Friday, July 22, 2011

Kenapa Peguam Dari Perancis Ditahan Oleh Imigresen ?

Kecoh di laman-laman web dan blog penjilat tegar punggung Anwar Ibrahim berhubung penahanan seorang peguam yang di bawa masuk oleh NGO yang mempunyai kaitan dengan pembangkang yang bernama Suaram.

Lebih malang lagi apabila seorang Ahli Parlimen Pas yang juga rakan seperjuangan Khalid Samad yang sama-sama memperjuangkan penggunaan kalimah Allah oleh kaum kristian membuat kenyataan bodoh di laman milik Parti Ajaran Setan.

Kalau tak tahu undang-undang tak payah jadi ahli parlimen.

Untuk pengetahuan semua, peguam itu masuk ke Malaysia menggunakan pas lawatan sosial 90 hari. Beliau dibenarkan berada di Malaysia selama 90 hari sebagai seorang pelancong.

Undang-undang Imigresen negara kita telah menetapkan, seseorang warga asing yang masuk ke Malaysia menggunakan pas lawatan sosial tidak dibenarkan terlibat dalam apa-apa pekerjaan, bersyarah, berceramah, pertunjukan, persembahan dan jauh sama sekali untuk mencampuri urusan politik Malaysia. Juga tidak dibenarkan menjalankan urusan mengutip wang atau menerima upah.

Mana-mana warga asing yang ingin melakukan perkara-perkara yang dicatatkan diatas perlulah mendapat visa khas atau kebenaran Imigresen terlebih dahulu.

Untuk pengetahuan rakan-rakan sekalian, anda jangan ingat apabila pemain-pemain bolasepak Arsenal , Liverpool dan Chelsea atau mana-mana artis antarabangsa yang masuk ke Malaysia untuk melakukan pertunjukan atau persembahan mereka masuk sebagai pelancong biasa.

Sebelum mereka masuk, penganjur-penganjur yang menjemput mereka terlebih dahulu memohon kebenaran atau kelulusan Imigresen. Kalau melibatkan pasukan bolasepak luar negara pihak FAM yang akan memohon kepada Imigresen.

Dalam kes yang melibatkan peguam dari Perancis ini, beliau masuk sebagai pelancong kemudian pergi beri ceramah bersama dengan pemimpin-pemimpin politik pembangkang di Pulau Pinang malam tadi. Kemudian malam ini nak pergi ceramah dengan Teresa Kok pula di PJ , dan esok nak pergi ceramah di Ipoh pula.

Orang asing dah terang-terang melanggar undang-undang negara kita, adakah pihak berkuasa negara kita nak biarkan sahaja atau nak tengok sahaja dia melanggar undang-undang ? Negara kita negara berdaulat, kita ada undang-undang, kenalah patuh undang-undang kita sepertimana kita mematuhi undang-undang apabila kita melawat negara orang.

Bolehkah sekiranya hari ini peguam-peguam dari negara kita seperti Datuk Shafie Abdullah, atau peguam Pas , Hanifa Maidin pergi ke Perancis kemudian berceramah dengan pemimpin-pemimpin parti pembangkang di sana memburuk-burukkan pemimpin yang memerintah negara berkenaan ?

Tidak cukup lagikah penceramah-penceramah dari parti Pas, PKR dan DAP yang boleh digunakan untuk bercakap isu kapal selam dan Al Tantuya sehingga perlu mengimport perceramah dari Perancis ?

Dah bertahun-tahun mereka ceramah tentang isu kapal selam dan Al Tantuya,pernahkah pihak polis atau imigresen menangkap mereka ?

Dalam hal penahanan ini bukannya salah Jabatan Imigresen atau KDN. Mereka menguatkuasa undang-undang yang ada. Kesalahan perlu diletakkan kepada penganjur yang membawa masuk peguam itu kerana tidak ikut proses undang-undang yang telah ditetapkan.

Dalam hal ini penganjur memang sengaja hendak penangkapan berlaku dan tidak pasal-pasal peguam itu menjadi mangsa. Sebagai sebuah NGO yang ada pelbagai latar belakang ahlinya termasuklah peguam, mereka pasti tahu undang-undang. Tetapi mereka sengaja nak cabar dan langgar undang-undang supaya pihak berkuasa bertindak. Apabila tindakan diambil, maka bolehlah mereka politikkan tindakan itu.

Peguam itu juga digunakan sebagai alat oleh Suaram untuk mencari duit. Sesiapa yang hendak datang mendegar ceramah itu perlu bayar makanan yang berharga RM 100 sehingga ke RM 500 seorang.

Kalau kamu dah ambil tindakan undang-undang di Perancis, biarkan proses undang-undang itu berjalan di Perancis. Sehingga ke hari ini pun Kerajaan Malaysia tak pernah halang proses undang-undang itu berjalan. Tak perlulah nak heret orang luar terlibat sama ke dalam kancah politik negara.

Sebab itu saya kata mereka bawa masuk peguam itu ke Malaysia kerana dua perkara, pertama kerana politik. Kedua kerana Suaram nak cari duit. Akhirnya peguam itu yang menjadi mangsa.

54 comments:

Anonymous said...

Bahalol peguam France jumpa puak bodoh PR jadi lah dua2 bangang!!!!...

Anonymous said...

dah kacau bilau puak2 PR ni dah mula minta tolong org luar bila rakyat dah tak menyokong dah bodoh tahap paling rendsh sekali, bangang, bahlul,tolol, toyol semualah yg seangkatan dgnya ......

Anonymous said...

aku harap sarkozy tak terlibat, najib akan send to sarkozy tanya tentang haramjadah ni

j3bat said...

Sikafir harbi juga laa nak dipertahankan oleh juak-juak PR ni.

Heran aku !

Anonymous said...

rbf, memang itulah tujuan dia sebenarnya. dia bukan xtau undang2..dia kan peguam...pasal apa pulak dia masuk malaysia pakai pas lawatan sosial kalo tujuan nk berceramah? memang dia saje pon langgar undang2...nk suh imigresen tahan dia...pastu buat fitnah kata dia kena tahan pasal kes yg dia handle...dasar membelit!! tgklah artikel berita yg kuar kat washington post(http://www.washingtonpost.com/world/asia-pacific/malaysia-detains-french-lawyer-fighting-alleged-corruption-by-shipmaker-in-submarine-deal/2011/07/22/gIQA9qwETI_story.html)....tuduh govt macam2...padahal dia yg salahguna visa!! hamjadah punya suaram...hamjadah punya omputih...puiii xlanggar ape2 undang2 konon....pru13 memang nk kena laknat mrk2 yg subahat dgn ejen2 asing nih!!!

Anonymous said...

rbf, memang itulah tujuan dia sebenarnya. dia bukan xtau undang2..dia kan peguam...pasal apa pulak dia masuk malaysia pakai pas lawatan sosial kalo tujuan nk berceramah? memang dia saje pon langgar undang2...nk suh imigresen tahan dia...pastu buat fitnah kata dia kena tahan pasal kes yg dia handle...dasar membelit!! tgklah artikel berita yg kuar kat washington post(http://www.washingtonpost.com/world/asia-pacific/malaysia-detains-french-lawyer-fighting-alleged-corruption-by-shipmaker-in-submarine-deal/2011/07/22/gIQA9qwETI_story.html) ....tuduh govt macam2...padahal dia yg salahguna visa!! hamjadah punya suaram...hamjadah punya omputih...puiii xlanggar ape2 undang2 konon....pru13 memang nk kena laknat mrk2 yg subahat dgn ejen2 asing nih!!!

Anonymous said...

yg jemput tu bukan rakyat yang sayangkan NEGARA....KITA....aku pun heran macamnana RAKYAT leh pileh mereka ni jadi YB....tak da manafaat langsung pada NEGARA MALAYSIA....sia sia je bayar gaji jadi YB....balokkk betul.

Anonymous said...

Bro RBF,

Kalau nk bercite psl kebodohan dan kejelikan juak2 PR yg x seberapenye nie, x payah nk heran sbb ape?...sbb kepala diaorg pun bodoh dn dunggu 10x1......klu bab diaorg mintak tolong org luar blasah k'jaan..mmg no 1...si gay yg bangsat tu pun dok harap dpt blasah k'jaan kt oversea jerrr....dok blasah mcm2...bile k'jaan cite psl video blue die...sampai ke ari ni dok diam mcm batu...Tuhan tu mmg adil dn saksama...amik ko....depan mate ditunjukkan dn ditelanjangkan...satu Malaya dh tau....smpi skrg x jwb2....klu jwb pun ....dok sipi2....kepala hotak hang...depa dh mcm yahudi....benda2 yg benar2 berlaku depa dok bleh spin mcm nk gile...membohong x hingat......ha,ha,ha....kesian gak ngan puak2 nie...dok kena tipu dr dulu sampai ke ari ni...yg pelik tu...sampai skrg x dpt khatam2 nk dok kt Putrajaya...lupakan jelah...selagi x de "Kun Fayakun"....toksah nk melawan kuasa Tuhan....hangpa gak yg susah nnt....ketulahan org Jawa ckp....

Anonymous said...

Melayu Singapura,
gua kategorikan peguam ini jenis peguam kumpulan Kassim Pantalon.25 persen

Anonymous said...

Bodoooh.Bawa org Perancis perburukkan Malaysia. kalau tak Suka Malaysia belahlah hai geng geng PKR. tak gun a punya AMBIGIAN!

Anonymous said...

ikut text cerita p ramlee (madu tiga)

dah jadi lawyer pon bodoh........

haaaaaa

Ahmad said...

Rbf...kenapa pihak imgresen tak keluar statement ttg kesalahan lawyer tu??? Klu dah kuar statement tlg bg link. Tq

maae said...

Salam RBF,

Saya masih ingat satu waktu dulu kredibiliti Pasukan Polis kita hampir setaraf dengan Scotland Yard dan sangat di hormati dan di iktiraf antarabangsa.

Kebelakangan ini saya perhatikan seolah-olah Pasukan Polis semacam pihak yang sentiasa membuat salah.

Setiap asakan provokasi,kejahatan pembangkang terutama oleh DAP dan bukan melayu,pihak polis perlu "counter-back" sikap provokatif itu seolah-olah nya puak-puak ini kebal, mengatasi undang-undang Negara.

Apa sudah jadi sebenar nya, tidak dapat saya fahami. Majoriti anggota polis orang melayu. Saya pun turut terasa malu dengan perbuatan bangsa sendiri.

Anonymous said...

PEMBANGKANG NEGARA KITA SUDAH GILA...NIK AZIZ DAH GILA....HAJI HADI DAH GILA...NUAR BRAHIM DAH GILA.....MAT SABU LAGI GILA...PUAK DAP TAK PAYAH CERITALAH........

Anonymous said...

dah lama puak2 pembangkang bising pasal al tantuya ngan kapal selam..tapi sampai sekarang tak der bukti nak tunjukkan kesalahan DS Najib..udah2 ler tue cari cerita lain la...sampai peguam luar negara di cari pehal?Malaysia tak der peguam ker??PR x der peguam ker? Ambabiga tu bukan peguam erk!!!!GILA PUNYA MANUSIA LAH DIORANG NIE MACAM DAH HILANG AKAL KERANA KUASA

Anonymous said...

banggang dan bahlol tahap gaban puak2 pas pkr dap ni..24 jam duk buat keja bodoh je..x der manfaat 1 sen pon kpd negara...

Anonymous said...

Mari kita sentiasa berdoa agar negara kita terus aman,mari kita sama2 sokong kempimpinan datuk sri najib..biarkan puak2 PR yg da sesat ni trus hanyut dgn dunia ciptaan mereka sendri..moga mereka terima pembalasan kelak..amin..

whiteorange said...

maae

Kalau kita rasional , jawapan untuk soalan lu mudah dijawab

1. Pembangkang terutama DAP memang meluap luap nak perintah Malaysia
2. Anwar Berahim sampai nak gila untuk jadi PM, senang nak cuci tangan dan tutup semua lubang jamban

3. PAS dah tak karuan dan dah hilang pedoman kerana dah terlalu lama hasrat nak menduduki Putra Jaya gagal.
4. Anasir anasir lain yang sentiasa menunggu peluang melangsaikan agenda mereka seperti Komunis melalui proksi mereka PSM dan Yahudi melalui proksi mereka PKR

TETAPI puak ini gagal mencapai hasrat mereka melalui kertas undi kerana HALANGAN majoriti rakyat yang memilih kerajaan melalui proses pilihanraya yang adil.

So, apa mereka harus buat?

Cari consultant yang pakar menumbangkan kerajaan. Contohnya CIA melalui NED

Apa yang perlu dilakukan

1. Character assasination , buat fitnah, wujudkan cerita rekaan, spin sana spin sini, agar rakyat membenci kerajaan. Pihak pertama yang menjadi mangsa atau sasaran adalah PM, diikuti PDRM, ketiga SPRM, keempat SPR.

Apabila jabatan atau agensi kerajaan ini telah berjaya dirosakkan reputasinya, maka rakyat dengan mudah akan bangkit memberontak

Tumbangkan kerajaan melalui demonstrasi jalanan alias tumbangkan kerajaan secara kekerasan is the only way beb

Anonymous said...

Ada org bayar income tax RM1k/month. Apa korang dpt? Rosmah je yg makin tinggi rambut. Dah2 lah mengampu kerajaan yg corrupt nih. Dah terbukti kat mata dunia. Korang asyik baca or tgk Utusan/BHarian/TV3 memang lah sempit knowledge. Cuba baca Forbes, Amnesty Int'l, CNBC, al-Jazzera, The Sun etc. Contoh: Najib rasuah terang2 kat Sibu + buat deal RM3 juta or RM5 juta (See here - http://www.youtube.com/watch?v=ZjhwupWIp7s). Duit mak bapak dia kot senang2 je nak tabur.

Anonymous said...

RbF...mana peguam2 PAS atau PKR nk pegi ceramah kt Perancis...org perancis pn tk kenal diaorg nih...ckp omputeh pn terabor. Contoh:- MB S'gor..hahaha

Ahiya said...

Orang luar datang malaysia mau cakap kebenaran, lu kasi halau, tapi lu punya PM keluar negeri cakap bohong,takdak apa ha!..banyak cibai lu aaaar!

Neilkie69 said...

SUARA HARAM hendaklah diharamkan. Pertubuhan itu bukan daripada majoriti SUARA Rakyat Malaysia. Pertubuhan itu adalah SUARA HARAM daripada kumpulan Parasit yang inginkan kehancuran negara tercinta ini.

Pasukan PDRM hendaklah terus teguh dan tidak memandang hormat pada musuh negara. PDRM hendaklah kembali sepeti sebelum ini yang bertaraf hampir sama dengan Scotland Yard sebelum ini dan mandapat pengiktirafan Antarabangsa.

Pebakang saja mahu merendahkan PDRM dan membuat provokasi dan melebelkan PDRM sebagai pasukan yang menjadi begerlar Ajing kerajaan kerana majoriti PDRM adalah Melayu dan ia juga adalah Di Raja. Institusi Raja amatlah di benci oleh puak-puak Tongsang ini...itu adlah hakikat.Kekuatan puak-puak ini adalah kerana si dokong oleh rakyat Raja daripada puak PAS dan PKR...

Anonymous said...

Ahiya,

Kepala bapak lu la...ko mcm orang zaman dulu...puak2 yang menghancurkan negara sendiri... Hal rumah tangga sendiri watpe bagi orang campur...nanti bila orang lain da start campur lagi la teruk jadi...Bangganggg... perhimpunan bershit bukan suara rakyat malaysia...ini SUARA BERUK... ibarat budak2 hentak kaki bila x bagi makan gula2...pastu nak berhimpun...jerit bersih...jerit reformasi...jerit ALLAHU AKBAR... kepala bapak betolla... ko nak berzikir dan sebut nama ALLAH yang mulia nie, zikir tol2... MEMAINKAN ASMA ALLAH... MEMALUKAN ISLAM... lebih baik UMNO yang orang kata assabiyah dari PAS yang ISLAM nye ntah ke mana...cakap x serupa bikin...Vote aku pada BN kali NIHHH...

Anonymous said...

mmg itu wa punya PM maa...klau itu bukan lu punya PM...lu keluar MALAYSIA la...puok2 nih selayaknye dibuang warga negara... Penghancur negara... gunting dalam lipatan... sbb perangai2 puok2 mcmni sejak 2 menjak nie..aku makin meluat...dulu sokong skarang JANGAN HARAP... meluat aku bila ISLAM dipermain2kan... PAS ... PARTI AJARAN SETAN... makin banyak da x btol dari betol...

Anonymous said...

http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/

nie aku bagi link, ade nampak gambar lim kit siang situ kan ngan family2 die kat CHINA... haaa ko duk situ... banggangggggggg punya orang...

Anonymous said...

Rasullullah SAW bersabda: Sesungguhnya ALLAH tidak mencabut ILMU daripada manusia, tetapi akan mencabut ILMU daripada para Ulama. Sehingga jika Ulama itu tidak ada, maka jadilah manusia itu dibawah pimpinan mereka yg BODOH, lalu org2 itu diberikan pertanyaan2 yg akan dijawab tanpa ILMU, sehingga sesatlah mereka serta menyesatkan yg lain.

usin said...

hehehe, bengap tahap tertinggi. undang2 negara sendiri dh diceroboh, x paham lg ke? otak spt sikitol ni yg sebenarnya jd pengkhianat. haramjadah dr luar yg langgar undang2 imegresenpun masih nk dipertahankan. apala punya tur otak pencacai ni...

Anonymous said...

huhu..buta berite puok2 umno, cerite ceretuk, boloxxx

Anonymous said...

Peguam Perancis William Bourdon, yang berada di Pulau Pinang malam tadi untuk bercakap tentang urusniaga kontroversi pembelian kapal selam Scorpene yang didakwa melibatkan sogokan berjuta ringgit kepada pegawai kerajaan Malaysia, telah dihantar pulang malam ini selepas ditahan Jabatan Imigresen di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).
Beliau dihantar pulang menaiki pesawat menuju ke Paris pada kira-kira jam 11.30 malam ini.
Dalam mesej emelnya, Bourdon berkata semuanya baik, dan beliau akan terbang ke Paris malam ini.
Menurut Pengarah Suaram, Cynthia Gabriel, pegawai imigresen masuk ke dalam pesawat untuk menahan Bourdon (kiri) sebaik sahaja beliau mendarat di KLIA.


"Beliau kini dibawa ke pusat tahanan imigresen di KLIA," kata Gabriel.
Pada mulanya, pegawai imigresen tidak membenarkan tunangnya, Lea Foriester, juga seorang peguam, mengikutnya ke pusat tersebut.

Selepas beberapa rundingan, beliau dibenarkan Lea menemani Bourdon.

Menurut Gabriel, pegawai imigresen "menyoal Bourdon".
Bourdon tiba semalam tetapi tidak melalui imigresen KLIA kerana beliau dalam penerbangan transit ke Pulau Pinang.
Peguam berusia 55 tahun itu dijadual berucap di majlis makan malam untuk mengumpul dana di Petaling Jaya malam ini dan satu lagi majlis makan malam di Ipoh esok.
Peguam Perancis yang berkhidmat dengan pertubuhan tanpa keuntungan - Sherpa - dan mengkhusus dalam membela hak asasi manusia dan jenayah menentang kemanusiaan.

Bourdon dijangka mendedahkan butiran kontroversial mengenai pembelian kapalselam negara dengan firma gergasi pertahanan Perancis DCNS.

Syarikat itu didakwa membayar komisyen “yang amat tinggi” kepada pegawai kerajaan Malaysia yang terbabit dalam perjanjian yang dimeterai pada 2002 itu.

Bayaran komisyen kepada pegawai kerajaan dianggap satu jenayah mengikut undang-undang Perancis.

Suaram berharap dapat mengumpulkan dana sebanyak RM100,000 daripada majlis berkenaan yang juga dijadualkan di Ipoh dan Kuala Lumpur hari ini dan esok, bagi membiayai kos perundangan dalam kes yang difailkan di Paris yang akan dibicarakan di mahkamah terbuka pada September ini.

Kes berkenaan difailkan tahun lalu oleh Suaram, melalui Bourdon dan pasukannya mengenai dakwaan firma pertahanan Perancis DCNS membayar RM540 juta sebagai komisyen kepada Perimekar.

Perimekar adalah subsidari KS Ombak Laut Sdn Bhd, yang mana pemegang saham utamnya adalah isteri Abdul Razak Baginda (kanan).

Abdul Razak pula adalah rakan rapat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak yang didakwa terbabit dalam pembunuhan penterjemah warga Mongolia Altantuya Shariibuu tetapi kemudiannya dibebaskan.

Anonymous said...

anon July 23, 2011 8:58 AM BOLOXXX GAY JAMBAN BESAR.....OTAK IKANG...KAHKAAHKAHKAH

Anonymous said...

Puak puak DAP,PKR & PAS memang suka bawa orang asing mencampuri urusan Negara Malaysia.Dulu doktor Prono di Import dari Thai, untuk memburukan SPRM. Kerajaan terpaksa membazirkan duit rakyat untuk tubuhkan Suruhanjaya orang bunuh Diri. Puak-puak DAP,PKR&PAs ini ingat orang Malaysia tak ada otak. Hanya penyakong DAP yang buta hati, kalau Dap letak Anjing jadi calun pun boleh menang.

Anonymous said...

anon July 23, 2011 9:43 AM tak yah kelentong lah, konon nak tegakkan kebenaran, kalau ada salah pendakwaraya kat peranchis boleh dakwa, bukan peguam gay french rambut serabai, dok keluarkan fakta dari tabloid peranchis, HUJAH BODOH, siapa pun boleh kemukan saman sivil BODOH !!!! Itu anwar BABI GAY yg dah terbukti main pelacur dan meliwat jantan dan binanatang kasi betulkan dulu, FACTS BODOH, kasi betul lu punya gaylord punya perangai dulu baru boleh cerita benda lain...BODOH

Anonymous said...

kenapa SPRM x guna kuasa yg ada utk siasat dakwaan peguam perancis ni??

kes profil tinggi nih..komisyen billion2....

dahsyat!!!!

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

Kau tau x..sbenarnya pmimpin bee end tkut kalau PR mmerintah sb bile PR printah maka akan bykla rahsia pyelewengan, salah gune kuase, rasuah n mcm2 skandal pmimpin kauorang tu akan terdedah..tu je sbnye..aku pernah dgr dr mulut salah sorang ktue bhg kauorang ckp mcmtu..sb tu pmimpin2 bn akan bermati2an mptahankn tuk mnang spy nti mrk akn slmt n tlepas dr semua dkwaan itu..

Anonymous said...

Saudara2 seagamaku, carilah jln penyelesaian yang terbaik..xperlu menuding jari mane salah dan mane yg btul..generasi hari ini mahukan yang terbaik utk masa akan datang..kenapa kite harus bertelagah sdgkan ia tidak menguntungkan sesiape pun..

Anonymous said...

ELOK TEMBAK jer penganjur dengan mat saleh bodo nie

Anonymous said...

Wa tak kira apa penjelasan korang.. yang pasti PRU 13 wa memang undi Pakatan..

wakaka

Anonymous said...

KPN cakap no komen, Imigresen blm kluar lg statement tp RBF dh buat statement...pening aku dgn negara ku ini!! bloggers @ pihak berkuasa yg berkuasa.....

Anonymous said...

kelakar... blogger otak singkat.. isu rasuah melibatkan jutaan ringgit.. klu mintak kebenaran confirm tak bagi.. segala rasuah.. kejahatan pihak kerajaan hanya akan terbongkar apabila PR memerintah.. ini fakta!! klu masih berkuasa.. akan cuba sedaya upaya untuk sembunyi..

Anonymous said...

pencacai umno cakap dia masuk guna visa.. statement dari imigresen pn tak ckp cam ni.. klu hati dah karat ngan dacing.. susah.. nk jugak sokong pemerintah yg guna duit rakyat untuk kepentingan diri.. orang miskin makin miskin.. orang golongan menegah dan keatas terus kaya.. biasalah.. najib tak pernah hidup susah..

Anonymous said...

HOI CINA DAP DAN PAS BEBAL KAU INGAT NAK PUASKAN NAFSU POLITIK KAU ORANG BOLEH BUAT SUKA HATI KE....TOLONG PAKAI OTAK SIKIT LETAKAN MARUAH NEGARA PALING ATAS BUKANNYA BONTOT KAU ORANG YANG NAK SERAHKAN PADA ANWAR TU...SUKA HATINYA NAK PANGGIL ORANG LAUR DATANG NAK AJAR KITA....

Anonymous said...

APA KAU INGAT ANWAR TU PAPA KE..TU KAWAN DIA KAT LONDON (NAZRI ABDULLAH) KAYA RAYA SIAP DENGAN UPAH MAT SALLEH MABUK MANA BUAT DEMO MASA PM KE LONDON...KAU TAK TAU PASAL ANWAR KAYAKAN DIRI DAN KEKAWAN DIA JANGAN BANYAK MULUT

Anonymous said...

DUIT NOTE 500 DAN 1000 TU ESOK KALAU KIT SIANG MATI BOLEHLAH BUAT BAKAR MASA NAK KEMBUMIKAN CINA KOMUNIS TU

Anonymous said...

salam...
aku antara rakyat yg tak memihak mane2 parti... haha..
pr12 dulu pun aku malas nak g undi walaupun penah daftar.. skg mcm2 isu timbul ...trus libatkkan ekonomi .. da kos sara makin meningkat...ape pun..dr kecik hinga sblum intenet masuk malaysia aku biase tgk berita tv je..pihak kerajaan yg terbaik..pbangkang buruk.. tp bile aku lihat dr media masa inteenet..berita seimbang antara kerajaan@pmbangkang.. aku tgk dr ke2-2nye berita...kalo paper berita harian dan harakah.... hmmm... insyAllah kali ni aku akan mengundi... aku sayang malaysia ni... keadaan yg aman...tapi.. aku rase kite perubahan... peace malaysia...

Anonymous said...

ANWAR,NIZAR,KHALID SAMAD,AZMIN DAN LAIN-LAIN PEMIMPIN PR DUIT NOTE 500 DAN 1000 YANG LAMA BERADA DALAM SIMPANAN ANWAR ESOK BOLEH DIBAKAR MASA UPACARA PENGKEBUMIAN LING KIT SIANG,,,,,KALAU BOLEH AJAK NIK AZIZ,HADI DAN MAT SABU...KESIAN KEMPUNAN TAK DAPAT GUNAKAN DUIT TU,,,SIMPANJE LAAAA.

Anonymous said...

Alhamdulillah. Baguslah dia datang. Sekurang-kurangnya dapat jugak dengar apa hasil siasatan dari luar negara. Kalau nak harapkan suratkhabar Malaysia, baik tak payah lah.... dia orang kan suka ampu Pak Menteri UMNO..heheheheh

Anonymous said...

nak tau gak nape PM kita jumpa pope, alasan apa? nape tak g buat umrah ke?... dan lagi satu kenapa asyik jemput pembesar afrika seperti masa dialog langkawi.
nak tanya jugak ni kenapa peguam peranchis tu kena hantar balik dgn alasan visa tp pendatang yg guna visa pelajar tp byk buat jenayah nape tak tahan anta balik
mcm penipuan internet banyak libat gagak hitam. saya tengok kat KL melambak diaorang kenapa tak sembur tear gas atau water canon, cian rakyat sendiri
pasal layanan polis n siap bufet kat org bersih tu, memang lah hak diaorg utk mkn sbb duit tu kan duit pembayar cukai bukan duit kerajaan BN
pesanan buat PM kita sebelum melangkah minta petunjuk ALLAH supaya segalanya diberkati

Anonymous said...

Apa ke banggang mamat tu masuk Malaysia pakai pas lawatan sosial....nampak sgt bodo peguam nie.....adoiyaiiiii....JOM BOIKOT ASTRO

Awang said...

woi BURIT kalau dia masuk ngan tujuan nak siasat kes Scorpene tu, GERENTI kerajaan tak bagi masuk PANDAI. sebab tu di amasuk ngan visa pelawat je PANDAI... BN = Bangsat Nasional

Anonymous said...

Kata telus , baru peguam datang dah mengelabah haha. Takut apa ? Ini bukannya nak hancurkan malaysia. Nak harap undang2 malaysia? hancuss.. baik xpayah ada undang2 kalau nak deal dengan puak kerajaan nie. lambat laun kalau dibuktikan , barulah korang tahu dacing mana yg betul. yang digital ke yang analog. tunggu saja .. x lama saja lagi...

Anonymous said...

Ramai betul pencacai PR kat sini yang bermati2an mempertahankan peguam Perancis tu. Ahh.... Awang Burit rasa terkilan sungguh dengan keputusan kerajaan menghantar peguam itu pulang ye.

Hantar je balik, kalau datang sini nak burukkan negara (dengan berselindung di balik ceramah) baik tak payah datang. Kami sebagai bekas penyokong Anwar 1998 tidak mahu orang2 seperti anda lagi. Go to hell...

akuantiLEMBUPAKATAN.

Anonymous said...

bro... get ur fact right. aku g france nak bg talk pun x yah visa sbb bg talk x dpt duit so x fall under employment. so mamat nie pun same, dier x dpt aper2 gaji pun g sini so dier ley gune visa pelancong dier

Anonymous said...

Mereka hanya mahu porak perandakan negara.. AWAS !

Anonymous said...

Saudara RBF,

PKR,DAP dan PAS telah menghalal konsep C4 didalam strategi kempen politik mereka. 4C adalah singkatan kepada: CONVINCED THE RAKYAT,CONNED THE RAKYAT,CONFUSED THE RAKYAT AND COMPLICATED THE RAKYAT.
akhir nya negera akan menjadi hancur.