Monday, July 25, 2011

Lagi Projek Pembohongan Pas Kepada Orang Melayu Terbongkar

Selepas PRU 12 pada tahun 2008 Pas telah bertanding dalam beberapa siri PRK. Antara yang ditandingi Pas seperti berikut.

Kuala Trengganu - Pas menang
Bukit Gantang - Pas menang
Manek Urai - Pas menang
Permatang Pasir - Pas menang
Bagan Pinang - Pas kalah
Galas - Pas kalah
Tenang - Pas kalah
Merlimau - Pas kalah
Kerdau - Pas kalah

Fasa pertama mereka menang berderet-deret, maka mulalah mereka jual ubat atas pentas ceramah kononnya rakyat dah tolak BN dan sebagainya termasuklah dengan ayat-ayat lazim mereka yang lain. Ayat p/raya kotor atau SPR tak adil tak wujud pada waktu mereka menang.

Fasa kedua mereka kalah berderet-deret, termasuklah di Sarawak. Maka mulalah mereka menolak ketentuan Qada dan Qadar dan mula kedengaran suara-suara iblis yang mengatakan pilihanraya tak adil, SPR main ngelat dan sebagainya termasuklah dengan ayat-ayat lazim mereka yang lain yang menyalahkan Umno dan BN.

Selepas kekalahan mereka yang kedua di Galas dan melihat Umno kembali bertaring Pas mula kelam-kabut. Pas mula terasa mereka kehilangan sokongan orang melayu akibat dari kesetiaan serta ketaksuban melampau mereka kepada DAP.

Seminggu selepas PRK Galas Pas telah mengadakan satu program di Shah Alam bagi membincangkan bagaimana kaedah untuk mereka menarik kembali sokongan orang melayu. Lalu mereka pun lancarkan satu slogan yang bernama 'Pas Ganti Umno'.

Maka bermulalah episod baru mereka dalam usaha mencari sokongan orang-orang melayu. Mereka keliling negara untuk pukul canang slogan terbaru mereka.
Tiap-tiap hari dan dalam pelbagai program mereka pukul canang slogan itu supaya rakyat percaya kepada mereka yang mereka boleh ganti Umno dalam usaha mempertahankan hak-hak istimewa melayu serta islam. Sedangkan mereka sendiri tahu yang mereka tak mampu ganti Umno selagi DAP bersama mereka. Tetapi mereka terpaksa bohong orang melayu kerana DAP telah menugaskan mereka mencari undi dari orang melayu dan dijanjikan upah yang lumayan kepada mereka sekiranya menang dalam PRU 13.

Bangkai gajah tak dapat ditutup dengan daun pisang, akhirnya pembohongan yang Pas lakukan kononnya mereka boleh ganti Umno terbongkar beberapa hari lepas. Slogan itu dicipta hanya semata-mata ingin mendapat upah yang lumayan dari DAP kelak.

Pembohongan ini bukan dibongkarkan oleh orang lain, sebaliknya dibongkar oleh mereka sendiri. Orang yang benar dia akan bercakap benar sepanjang masa tak kira bila , dimana dan dengan siapa. Orang yang bohong dia akan bercakap sentiasa berubah-ubah setiap kali dia jumpa orang yang berbeza atau di masa yang berlainan. Kerana dia tak ingat apa yang dia bohong sebelum itu. Begitulah juga dengan pemimpin-pemimpin Pas. Bohong telah menjadi amalan dalam hidup mereka. Depan orang melayu dia cakap lain, bila berdepan dengan wartawan dia cakap lain pula dan dia dah tak ingat apa yang dia cakap depan orang melayu.
Beberapa hari lepas, Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub membuat satu kenyataan mengatakan Pas sasar untuk bertanding di 80 kerusi parlimen dalam PRU 13.
KUALA LUMPUR, 21 Julai — PAS meletakkan sasaran untuk bertanding di 80 kerusi Parlimen pada pilihan raya umum ke-13 — satu peningkatan sebanyak 14 kerusi berbanding tiga tahun lalu.“

Kita mahu kerusi tambahan, tidak kurang daripada 80 kerusi termasuk di Sabah dan Sarawak yang mana kita telah mengenal pasti kawasan-kawasan ini.

“Tapi kita lebih tumpukan kerusi di Semananjung (Malaysia) manakala di Sabah dan Sarawak kita tidak akan bertanding banyak kerusi,” katanya.

Tambah Salahuddin, pihaknya juga mahu mana-mana kerusi yang “dipinjam” dipertimbangkan untuk “dipulangkan” semula kepada parti yang layak

malaysia insider
Itulah yang saya katakan mereka cuba temberang orang melayu kononnya mereka boleh ganti Umno.

Dalam Malaysia kita ada 222 kerusi parlimen. BN bertanding di kesemua 222 kerusi tersebut dan daripada jumlah itu kerusi yang ditandingi Umno adalah 117, iaitu lebih 50 % dari kerusi yang ada.

Bagaimana Pas kata mereka nak ganti Umno kalau mereka hanya sasar bertanding di 80 kerusi parlimen ? Tak sampai 50 % pun...

Itu pun kalau mereka dapat 80 kerusi tersebut. Buatnya DAP atau Karpal Singh berdehem sikit terus mereka kecut telur, tukar jadi 40 kerusi sahaja. Sejarah telah membuktikan banyak kali Pas terpaksa menyembah kepada DAP termasuklah yang masih segar dalam ingatan kita yang terjadi 2 minggu lepas di Kedah.

Dalam PRU 12 Pas hanya bertanding di 66 kerusi dan menang 23 kerusi sahaja. Adakah DAP akan beri pertambahan 14 kerusi lagi ? Silap-silap kurang lagi dari 66 kerusi yang mereka dapat.

Bagaimana kamu nak ganti Umno wahai Pas kalau kerusi yang kamu bertanding pun kurang dari yang Umno tandingi ?

Kalau kamu nak ganti Umno, kamu kena tunjuk kamu kuat dan berkuasa dalam pak-khatan rakyat. Kamu mesti bertanding lebih dari kerusi yang Umno bertanding barulah orang percaya.

Minta dengan DAP kamu nak 120 kerusi barulah nampak hebat dan orang percaya. Setakat 80 kerusi tak payah nak temberang orang melayulah yang kamu boleh ganti Umno.

Sebab itu saya kata mereka hanya temberang orang melayu hanya semata-mata nak dapat undi. Bila dah dapat kuasa kelak diserahkan kepada DAP. Mereka dapat jawatan menteri seorang dua, kemudian dilimpahi dengan projek dan wang oleh DAP, duduk diam-diam. DAP suruh tandatangan, mereka pun tandatangan. Cakap lebih sikit DAP sekeh kepala. Habis waktu pejabat , malam naik pentas ceramah pergi ceramah tipu melayu lagi dan puja-puji DAP. Akhir sekali hancur negara.

Kalau Pas benar-benar nak ganti Umno mereka mesti umum seperti dibawah ini barulah kata-kata mereka itu boleh dipercayai. Saya sendiri pun berani sokong Pas kalau mereka berani umum seperti di bawah ini tanpa sebarang bantahan dari DAP.

Jawatan Pengerusi Pak-khatan rakyat dipegang oleh Pas.

Jawatan Timbalan Pengerusi juga oleh Pas.

Setiausaha juga dari Pas.

PM dan TPM dari Pas.

Menteri Kewangan dari Pas.

Menteri pendidikan dari Pas.

Jumlah kerusi yang Pas bertanding mesti lebih dari 50 %.

Penggunaan Kalimah Allah hanya untuk orang islam sahaja.

Setakat nak bertanding 80 kerusi, nak minta jawatan PM pun tak berani, kemudian nak temberang orang melayu kononnya mereka boleh ganti Umno. Apa punya tur ?

33 comments:

Anonymous said...

good job bro

Anonymous said...

pas lebih baik dari umno,pas layak ganti umno dan pas akan ganti umno pru 13.

umno tolak islam dan tolak hudud.pas pejuang islam tulen dan pertahan hudud.

bye-bye umno.



ahli pas seumur hidup
parit buntar
perak

whiteorange said...

PAS , Once a fool is always a fool

especially to this fool anon4:13

He's not only a fool but a bloodyfool

This anon is not only mentally disturbed but also an idiot.

ruang bicara faisal said...

white orange, saya ketawa sampai tersedak lihat komen dia.

pejuang islam tulen ? kena sergah dap kelab malam yg tutup terus buka

hukum hudud ? sebelum karpal singh mati pun dah gugur dan tukar jadi hukum kebajikan pula

Anonymous said...

Parit buntar tu byk komunis. Tapi skrg komunis dah pandai ckp mlayuu..

Thn 50an dulu komunis cuma tau pakai songkok saja...skrg, apaa pun cina suda tauu...

Anonymous said...

ahli pas seumur hidup parit buntar
kena tipu hidup hidup dgn bedol hadi. bodoh nak mampus masih cakap pasal hudud.

Anonymous said...

macam mana anon 4.13 boleh jadi ahli pas seumur hidup, dah fikir abis ke..

Budak Sungkai said...

memang artikel yang terbaek bro....teman setuju bebenor apa yg mike tuliskan itu...teruskan bongkar dan sedarkan kejumudan pengikut2 pas yang tak mau gunakan akal fikiran yang waras...

Anonymous said...

PAS = Parti Ayah Spin

Aliffnajmi said...

Pas pejuang tulen? Wakakaka!
Masih dlm tempurung lagi anon 4:13 ni rupanya.
Keluar bro, tgk alam sekeliling dan selami jiwa rakyat yg dah muak dgn tipu muslihat dan politik kotor hamPAS tuh.

Anonymous said...

Good job bro.. bagus pandangan tu..

Buat pengikut pas yang jadi ahli sampai mati tu, jangan gadaikan agama dan bangsa untuk politik sempit pas...

PAS - Parti Ajaran Sesat...

Kembalilah kepangkal jalan.. sebelum terlambat..

Anonymous said...

Anon 4.13pm

ahli pas seumur hidup? dan SEUMUR HIDUPLAH JADI BODOHH DAN KENE KENCING ATAS KEPALA SENDIRI...

Kesiaaan,ahli Pas parit buntar...

Anonymous said...

hamPAS nak ganti UMNO?? Mintak kerusi Parlimen pun hanya 80 kerusi. Nak ganti UMNO mintak la 150 kerusi ke... baru le boleh bentuk parti paling dominan dalam PR. Ni nak mintak kerusi tambahan pun terkincit2 kene marah ngan Singh Wilcha..

Kah kah kah kah

mohamed said...

Bro, saya setuju. Dengan jelasnya amatlah sia2 jika kita mengundi PAS.

Membzirkan undi Melayu sahaja...

Anonymous said...

PAS bertanding 80 kerusi.

DAP pun bertanding paling banyak cuma 40 kerusi.

Jadi tinggal PKR saja le yang dapat menganti tempat UMNO BARU yang mungkin bertanding baki kerusi tu.

Malaysia mungkin dapat seorang PM perempuan tak kalau PR menang nanti?

Bagus le macam tu! Tak boleh ke?

Orang Ganu said...

Cakap pasal bersih ni rasa cam kelakar je. Orang PAS biasa lah macam tu. Semua orang buat SALAH. Dorang je yg BETUL.

Aku nak tengok apa akan jadi pada PAS bila Nik Aziz letak jawatan @ dah tak ada nanti. Mesti kucar-kacir.

Siapa yang boleh diharapkan dalam PAS untuk pegang jawatan Presiden? Husam Musa? Haji Hadi? Mat Sabu? Semua tu tak boleh diharap terutamanya Husam Musa. PR menang, BN/UMNO tak cakap pon SPR tak telus. Kami diam saja. Kami tak bangkang. Dah tu QADA' & QADAR. Terima sahaja. Tapi PR tak mampu menerima kekalahan. Dorang fikir dorang ramai sangat penyokong sampai boleh menang semua kerusi. BULLSHIT! Jangan fikir SEMPIT sangat especially Anon 4:13 PM.

Ahli hamPAS seumur hidup! Kena jerkah sikit dgn KOMUNIS DAP dah buka balik kelab malam. Tak TETAP PENDIRIAN langsung!

timun said...

anon 4.13 hanya buat kelakar jer, hamPAS hanya sesuai buat makanan babi...babi hanya tahu menyondol, gear undur x ada...so pilihan yang ada hanyalah terus-terusan menegakkan benang basah ...memang "bedol" .

Anonymous said...

Pas nak gantikan umno utk mempertahankan melayu ka islam...dua2 pas dah tak layak.selayaknya pas tukar jadi anjing peliharaan dap...

Anonymous said...

Selagi mengambil pemimpin Peliwat, Pengkhalwat dan Pemurtad, sampai itulah PAS hanya bagus untuk berjuang bagi orang Kafirun.
Selagi berpemimpin pura-pura zuhud dan berfatwa "hanya besi", selagi itulah PAS bagus untuk orang yang hendak melemahkan ummah.

PAS is not Islam!

-eWe- said...

Memang tiada masalah kalau dpt PM WANITA.. tetapi kami tidak rela berPM kan perempuan boneka...

PasTipu said...

"umno tolak islam dan tolak hudud.pas pejuang islam tulen dan pertahan hudud." - Anon 4:13

bro, jangan cakap hudud kuat2, nanti DAPig sergah, terkincit karang.. lagipun korang mana nak hudud lagi dah.. kan hadi dah buang haritu.. siap cakap dalam Al-Quran takde disebut negara Islam..

pendek kata, tak payah la nak jadi hipokrit..

Shaari said...

orang PAS ni rasa tengah berjihad. segala jasa, duit & tenaga yang dilaburkan, dirasanya dapat pahala. dengan niat macam tu, semua disondolnya ikut cakap pemimpin depa. pikior la sikit... banyak fatwa pemimpin tak konsisten, banyak bias politik, jauh lari dari agama. kesian sangat aku tengok korang ni....

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Salam Tuan,
Mohon pautkan
http://dtenggara.blogspot.com
Terima kasih.

Anonymous said...

Anon 4.13 PM. Berpijaklah di bumi nyata. Jangan berkhayal. Jangan syok sendiri. Buka minda. Terima pendapat orang ramai. Jangan asyik dengar ceramah pemimpin sendiri.

Mudah-mudahan kamu dapat petunjuk dan hidayah.

Anonymous said...

Sah anon 4.13 PM tak dengar ucapan haji Hadi yang telah umumkan perjuangan PAS sudah bertukar kepada negara kebajikan.

Anonymous said...

Habis la macam ni, VIDEO TRUTH THAT CANNOT BE COVERED - PART 2!! dah keluar pulak!!! Sila pergi ke link ini:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=isuDA_9aDT4

Anonymous said...

BANGSAT punya PR.. (elok tukar jd PAKATAN ROSAK).

Anonymous said...

pas lebih baik dari umno,pas layak ganti umno dan pas akan ganti umno pru 13.

umno tolak islam dan tolak hudud.pas pejuang islam tulen dan pertahan hudud.

bye-bye umno.



ahli pas seumur hidup
parit buntar
perak

July 25, 2011 4:13 PM

hahahhahahahahah...lawak lawak..jangan lupa mohon masuk raja lawak akan datang..

Anonymous said...

Salam anon 4:13 dari parit buntaq... u ni melalut macam org yang dah kene tulah (sumpah daulat) sultan perak... (x mungkin u org yg same!) mcm tak betul je kepala otak tu.

Anonymous said...

hei anon 4:13 Pas nak ganti umno..kah.kah.kah.di kedah minggu lepas dengar Karpal singh terbatuk saja terkencing teberak lari lintang pukang termasuk lah situa sekor di kelantan nih, sedarlah kamu dah jadi tukang basuh berak cina kominis

Anonymous said...

Korang tak baik kutuk pas tau.. naNti tak masuk syurga Tok guru...

ANTARA DUA MUDHARAT PAS DAN UMNO... UMNO MASIH MENJADI PILIHANKU SEBAB AKIDAH MASIH SELAMAT

BYE..BYE PAS.

manos said...

anon 6:35...ko kata PKR pulak nak ganti UMNO..gila ke apa!!!dlm PKR semua melayu mcm UMNO ke...pikir betul2 brader...Ko nk Jijah jd PM..apa ko tak pikir Sing wilcha tu byk peganang rahsia AnuWar...sbb tu klu UMNO xde parti yang lebih dominan bukan PAS atau PKR tp DAP kapir harbi....kesian betul la org melayu sekarang....

Anonymous said...

KALAU SETAKAT MENTALITI NIK AZIZ,HAJI HADI,MAHFUZ DAN ABANG MAT SABUN NAK GANTI KEPIMPINAN UMNO...AKU NASIHATKAN TIGA EKOR LEMBU TUA DAN DANGKAL NI KENCING DALAM TEMPURUNG DAN LIHAT WAJAH KALIAN.....KALIAN TAK LAYAK DAN TAK PERLU SEJAUH ITU...AKAL DAN IQ ANDA TAK SAMPAI KE PERINGKAT ITU...IQ KALIAN HANYA SETARAF PEMIKIRAN BUDAK-BUDAK,SUKA MENCARUT, MENGATA ORANG,MENGGELAR ORANG,MENGKAFIRKAN ORANG,MENGEJI ORANG,FITNAH ORANG,DAN LAIN LAIN LAGI PERBUATAN YANG TIDAK MELAMBANGKAN KECERDIKAN DAN KEMATANGAN SEBAGAI SEORANG YANG DEWASA DAN AKIL BALIGH.....SEMUA PERBUATAN ITU HANYA DIMAINKAN OLEH BUDAK BUDAK HINGUSAN YANG TARAF PENDIDIKAN TIDAK SEBERAPA....USAH MEMASANG ANGGAN YANG MENINGGI JIKA DALAM DIRI TIADA KEBOLEHAN DAN KEPANDAIAN.....LEBIH BAIK BERMAIN DENGAN CUCU SEBAGAIMANA ORANG TUA YANG LAIN DARI TERUS MEMBUANG MASA YANG TIDAK BERFAEDAH......