Saturday, August 13, 2011

Kepada Orang Awam, Hentikanlah Memaki dan Mencaci MBPJ


Kami difahamkan laporan diatas adalah untuk kegunaaan bahagian dalaman MBPJ sahaja. Entah bagaimana ianya boleh tersebar keluar dari lingkungan MBPJ saya pun tak tahu. Nama dan tandatangan penyedia laporan terbabit di bahagian bawah ms 2 telah pun dipadamkan. Mungkin untuk sebab-sebab keselamatan.

Apa nak dikata lagi, semuanya telah terbentang depan mata bagaimana campur tangan-campur tangan pembela tegar kristian mempertahankan gereja berkenaan daripada disita oleh MBPJ.

Theresa Kok menjadi individu pertama yang menghubungi Penguatkuasa MBPJ menghalang operasi berkenaan. Kemudian di sambung pula oleh Khalid John Samad.

Paling tak boleh tahan adalah apabila Ronnie Liu mengugut kakitangan untuk melakukan pertukaran secara besar-besaran jika operasi diteruskan. Ini memang perangai Ronnie Liu dan segelintir pemimpin DAP serta PKR yang lain, mereka suka hubungi secara terus tanpa melalui pihak atasan.

Lihat contoh dalam kes rampasan arak di Shah Alam. Sebaik sahaja Penguatkuasa MBSA merampas arak-arak berkenaan, Ronnie menghubungi Bahagian Penguatkuasa secara terus, tanpa melalui Datuk Bandar atau Timb Datuk Bandar atau Setiausaha dan mengeluarkan arahan serta ugutan kepada kakitangan penguatkuasa MBSA supaya memulangkan balik arak berkenaan. Dalam hal MBPJ pula dia juga hubungi terus kakitangan penguatkuasa dan ugut hendak tukar kakitangan.

Elizabeth Wong pula mengeluarkan arahan kepada MBPJ supaya menafikan mereka akan sita gereja kepada malaysiakini.

Lihat bagaimana mereka berempat bergabung (Theresa, Khalid , Ronnie, Eli Wong) bersatu tenaga bagi menghlang MBPJ dari meneruskan operasi berkenaan. Paling teruk lagi apabila mereka sebagai pemimpin pula mengarahkan kakitangan MBPJ supaya berbohong kepada media. Apa punya celaka ?

Kita tunggu petang ini atau esok atau hari isnin, pasti MBPJ sekali lagi akan mengeluarkan kenyataan menafikan laporan di atas. Semuanya kerana mengikut arahan bos-bos mereka yang dajal itu.

Maklumat yang saya terima mengatakan kakitangan-kakitangan MBPJ betul-betul berada dalam keadaan tidak bersemangat dan kecewa. Semua itu kerana terlalu banyak sangat tekanan dan campurtangan pihak-pihak PKR, DAP dan Pas yang menghalang mereka dari melakukan tugas. Yang membuatkan mereka benar-benar kecewa adalah apabila pemimpin atasan mengarahkan mereka membuat kenyataan yang berbohong kepada media, dan mengikut kakitangan MBPJ perkara tersebut tidak pernah berlaku dalam sejarah MBPJ.

Kata mereka semasa pemerintahan BN , jika ada sebarang konflik atau masalah yang timbul sehingga menjadi perhatian media, tidak pernah ada arahan supaya mereka mengeluarkan kenyataan bohong. Mereka hanya diminta berdiam diri dan tidak mengulas apa-apa sekiranya ditanya media.

Kata kakitangan MBPJ , zaman pemerintahan PKR banyak 'keistimewaan'. Sudahlah diarahkan berbohong, exco pula yang set pihak media supaya menghubungi kami.

Antara perkara lain yang membuatkan staf MBPJ merasa kecewa apabila menerima arahan supaya membatalkan operasi menyita DUMC sedangkan setiap hari mereka menerima ratusan aduan dari orang awam melalui telefon dan e mel yang mengadu tentang gereja tersebut.

Setiap hari mereka diherdik, dimaki dan dilemparkan dengan perkataan-perkataan kurang enak dari pengadu termasuklah menuduh mereka menerima rasuah dan bersekongkol dengan kristian. MBPJ akui memang benar gereja tersebut melanggar peraturan, mereka cuba bertindak, tetapi mereka dihalang.

Kepada orang awam, hentilah daripada terus menerus mencaci maki atau membuat tuduhan-tuduhan jahat terhadap MBPJ. Mereka cuba laksanakan yang terbaik tetapi kaki dan tangan mereka di rantai. Kalau rasa nak maki juga, sila maki Kerajaan Selangor kerana merekalah yang menjadi punca kepada segala masalah.

27 comments:

Siow Tiaow said...

Power sangat ke diorang ni sampai boleh tukar2 ikut sedap hati je?

Cuba kalau pegawai2 ramai2 mogok ka, repot pois kena ugut ka. Takkan jadi pegawai semua kena jadi pak turut? Takda suruhanjaya utk buat repot abuse ka, salahguna kuasa ka?

Dulu masa BN merintah camni jugak ka? Jadi robot?

Takkan tak boleh buat sesuatu. Aku tak percaya exco2 tu hebat sangat. Terar tang mana?

Anonymous said...

Harap ada pihak BN ambil kesempatan guna shj salinan di atas, buat polis report, dan minta buat suruhanjaya siasatan campurtangan politik ini, sampai semua yang masih berjiwa komunis ini keluar dari Malaysia. Kita semua buat demo Gerakan Anti Komunis seluruh Malaysia sampai dia orang taubat kalau masih hendak tinggal di Malaysia.

Anonymous said...

Memang wajib di caci puak2 Bongok ni..sanggup bersekongkol dgn kapir2 harbi/babi.. dan majoriti nya bangsa Melayu!

Captain Mohd Faizal said...

Kalau setakat laporan macam ni budak sekolah darjah 1 pun boleh buat.

ruang bicara faisal said...

captain md faizal

itulah ayat terbaik untuk cover kemaluan kamu and the gang.

Anonymous said...

sorrylah ya. keras sikit nak kata. puak Melayu kat selangor yang kononnya maju tu kalau masih lagi dok pangkah puak-puak pkr dan pas ni, memang anda adalah golongan tak cerdik walaupun ada otak.

Anonymous said...

sure kapten tu kapten amerika aka jambu nuar hahahaha

Razif said...

Alalala gila babi bodoh si Captain Faizal ni.. dah la xcerdik, dapat masuk univesiti.. keluar U masih bodoh

pemantau said...

Kepada pegawai Penguatkuasa MBPJ, teruskan hasrat anda. Jangan takut..lihat berapa ramai yang sokong JAIS...Yang penting bertindak dulu..jangan dok cerita lebih...rakyat Malaysia ramai yang bersedia sokong tuan2 semua..

Anonymous said...

pandainya budak darjah 1 buat report...anak sapa tu...

Anonymous said...

saya cabar kakitang mbpj letak jawatan ramai2. kasi lumpuh itu organisasi, contoh telah dintujukkan naib canselor unisel sebelum ini. jgn kita akur kepada kemungkaran.

Captain Mohd Faizal said...

Sebenarnya, isu penyebaran dakyah Kristian ini telah lama berlaku dalam negara kita ini, dulu kita pernah dengar dengan kes Aishah Bukhari, Azlina Jailani dan sebagainya. Ini semua membuktikan bahawa perkara ini telah berlaku dan masih berlaku dalam negara kita. Apa peranan kita sebagai umat Islam untuk mengatasi masalah ini? jangan anggap ini masalah JAIS atau JAKIM sahaja, masalah ini merupakan masalah kita semua sebagai umat Islam. Bila berlaku sahaja JAIS serbu gereja, kita umat Islam di bulan yang mulia ini bertekak dan menuding jari terhadap sesama kita. Ini semua adalah politik murahan. Ini isu agama, bukan isu politik, sepatutnya kita bertindak atas dasar agama.

Sepatutnya kita tanya diri kita dahulu sebagai umat Islam, kenapa masih ada orang Islam yang menerima bantuan kemiskinan dari Kristian? Jawapannya sebab umat Islam sekarang ini hanya mementingkan diri sendiri, cukup dengan harta atau kekayaan yang dimiliki sendiri dan membiarkan bangsa seagama hidup melarat. Islam telah ajar umatnya dengan budaya bersedekah atau mengeluarkan zakat. Kalau semua umat Islam mempunyai hati dan perasaan ingin membantu dan menjalankan kehidupan secara ukhuwah Islamiah, maka tidak ada dikalangan umat Islam hidup melarat di merata-rata tempat. Begitu juga dengan wang zakat yang telah dikumpulkan berbilion ringgit di setiap negeri dalam Malaysia. Jika ini diagihkan mengikut asnaf yang lapan, maka tiada umat Islam yang miskin dan melarat.

koz said...

captain karut ni mula nak putar alam pulak. Nak salahkan alam semesta pulak padahal dah terang pemimpin kesayangan dia yang bersekongkol dengan puak2 gereja DAP.

Tepat dgn ciri2 puak2 wali terompah, salah sendiri sebesar babi hutan depan mata tak nampak.

Captain Mohd Faizal said...

KOZ - Cuba comment tanpa mengikut perasaan. Puak-puak UMNO dan BN memang terbaik dalam menggunakan bangsa dan ugama untuk memecah belah dan mengelirukan rakyat.

Anonymous said...

kapten,

puak PKR dan DAP mcm mana pulak. tang mana yang depa ni perlu disanjung? tadi hang kata ini masalah kita umat islam. la ni hang kata BN dan UMNO punya angkara. Cuba hang bagitau kat kami apa yang PAKATAN dah buat yang baguih sangat tu....makin jahanam lagi ada..dah macam ni pun hang dok nak cover depa lagi...ishhh..kesian.

Grand Marquis said...

Kepada Kapten,

Anda boleh berfalsafah dan menyalahkan semua dari A ke Z. Hakikatnya 12 orang tu memang masuk gereja dan jelas terdapat bukti-bukti usaha mendakyah mereka. Kapten sendiri akui pihak kristian memang giat menjalankan operasi mendakyah. Kapten kata itu bukan masalah JAIS atau JAKIM. Masalah umat. Jadi kapten nak suruh buat apa. Siapa dalam umat Islam yang lebih 1 billion tu nak bertindak? Atau umat Islam yang berjumlah 15 juta ni, siapa yang nak bertindak?

Anda boleh terus bertanya dan bertanya. Adakah ia akan mengubah hakikat yang 12 orang dan mungkin lebih lagi umat Islam yang dah masuk gereja dan di dakyah?

Apa yang saya nampak, kapten ni hanya banyak berfalsafah dan berilusi tanpa berpijak dibumi yang nyata.

Nak tanya kapten soalan mudah. Kalau kapten tahu gereja di rumah anda tu buat program dakyah pada orang Islam, kapten nak lapur kat siapa dan harap siapa yang akan bertindak?

Anonymous said...

Aku hENSEm

Ko nk bnyk berhujah la Capten
Ni mesti penyokong kuat ostat ASri the wahabbi

ISLAM BUKAN AGAMA HUJAH

koz said...

12 org tu banyak yg muda2. Takkan muda2 dah tak boleh kerja kuat sampai nak menagih bantuan gereja. Adakah OKU atau ibu tunggal?

Pelik2.

Anonymous said...

khalid samad pengkhianat islam sebenar.

Anonymous said...

Captain Mohd Faizal

kau suruh org komen tanpa ikut perasaan tp komen pertama kau sendiri pun ikut perasaan.

kau tahu kes murtad aisyah bukhari? mcm mana mak bapak dia jaga dia dgn asuhan agama yg sempurna. dia murtad sbb tak cukup duit nak makan ke? lina joy murtad sbb zakat tak bagi duit belanja ke? ko paham tak masalah pemesongan akidah oleh puak2 kristian. pemesongan cara halus, pujuk rayu, perdayakan org islam.

sbb tu bila ulamak cakap tak boleh bagi kristian pakai Khalimah Allah kau kena terima. bukan kau hentam lg ulamak kononnya jilat umno.

bila terjadinya murtad selamba je kau salahkan kerajaan sbb tak bagi bantuan sara hidup. sedangkan akar umbi yang boleh menyebabkan org islam murtad kau tak ambik peduli malah kau tentang habis-habisan.

kalau kau tak mampu nak halang org islam murtad boleh tak kalau kau tolong hormat sikit org lain yang tlh halang org islam daripada murtad.

nonbal said...

Bukan setakat murtad yang captain dan juak pakatan akan salahkan kepada kerajaan, semua sekali masaalah didunia akan disalahkan kepada orang lain terutama kerajaan. Kalau anak dia berak dalam seluar pun kalau boleh dia nak kata UMNO yang salah.
cheh, mula-2 hurai masaalah la konon, itu la, ini la, lepas tu arahkan puncanya kpd kerajaan. Besok kat dalam kubur, ko salah tak sembahyang, kau nak salahkan k'jaan jugak ke?

Anonymous said...

kepten pizal.. kan zaman nabi pun ada orang murtat.. itu jawapan pok nik kalau ada yang tak kena pada pentadbirannya

Anonymous said...

Hoi kapten haprak, kau berambus dari blog ini boleh tak?menyampah aku tengok komen-komen kau yang penuh dengan falsafah but without no concrete solution!
kalau tangan kau gatal sangat nak komen, please do it at pro-opposition blog!
this blog is pro-government territory! pro-opposition butt licking trespasser will be shot!

Anonymous said...

Saudara KAPTEN FAIZAL... Ingatlah mencegah lebih baik dari mengubat dan mengelak adlah lebih baik dari melanggari...Isu utama disini adlah Pihak Gereja mengambil kesemptan diatas kedhoifan orang lain..mangsa ini majoritinya tidak mendapat pendedahan seperti KAPTEN FAIZAL yang berkawan rapat dengan rakan pembangkang P.R..Persoalannya siapakah yang patut membantu mereka ini supaya tidak terjebak.... Jawapannya mestilah umat islam sendiri, Diantaranya JAIS dan juga Para Mujahidin UMNO...
INGATLAH 5 PERKARA SEBELUM DATANG 5 PERKARA.

Anonymous said...

tukar la kerajaan negeri tu balik..baiklah BN yang perintah, seteruk teruk mereka pun taklah melampau cam ni..agama kita pun dia nak langgar melampau betul puak puak haprak ni

Anonymous said...

dokumen ni fitnah ke??
betul ke RBF?

Nauzubillah...
mintak penjelasan..
di bulan baik begini..

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

aku tak fikir dokumen ni fitnah.