Friday, August 5, 2011

Presiden PKR Juga Pendatang Asing Yang Diberi Warganegara

Ketua Wanita IC kod 71 - Pendatang asing yang diberi taraf warganegara.

Setiausaha Agung IC kod 71 - Pendatang asing yang diberi taraf warganegara.

Timbalan Presiden IC kod 71 - Pendatang asing yang diberi taraf warganegara.

Presiden juga IC kod 71 - Pendatang asing yang diberi taraf warganegara.

NO KP: 521203 71 5190


Wan Azizah Wan Ismail
Presiden PKR yang diimport dari Korea

Dalam satu sidang media Umi Hafilda yang diadakan di USJ beberapa bulan lepas beliau pernah mendedahkan asal-usul Wan Azizah.

Katanya beliau mendapat tahu perkara berkenaan setelah diceritakan oleh Azmin Ali kepada keluarga mereka sewaktu Anwar masih lagi TPM.

Azmin memberitahu keluarga mereka bahawa Wan Azizah adalah anak orang Korea. Beliau telah dipelihara oleh bapa angkatnya, Datuk Wan Ismail.

Ada lagi beberapa perkara lain berkenaan asal-usul Presiden PKR tersebut, tetapi saya rasakan agak tidak sesuai untuk saya tuliskan di sini di bulan Ramadhan kerana ianya mengaibkan.

Kod 71 cuba digunakan oleh pembangkang untuk menembak BN dan kerajaan, tapi kini ianya telah menjadi senjata yang memakan tuan.

25 comments:

Sudir said...

Ayoyo ramainya pemimpin puak pakatan ni pendatang.. Patutlah beriya-iya benar nak merampas hak dari peribumi.. Ketuanan rakyatlah..

memang betul-betul hampeh puak-puak ni..

MMR said...

RBF,
Mcm lagu pi ramlee la pulak....sesudahannyee......
hendak ku nangis tak berair mata.....
hendak ku tembak terkena batang apa dan siapa.....kih...kih..kih

Anonymous said...

peehh... sempoi bro... dah jenuh aku bersabar tunggu.. akhirnya muncul juga... ini rupanya... kantoi lagi. hahahaha... terbaek....

Anonymous said...

pendatang asing nak merampok kuasa la nih...

Anonymous said...

patut di pinda peraturan pilihanraya sesiapa yang ada kod 71 hanya layak untuk mengundi tetapi tak boleh menjawat apa-apa jawatan dalam parti politik dan kerajaan.

INI AMAT BAHAYA............

Anonymous said...

rbf,

Azizah Korea. Anwar Ibrahim tu keling original. Bapak dia Pak Ibrahim keturunan keling masuk Islam. Orang kata Pak Ibrahim keturunan keling botoi. Bila china kahwin india, anak dia muka Melayu juga. Cam tu juga Anwar dan Jijah. Keling kahwin china Korea maka anak dia semua muka Melayu cam Nurul Izzah. Depa bukan Melayu pun. rbf, kalau kita tengok muka sdra Anwar Ibrahim di Ceruk Tok Kun, confirm - depa semua keling.

Anonymous said...

Ramai pemimpin kanan PKR ahli kelab 71 ya, iaitu pendatang. Kalau kelab 71 tu ahli DAP tentunya akan meletup sebab dipanggil Pendatang. Ni nampaknya senyap sepi jer.

Anonymous said...

Patutlah mereka;
1. Tidak patrotik, sebab ini bukan negara asal mereka pun...
2. tak payah ucaplah 'ketuanan Melayu' kah apa2 lagi mereka tak akan ada perasaan sayangkan negara..ingat lagi kita pada Fujimuri..
3. dan tak payahlah nak sebut kedaulatan kepada Sultan, mereka tak rasa pun apa untungnya 'taat' kepada Sultan/Raja, sebab mereka tak pernah beraja pun.....

Hancusss....

Anonymous said...

Sungguh tak kusanggka didalam PKR ade banyak PATI..patutlah huru hara masa tunjuk perasaan BERSIH...dia bawa saudara mara sekaliiii..

Anonymous said...

Sungguh tak kusanggka didalam PKR ade banyak PATI..patutlah huru hara masa tunjuk perasaan BERSIH...dia bawa saudara mara sekaliiii..

Anonymous said...

kahkahkah...ajenye bngang betoi PR ni...alih2 batang idung sendiri yang kena...

paklongkarim ssu

Anonymous said...

Rbf, boleh saudara jelaskan mengenai kod 71. sebenarnya dr semalam saya tak berapa paham n3 badrul tentant kod 71 tuh?kesilapan mata ka atau memang diorang punye ic 71.apa yang menyebabkan terjadinya kod 71. terima kasih

Anonymous said...

ANON August5,2011 1.01PM. WOOOO sedapnya kata UMMI PELACOR....anda puasa ke hari ini?

Tak payah lah nak bandingkan AZIZAH dengan UMMI.To me UMMI dia tak DAYUS..

I wonder WHO ARE YOU COMPARED TO UMMI EK? entah2 anda pun GANG PATI 71 ha.ha..

Anonymous said...

Kalau tak silap kod 71 ini merujuk kepada org yg lahir di luar negara tapi mendpt taraf kewarganegaraan malaysia.,maksud saya pasangan warganegara malaysia yg melahirkan anak di negara lain maka anak yg lahir itu akan di berikan kod 71 dlm IC nya,

Kod 71 merujuk kepada warga asing yg telah lama menetap di Malaysia yg telah mendpt PR dan seterusnya mendpt taraf kewarganegaraan.

Pendek kata kod 71 itu merjuk kepada org yg bukan lahir di Malaysia,,

PKR ni bnyk pendatang lah yer,

Anonymous said...

patutla depa kata ketuanan Melayu tak penting..

Anonymous said...

SENYAP JE PUAK2 PEMBANGKANG YE?

BUKAN KE MEREKA YG TIMBULKAN ISU KOD 71 NI? KONONNYA KOD 71 TAK LAYAK MENGUNDI LA, KERAJAAN TIPU LA.

MEMANG TAK SANGKA KAN RUPA2NYA PUAK2 PEMBANGKANG NI BERKETUAKAN KOD 71..
NAH, MELUDAH KE MUKA SENDIRI. AMBIK KORANG!!!

Anonymous said...

NUAR BERAHIM PUNYA X ADA KA????

Anonymous said...

nick ajis kod apa?

kalau puak pr nak marah tembelang pecah pegi marah malaysiakini sbb dia yg mulakan.

Anonymous said...

Bapa Anwar pak Ibrahim tu Hindu convert kawin ngan Mak Yan.

Anwar tu bukannya anak Mak Yan tapi dari benih Pak Ibrahim dengan nurse Cina dari Hospital Sungai Bakap, Sbg Perai, Pulau Pinang.

Wan Azizah tu sememangnya anak Korea adopted by Wan Ismail semasa dia bertugas sebagai pegawai tinggi Kerajaan di Korea dulu. Orang2 tua di Kampung Sama gagah, Permatang Pauh tahu perkara ini.

Kalau Anwar memanggil Wan Azizah "Ikan Sepat Kering Korea" kita tak boleh marah Anwar kerana deskripsi ke atas isterinya itu adalah betul dan ianya satu fakta.

Anonymous said...

Anonymous said...
patut di pinda peraturan pilihanraya sesiapa yang ada kod 71 hanya layak untuk mengundi tetapi tak boleh menjawat apa-apa jawatan dalam parti politik dan kerajaan.

INI AMAT BAHAYA............
August 5, 2011 11:53 AM

KAT US KALAU LAHIR LUAR NEGARA TAK BOLEH JADI PRESIDEN ..... BARAK "MURTAD" OMABA DIFITNAH TERUK BEBERAPA BULAN LEPAS PASAL ISU KELAHIRAN DILUAR NEGARA....HEEHEHEHHEE

Anonymous said...

Anonymous said...August 5, 2011 1:01 PM KONEK KAU LEMBIK KE? SUKA KONEK YEAH!!!! MAIN JUBO LAH NI.....CAKAP MCM ORG BODOH .... DOK KENA LIWAT, OTAK PENUH TAIK

Anonymous said...

PADAN MUKA PKR. KATA DULANG PAKU SERPIH NGATA ORANG AWAK YANG LEBIH. HAMBIK KAU.

VoidDance said...

Saya harap RBF tidak bawa informasi yang salah. Kod 71 bukan bermaksud seseorang itu pendatang asing yang memperolehi taraf warganegara.

Kod 71 diberikan kepada mana-mana individu yang dilahirkan diluar Malaysia. Ianya cuma kod kelahiran, dan tidak menentukan taraf kewarganegaraan individu.

Lagi satu, sesiapa saja yang telah diberi taraf warganegara di bawah beberap Perkara (15,16,19 dan 30) secara perlembagaan layak mengundi. Kalau kita hendak halang mereka daripada mengundi, kita perlu tukar perlembagaan. Jika itu yang anda mahu.

Saya faham anda bangkitkan isu ini kerana puak pembangkang bangkitkan isu yang sama. Tapi kalau anda dengan nama besar anda yang sering masuk akhbar menyiarkan informasi yang salah dan pembaca mempercayainya, akibat menyusahkan kita di kemudian hari.

Ingat, kod 71 bukan menentukan warganegara seseorang individu. Ianya cuma kod kelahiran luar negara. Itu saja.

Anonymous said...

VoidDance,

Apa pun kalau lahir di luar
maknanya:
Malaysia bukanlah
tanah tumpah darah mereka.

Ingat:

Negaraku
Tanah tumpahnya darahku
Rakyat hidup.....

Jadi Azizah dan rakan2nya memang tak cukup sifat Melayu dan Malaysia.

Baru kita tahu kenapa perangainya lain macam.

Terima kasih RBF tentang kod 71


yy

Anonymous said...

VoidDance

ko pegi cakap apa yang ko tulis ni kat malaysiakini ngan pojie topeng perak. diaorang yang spin cakap ic 71 tu pengundi hantu walaupun mismah dah diberi status warganegara sejak januari. kitaorang sebenarnya faham cuma saja nak bagi puak PR panas ngan isu yang diaorang belit.