Wednesday, August 17, 2011

Pesanan Kepada Nik Nazmi

Kenyataan Nik Nazmi semalam yang disiarkan oleh malaysiakini
"Saya yakin (penulis blog ini) orang Islam. Mengata ini berdosa, fitnah lagi berdosa. Jadi baik dia jaga puasa dan solat dia sendiri," kata Nik Nazmi lagi dalam sidang media di ibu pejabat PKR itu hari ini.

Tambahnya, dokumen berkenaan juga mempunyai maklumat yang sama sekali salah, terutama berhubung gereja yang didakwa akan disita itu.
Dokumen berkenaan antara lainnya menyebut gereja DUMC terletak di Damansara Utama, sedangkan gereja itu terletak di Seksyen 13, Petaling Jaya.

"Blogger Umno dibayar gaji mahal (tapi) tak buat research (kajian) yang betul untuk buat fitnah," katanya lagi.

Lihat tulisan merah...

Apa yang dia kata ?

Katanya, blogger Umno dibayar gaji mahal tapi tak buat kajian yang betul untuk buat fitnah.

Pesanan saya kepada Nik Nazmi

Nik Nazmi, awak orang islam, menuduh tanpa bukti apatah lagi memfitnah adalah berdosa. Tolong jaga puasa dan jaga solat anda di bulan Ramadhan yang penuh keberkatan ini.

38 comments:

Anonymous said...

Apa nk heran, ketua NikNazmi pun kaki putar/fitnah sampai mata pun nak terkeluar!!!. hahaha.

Suruh ketua dia bertaubat dulu...

Anonymous said...

bila plak nik nazmi ni org islam.
dia tu cina kafir 100%.

whiteorange said...

bro

lain kali tolong cover atau tampal muka PATI yang tengah tu ...

Anonymous said...

memang betul apa yang hang cakap tu rbf, nik nazmi ni skrew kepala hotak dia dah tercabut kut?

Anonymous said...

bro....aku mmg dah lama nak suruh hang balun mamat ni...dia ni gila totok marah pada UMNO/BN.

Harap semua blogger tolong tengok aktiviti dia di semua channel. Sebab takde sape pun yg tangkis setiap tohmahan yg keluar dr mamat ni.

Anonymous said...

funny dis ppl.like pot call d kettle black.enuff said.always an excuse to evrthin.dis kind of ppl,they r trained 2 b like dis.they shud nt cross d line.or else...u noe it.

Pak Din said...

YB Zuraida tu dah lupa surat palsu fitnah ketua UMNO bahagian Hulu Selangor ke?

Anonymous said...

tuan rbf,

pakatan tengah sibuk pasal surat sumpah PATI menyokong UMNO. minta komen pasal ni.

tk

anti bohmau said...

surat sumpah pati?

kalau macam tu mana2 pati masuk mai jumpa aku sajalah, ambik salinan borang ni, isi, laung angkat sumpah kuat2 & lepas tu aku chop dgn chop mohor aku sbg ketua bahagian dak, cawangan dak, ranting dak, julai dak, pucuk dak, mai sajala. aku bagi kerakyatan. nak ic colour apa pun buleh! purple nak? aww!!

bodo ka pa milosuam ngn pkr tu?

Anonymous said...

sapa bahlul nie famous ke tak kenai aku macam budak bonggok jer ....

Anonymous said...

bukan ke rbf juga yang kata gomo makan upah?

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Dah Kaya MamaT ni. Projek besar di tapak bekas kilang nasional sg way to dia yang lobi kat MBPJ.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
tokgaru said...

Ada kah orang melayu mahu mengakui.

1. Agama tidak kekal dalam hidup seseorang insan.

2. Agama boleh berubah2 dalam diri sesorang.

3. Seorang insan yang lahir dengan agama X, belum tentu lagi dia akan mati juga dengan agama X.

4. Tapi seorang insan yang lahir dengan bangsa Y, dia mati juga dengan bangsa Y sama ada dia suka atau tidak.

Orang melayu berpecah kerana agama yang memisahkan mereka .. isu nya cukup islam dengan kurang islam.

ruang bicara faisal said...

anon 1.27

bila masa pula saya kata papa gomo makan upah ?

Ish...ish....ish.....awak ni. Papa gomo di sebelah saya sekrang ni pun gelak baca komen awak.

Anonymous said...

hahhahahha


http://tunfaisal.blogspot.com/2011/07/papagomo-yang-lupa-daratan.html

Anonymous said...

http://tunfaisal.blogspot.com/2011/07/papagomo-yang-lupa-daratan.html

Anonymous said...

hahahhahahhahahah

http://tunfaisal.blogspot.com/2011/07/papagomo-yang-lupa-daratan.html

Anonymous said...

rbf...hari baik bulan baik ni...insaflah...


http://tunfaisal.blogspot.com/2011/07/papagomo-yang-lupa-daratan.html

Anonymous said...

nampaknya politik dinasti akan memperkenalkan sorg lg waris dinastinya...

saling x tumpah mcm bapaknya jugak..
sikit2 die masuk dan mencelah2 akhirnya akan diangkat sbg pemimpin dlm sikit ms lg..

persoalan...
si bapak dah x mampu???sakit???bakal undur???
memperkenalkan dinasti nik aziz....

Anonymous said...

okumen berkenaan antara lainnya menyebut gereja DUMC terletak di Damansara Utama, sedangkan gereja itu terletak di Seksyen 13, Petaling Jaya.

RBF OR SESAPA...TOLONG REKOMEN ATAS NI GUA BUKAN OEG SHAH ALAM OR PJ ..NAK KEPASTIAN..

Anonymous said...

Anonymous said...
rbf...hari baik bulan baik ni...insaflah...


http://tunfaisal.blogspot.com/2011/07/papagomo-yang-lupa-daratan.html
August 17, 2011 2:35 PM <- BRO LU PLAK HARI BAIK BULAN BAIK NI BAWAK2 LAH BERHENTI BAGI NUAR ALJOBOS GODAM BONTOT LU.....TAK SAH PUASA BRO MAIN BONTOT DI SIANG HARI......HEHEHEHHEHE....BODOH PUNYA PARIA !!!!

whiteorange said...

Bro
Mamat Tun faisal mana pulak yang merapu rapu ni ??????

oh ya bro
belum ada sapa sapa clarify DUMC tu kat mana!!

Tapi pokoknya aktiviti mereka dah terkantoi... tak kisahlah di PJ ke atau d DU ke ...

Nik Nazmi tetap kelihatan penyokong DUMC

EW n ZML, angguk angguk geleng geleng ....

Anonymous said...

kita lihat saje siapa yang kena.polis nak siasat ker?

Anonymous said...

http://tunfaisal.blogspot.com/2011/07/papagomo-yang-lupa-daratan.html


hahhahahahha

Anonymous said...

Kata dulang paku serpih kata orang PKR yang lebih. Pemimpin Melayu PKR lagi teruk suka mengumpat, memfitnah, berbohong suka kutuk sesama Melayu. Bila bangsa lain buat salah, buli Melayu pun sokong. Mak Lampir insaf lah muka tak puas hati memanjang.

Anonymous said...

http://tunfaisal.blogspot.com/2011/07/papagomo-yang-lupa-daratan.html


hahhahahahha

Anonymous said...

Dah tentu buang kes bro kerana alamat yang disebut oleh GOMO adalah tidak betul. Ini semua Kapal the King dah tahu dah tetapi saja Khaliq gejara nak buat gempak aje. Aku tengok Gomo selamba aje pi MBPJ pagi tadi...

Anonymous said...

Itulah bahana kalau dah berkawan dan bersaudarakan Syaitan serta Kapir Lakhnat. Untuk berkawan, bekerjasama, bersaudarakan sesama Umat Islam diharamkan tetapi dengan Syaitan dan Kapir Lahnat boleh pulak.

Pemimpin Parti PAS Perosak Akidah Islam.

Anonymous said...

Sdr RBF

Dalam kita sibuk menuding jari kepada gereja, 12 orang yang murtad JAIS dsbbnya

kita terlupa akar kepada segala masalah

Aku pun ikut sama konfuse

Islam menurut PAS begini

Islam menurut UMNO begini

Islam menurut Wahabi begini

Islam menurut Syiah begini

Islam menurut Arqam begini

Islam menurut Tabligh begini

Ulamak ini kata gitu

Ulamak itu kata gini

Ustaz itu kata gini

ustaz ini kata gitu

Pendek kata Islam belum boleh dibanggakan apatah lagi dikagumi walaupun Islam menuntut umatnya berusaha, baik, rajin, bersih,taat, berniaga, dan macam macam lagilah, tetapi sebaliknya Islam banyak dipaparkan sebagai agama yang banyak masalah !!!!

akhirnya 12 orang ini dan yang sama dengannya ambil jalan mudah ikut kristian ....

Bila agaknya orang Islam boleh duduk semeja satu suara satu tujuan ????

M.HAMDI said...

RBF, Dia ni saja nak spin cerita dari masalah sebenar. Apa bezanya Damansara Utama, SS2, Kelana Jaya dan Seksyen 13. Kesemuanya terletak di Petaling Jaya.
Persoalan pokoknya adalah aktiviti pemurtadan. Itu isu utamanya.

dazia said...

maaf kuar topik,

minta RBF ulas dan siasat isu VC UM yang menganaktirikan pensyarah warga Malaysia. ini amat merugikan anak bangsa kita

Anonymous said...

apa punya bodo la tukang kasik link tu.. kepala bapak punya tukang fitnah tu.. RBF tu org lain.. tun faisal tu org lain la mangkuk..

tokgaru said...

sembayang hajat

teman terjumpa dalam blog papagomo, PR nak buat sembayang hajat minta tuhan menangkan anwar dalam pembelaan kes liwat mohd saiful.

elok sangat lah tu. teman pun sokong. cuma teman nak cadangkan kalau depa nak kan hajat depa tu cepat sampai kepada tuhan, haa letakkan lambang roket DAP depan tok imam masa sembahyang hajat tu. sure cepat sampai kepada tuhan dan cepat juga lah tuhan jawab balik.

apa pendapat kawan2 yang lain.

nonbal said...

Anon 5:55, anon yang kasi link dan mengilai macam mak lampir tu bukan sekadar mangkuk, tapi bodoh macam bloger pro-pembangkang yang lain jugak. Tak teliti dia baca yang mana, komen yang mana dia fitnah yang mana, bangang tahap mana?

Anonymous said...

http://tunfaisal.blogspot.com/2011/07/papagomo-yang-lupa-daratan.html


hahhahahhaha

Anonymous said...

RBF pun kaki kelentong dan buat fitnah mencari rezeki yang tak halal macam Papagomo.

Tambah pulak bulan Ramadan ni, berpuasa ke tidak pun tak tau, le.

Jurublog macam ni yang tulis cerita tampa prinsip harus dijauhi sebelum kita terjerat sama permainan psiko dia orang.

Dia orang hidup cuma nak cari publisiti dan duit senang je.

Yang jadi bodoh, pembodeknya yang bagi komen-komen menggalak diteruskan kerja-kerja hina macam ni.