Friday, July 29, 2011

Pengawal Peribadi Anwar Menipu ?

Saya kagum dengan analisis yang dilakukan oleh rakan blogger AIDC berhubung insiden yang terjadi ke atas Anwar Ibrahim dan pengawal peribadinya dalam kejadian di KL Sentral tiga minggu lepas.

Mengikut analisisnya kecederaan yang dialami oleh pengawal peribadi Anwar bukannya akibat terkena kelongsong gas pemedih mata tetapi kerana terjatuh akibat tolak menolak yang berlaku di tempat kejadian.

Mengikut laporan malaysiakini sepertimana yang diceritakan oleh pengawal Anwar, sewaktu kejadian perarakan dari Hotel Hilton menuju ke Stadium Merdeka beliau dan Anwar berada di barisan belakang, manakala pemimpin-pemimpin lain penyokong berada di bahagian depan. Ketika itu dia nampak polis sedang membidik gas pemedih mata ke arah Anwar.

Cuba kita fikirkan,

Dia kata dan Anwar berada di belakang, manakala pemimpin lain berada di hadapan.

Bagaimana mungkin dalam keadaan orang ramai, kelam kabut dan dia yang berada di bahagian belakang boleh nampak polis yang berada di bahagian hadapan sedang membidik ke arah Anwar ?

Sekiranya polis melepaskan gas pemedih mata ke arah Anwar maka sudah tentulah kelongsong gas tersebut akan kena pemimpin-pemimpin lain yang berada di depan terlebih dahulu.

Tak tahulah saya sekiranya polis boleh set kelongsong itu agar berhenti tepat di muka Anwar atau pengawalnya.

Nampaknya 1Malaysia bukan sahaja ditipu oleh Mat Sabu, tetapi turut ditipu oleh pengawal peribadi Anwar.

Jika mereka boleh set biawak yang bernama Suhardi supaya berlakon mati, maka jawabnya tak hairanlah sekiranya Anwar dan pengawalnya sendiri turut berlakon. Ditambah pula dengan adanya media-media asing yang mengelilinginya pada hari itu, maka lagilah hebatlah lakonannya. Apatah lagi dalam keadaan 'cedera' seperti itu pun sewaktu bercakap dengan media asing Anwar boleh lagi sebut nama Najib. Nampak sangat skripnya semua telah tersedia dengan niat untuk memalukan Najib.

Ikuti analisis oleh AIDC di sini dan sini.

22 comments:

TENGGARA is SOUTHEAST said...

44 hari sebelum bersih dia orang dah hafal skrip dan berlatih berlakon, tapi kantoi juga. Ingatkan pengawal peribadi Nuar kebal, rupanya ......

timun said...

bebal dan sebal...kihkihkih..

Anonymous said...

Idiot on the loose

Anonymous said...

Inilah amalan parti BERSHIT ni. Bapak berbohong anak-anak ikut sama.

Siapa yang kena bohong?

Pengikut mereka yang bebal.

Kesihan. Sungguh kesian.

Anonymous said...

Senang je nak tau kisah sebenarnya.

Pi interbiu semua budak-budak FRU kat sana dan tanya

" Ada arahan ke nak tembak gas pemedih mata kat muka ketua-ketua pembangkang dan harapkan betul-betul terkena?"

Tak susah kan? Keluar lah dalam TV jam pukul 8.00 mlm.

Anonymous said...

pergh kalu kena tepat kat muke dia sure , tersiat muke kulit dia....hish2...makinn terpacul anak2 buah DAJAL

Anak Lenggong said...

Huhh...pengawal peribadi pun muka leh tahan licin...patut laa nuar brahi sangat...kah kah kah memang dasar nuar ni kaki bontot...tapi yang kalau tuannya kaki pembelit..anjing nya pun mesti sama punya...

Anonymous said...

setau aku...senapang pemedih mata ni..kalau ditembak bukan untuk ketepatan....kanister pemedih mata ditembak bukan secara direct..tetapi secara indirect..dan biasanya ia ditembak secara melengkung seperti melontar grenad...

manjung said...

Ini mesti kes jatuh tersungkok sebab nak melindungi pungkoq bapak peliwat tu...huhuhu

Anonymous said...

tak heran..
dia jaga jaguh penipu...so dia mestila pakar menipu jugak.
hehehe

tokgaru said...

Padan muka kau. Tu mujur masih hidup, boleh juga rasa sakit, boleh bagi tahu orang lain macam mana sakitnya terkena canister gas pemedih mata.

Kau beruntung, kau dah rasa. aku tak pernah lagi jadi nak cerita dekat depa disini macam mana sakit pun aku tak pandai eh.

Cuma kalau ada yang nak tahu macam mana rasa bila mati, pi lah cari Suhardi, tanya pada dia sebab dia berpeluang mati 2 kali semasa perhimpunan Bersih. Beruntung sungguh Suhardi.

Anonymous said...

bro PK
wa ingat...sukhardi pelakum berani mati tu tak bole dibiarkan begitu saja la...

msti kena cari dan dedahkan identiti dia..
biar dia rasa sikit akibat jadi penipu ni..dia bukan sahaja tipu polis..tapi dia telah menipu seluruh rakyat malaysia...

kena dedah kaw2...
biar dia dapat bahagian akibat berlakon dan menipu tu...

aku amir

kah kah kah said...

lutut mat sabu terlanggar pipi bodyguard . bodyguard terkejut gila lalu terlempang anwar.. anwar plak hilang control landrover tergelek mat sukahati (lalu mati...),.lalu 'merempuh' mat sabu...lalu'

lutut mat sabu terlanggar pipi bodguard..
ULANG TAYANG AYAT ATAS..

NASIB BAIK NIK AZIZ tak pergi demo..kalu pergi dptlah mati syahid'.'tak.mati syahid balik ceramah balut kapala... balut telinga..balut hidung

atas ni semua crita dongeng..kerna terigau igau mcmana mat sabu buleh terkantul
RANKING KELAKAR
1. Matsabu al pajero
2. mat sukamati 2kali
3. khalid greja (cross at head)
4. nik yg kuar fatwa syahid tp cabut lari
5. anwar'.....anwar xkelakar sebab penyokong leher dah loyee la..(tp kalu duduk sebelah matsabu wheelchair naik kelakar jugak )

Anonymous said...

muka org tua tu mcm baru lps kena main pungkoq jer

Anonymous said...

bermakna sukahati syahid 2kali

untungnya. yg xrasa untung syahid
ialah isteri Burhanudin

tokgaru said...

Kaki penipu dan kaki kelentong macam depa ni lah yang membuatkan orang melayu semakin tawar hati dengan Pas.

Nak harap pada sapa untuk betulkan Pas. Nik Aziz cakapnya bebelit2, Hadi Awang takut dengan DAP, Mat Sabu pelakun hebat dalam parti, Husam pun 2 x 5 dengan yang lain2, Mahfuz Omar pasai maki orang Umno memang dia hebat.

Kalau nak bagi Pas ni elok balik dan boleh diterima oleh orang melayu, hangpa jangan undi bagi 4-5 orang ini menang, buang depa daripada Pas, ramai lagi dalam Pas yang ikut islam betul2, betul2 mahu islam.

Yang saya sebut nama tadi, depa guna islam untuk tujuan politik, tu yang orang kata islam setengah, politik setengah .. islam celup lah tu.

tokgaru said...

KUALA LUMPUR, 29 Mei – Penganalisis politik tempatan, Profesor Emeritus Tan Sri Dr Khoo Kay Kim menganggap tindakan DAP yang mahu meletakkan calon Melayu mewakili parti mereka pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang adalah kerana tidak pernah percaya dan tidak yakin pada kemampuan Pas dan sekutunya dalam pakatan pembangkang.

.. tuhan nak tunjuk dekat kita. tuhan nak bagi kita sedar sebelum terlambat.

Anonymous said...

gang bang je bodi kok si pulan ni

Anonymous said...

Lakonan dsai dan kuncu-kuncu memang berkesan kepada ahli dan penyokongnya yang bangang..hanya dia seorang ahli politik yang tidak pernah mengaku kesalahannya sebaliknya menunding jari kepada orang lain..pengikutnya yang bebal telah buta mata hati,,suhardi tu eloklah jaga anak dan isterinya dirumahlaku adil kepada mereka..jgn asyik nak minta duit zakat..klu g masjid tetapi suka berbohong dan putar alam, alangkah malang buat dirinya..taubatlah sebelum terlambat

Anonymous said...

huhu..bro rfb, doh2lah 2 cari publisiti murahan..dah jelas lagi bersuluh..

kona kot ane pun, orang yang buta pun xleh pok jib nok tipu, hehehe..apatah lagi orang celi

p/s: celik disini bermaksud celik hati, rfb buta hati, xlayan..........

Anonymous said...

so, spr kena cari jalan untuk menangkan bn dlm pr13.pengundi hantu on the loose...

John Unggai said...

Ingat DAP Ingat Komunis

Ingat UMNO ingat rasuah