saja bawah DAP.

Kita harap anda boleh setuju dengan saya bahawa ” PKR adalah satu parti yang di taja oleh satu pihak lain dengan niat untuk mengkucar kacirkan perpaduan melayu. Selama ini mereka mengharapkan keujudan Umno dan Pas secara semula jadi akan berjaya mengkucar kacirkan orang melayu. Memang melayu kucar kacir kerana Umno dan Pas, tapi harapan musuh untuk melihat melayu hilang kuasa memerintah, berlaku dalam keadaan yang sangat perlahan. Dengan adanya PKR yang di pimpin oleh orang melayu sendiri, maka kedudukan kuasa memerintah yang berada dalam tangan orang melayu, dapat digugat dengan lebih berkesan lagi. PRU 12 memang mencemaskan kita ”

Hendaknya kita cepat2 sedar supaya PRU 13 tidak menjadi sejarah hitam kepada orang melayu. By hook or by crook, tanah melayu ini mesti diperintah oleh orang melayu, jangan sampai terjadi seperti negara Fiji.

Anonymous said...

udah-udahlah buat fitnah tuan blog oi.mike tak takut dosa ke ? bawah atau atas sama sahaja.yg penting perjuangan islam yg dibawa pas lebih suci dari umno.






ahli pas seumur hidup
parit buntar
perak

tokgaru said...

Melayu Atas Pagar (MAP)

MAP macam kita sedar bahawa Pas sentiasa saja kalah kepada DAP. Tapi adakah orang Pas sedar dan rasa di hina ?

Saya rasa mereka tak rasa apa2 sebab mereka telah dijumutkan hati dan perasaan oleh tok guru mereka.

Kalau Nik Aziz bila kena cabar dengan Karpal Singh " langkah mayat aku " pun diam tersipu2, apa lah sangat dengan penyokong2 Pas nih.

Anonymous said...

UMNO mmg berjuang untuk melayu..

tp sekian lama memegang kuasa,ramai pemimpin umno jadi alpa..lalai..

sedih tgk keadaan tu..

ramai jugak ahli umno yg mengakui keberkesanan pemerintahan PR di selangor...

anda di pihak UMNO/BN seringkali mengatakan PAS di cucuk DAP...

tp anda sedar atau tidak..
cuba lihat di konteks program ibadah islam di shah alam...

ahad lepas,alhamdulillah beribu2 memeriahkan masjid negeri..ceramah Ustaz Azhar Idrus...

dan ramai lagi ulama2 besar yg memeriahkan ibu negeri selangor ini sejak 3 tahun lepas...

sangat2 meriah dgn program keilmuan..

tahun lepas,Qiamullail Perdana di bulan Ramadan di seksyen 7..beribu2 umat islam memeriahkan program ini..

dan mulai tahun lepas,solat aidilfitri sudah boleh diadakan di surau2 kariah masing2 di shah alam ni...satu perkembangan yg sangat positif..merapatkan hubungan dlm komuniti..

ni antara contoh terbaik yg berjaya Dato Hassan Ali memegang portfolia agama islam di selangor ini...

di bawah UMNO dulu?islam diletakkan di mana??

-Warga Shah Alam-

ruang bicara faisal said...

warga shah alam,

selama ini saya respek kpd komen2 anda sebab itu saya tak pernah halang komen awak disiarkan di blog ini.

tapi hari ini saya lihat awak dah melalut. kita bukan bercakap pasal program selangorku, kita berckp pasal pemimpin pas yg dihina oleh pkr dan dap.

tapi lain pula komen yg anda masuk. nampak sgt awak dah gelabah dgn isu yg saya bawa dan dah tak tahu nak jawab apa kerana ianya benar.

maka terpaksalah awak kona ke arah lain.

Anonymous said...

Anon 11.03

perjuangan islam yg dibawa pas lebih suci dari umno....?? kau biar betul, kan dah tukar kepada kebajikan pulak..mana ada islamnya lagi..?? isk3..sendiri buat sendiri lupa ke..

Anonymous said...

ANAK MAT SABON
Salam..Ahli PAS Parit Buntaq, di mana kah @ apa kah yang telah PAS lakukan untuk memperjuang kan agama Islam di M'sia? Adakah dengan melabelkan Parti Islam sudah memadai ? Setahu aku la PAS ni label jerk Islam, perjuangan sama jerk ngn PKR, DAP, iaitu untk menumbangkan kerajaan yang sedia ada sekarang,apa beza negeri2 yg di perintah oleh PAS berbanding negeri yg di perintah oleh BN? Sama jer..malahan PAS di klantan 20 thaun mesjid pon xleh nak bina , tapi patong budha bley plak? Pelik kan satu parti politik yang mengunakan Islam sebagai label tapi xleh nk bina sebuah masjid pon, bina patong buddha bley plak.

Anonymous said...

RBF..

saya tidak melihat apa2 yg salah tentang gamba yg anda siarkan..

biar dimana Dato Hassan Ali diletakkan,itu bukan penghinaan untuk beliau...
yg penting,hanya Allah yg dapat menilai sumbangan Dato Hassan Ali pada rakyat di negeri selangor ini...

beliau telah menjaga portfolio agama islam di selangor dengan baik sekali..

lebih efektif jika dibandingkan dgn Dato Rahman Palil dulu..

ingat,kerusi di dunia ini xdelah sebsar mana jika dibandingkan dengan 'kerusi' di Atas Sana wahai saudara RBF...

Jika UMNO ditakdirkan mengambil alih semula selangor,tolong la teruskan legasi Dato Hassan Ali...

demi masyarkat Islam...

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

-Warga Shah Alam- <- setakat cakap je nak cerita apa barang? cerita lah , jgn cakap mcm orang BODOH !!1 ada bukti, ada cerita kasi tahu, bukan setakat fitnah mcm ALJUBURI yang dah conpem main pelacur dan meliwat tapi masih dijadikan sahabat perjuangan oleh PAS. oi warga shah alam BODOH, benda yang sahih depan mata tak boleh nilai, cerita karut kau yang nak dijual. BODOH PUNYA MELAYU WARGA SHAH ALAM TAHAP ANJING !!!! Setakat gertak arwah nenek aku pun boleh, PONDAN PENCACAI LAKNAT !!!!

Anonymous said...

ahli pas seumur hidup parit buntar perak <-KOME PULA TAK TAKUT AZAB NERAKA< BERSUBAHAT DGN PELIWAT DAN PENZINA? JGN PANDAI CAKAP JE, GUNALAH OTAK YANG TUHAN BAGI....BODOH LAKNAT.....NABI TAK MENGAKU UMAT GOLONGAN GAY BODOH....OTAK LETAK KAT JUBO MCM MAT SABU GAK KAU NI....MCM ALLAH TU MEMBER2 MINUM KOPI KAU YEAH !!! SENANG JE NAK CAKAP ORANG KAN WAHAI PAK BODOH, NAK JADI TUHANPI GANTI BERHALA TUHAN HINDU BODOH.....SESUAI DGN PERANGAI KAU YANG BODOH MCM PATUNG2 BERHALA

Anonymous said...

anon 11:20...

x payah la marah2...

setiap kepimpinan mmg ada perbezaan..
cuma rakyat jer yg perasan...

:)

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

ha ha aku sokong mat sabun..

aku ahli pas yang telah ditakdirkan menjadi anjing kepada tuan aku DAP..pergi persialan kepada BN..aku tetap menjaga tuan aku yang datang menceroboh negara aku..aku suka menjilat,mengesel2 tuan aku wlaupun tuan aku kadang2 marah dan sepak terajang aku..aku tetap suka Tuan aku..mungkin akan datang aku akan ditempatkan di kandang belakang rumah tuan aku untuk menjaga babi2 ternakan tuan aku..baiknya tuan aku kan..sukanya aku bersama anjing2 pas lain...

yang benar

ahli seumur hidup Parti Anjing Semalaysia

Anonymous said...

Kepada penyokong BN jangan rendahkan taraf anda menjadi seperti pengikut pakatan yang suka maki hamun.

Anonymous said...

Assalamualaikum saudara RBF,

Selepas terjatuhnya kerajaan pakatan di Perak, media alternatif pihak pembangkang tidak habis2 menentang kerajaan dalam pelbagai versi berita sehingga ke hari ini. Paling terbaru isu Bersih 2.0
Sebagai penjawat awam yang bekerja di bawah jabatan kerajaan persekutuan, dan pertama kali nak mengundi pada pilihanraya akan datang...sudah tentulah hendak memilih kerajaan yang benar2 mampu menggalas tanggubjawab demi survival agama bangsa dan negara. Oleh kerana PRU 13 tidak lama lagi, saya dan rakan2 atas pagar..banyak membaca bahan bacaan dari media propembangkang dan prokerajaan, termasuk mengunjungi sessi ceramah, majlis jamuan rakyat..baik dari Barisan Nasional mahupun Pakatan Rakyat. Bagi menilai sendiri...kerajaan apakah yang patut kami undi..sudah semestinya Barisan Nasional...kenapa? kerana saya jelik dengan perangai puak2 yang kuat agamanya...dalam parti PAS, yang tidak habis habis, memfitnah, memburukkan orang. Saya selalu lepak dgn ahli2 PAS di kedai kopi2..mereka mcm takde cite lain..tak habis2 kutuk org2 UMNO, kutuk2 Menteri........saya heran..kata org PAS..Islam menggalakkan mengutuk atau menghina orang ker? saya ingat bila bergaul dgn org PAS, saya dpt menambahkan ilmu agama saya...sblm ini saya beranggapan mereka di kedai kopi dok berborak pasal isu2 kenegaraan,isu2 menangani masalah sosial tp tidak....tak habis2 mereka menghentam org...depa tak sedarkan ..tabiat mereka yang suke mengutuk org itu...menambahkan dosa shj..
Begitu juga dengan ceramah anjuran PAS, pd hemat saya..dh namanya ceramah dr ahli PAS,,kot la depa nak spin pasal isu2 kerohanian....arghh tidak..still jugak nak menabur fitnah...

Di pejabat saya pula...boleh kata 90% ahli PAS, duk dlm pejabat bukak youtube..tgk video2 hasilan pembangkang ttg isu bersih 2.0..tanpa segan silu...tak tahu malu ker..kerja dgn pejabat kerajaan tp mencuri masa dgn melihat benda2 yang tidak berfaedah...Baru2 nih isu Rosmah dgn cincin 24 juta...depa percaya bulat2...sakit telinga depa dok hingaq dlm ofis...
DOk ngutuk kerajaan no. 1, tp puak2 depa nih laa yang tak tau malu...nak dapatkan laptop 1malaysia...sampai sanggup menipu gaji...yang ni depa tak nampak plak baiknye kerajaan...begitu juga dgn hal2 anak nak masuk IPTA...time ni pandai plak nak mintak bantuan kerajaan...pandai plak kelentong gaji...kalau saya laa jadi depa...saya malu nak mintak bantuan dr kerajaan...sbb tiap2 hari depa dok sumpah seranahkan kerajaan...nih raya tak lama lagi..depa dh kutuk..thn nih takde la bonus...rosmah dh ketuk najib sampai botak kepala....aduss...smpi mcm tuh RBF...betapa kotoq dan hinanya jiwa,hati org PAS nih..takde yang baik langsung kat org UMNO...sedih tgk bangsa melayu berpecah kerana ideologi politik yang berbeza...kalau isi borang pun sanggup depa tipu....jadi bayangkanlaaa bende2 yang lain


maaf ye RBF, saya ni nak luah perasaan yang dh lama saya simpan..tak tertanggung!!

Anonymous said...

HEHE WARGA SHAH ALAM SAYA NAK TANYA CIKIT..DULU ADA X KERAJAAN BN HALANG MAJLIS2 AGAMA?X KAN PROGRAM2 AGAMA ZAMAN BN DULU X DAPAT SAMBUTAN KOT??SUMBANGAN UNTUK MAJLIS2 AGAMA PUN KERAJAAN BN X PERNAH LUPA...ZAMAN BN DULU NAK BUAT MASJID X PERNAH ADA HALANGAN ZAMAN PR NIE MACAM2 PROSEDUR KENA IKUT NANTI RONNIE SERANG PEJABAT MB PULAK....ZAMAN BN DULU HAL URUS AGAMA X PERNAH DIGANGGU EXCO2 LAIN..SEKARANG NIE NAK BUAT OPERASI BENTERAS MAKSIAT KER SERBUAN KER KENA TANYA PENDAPAT EXCO2 LAIN DULU NANTI DAH RAMPAS ARAK KENA PULAK PULANG BALIK.ZAMAN BN DULU CERAMAH AGAMA KAT SELANGOR ATAU KHUTBAH SOLAT JUMAAT X PERNAH ADA UNSUR POLITIK DAN SUMPAH SERANAH ZAMAN PR NIE TIAP2 MINGGU PUN BOLEH DENGAR..SUDAH LAH WARGA SHAH ALAM KESIAN LAH KAT ANAK CUCU KO TUE X KAN KO NAK PERJUDIKAN NASIB DIA DEMI KETAKSUBPAN KO TUE...JANGAN KHIANATI AMANAH ALLAH TUE NANTI XPASAL2 KENA KUTUK MASA KO TUA NANTI...

Aliffnajmi said...

Maaf, agak keluar tajuk sikit.
Sedikit ulasan ttg program ceramah kt masjid yg dibangkitkan oleh 'warga shah alam'.
Semasa pemerintahan BN lagi selain drpd kelas2 fardu ain, program ceramah2 agama telah pun diadakan masjid2 sekitar selangor, terutamanya di masjid negeri.
Mungkin dulu warga shah alam jarang pegi masjid... pasal tu x perasan. Cuma bezanya ceramah dulu lebih kpd fiqh dan tauhid tapi skrg ceramah condong kpd politik. Spt biasa, ceramah yg cenderung knp umpat keji lebih diminati ramai.
Wallaualam.

Anonymous said...

KEPADA ANON 11.46,TUE LAH WAJAH AHLI2 PAS YG SEBENARNYA..JANGAN MENILAI SESEORG BERDASARKAN PAKAIAN DAN IMEJ LUARANYA NYA...SATU KESILAPAN DARI KERAJAAN KERANA MEMBENARKAN PERKATAAN ISLAM DIDALAM NAMA PARTI MEREKA..SESUNGGUNYA BESAR TANGGUNGAN MEREKA NANTI APABILA BERTEMU ALLAH KELAK..MEREKA MEMBAWA NAMA AGAMA ALLAH TETAPI TIDAK MENJAGANYA DGN AMANAH DAN MEMBERIKAN GAMBARAN ISLAM YG SEBENAR...ALAM AKHIRAT ITU PASTI BERLAKU DAN PEMBALASAN AMALAN KITA ITU JUGA PASTI BERLAKU

Anonymous said...

bro alifnajmi...

sape yg cakap zaman BN dulu xde program agama..

tp sambutan??kelas agama dulu di surau2 hanya sekali seminggu..

skarang ni di kariah saya hampir tiap malam ada kuliah...
ada perbezaan besar di situ..

kalo betul ceramah perdana di masjid negeri yg melibatkan umpat keji,kenapa anda x melaporkan pada JAIS?sbb xde bukti kan??setuju?

Sultan Selangor sendiri memantau ceramah2 perdana di masjid negeri shah alam...

kalo sedara alifnajmi sekadar mendengar org bercakap,baik saudara sendiri jenguk ceramah trsebut..

contoh mudah,saudara singgah sahaja di surau seksyen 8 yang dikunci semasa pemerintahan UMNO dulu...

tengok aktifnya surau tersebut...
alhamdulillah...

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

hah..hah...Kalau you cerita bab ini kat penyokong tegar PAS...semua ok tak kisah...kalau Exco diaorang duduk sebelah babi pun dia orang tak kisah...kononnya bab perjuangan...PAS apa pun boleh..dulu perjuangan islam sebagai negara islam...tapi lepasa berpuluh tahun baru sedar..dalam al quran tak ada sebut negara islam...maksudnya dalam PAS semua lembu dicucuk hidung..suruh lompat lompat..suruh makan tahi..makan...dulu..kafir kalau menyokong bukan sialm sebabgai pemimpin...sekarang cium buntut DAP pun dah halal...So penyokong pAS ini kalau pemimpin dia kata..sapa nak masuk syurga kena cium buntut DAP..pun pasti dia orang ikut...maklumlah dia orang tak ada pendirian...apa pun boleh...janji dapat jadi balaci DAP..

Anonymous said...

salam -warga shah alam-
ko sembah ALLAH yg mane satu ek??? yg kat gereja ke? rentikan la citer2 fitnah PAS ko tu, sama jer dgn anjing2 DAP lain...

Anonymous said...

Anon 11:52...

jangan khianati amanah Allah yer??

tolong la ya...rakyat bagi amanahkan UMNO/BN perintah selangor dulu...

saya sedih bila melihat program UMNO dulu dimulakan dengan bacaan doa..tp diakhiri dengan majlis karaoke sampai ke pagi...

itu ke yg dinamakan menjaga amanah Allah??

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

anon 12.11pm...

fitnah???

majlis Qiamullail hampir 7 ribu datang fitnah???

majlis ceramah perdana di masjid negeri dihadiri beribu2 orang fitnah??

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

ALAH PASAL KARAOKE JER?KAT MANA2 PUN ORG BERKARAOKE MALAH DI MAJLIS KAHWIN PUN ADA KARAOKE...MACAM MANA DGN MAJLIS2 PAS YG PENUH UMPAT DAN FITNAH?KUTUK PEMIMPIN NEGARA YG DIAMANAH MENTADBIR NEGARA YG DALAM ISLAM WAJIB DI HORMATI DAN DIPATUHI SELAGI TIDAK MELAKUKAN KEZALIMAN KEPADA RAKYATNYA?MAJORITI RAKYAT SETUJU PETADBIRAN NEGARA TIDAK BERLAKU ZALIM PADA RAKYATNYA....

Anonymous said...

anon 12.34pm...

sabar lah kalo anda mahu saya dedahkan cerita sebenar...

biar masing2 menilai selepas itu nanti...

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

HEHEHE NAK GI TGK HARAKAH DAILY KER?PERGI LAH CARIK DULU TAPI PASTIKAN MAKLUMAT YG SAHIH TAU...

usabukata said...

buleh ke ini macam?

The movie is mostly in Mandarin and Cantonese with a smattering of other Chinese dialects, Bahasa Malaysia, English and Tamil.

The film's executive producer Fred Chong also said Nasi Lemak 2.0 had the full support of the Minister from Prime Minister's office Datuk Seri Nazri Aziz who had issued an official letter endorsing it as a 1Malaysian film.

Nasi Lemak 2.0 will be released on Sept 8. The Star Online

usabukata

Anonymous said...

anon 12:47pm...

nk tanye,sahih ke ulama muda UMNO digelar pengganas oleh kerajaan sendiri??

bawak fahaman wahabi...

jenuh ulama muda ni pertahan Rosmah Mansor semasa kes festival fesyen islam dahulu...
last2 di cop pengganas????!!!!

:)

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

MANA ADA MKN CAKAP DIORG PENGANAS?KALAU DAH DICOP PENGANAS DAH LAMA KENA ISA...MKN X PERNAH KELUAR KENYATAAN RASMI LAGI PUN...ULAMA DALAM UMNO TERPELIHARA KEHORMATANNYA X PERLU ROSAKKAN AMALAN DGN CAKAP2 YG X PERLU...

Anonymous said...

anon 1:15pm

nilai kan kenyataan ini..

"Majlis Keselamatan Negara (MKN) hari ini menimbulkan kebimbangannya terhadap beberapa tokoh agama di Malaysia, termasuk bekas Mufti Perlis Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin yang dikaitkan dengan fahaman Wahabi dan aktiviti terorisme.

Menurut sumber, dalam taklimat tertutupnya yang antaranya disertai mufti dan wakil majlis agama Islam negeri di Putrajaya hari ini, seramai 40 ulama muda Umno turut dikaitkan sama."


mereka bersama UMNO...
ini yg mereka dapat???

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

KO JGN SALAH FAHAM,KENYATAAN TUE XDER PUN CAKAP DIORG MEMANG PENGANAS INI LEBIH KEPADA FAHAMAN WAHABI TUE TETAPI XDER PENERANGAN KHUSUS DAN RASMI DIBERIKAN..JGN CEPAT BUAT ANDAIAN SEBELUM DAPAT FAKTA SEBENAR...KO NIE MUFTI ATAU YDP KER?MACAM MANA KO TAHU MAKLUMAT SEBENAR PERBINCANGAN TUE?BUKAN MUFTI DAN PENERUSI/YDP MAJLIS AGAMA NEGERI JER DIJEMPUT KER????

Anonymous said...

so,mintak kerajaan jelaskan..

skarang ni dah ramai mintak kerajaan jelaskan..

tp jamil khir baharum pun masih berdiam...

mufti perlis pun dah mintak penjelasan...


aku pun seperti mereka..mahu penjelasan kerajaan...

kerajaan x patut berdiam selepas mendedahkan perkara sebegini...

harap maklum yer anon 1:27pm

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

salam -Warga Shah Alam- ,

fakta anda tak beltul lah, bercampur aduk, berbelit belit,, setakat baca malaysiakini terus buat kesimpulan tak smart lah, buka lah fikiran, tak baik sebarkan fitnah, u tuhan ke u tahu program agama PAS lebih baik dari UMNO? malaikat ada sampaikan wahyu ke kepada u? org PAS and UMNO org2 ISLAM, kebaikan dan keburukan akan dinilai nanti bukan oleh anda yeah? setakat cakap berapi mmg senang,kita semua manusia, ada kesilapannya....


:)
./fendi

Anonymous said...

adoi Warga Shah Alam, boring la kau

Anonymous said...

FAKTA MAHKAMAH: Anwar Memang Peliwat & Melanggan Pelacur Seperti Dalam Video Seks - PAS PATUT JAUHKAN DIRI DARI GAY & PEMAKSIAT TEGAR ANWAR ALJUBURI NI, BUKAN TABUR FITNAH KAT UMNO. KITA ORG ISLAM. NABI TAK MENGAKU UMAT ORG GAY MCM SI ALJUBURI NI, LAGI NAK JADIKAN PEMIMPIN? NAK JADIKAN RAKAN SEPERJUANGAN? KASI SETTLE ISU INI DULU!! TENGOK DULU KESALAHAN DIRI SEBELUM NAK BETULKAN ORANG LAIN !!!. SEDARLAH SEBELUM TERLAMBAT. TAK YAH CERITA BERAPI-RAPI PROGRAM AGAMA PAS KE, UMNO KE YANG LEBIH BAIK, PROGRAM AGAMA INSYAALLAH SEMUA NYA BAIK2 BERLAKA. ORANG KAFIR TETAP KAFIR !!! BENDA SAHIH YANG JAHAT DEPAN MATA JAUHKAN DULU, HINDARKAN, BILA YANG JAHAT2 DAH TAK ADA, SESAMA UMAH KITA BOLEH BETULKAN SAMA2....INSYAALLAH

Anonymous said...

Akum (Warga Shah Alam)

Sudah la..... ko baca haramkah je ko dah tunjuk pandai. semua benda mcm ko je yg betul. kadang2 cuba ko pikir sendiri sedalam2nya. ko ni betul sangat ke dan Pas tu islam sangat ke dari Umno? Pikir2 la ye.

aku pon warga shah alam jugak. tak poyo macam ko

Anonymous said...

RBF, ko nie pon terlampau berlembut gak dalam melepaskan komen2 puak2 haram jadah ni. kadang2 ko kena tegas sikit dalam melepaskan komen2 diorang nie.

aku bagi komen kat blog depa, diorang langsung takkasi peluang... adehhhhh diorang kasi puak2 diorang punya komen je lepas.. ini ke demokrasi? he he he he he

Anonymous said...

so,mintak kerajaan jelaskan..

skarang ni dah ramai mintak kerajaan jelaskan..

tp jamil khir baharum pun masih berdiam...

mufti perlis pun dah mintak penjelasan...


aku pun seperti mereka..mahu penjelasan kerajaan...

kerajaan x patut berdiam selepas mendedahkan perkara sebegini...

harap maklum yer anon 1:27pm

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

hehe...

kepada RBF,lagik ramai yg menjauhkan dari topik...

cuma satu jer penilaian aku utk topik ni...

Dato Hassan Ali berupaya menaikkan imej islam yg baik di ibu negeri selangor ni...

tiada lagi kes kunci pagar surau..program ilmu SEMAKIN BERTAMBAH...

sambutan anak muda ke surau SEMAKIN BAIK...

bagi aku,ini kemajuan yg baik untuk kita semua...

xpayah la anda semua nk marah2,memaki hamun...

kita pilih jalan yg baik...

tahniah la pada kariah2 surau yg sentiasa aktif pada masa kini...

selamat beramal saudara semua...

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

fendi:

saya just menghargai apa yg Dato Hassan Ali lakukan dlm memperkemas dan memperkasa agama Islam di selangor ni...

berbelas tahun menetap di shah alam,pencapaian Dato Hassan Ali berbanding Exco agama islam zaman BN dulu jauh lebih baik...

beliau berani bersuara..berani menegur..itu cara islam sebenar..walopun beliau sendiri sering dikecam pihak tertentu..

dalam kenyataan saya sebelum ni pun,seringkali saya nyatakan...x kisah PAS atau UMNO..cuma saya harapkan,apa yg Dato Hasan Ali bawa pada hari ni dapat diteruskan...

kembangkan lagi budaya ilmu utk masyarakat Islam...

xtau la ada yg panas hati bile tgk program ilmiah makin banyak pada hari ini...

-Warga Shah Alam-

Aliffnajmi said...

Setuju dgn anon 1:54 PM.
Dulu rajin jugak aku post komen dlm blog2 propembangkang, tp dlm 10 ada lah 1-2 jer yg lepas. Bosan dgn sikap mereka yg kononnya memperjuangkan kebebasan bersuara tp sbnrnya mengamalkan pemikiran tertutup. Mereka sgt ego hingga enggan mendengar (apa lagi menerima) kritikan.

Anonymous said...

Warga s.alam citer byk2 take guna,suruh Jew idola kamu anus war g buat sumpah,mase ni lah die boleh buktikan die tak bersalah,abez citer By

Anonymous said...

anon 2:28..

aku sendiri akui anwar titik hitam dlm pakatan rakyat...

tp aku lebih fokus pada topik RBF bukak ni...

utk yg komplen pasal komen anda x dilayan dalam forum pembangkang,bagi aku lebih kurang je dua2...

contoh MyKmu...terpulang pada moderator...

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

jgn lari tajuk laaa
aku paham pasal apa si hasan dok kat bawah.
kat bawah lagi hebat dan mencontohi idola dia yg mendatangi chinadoll dari bawah.

Anonymous said...

salam - warga shah alam -, you masih lagi membuat andain yg tak baik pada org lain, u mcm tahu apa org lain rasa, kawan2 you dan keluarga you banyak yg panas hati ke ? "bile tgk program ilmiah makin banyak pada hari ini", i tak pernah jumpa plak.....dari komen2 u, mcm you yg panas hati tengok kebaikan, umno/pas kalau baik tetap baik, kalau jahat tetap jahat. tak ada yg pelik, straight forward lah, kita boleh berfikir sendiri. anyway ini semua pandangan you saja, orang lain pun ada pandangan yeah, you ni mcm suka melaga-lagakan sesama umah, nak bezakan org islam UMNO dgn org islam PAS, ada beza ke? you biar betul, siapa ajar ni? guru mana? tak patut lah cakap2 mcm ni, org kafir yg nak musnahkan islam patut diperangi, anwar peliwat dan pendusta yg patut dijauhi, you nak sgt govt. bagi explanation, cuba you pulak bgi explanation kenapa anwar, PAS jadikan rakan perjuangan, seorang yang terbukti dengan JELAS suka menabur fitnah, terbukti jelas akhlak tak betul....KES LINA JOY, KES KALIMAH ALLAH, dll. bak kata dr. yusri, bekas presiden abim, mcm mana nak kilaf lagi...

./fendi

./fendi

13KFC said...

buat warga shah alam, tak payah lerr nak masuk blog umno ni dan bagi komen2 ilmiah...diorang ni lembu-lembu illuminati..mana ada otak...lebih baikk masukk untuk makiii jerrrr...hahahaaa..

Anonymous said...

salam warga shah alam, satu lagi pada pandangan you lebih banyak program ilmiah sekarang dari dulu tapi ada orang berpandangan lain, nak jadi negatif ni mmg senang yeah, you boleh 100% ke kata pandangan dan kiraan you ni muthlak betul, hanya AllAH je yg bersifat bergini yeah, manusia tentu ada kesilapan dan kekurangan, termasuk lah kiraan2 program ilmiah yg u kata lebih dari dulu ni,ia hanya kiraan you seorang manusia yg tentu boleh buat silap, jgn taksub. sedih lah dgr hujah2 mcm ni dari you, ketahuilah ini semua pandangan masing2, tak lebih dari itu.

./fendi

Anonymous said...

13KFC said... <- org yg berilmiah tinggi panggil org lain lembu? sekolah ke tak? jgn asyik berguru dgn lembu dah lah !!! keluarlah komen2 mcm ni.....

Anonymous said...

sejak bila pula pembangkang ni komen ilmiah.

semua pakat lembu je.

http://al-hanief.blogspot.com/2011/07/kes-ustaz-zamihan-balas-saman-asri.html

Anonymous said...

mod sini baek..
ada 2-3 ekor lembu ambiga telepas kat sini mod buat tak tau aje

Anonymous said...

tak caya pembangkang ni lembu,cuba tengok time Perak BN pegang balik.sapa dia yang jadi lembu bergolek tengah jalan time tu.

time bersih tu,sapa dia yang jadi lembu berarak sana sini tuduh polis zalim dan sebagainya padahal sedap layan nasi beriyani.

sapa dia ketua lembu yang land rover dan kereta pun tak reti beza.termasuk la juga ketua lembu yang meliwat dan tutuh chinadoll alih alih sakit leher kembali

tu tak termasuk lagi barisan lembu 24 julai lepas di stadium melawati tu.

Anonymous said...

13KFC - gambar kau mcm ada iras2 lembu ilmiah gay tegar lah......kahkahkahkahkah....BODOH sungguh melayu yg dilembukan paria interlok ni....tak tau org2 cina tgk betapa hinanya kau...ilmiah konon...BODOH MCM MAT SABU !

Anonymous said...

fendi:

yup,mmg aku berhujah atas pandangan aku..

trpulang pada anda semua menilai...
aku x kata pun apa yg aku kata tu betul..

aku cuma menyampaikan perbezaan dulu dan kini...

dan tiap kali aku berhujah,aku sering berharap UMNO dpt lakukan yg lebih baik...
mungkin RBF sendiri perasan..tidak anda semua...

tolong la..aku highlight kan Dato Hasan Ali atas ketegasan dan semangat beliau utk terus memberikan yg terbaik utk agama Islam...

harap maklum

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

13KFC LEMBU ILMIAH YANG ABIGA DOK SEMBAH ..... KAKAKAHKAH......CIAN MUKA PUN MCM LEMBU.......

Anonymous said...

salam warga shah alam, harap jgn ambil hati yeah, saya pun beri pandangan saja. yg betul tetap betul, kita sama2 perjuangkan, banyak kebaikan yg dibawa oleh dr. hassan, yg baik kita sokong dan setuju, tak kisah UMNO atau PAS, yg tak baik marilah kita jauhkan, tapi untuk rg ISLAM berjaya kena bersepadu, bukan berpecah, kita semua org ISLAM

./fendi

Anonymous said...

fendi:

ya..itu titik kesamaan yg kita cari..

aku pasti anda semua sejuk hati melihat kereta brderet2 memenuhi surau/masjid...

pasti anda semua sejuk hati melihat ulama2 besar dtg menyampaikan kuliah mereka...

ini yg kita nak,program mendidik rohani...

dan sebab ini saya terus menghormati Dato Hassan Ali...beliau berani brdepan risiko dan kuat bekerja..

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

errrr.....encik warga shah alam program selangorku tu boleh turunkan harga barang tak...boleh turun harga minyak tak...kater negeri brkebajikan maner nyerrr....dah lama tungu niii.....takan setakat kupon 5 hinggit tu kot....2 tahun dapat 5 hinggit jer?...pastu air prcuma yg tk berapa prcuma...sumbangan utk warga mas memang dapat mak aku dapt bila nk dekat bulan puasa pastu raya...itupun nasib2...cabut undi....umno bukan pemerintah di shah alam tapi aku terharu tiap2 bulan ada jer bantuan di hulurkan yb(umno) datng umah aku dh 2 kali tapi pas? tak penah lansung.....sudah la pas mari la kita bersatu sebagai umat islam......tapi kalau sampai nk mmbanding urusan agama sesama parti susah la semua nk riak....nk bagtau satu dunia prti dia jer yg betul2 islam.....hai warga shah alam....aku nk tengok smpai bila hasan ali nk tengok jer tokong calsberg yg trsegam indah kt shah alam tu...selagi tu la aku gelar dia exco beer....salam

-WARGA SHAH ALAM TRTINDAS-

Anonymous said...

errrr.....encik warga shah alam program selangorku tu boleh turunkan harga barang tak...boleh turun harga minyak tak...kater negeri brkebajikan maner nyerrr....dah lama tungu niii.....takan setakat kupon 5 hinggit tu kot....2 tahun dapat 5 hinggit jer?...pastu air prcuma yg tk berapa prcuma...sumbangan utk warga mas memang dapat mak aku dapt bila nk dekat bulan puasa pastu raya...itupun nasib2...cabut undi....umno bukan pemerintah di shah alam tapi aku terharu tiap2 bulan ada jer bantuan di hulurkan yb(umno) datng umah aku dh 2 kali tapi pas? tak penah lansung.....sudah la pas mari la kita bersatu sebagai umat islam......tapi kalau sampai nk mmbanding urusan agama sesama parti susah la semua nk riak....nk bagtau satu dunia prti dia jer yg betul2 islam.....hai warga shah alam....aku nk tengok smpai bila hasan ali nk tengok jer tokong calsberg yg trsegam indah kt shah alam tu...selagi tu la aku gelar dia exco beer....salam

-WARGA SHAH ALAM TRTINDAS-

Anonymous said...

warga shah alam tertindas:

1stly,tolong check sapa yg pajakkan tanah tu utk bukak kilang beer tu..pastu tolong inform kami dkt sini..

kawasan mana yg cabut undi utk bagi bantuan tu sedara?boleh bagitau??
shah alam jugak ke??sbb kalo shah alam,xde dah YB UMNO rasanya...dua2 dari PKR,Kota Anggerik dgn Batu Tiga..

pasal kupon RM10 tu,tu adalah hasil pasir yg kerajaan negeri sumbangkan utk rakyat...alhamdulillah la dpt merasa...sekecik mana nilainya,itu adalah rezeki..kalau nak kondem,jgn kondem kat sapa2..dah nama pun rezeki,dtg dari Allah...

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

weii kawan2 jom bersatu atas nama Islam dan Melayu, stop la gaduh2, tujuk terre, tunjuk pandai, sesam sendiri. jom bersatu mehhhh !

satu je aku angin...... Lembu 13KFC tu sapa kasi lepas.. kasi tambat balik !!

Anonymous said...

warga shah alam.....

siapa yg mengatakn hari ini kita dapat memerintah semalam kilang Carlsberg ni kita tutup??...

Anonymous said...

HAH WARGA SHAH ALAM AKU DAH MAI BALIK..KO NIE X HABIS2 NAK CAKAP SEKARANG MASJID DAH RAMAI JEMAAH,BERIBU RIBU LAH TAPI ZAMAN UMNO DULU KO X PERGI MASJID KER TIME UMNO BUAT MAJLIS?PERUNTUKAN BERJUTA JUTA PUN UMNO X PERNAH UNGKIT PUN..JAMIL KHIR TUE MENTERI DIA MESTILAH NAK DAPATKAN MAKLUMAT YG SAHIH BARULAH BUAT KENYATAAN BUKAN MACAM MKINI KO TUE DGR KHABAR ANGIN TERUS TULIS KAT MKINI...HASAN ALI TUE TANGAN DAH TERIKAT DAH APA DIA BOLEH BUAT BILA MB DAN RONNIE DAH GARI TANGAN DIA...NAK CAKAP LEBIH2 PUN X BOLEH...KONSERT MTV PUN DIA DUK DIAM JER COZ DIA TAHU KEPUTUSAN MB DGN RONIE X BOLEH DIUBAH DAH...KO CKAP KAT HASSAN ALI KELUAR PAS LAH MASUK PARTI KITA KER MASUK NGO KER..AKU TAHU DIA XKAN MASUK UMNO COZ TAKUT KENA KUTUK DGN PENGIKUT TOTOK PAS....

Anonymous said...

HAH "WARGA SHAH ALAM" PAPER HARI NIE DAH KELUAR STATEMENT DARI MKN YG MENAFIKAN MELABEL ULAMA SEBAGAI PENGANAS...JANGAN X BACA PULAK YER TAPI KALAU KO BOIKOT PAPER KAT MALAYSIA NIE(KECUALI HARKAH DAN SUARA KEADILAN)XBLEH BUAT PER LAHHHH

Anonymous said...

Sekurang2 nya Warga Shah Alam ni mengaku yg Anwar Ibrahim tu satu titik hitam dlm PR. Tapi oleh kerana kepala hotak die beku dan perasaan taksub masih lagi dok pertahan kan PR. Tak guna layan org mcm ni

whiteorange said...

Bro RBF!

Very synical of Anak Mat Sabun! Sebenarnya orang orang AS tak kisah kerana dah 50lebih tahun mereka menghinakan diri mereka. Waima disuruh pakai cawat oleh DAP pun mereka sanggup. Jadi jangan heranlah, kalau raja pun mereka tak hormat, apalah sangat Hasan Ali ni ....

Sorry bro, sealim mana pun seseorang Islam itu, sebaik manapun orang Islam itu, tetapi sekiranya mereka taksub dan masih nak bersekongkol dengan puak PAS aku tetap hilang respek dan hilang hormat malah hilang kepercayaan, aku tak pernah yakin Islam yang dibawa PAS, malah aku berani kata mereka ini kumpulan Islam yang sesat!!! tak perlulah nak dihujahkan kenapa ... dah bosan menjelaskan kepada puak khawarij ni ..

To Warga Shah Alam!!

Seharusnya gua tak cerita pasal lu sebab ini dah luar skop perbincangan

Cuma aku nak tanya Apa diMalaysia ni cuma ada Shah Alam? Shah Alam itu Shah Alam ini? kamu tak ubah macam seorang kanak kanak yang bangga cerita pada kanak kanak lain ada itu ada ini !! Malaysia ni luas beb !!!

Satu sahaja komen aku

Kalau dasar perjuangan pun PAS tak mampu nak pertahankan, apatah lagi yang lain lainnya !!!!

to Warga Shah Alam!

Daripada kamu merapu rapu disini, aku sarankan lebih baik kamu gariskan dasar dasar perjuangan PAS yang sebenar supaya boleh kita bahas dan kalau sesuai kita ikut.

Anonymous said...

he he. kelakar la anak mat sabun ni..duduk kat mana pun tak kisah la. tapi perjuangan sekadar nak menjatuhkan kerajaan BN tu aku kira karut la..bukan nak membangunkan Negara kalau setakat itu aje perjuangannya....

Anonymous said...

tak paya persoalkan duduk kat mana ... muhasabahdiri kita ni dulu...ending esok duduk kat mana ...syurga ke neraka...(bagi mereka percaya)

Semerah Cili! said...

Salam, Itulah melayu..

MELAYU ATau LAYU?

mohon saudara link my blog ke blog saudara..

i like u, u like me..

bkn pgikut anuwarrr..hahaha

Thankz Bro..

Anonymous said...

Anak jati selangor yg lahir kat shah alam : Tak payah la puak pas nak berbangga pemberian diskaun pasar tani tu , itu semua ade unsur rasuah dan lagi satu dah berpuluh tahun kat surau dan masjid di shah alam ade pengajian dan ceramah agama baru la nie sedar , itu pun mungkin yang mengaku 'warga shah alam 'nampak banner terpampang tentang ceramah utz Azhar idrus .Kita umat islam adalah bersaudara tak kira dari parti mana pun dan tak perlulah mengatakan yang mana lebih islam sepatutnya kita sama2 saling menasihati antara satu sama lain .

Anonymous said...

BACA DAN NILAI DAN LIHAT NAMA YG DIGUNA PAKAI
MAT SABUN-SEJENIS PRODUK YG BERBUIH DAN TJDAK TAHAN LAMA-TIDAK KEKAL
MAKSUD TDK KEKAL DISINI IALAH W/PUN SUDAH TIADA JASA YG BAIK DIINGATI/DIKASIHI TIADA....
DIA INI MEMPUNYAI MENTALITI YG 'RETAK'MENGAKU 'macam lembu' DAN 'goling2 atas jalan',DIHINA AGAMA/BANGSA??- pas rela demi DAP
JIJIK /KOTOR/BACOL SILA BACA NUKILAN SABUN COP KAPOK

Anonymous said...
ANAK MAT SABUN
Apa de hal tempat2 duduk nie semua, PAS tak kisah la di tempatkan di mana sahaja , ini perjuangan babe, kalo pasal tempat duduk pon nak di issu kan tak kemana nanti perjuangan kami penganut PAS, bagi kami da biasa goleng2 atas jalan, di cocok hidong macam lembu, di hina agama dan bangsa kami, itu semua tidak akan melunturkan semangat juang kami untuk menjatuhkan BN @ UMNO, biarla kami , agama, bangsa , waima cucu @ keturuanan kami kelak akan di hina, namun perjuangan untuk menjatuhkan BN & UMNO akan kami teruskan...terbaikk!!

July 27, 2011 9:25 AM

Anonymous said...

Hasan Ali dan Rahman Palil... sama jer haramjadahnya ...

dua-dua balaci Cina .... smgt melayu mmg tak ader langsung ..

Bab-bab islam semua tu utk cover jer ...

aku pernah deal dgn 2 ekor ni dan aku tau apa yg aku cakapkan ..

Anonymous said...

warga shah alam,

ko memang sial ler ...

org pergi masjid bukan sbb hasan ali ...

mungkin ko dgn keluarga ko jer pegi masjib sbb hasan ali .. nnti jahannam le ko dgn keluarga ko dlm neraka wil tu..

laknatullah keatas wrga shah alam ...

Anonymous said...

bahlul pas memang balaci dalam PR. org lain pegang jawatan penting, kerja bahlul pas cuma bersihkan sampah selepas ceramah PR. takebeer!

Anonymous said...

warga shah alam dapat gule2 sikit dah seronok.....
berangan dah dapat masuk syurga.....
kerajaan PAS hanya dapat buat dua tiga ceramah, dapat buat Qiamullail Perdana, dapat buat khutbah jumaat hentam orang. itu yg PAs bagus sangat tuh.

Tapi apa yang DAP dapat lagi banyak die tak nampak.
dapat jual arak kat Shah Alam.
dapat buat rumah urut banyak2.
dapat buat konsert MTV.
dapat halau orang melayu dari tanah diorang.
dapat buat gereja berlambak2 sebab kalid samad cakap gereja baru ade berapa je kat selangor nih.
dapat renovate kuil berlambak2.
DAP boleh guna hadis sesuka hati.
dan banyak2 lagi.

cube la ko pikir warga shah alam.Ahlul PAS tuh sume gilekan kuasa jek. Kalau betul2 PAS tu iklas cube betulkan UMNO bukan jatuhkan UMNO untuk masa depan orang melayu.

Anonymous said...

Hiasan Pentas pun dah pun serba kemerahan,takda warna hijau lagi, pemimpin pas ni dah buta, dah rabun warna, jangan terkejut ada yang pakai jubah merah nanti.

Anonymous said...

dahsyat kemarahan anda semua terhadap saya...

terpulang la,buat yg mendoakan saya di laknat Allah..saya doakan anda sentiasa dalam rahmat Allah..

telah saya tegaskan,bila saya berada di dalam kem umno sekian lama,saya kadang2 merasa sedih...program keagamaan untuk anak2 muda cukup kurang..

dan satu kebaikan apabila PR memerintah selangor,UMNO ada sedikit perubahan...kelas2 agama yg dianjurkan umno bahagian telah mula bertapak..satu tanda positif..

nasihat saya,teruskan dengan agenda sebegini..jgn nanti bila berkuasa semula,anda alpa semula seperti dulu

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

PAS tetap Pas Pis Pus... jika Hasan Ali dah terdaya baik dia berhenti jadi wakil rakya tak payah sebut wakil Islam

Anonymous said...

PAS dicipta tak ubah seperti Syiah. Kedua dua diwujukan untuk memusnahkan Islam dari dalam! Cuba kaji balik bagaimana Pas diwujukan olih zionis... mereka tahu di Tanah Melayu ini akan bangkit satu kuasa yg mereka tidak bolih tentang dan akan usnahkan mereka..Umat Islam Tanah Melayu harus sedar... kaji balik sejarah kewujudan Pas..silakan.

Anonymous said...

PAS sebenarnya x sedar dia dipergunakan oleh DAP.

Biarlah perjuangan negara islam ditukar kepada kebajikan asalkan DAP gembira. Biarlah bangsa sendiri dihina asalkan DAP bahagia. Apa yang diperjuangkan oleh PAS dah kabur-kabur sekarang asalkan dapat sokongan dan tempat duduk VIP dari DAP, PAS dah bersyukur.

Bila UMNO buat cadangan utk berbincang, PAS tolak bulat2 kata UMNO kafir. DAP x pe, DAP x kafir kot.

DAP masuk masjid x pe. DAP hina azan x pe. DAP baca quran yg jelas2 kafir tu x pe. DAP suruh bukak pusat hiburan pd bulan ramadhan x pe.Tapi kalu semua tu MCA buat aku rasa mahu dibuat rusuhan oleh pihak PAS.

Ak x paham dgn pendirian PAS. Boleh sape2 jelaskan?

Kepada ANAK MAT SABUN
Isu gmbr diatas bukan pasal tempat duduk VIP ke tak. Tapi ia satu sindiran dan hinaan yang kecil oleh bangsa DAP buat umat Melayu yang x phm.

bersatu said...

WAHAI 1:40
HARAP.RBF ELERT KOMEN AKU YG TELEWAT NI

KALAU KAU NAK AKU SERIBU KALI NAK...

AKU DENGAN INI MENCADANGKAN
DATO DR HASSAN ALI MENTERI BESAR SELANGOR YG BARU....TAKNAK MASUK UMNO PUN XPE MASUKLAH NGO THEN JADI MEMBER OF BN...
BUAT SATU PARTI ngo BANGSA ISLAM BERSATU SEMALAYSIA..(BERSATU)

(dari jadi mEmber PR YG KEHILANGAN TARING)

Anonymous said...

UMNO MEMANG BANGSAT

hafiz1995 said...

HAH?slah ke ckp umno lembu?dlm quran pn ade kate yg manusia ni rmai yg xubah mcm binatang malah lebih truk lagi...dah umno pikir gune nafsu..xke cam binatng pikir gune nafsu?psal hasan ali duduk 2,xd0p mnde la.ALLAH berfirman 'orang yg pling mulia di sisi ALLAH adlah org yg bertaqwa di kalangan kamu'...bukannye duduk ats pentas pling mulie...

Anonymous said...

YA ALLAH, Astagfirullah, kenapa dgn saudara2x islamku sekalian. Sesungguhnya jika kamu berbantah2x & berselisihan, hendaklah kamu kembali ke kitabullah yakni Al-Quran & Sunah rasulnya. Adakah seseorang islam itu dijadikan untuk bermusuhan sesama islam. Sepatutnya kita semua bersatu padu untuk memperjuangkan islam. Tolak jauh ketepi soal politik. Jadikan Rasulullah sebagai contoh & panduan. Insaflah wahai orang UMNO, PAS & PKR yang beragama islam. Jangan jadikan islam itu sebagai pertaruhan politik. Insaflah. Sedih sungguh saya melihat ini semua. Ya ALLAH Ya RAHMAN Ya RAHIM berilah petunjuk kepada saudara2xku ini. Amin ya rabbal alamin.