Thursday, August 4, 2011

Lagi Pendatang Asing Dapat IC Biru dan Didaftarkan Sebagai Pengundi

Seorang lagi pendatang asing dari Indonesia (sama seperti Mismah) yang dikesan telah diberi taraf kewarganegaraan dan didaftarkan sebagai pengundi.

Harap Din Puduraya dapat adakan sidang media dan minta PM panggil sidang parlimen tergempar

NO KP : 611204 71 5327


BADRULAMIN BIN BAHRON
Pengarah Penerangan Kerajaan Negeri Selangor

35 comments:

man manjoi said...

tq bro,mana hilang lama tak update blog

Anonymous said...

eleh2..
pandainye kamu rfb..pendatang hantu umno xdop wajah k, hehehe..mesti BERSIH wajah2 hantu umno ork???hahaha..

pendatang asing berkopiah sibuk ngat post, pendatang asing bersinglet 2 kau sorok dalam2, hehehe..ape punye ore da, poooodah

ruang bicara faisal said...

man manjoi,

saya cuti 10 hari.

cuba utk bebas drp internet selama 10 hari tapi tak mampu juga. terpaksa juga baca hari ini kerana nak tahu kisah sebenar setelah panggilan demi panggilan diterima dari rakan2 mengenai isu ic.

sekarang sambung cuti balik. isnin kembali seperti biasa

j3bat said...

Ano 2:31

Meh ler bagi ic pengundi hantu UMNO tu, poodah tuduh tanpa bukti sifat munafik tuu

Anonymous said...

anony 2:28:
sory bro, bz cari maklumat untuk menghancurkan TG NIK AZIZ, ha96..

memang blog ni dikhususkan untuk memfitnah mangsa2 HIJAU..so, kenalah sabar wahai pengikut2 blog rbf ye, he96..
kamu semua tetap di kakiku, huh

Anonymous said...

HAHAHAHA..

PUAK2 PR BODOH DAH PANAS TELINGA SEBAB TAK PASAL2 DEPA DAH KENA TEMBAK DGN PELURU DEPA SENDIRI..BACKFIRE!!!

Anonymous said...

anony2:35

hehe..tuduh tanpa bukti sifat munafik, ish3..terlebih bijop la kau ni..
buat blog ni..
sudah banyak ore kamu bodohkan ye, kita bako je blog ni..hang nak cuti lebih 10 hari, mm..mungkin xmampu coz hati kamu 2 memang penuh dengan perasaan fitnah orang, huhu

Anonymous said...

badrul kaki sumpah maki orang. kawen dgn pompuan muda.. org pas ni mmg kaki tuttuttut ker???

siol ko badrul!!!

Anonymous said...

lerh..fitnah lagi ke..klu nk tau fitnah ke tak..pi la tye badrul amin tu IC no die brape...mmgla tade muke si mismah tu..kalau ade muke ko kenal ke..lain la citer ngan orang2 ternama PR ni...klu tade letak muke pun tade masalah..tapi dh gbr bersepah..letak la jugak muke...

duh1!!..fanatik.taksub.khawarij.

Anonymous said...

Herannya... Ramai pemimpin PR berkad pengenalan 71... Apakah ada konspirasi untuk menakluk negara ini?

Anonymous said...

hahahahahahaha fitnah takde bukti?
tuduh najib takde bukti takmau kata fitnah plak yer

sekarang pandai plak pakai ungkapan "fitnah"

Anonymous said...

Dalam kita tembak PR (DAP/PAS/PKR) kerana membangkit nombor 71 ... kita patut hairan kenapa ... JPN mengambil masa yg sangat lama utk update database JPN ?

Datin kat JPN kata menteri umumkan pada 31/01/11 ... 01/02/11 Hari Wilayah - JPN tak kerja ... 02/08/11 saya sendiri semak lepas baca kat blog PR ... sah masih merah ... tapi Mkini kata ... pagi MERAH ... petang dah jadi BIRU.

Ini buktinya JPN ... mengambil masa utk update database ... sampai 6 bulan ... banyaknya nak semak ... agaknya filing JPN pun dah naik semak.

Kalau nak update status dari M-merah kepada B-biru ... tak sampai 10 saat pun !!!

Atau memang sistem komputer JPN ini jenis antique ... nak tukar M kepada B ... mengambil masa 6 bulan.

Wahai Ketua Pengarah, ubahlah SOP yg antique kepada yg mesra Rakyat dan pastinya mesra pegawai kerajaan sendiri !

Anonymous said...

Fitnah sudah jadi darah daging perjuangan PR terutama Pas...

Kahak HIJAU, PAS....

Anonymous said...

Ini ostat yg makan upah dgn PKR...negeri dia maksiat bersepah dtg semenanjung bukan main hero lagi...meluat arr tgk ostat macm ni.

HeroTamil said...

Anon 3.22pm 4 august.

Kerja update bukan otomatik, ada pekerja yang harus buat mende nie.

hehehehe...kalau dapat staff macam "CIKGU MAKRUP"...cuti jer ..camner kerja updating nak siap...huahahahaha....

Ekceli ada sesapa pernah terpikir tak dalam banyak banyak no IC, bebudak PR boleh pinpoint No kad pengenalan yang tertentu... Adakah kakitangan JPN yang condong pada PR cuba mendajalkan JPN
... juga pinpointing no kad pengenalan tertentu dalam Semakan SPR.

VoidDance said...

Pertamanya, Kod 71 bukan bermaksud pendatang atau warganegara asing. Ianya bermaksud lahir di luar Malaysia. Sesiapa saja yang pendaftaran lahirnya di luar dari Malaysia, kod kelahiran mereka adalah 71 (dan beberapa kod lain).

Kedua, pemberian taraf MyPR (IC Merah) adalah dibuat oleh Imigresen, bukan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN). JPN cuma keluarkan kad setelah disahkan individu tersebut menerima taraf pemastautin tetap.


Ketiga, update status adalah instant. Sistem sekarang sudah online.

Kemudian, tengok pula laman web JPN untuk menyemak status kad pengenalan,

http://www.jpn.gov.my/semakic/

Tidak sama dengan apa yang dipapar oleh MalaysiaKini. Mana MalaysiaKini dapat website dia, ntah.

zsk69 said...

Straight to the point .... MUKA MACAM PUKIMAK.

Anonymous said...

Malaysiakini dah kantoi.

nak tuduh spr tipu
nak tuduh negara nie senang2 nak bagi kerakyatan dalam tempoh 4 jam sahaja (kod 71-lahir diluar negara)
walhal dah berkurun lama mismah tu buat permohonan.

nie mesti ada org dalam bagitau maklumat dgn SINA malaysiakini tu. mentang2 arr baru nak key-in data mismah ke sistem carian JPN. tu pasal kononya leh bertukar status selepas 4 jam. tu lum lagi dengan kes malaysiakini cedok bulat2 dari blogger perisikrakyat.
macam2 cara puak2 nie nak menipu kan. Ostat di atas nie rasanya asal Sabah kan, dia patut bersyukur rasanya kaum kelurga ostat nie kat sabah ramai yang aman damai dan mewah di sabah tu. mmg dasar tidak pernah besyukur
Pernah jadi calon PKR Lahad Datu tapi parti ikutan dia ditolak mentah2.

kesian...

MMR said...

RBF,
Tak acay(cakap org balik pulau) la macam tu.......geng bersih buat cam mana pun tak pa.. tak salah....jgn geng BN buat semua mesti salah......pi minta maaf balik kat depa lekaih....nanti tak nampak pintu jamban...haru ooo....

Anonymous said...

sebijik muka indon yang mendiami kg sungai kayu ara.
mak bapak dia ni sah pendatang haram.
dah lama dok malaysia dapat lah ic biru

Anonymous said...

badrol amin ni kat sabah dah reject, tu sebab cari makan kat selangor, sabah dah kurang orang-orang bodoh yang sokong pr ni, tu sebab dia cari orang-orang bebal kat semenanjung, hasilnya, dia dapat kahwin muda, orang-orang bebal yang sokong dia telan liur je la...

Anonymous said...

cuba semak pula rakyat cina dari China yg dapat kerakyatan?

Anonymous said...

itu pasal ostat nie tak berani nak menyalak pasal isu kerakyatan.. sbb kalangan familya dia (jugak para sahabatku di sabah) ada yang masih berstatus PR dan ada yang baru2 nie dapat panggilan untuk iNTERVIEW WARGANEGARA selepas sekian lama memohon.. tiada masalah pun.

dah termaktub dalam perlembagaan boleh buat permohonan.. tukar status dari PR ke Warganegara, tak yah arr kecoh2 kononnya ada KETIRISAN dalam sistem SPR dan JPN.

pendokong2 pakatan rakyat kena terima ni.. tanya ostat Badrul, berapa ramai kalangan suku sakat dia yang masih memegang status PR, tiada halangan pun untuk apply warganegara dalam malaysia nie, cukup syarat dan kelayakan tiada masalah.

diharap penyokong2 PAS dan Pakatan Rakyat di semenanjung suba2 arr datang sabah, tgk realiti sabah.

Anonymous said...

Sebab2 kenapa org Sabah tolak PAS??

Sbb PAS tahu CAKAP je. Isu yang tak releven di Semanjung di bawak ke Sabah. Ceramah Berapi2 alih2 minta dana..tah tuk tujuan apa tah. Buat kerja tidak pernahnya terbukti..

Sebab2 Kenapa org Sabah tolak PKR/PAS??

Sbb PKR/PAS tahu CAKAP TANPA BUKTI je. Kononnya si Polan buat itu, DAN INI. Ada Bukti kat tangan tapi smapi skrg tak dikeluarkan pun.
kat BATU SAPI dah terbukti PERANGAI Pemimpin2 PAKATAN nie..

Dulu kat sabah, masa kempen tak de arr sampai nak gaudh.. tapi sejak PAKATAN ada nie.. politik Samseng dibawaknya masuk kat SABAH..

Bikin malu je..

Anonymous said...

Maklumat saya terima berkenaan Ostat ni masa jadi tutor di UIA, pelajar perempuan mesti meluat sebab apa bab mereka belajar Ostat ni pasti akan ada cerita2 dalam kelambu.

BATU NESAN said...

BADRUL AMIN DAN CINA BETINA TU KALAU DUDUK NEGERI ASAL MEREKA DAH TENTU MEREMPAT MENGALAHKAN PENGEMIS.....JENIS MANUSIA TAK RETI BERTERIMA KASIH...LUPA DIRI....KALAU BADRUL AMIN NAK BERBAKTI SANGAT TU TOLONG LAH PERBETULKAN KEADAAN NEGARA ASAL YANG ADA MACAM MACAM MASALAH TERUTAMA SEKALI RASUAH DAN KEMISKINAN...USAH NAK JADI JAGUH DI NEGARA ORANG (MALAYSIA)TOLONGLAH PANDANG RUMPUT DI BUMI DAN JANGAN LUPA ASAL USUL ANDA......ANDA 100 % KETURUNAN INDONESIA YANG BERKEMUNGKINAN PENDATANG ASING.....MASUK MELALUI TONGKANG.....TOLONGLAH BERMUHASABAH DIRI DAN KENAL ASALUSUL ANDA...TOLONG KENAL ASAL USUL ANDA...TOLONG KENAL ASAL USUL ANDA...TOLONG KENAL ASAL USUL ANDA....

Anonymous said...

anon 2:35 PM

fitnah ye? kalau fitnah sekalipun sapa yg mulakan? bukan ke portal malaysiakuno kebanggaan ko jugak. blogger2 pembangkang kebanggaan ko jugak kan?

ko tau tak malaysiakuno kebanggan ko tu selalu buat cerita takde bukti. main hentam kromo. bila kena bedal balik pandai pulak ko ckp fitnah. seolah2 bukan pihak ko yg mulakan fitnah ni. mmg sembelit la kepala otak ko ni.

whiteorange said...

Salam bro, memang ramai yang missed dgn bro

Ingatkan curfew sampai habis puasa!!!

Ada tak undang undang yang boleh menarik balik kewarganegaraan untuk mereka mereka yang asalnya ber ic kan mycard merah ke biru, jika didapati cuba menumbangkan kerajaan?

Mat Badrul ni , aku dah lama meluat , manusia tak sedar diri , dah bagi duduk elok elok kat sini gi maki hamun kerajaan lagi . Kepala *** ***** dialah. Reserve sikit untuk bulan puasa ni ...

Anonymous said...

oooo...warga indon rupanya....oooo dari pr dapat ic biru....apa ke jadahnya bewak ni dok maki hamun kerajaan BN....selepas dapat ic biru????..

memang tak sedar dek untung...aku rasa elok KDN rampas balik ic biru tu..dan halau dia balik indon...

suroh dia tubuh PKR kat Indon sana..nak tengok dia berani tak kata Nahdatul Ulamak fasiqqq...

Anonymous said...

MALAYASIAKINI Sial.

kaum kerabat ku pun ada yang dah apply untuk menjadi warganegara, cukup syarat takde masalah kan untuk mohon warganegara. nasib lah sape yang gagal dalam ujian kenegaraan kan..tak pun tak lepas nyanyi lagu negaraku heheh..kena cuba lagi arr lain kali.

MALAYSIAKINI mmg PEMBOTEK..

Anonymous said...

tu laaaa...
kerajaan sudah bermurah hati bagi kewarganegaraan, last2 mau lawan kerajaan pulak.
haaa, kan skrg suda kantoi.
bodok betul si badrul amin ni.

Anonymous said...

SELAMA ANJING YANG MENYALAK KELAPARAN ITU RUPANYA ANJING DARI INDONESIA...PATUTLAH LAIN BENAR BUNYI SALAKAN NYA......CELAKA..CELAKA...CELAKA (maaf sebab guna bahasa Nik Aziz)ni lah anjing kurap yang tak tahu bersyukur dan berterima kasih......

Anonymous said...

BADRUL MUKA PAKAR CAT

Unclejarum said...

Dorang ni nak buat citer tak pikir panjang-panjang. Ada yang kata pagi ic kaler merah, petang dah warna biru.

Macamni ler ..... yang kaler MERAH tu dah bertahun-tahun dari pagi ke petang, dari siang ke malam kalernye MERAH. Apabila diluluskan memang la bertukar ke kaler BIRU.

Buat cerita hal satu hari kaler tu berubah .... kenapa tak cerita pasal kaler MERAH tu menunggu bertahun-tahun untuk berubah ke kaler BIRU.....????

choc-apple said...

tu la...ludah ke langit lagik..kan dah kener....lenkali ludah ke bawah
tao...tao...tao ka ceq...