Friday, July 22, 2011

Video Baharuddin Ahmad Meninggal Dunia



Dibawah ini laporan dari media dajal malaysiakini.

Siap cakap lagi polis hurung dan henyak mangsa. Padahal elok-elok ja mangsa lari masuk dalam Avenue K.

Seorang pelajar berkata beliau melihat seorang warga emas terjatuh dan dihenyak oleh polis ketika sepasukan lebih 100 orang anggota berkenaan menyuraikan perhimpunan BERSIH 2.0 berhampiran menara KLCC pada Sabtu lalu.

Pelajar berkenaan berkata, warga emas berkenaan mungkin merupakan individu yang meninggal dunia selepas dibawa ke hospital selepas terjatuh semasa perhimpunan itu berlaku.

"Saya rasa itulah pakcik yang meninggal itu. Saya nampak dia jatuh, kemudian saya nampak polis tengah hurung dia, tapi itu saya tak sempat rakam sebab saya tengah lari.

"Saya tak pasti tapi saya rasa dialah. Orang itu memang kena lanyak," katanya ketika dihubungi Malaysiakini petang ini.

Ketika ditanya, pelajar itu berkata beliau tidak melihat sekiranya polis telah menendang lelaki terbabit, "tapi saya rasa polis henyak dia. Tak mahu bagi dia bergerak."

Individu berkenaan, Allahyarham Baharudin Ahmad (foto kanan) menjadi perhatian apabila ia dikaitkan dengan dakwaan keganasan yang dilakukan polis ketika menyuraikan kumpulan yang berhimpun di sekitar ibu negara pada Sabtu lalu.

Polis setakat ini menyatakan bahawa Allahyarham Baharudin meninggal dunia akibat penyakit jantung, namun sebab sebenar kematian lelaki berkenaan masih menimbulkan tanda tanya.

Dalam kejadian pada petang itu, saksi mata tersebut berkata, beliau melihat kedua-dua tangan warga emas itu dipegang oleh anggota polis yang turut menghenyak lelaki tua berkenaan ke permukaan jalan.

"(Warga tua itu) dah jatuh, kemudian polis hurung dia. Saya nampak macam mereka henyak dia, saya nampak macam guna kaki. Yang saya nampak polis ada lima orang polis yang hurung," katanya lagi.
Polis perlu panggil wartawan yang menulis berita diatas dan minta dia bawa saksi berkenaan untuk soal siasat. Jangan tunggu-tunggu dan bagi peluang lagi kepada malaysiakini. Kalau berlaku kepada Utusan Malaysia pasti tak cukup tanah mereka kerjakan.

14 comments:

Sudir said...

pelajar bengap tu rasa dengan lidah dia gaknya..

Anonymous said...

cerita rekaan jer tu,,,pelajar mana tu,,malaysiakini ada tunjuk gmbr pelajar tu ke,,,dia kat kt klcc padahal Allahyarham tu kt Avenue K,,,memang nyata mkini sajer reka cerita tu,,,fuckkkkk malaysiakini!!! Penipu bastard!!!

Allahyarham tu lari dlm keadaan kelam kabut plk tu menyebabkan sesak nafas lalu meninggal dunia,,,,

malaysiakini pembohong!!! FUCK MKINI!!!!

Anonymous said...

Suruh je Malaysiakini tu nyatakan nama pelajar tu. Ape nak takut, si pemuda bapok berbadan sasa dari Temerloh pun berani tunjukkan muka dia dalam ceramah2 hamPAS, inikan pula pelajar yg dtg perhimpunan haram kononnya mahu menjadi Hero Malaya tak berani tunjukkan diri.

Sudah la tu, Malaysiakini hanya mengambil kenyataan dari pelajar berkenaan sahaja sedangkan waktu itu dikatakan 'polis menyurai kumpulan yang berhimpun', takkan la sorang je saksi yg nmpk??? Kemukakanlah saksi2 lain.... Mane ni Hero2 BERSHIT yg lain??? Dah ilang teloq ke???

Anonymous said...

1. Malaysiakini wajib diharamkan.
2. Malaysia kini alat untuk menjatuhkan kerajaan
3. Malaysia kini wajib dipertanggung jawabkan diatas segala fitnah
4. Siasatan rapi harus dijalankan keatas semua pihak yang terlibat melakukan fitnah
5. Pihak berkuasa wajib bertindak tegas, bukan sekadar tunjuk bukti. Buktikan kepada kami, bahawa pesalah wajib diheret kemahkamah. Kerja polis bukan menjelaskan kebenaran sahaja, tetapi mengambil tindakan keatas pesalah.

Anonymous said...

nampak sangat penipu .....???

Anonymous said...

PDRM telah mengambil langkah awal untuk membersihkan nama dan reputasi yang sedikit tercemar akibat perbuatan tidak bertanggung jawab yang didalangi oleh pembangkang dengan menyiartayang video berhubung dengan demo haram bersih 2 baru2 ini. Secara peribadi saya fikir langkah tersebut baik tetapi kurang berkesan. Orang yang waras tidak akan percaya bulay2 dakyah pembangkang yang sememangnya diketahwi berniat jahat.

Sudah sampai masanya untuk PDRM mengambil tindakan lebih drastik dengan menggunakan saluran undang2 terhadap pihak2 yang tidak bertanggunjawab yang hanya tahu membuat kerosakan demi memcapai cita2 peribadi segelintir manusia yang gila kuasa.

Majoriti rakyat sudah terlalu muak dengan pembohongan dari puak2 jahat ini.

Anonymous said...

Mari kita belajar daripada insiden ini....Selidik dahulu maklumat dan jangan bertindak melulu...

Anonymous said...

yg mana terlibat mau dok cabot kerakyatan malaysia baruu depa tau

Anonymous said...

pelajar ni memang terbaikkk..

berani kerana benar..
status seorang pelajar perlu dijaga, kerana inginkan kerajaan islam bukan kerajaan hiburan macam k kerajaan umno sekarang..
hampeh kerajaan umno..

balik rumoh belajar asas agama..
polis sekutu umno

p/s: bukan semua polis, sesetengah je

Shaari said...

bongok tul anon July 22, 2011 9:54 AM

dah nampak bukti. tak kena hurung pun arwah dengan polis. sihat senang hati je berlari masuk Avenue K. pelajar tu dah bohong pun kata terbaikk. owwhhh lupa, video tu besi je kan???

CIFUT said...

Aku HARAP SANGAT polis SAMAN semua pembuat & penyebar2 fitnah yg buruk2kan polis nih.
Klu boleh jgn semurah RM300k mcm kes Rais Yatim tu. Buat mcm S'pore, biar sampai pemfitnah2 ni muflis.

CIFUT said...

July 22, 2011 9:54 AM
Mcm kerajaan hiburan Selangor Darul FunFair anjur konsert MTV bulan puasa tu ker? Hakk phuii...!!

Anonymous said...

orang2 umno kantoi..besi x besi, bile bahan bukti ade kat pihak ye..ubah dulu sebelum umum..konon2 je 2 polis..makan rasuah banyak2, perut buncit..:)

Anonymous said...

Pelajar kata..saya rasa, saya tak pasti..masuk mahkamah sah2 kalah..bingai