Friday, August 5, 2011

Kenali Pengundi Hantu...

Nama: Saifuddin Nasution Bin Ismail
NO KP : 631207 71 5005

Individu tersebut berasal dari keturunan suku kaum Batak Mandailing di Sumatera Indonesia. Lihat juga di sini.

Akibat kemiskinan yang melampau di tanah kelahirannya dan mahu mengubah kehidupannya dia berhijrah ke Malaysia dan diberi taraf penduduk tetap (PR).

Setelah cukup tempoh memegang taraf penduduk tetap dan memenuhi syarat-syarat yang ditetapkan dia diberi pula taraf kewarganegaraan oleh Kerajaan Malaysia.

Setelah bergelar warganegara dia kemudiannya masuk politik , selaras dengan undang-undang Malaysia yang menetapkan hanya warganegara yang dibenarkan terlibat dalam politik dan menjadi pengundi.

Bertanding di Machang Kelantan dan menang. Menetap juga di Machang. Menjadi pengundi di Kedah. Tempat yang langsung tidak ada kena mengena dengan Kelantan.


Ahli Parlimen Machang, Kelantan

Alamat:
No 22 Kg Air Hijau Batu 30 ,18500 Machang Kelantan

Pengundi di Dun Bukit Lada dalam Parlimen Pokok Sena, Kedah.


Mengundi dalam pilihanraya bukan di tempat yang dia menetap. Dia hanya akan muncul di kawasan pengundian sewaktu hendak mengundi. Itulah namanya pengundi hantu.

Wajah pengundi hantu

Kepada rakyat di Dun Bukit Lada,jika terjumpa individu seperti gambar diatas pada hari pengundian, sila tangkap dan serahkan dia ke Balai Polis berdekatan.




Lagi senarai pengundi-pengundi hantu bakal menyusul di blog ini

40 comments:

anti bohmau said...

rbf,

begitu sekali rupa2nya peranan nombor 71 yg ditimbulkan oleh blogger2 pro pakatan!!!!

*sila tuan2 blogger pro-pakatan kemukakan ramai lagi pemegang kartu bernomor 71 ini, moga2 kita diketemukan dgn bapak2 & ibu2 dari luar sana ya?!!

Anonymous said...

RBF, cantik punya posting....
hantu mcm kat atas tu, b4 tangkap dan serah pada polis, baik masukkan dlm botol dulu....hahaha

YY said...

Terbaik boh...

Kawe tggu posting demo psl ni banyak hari doh...

pak jabit kg pisang said...

asal usul negara jiran rupanya...patutlah takde semangat patriotik trhadap malaysia!!

Anonymous said...

terbaik la yob!!!!!!!!!

Pengundi dan pemimpin hantu banyak dalam PAKATAN KENCING RAKYAT...

hahahaha senjata makan tuan

Anonymous said...

BEGNILAH KEBANYAKAN PERANGAI ORANG INDONESIA YANG MEMPEROLEHI TARAF WARGANEGARA.....MEREKA EGO DAN BERLAGAK SOMBONG MELEBEHI WAERGANEGARA ASAL.....MAKHLUK INI TIDAK BERSYUKUR DAN MELUPAKAN TERUS KEHIDUPAN LALU YANG PENUH MISKIN,MEREMPAT DAN HINA DI NEGARA ASAL MEREKA INDONESIA. DI SANA HENDAK MAKAN SEKALI PUN SUSAH.....APATAH LAGI NAK MENGUMPUL HARTA.....KEAPADA MAKHLUK BERKENAAN CUBA LAH JADI MANUSIA YANG TAHU BERSYUKUR DAN BERTERIMA KASIH......ANJING PUN TAHU BERBUDI KEPADA TUAN NYA APATAH LAGI MANUSIA.......INI BERMAKNAN ANJING LEBIH MULIA DARI KALIAN.....

Anonymous said...

posting yang sungguh menarik bro.
tepat ke dahi anjing2 tu.

masa dalam pah dulu kawe pun jd pengundi hantu jugok. masa nak tawan kelate, pah pindah pengundi ke kawase yg yang rase bo menang. termasuk la kawe. haha

lepah dapat kelate, pah buat lg masa lancar tahun tawan tganung....

lepas tu pah dok kata kat umno guna pengundi hantu, pada hal dia yang bapak segalo hantu. cilako punya pah...

lo ni kawe doh tobat doh. tok se undi pah. ni puak celako. bapok segala penipu...

Anonymous said...

Itu bukan pengundi hantu tetapi pengundi menggerutu yang pipi bergunung ganang dengan jerawat batu

Anonymous said...

kalu dah memang hantu pi mane pun hantu juga....ehhhh pelik sungguh hantu pembangkang ni...kelapaq sangat nakkan kuasa..kalu mereka-mereka ni dapat tawan putrajaya habis Malaysia syukurlah Allah s.w.t masih melindungi negara kita dari kesesetan iblis2 dari pembangkang ni..sunguh perangai syaitan

Anonymous said...

kak wan omega pn pemegang kod 71 gk. dgr cite dr korea..mmg pakatan ni parti utk pendatang nmpk nye..ptt r xde smgt patriotik lgsg.

Anonymous said...

kak wan omega pn pemegang kod 71 gk. dgr cite dr korea..mmg pakatan ni parti utk pendatang nmpk nye..ptt r xde smgt patriotik lgsg.

Anonymous said...

Patut buat undang-undang melarang Warga 71 untuk menjadi pemimpin dan bekerja sebagai kakitangan kerajaan, mereka hanya layak untuk mengundi, kalau jadi pemimpin bukan ada wawasan nak bagi maju Malaysia tapi nak musnahkan je kerjanya, sambil minta bantuan dari Singapork(ada bukti kan)
lagi mau tanya, agak-agaknya yang lain-lain dalam PR tu pun sama kot.

Anonymous said...

boleh tarik balik warganegara tak, kerana gang 71 ni bukan menghormati perlembagaan persekutuan iaitu : kesetiaan kepada raja dan negara, sbb suka menghuruharakan keadaan dan minta bantuan dari singapork dan berkemungkinan menjadi SPY.

Anonymous said...

Rakyat asal Malaysia dah ramai.Kenapa KDN beri kerakyatan kepada bangsa asing? Tarik balik aje kerakyatan yg dah di beri tu

Anonymous said...

Kalau tak beri kerakyatan kpd bangsa asing,kurang ke undi utk BN?
Bangsa asing ni lah yg nanti akan merosakkan negara kita.Dah berapa banyak biasiswa dan lain2 bantuan yg sepatutnya dpt kepada rakyat asal di kaut oleh puak2 ni

hafiz said...

Aku rase korang tak faham. Blogger UMNO divert isu. Isu nya bulan kod 71. Mane2 rakyat Malaysia yang lahir di luar negara, termasuk mat indon akan diberi kod 71. Yang jadi isu KENAPA IC MERAH BOLEH ADE DlM DAFTAR PEMILIH? Kenapa blogger UMNo tak sentuh pasal ic merah tapi sibuk pasal kod 71? Sebab nak bodohkan orang ramai supaya orang ramai keliru isu pokok iaitu kenapa ic merah boleh mengundi bukan kod 71. SPR tengah buat ape sekarang ni? Kenapa takut nak jawab? Beberapa bulan lepas, MP Ampang ade dedah kan ketua UMNO bahagian tulis surat bagi ic kepade mat indon. Nampak nya betul. Mase di parlimen anwar dedahkan syarikat israel asiasoft masuk dalam bahagian IT PDRM. Dan selepas tu pemuda PERKOSA buat laporan polis. GAP pun dedah kan perkara ni.

Nanang Kesuma said...

Bro RBF...Bukan ke pengundi hantu ni abg dia berkerja ngan YAB PM selaku Setiausaha Politik ...hehehe Abg n adik hantu raya....dua-dua makan...

Anonymous said...

Tak perlu bising-bising. Kalau dah langgar syarat dapat KP Biru apa tunggu lagi Menteri yang berkenaan ambil ajalah tindakan dan usir mereka ini dari negara tercinta. Mereka ini tak tau diri diuntung. Buat onar memecah-belahkan keamanan dan keharmonian negara.
Apa-apa pun tunggu PRU ke-13 kat mana patut aku pangkah. Pangkah PAS/PKR (PR) sorry malam sikit. Untuk BN pulak tengok keadaan mood semasa. Semakin hari amat membosankan dengan politik di negara ini.

Anonymous said...

RBF, Syabas bro. Syabas.

Anonymous said...

Pemberitahuan!!

Video yg bertajuk Ahmad's Dream telah berada di youtube,,

Video itu satu agenda utk memurtadkan melayu,,,

diharap semua yg beragama islam tidak terpengaruh dgn agenda pihak2 tertentu yg kini giat memurtadkan melayuu,

wasalam

Anonymous said...

utk hafiz
masalahnya jpn dan spr telah jelaskan isu kad merah tu tapi biasa lah puak2 kamu tidak akan terimah penjelasan jpn dan spr.Kamu hanya terimah bulat2 tanpa soal apa yg disuapkan oleh Malaysiakini,,Sedangkan malaysiakini itu laporannya hanya memihak kpd pembangkang dan sebaliknya pula memburukan kerajaan,,oleh itu laporan berita malaysiakini juga tidak telus,,bias,,

oleh itu kita seharusnya jgn main ngap jer apa yg disuapkan oleh malaysiakini,,selidik dulu lah wat homework sendiri,,jgn mcm lembu dicucuk hidung,,

Anonymous said...

to hafiz

divert isu? sapa yg divert sebenarnya? sapa yg mulakan isu kad pengenalan 71 pengundi hantu ni? bukan ke blogger pembangkang?

pasal kad pengenalan merah ye. ko tak baca statement jpn ke? oh ye ko mana baca paper lain dr harakah & malaysiakuno kan. berita tv pun tak tgk mana nak tau kan.ok ok aku paham.

choc-apple said...

aiks aiks aiks...taraf pemikiran
pemimpin pakatan sesingkat budak umo 3thn....alaaa...nak bg hangin
marhaen2 seme tu.....cocok jgn x cocok....umpan jgn x umpan...
sedau2 ler kiter seme yg berugama islam terutama melayu yg senang
di umpan....

Anonymous said...

Hafiz

Lu tau tak, puak puak macam lu, semua lu nak spin, tahi pun lu spin,
baru kena spin sikit jubor lu dah gatal, BUTOH lu la !!!!

memang pengganas 71 ni cuba nak tumbangkan Malaysia !!!!!!!!!

Macamana pulak puak puak ni tahu ada banyak pengundi Hantu kalau bukan mereka sendiri bapak hantunya????

Anonymous said...

Hafiz 12:49

Kau ni ada baca dan dengar berita tak? Bacalah akhbar2 lain, bukan asyik nak baca Harakah sahaja.

Isu Ketua UMNO Hulu Selangor menghantar surat kat KDN tu dah jadi kes polis pun. Kepala surat serta tandatangan pada surat tersebut adalah palsu. Surat palsu janganlah nak diungkit-ungkit lagi sebagai bukti. Yang lain-lain, pasal IC merah tu kau minta SPR dan JPN jawab.

Letihlah bercakap dengan ahli pembangkang ni.Kau orang tak mau terima kenyataan!

mae1000 said...

Kat tempat saya ada sorang yg repair kasut. Dia asal Minang Sumatera, dapat kerakyatan. Gaya cakap memang sombong, seolah-olah kalau dia tak ada, semua orang tak dapat repair kasut. Dia kata bangga dapat kerakyatan Malaysia tapi dalam masa yang sama memuji-muji tempat asalnya Minang.

Anonymous said...

Terbaek....!!!!!
Inilah pengundi hantu yang dicari... Tangkap dia dan spesis macam dia ni byk lagi.

BeritaKini said...

Hai RBF.

Anonymous said...

Patut le nama bapa nye pun pelik, rupenyer orang Indonesia.. Rakyat Parlimen kawasan Machang dah kena tipu le gamaknye.. diorang mengundi YB Pendatang asing...

Patut le tiada semangat sayangkan negara kita, Malaysia...

Syaipuddin Md Radzi

Anonymous said...

4544545nie kerA geng 71 punya cito laaaa

aduss ngantuk laaa esok jerrr laa aku ypejbsjbjnsrfjhfdjhfhbjdsf
jhfvhdfhfj
fdkfkdfkj
fkl
[

paktua said...

Kepada saudara Hafiz..
Perkara yang saudara nyatakan tadi rasanya telah diperjelas... Cuma rasanya saudara lebih percaya kepada sesuatu cerita yang menampakkan keburukan sesuatu kumpulan itu berbanding ingin mengetahui kebenaran...

Kita harus percayakan sesuatu perkara melalui bukti yang diberi... jangan terus terima sahaja dari sumber yang tidak dapat menyertakan bukti yang kukuh...

Teknologi telah jauh kehadapan....
Janganlah kita sering dikusai khayalan...

Anonymous said...

stakat ni komen2 kat semua nye mengikut adat melayu.teguran dlm sopan.terdiam trs pembangkang.sbnrnya sopan itu lebih pedih.

Anonymous said...

Sila war-warkan...

Tajuk Buku - Barisan Nasional - Menuju Ke Arah Kemenangan Pilihanraya Umum ke 13

Penulis : Dr Nik Yahya Abdul Rahman

Pencetak : Laris Resources Sdn Bhd

Penerbit : Thinkers Library Sdn Bhd
No. 123 Jalan Jasa Tiga Taman Jasa Sungai Tua
Batu Caves, Selangor 68100
Malaysia
tel: +60 603-61897570
fax: +60 603-61878525
e-mail - thinkers_library@yahoo.com

ISBN : 978-967-69-0786-8


Buku ini adalah sebuah prediksi berasaskan fakta dan kemelut politik semasa terhadap keputusan pilihanraya ke 13 dimana, semua sebab-sebab kenapa BN pasti menang pilihanraya ke 13 ini dikupas bagi tujuan memberi peluang kepada pengundi-pengundi menggunakan buku ini sebagai rujukan bagaimana membuat pilihan yang tepat pada pilihanraya ke 13 kelak. Buku komprehensif ini mencakupi pelbagai pandangan serta memuatkan jawapan-jawapan kepada semua isu-isu dalaman dan luaran yang dibawa oleh pihak pembangkang yang pasti memberi impak besar kepada para pengundi muda khususnya dan masyarakat umum , amnya. Pendekatan berdasarkan kaedah Factor Rating digunapakai di dalam membuat analisa terhadap semua parti-parti politik utama di Malaysia. Empat piawai digunapakai di dalam menganalisa setiap parti politik iaitu ;


Konsisten
Pembangunan Berterusan
Kesejahteraan
Pembetulan Dalaman

Ke-empat-empat kriteria ini juga sudah mencukupi bagi memberi satu jawapan yang terperinci tentang apakah sumbangan sesebuah parti politik di Malaysia di dalam menjaga hak-hak serta kepentingan-kepentingan rakyat berbilang kaum, bangsa dan suku etnik di Malaysia ?

Penerangan tentang Dasar-Dasar Kerajaan Barisan Nasional daripada tahun 1957 sehingga 2011 juga dimuatkan agar menjadi bukti tentang kesungguhan serta iltizam Kerajaan Barisan Nasional merangka rancangan-rancangan jangka pendek serta jangka panjang dan statistik kesan-kesan perancangan tersebut kepada pembangunan sosio-ekonomi Malaysia.

Kaedah SWOT Analysis telah digunakan di tempat-tempat yang bersesuaian membincangkan tentang Strength (Kekuatan), Weaknesses (Kelemahan), Oppurtunity (Peluang) dan Threat (Ancaman) dan diterangkan dengan diselit dengan fakta-fakta yang jelas serta rapi. Buku ini boleh dijadikan “Hand-Book” bagi petugas – petugas jentera-jentera pilihanraya bagi menghadapi rakyat yang memerlukan penjelasan yang mudah tetapi tepat berkenaan dengan apakah faktor-faktor yang perlu diambil kira sebelum membuat keputusan untuk menunaikan tanggung-jawab di dalam latihan demokrasi di pusat-pusat pengundian.

Satu ciri buku ini adalah selain daripada fakta-fakta yang dikemukakan, Debat Rakyat adalah bahagian dimana contoh-contoh senario berlatarbelakangkan kemelut politik semasa dikarang dalam bentuk skrip dimana terdapat perbincangan serta debat-debat antara penyokong-penyokong kerajaan dengan penyokong-penyokong pembangkang ditulis dengan gaya bersahaja agar diambil pelajaran dan pengajaran daripada Debat Rakyat ini.

Buku ini merupakan jawapan kepada semua hujah-hujah yang dikeluarkan oleh puak pembangkang yang sudah kehabisan modal serta dilanda pelbagai isu yang bakal memecahkan kesatuan serta kredibiliti Pakatan Rakyat.

Pemintaan dijangka melebihi pengeluaran - Sure 100% Best Seller.....

Dapatkan naskah anda di ;

Thinkers Library Sdn Bhd
No. 123 Jalan Jasa Tiga Taman Jasa Sungai Tua
Batu Caves, Selangor 68100
Malaysia
tel: +60 603-61897570
fax: +60 603-61878525
e-mail - thinkers_library@yahoo.com

Sila hubungi Brother Isa di - 0192205015

atau Haji Latif di - 0166856285


Nota : Buku ini dijangka keluar sebelum Hari Raya Aidilfitri, insya Allah.

Anonymous said...

Salam RBF

Mulai sekarang saya syorkan setiap gambar yg berkaitan yang akan disiarkan dalam posting di tandakan sebagai WARGA 71.

Pak Mat Tong Tang

Anonymous said...

setahu saya, yg mula2 sekali divert issue ialah malaysiakini.
nak tembak jpn dan spr kononnya kod71 adalah pendatang dan tidak layak mengundi. betul tak? mkini tak jelaskan pun pasal kod71 lahir luar negara ke apa ke..saja nak sensaikan isu supaya rakyat kutuk jpn, spr dan kerajaan. ye tak? tak caye? cuba baca komen2 kat mkini..berapa ramai manusia bodoh yg tahu komen tapi tak reti nak siasat..

bila spr dan jpn dah jelaskan, bila blogger2 prokerajaan dah tembak balik dgn isu yg sama yg diberitakan oleh malaysiakini, mengapa pulak puak2 pembangkang khususnya saudara hafiz cuba menafikan? lepas tu off topic pula cerita pasal mp ampang.
siapa yg divert issue sebenarnya?

tu laaa, percaya sgtla kat mkini tu. dah byk kali kena kelentong masih nak percaya. tak ke bodoh namanye tu?

Anonymous said...

kan dah jelas, pihak pembangkang ramai yg bertindak seperti pengundi hantu.

tinggal tempat lain, mengundi kat tempat lain.

hantu betul la puak pembangkang ni. tak sedar diri. mengata orang, dia yg lebih!!!

Anonymous said...

kah3..bodoh btul korang ni..posting mcm ni pun nak masuk blog..ni je yg korang mampu lakukan??bodoh punye anjing BN..

Anonymous said...

ini bukan ke saifudin 99 sen. kakaka... padan muka pembangkang. spin lagi isu 71. kitaorang bloger kerajaan cuma sambung isu korang je..... last2 sendiri tak boleh jawab

Anonymous said...

Semasa di Jakarta tahun lepas atas urusan kerja, saya telah berjumpa dgn seseorang dari keturunan Batak. Di telah memberitahu nama-nama keturunan Batak. Antaranya adalah Nasution

Anonymous said...

sebelum kasi kat polis...gosok muka dia ngan kertas pasir..pastu gonyoh clearesil....baru hilang batu batu kat muka tuh....kurang sket muka hantu tuh