Friday, August 12, 2011

Rayuan Kepada Sophia



Difahamkan semasa diperiksa oleh JAIS Sophia tidak mengaku dirinya Islam sedangkan kad pengenalannya tertera perkataan Islam. Masyallah....

Sophia, sekiranya kamu nak tukar nama sekali pun dari Nadeane kepada Sophia, tukarlah. Kami semua terima dan tiada masalah. Tapi yang penting kembalilah wahai Sophia. Kembalilah...

Percayalah Sophia Allah masih menyayangi mu. Percayalah umat-umat Islam di Malaysia tidak akan marah sekiranya kamu mengaku kesilapan dan sanggup kembali ke pangkal jalan. Tidak ada orang yang tidak melakukan kesilapan dalam dunia ini.

Semulia-mulia dan setokguru-tok guru Nik Aziz di kalangan orang-orang Pas pun beliau masih lagi cuba menerima rasuah tajaan haji. Tetapi oleh kerana Allah sayangkan dia, tiba-tiba muncul kaum quraisy Malaysia yang membuat pendedahan perkara tersebut , maka terselamatlah Nik Aziz dan keluarganya dari dosa rasuah kerana membatalkan penerimaan rasuah haji tersebut. Oleh kerana beliau mengakui kesilapannya , maka hari ini beliau masih lagi kekal sebagai MB Kelantan.

Begitu juga dengan kes kamu wahai Sophia yang semakin hari semakin besar kerana Allah masih menyayangi mu. Engkau adalah antara orang-orang bertuah yang dilindungi Allah daripada terus disesatkan.

Tolonglah Sophia, tolonglah kembali dan ucapkanlah kalimah di bawah ini

Aku naik saksi bahawa tiada Tuhan melainkan Allah dan aku mengaku bahawa Nabi Muhammad itu adalah pesuruh Allah.

Kembalilah Sophia, kami semua sedia membantu mu. Hubungilah mana-mana pihak berkuasa atau hubungi saya sendiri (rbf_501@yahoo.com) atau pun mana-mana blogger, facebooker atau sesiapa sekali pun yang difikirkan wajar sekiranya kamu telah sedia kembali. Kami menanti mu Sophia.

Di hari jumaat yang mulia ini penghulu kepada segala hari dan ditambah pula dengan bulan Ramadhan , marilah kita sama-sama berdoa agar dibukakan pintu hati Sophia kembali bersama-sama kita.

27 comments:

Anonymous said...

Bro

Sophea lebih memilih Dunia daripada Islam

Sophea tidak tahan dengan ujian Allah

Maka Sophea! kamu bertuah dilahirkan Islam

Keris 7 Lok said...

InsyaAllah..jika betul sophia nak kembali..ramai yang akan membantu..Keris hulurkan tangan membantu jika rbf dihubungi..

MMR said...

RBF,
SYABASS!!
Salah satu Doa yang disukai oleh ALLAH SWT dan RASULULLAH SAW ialah doa yang kearah jalan ALLAH untuk mereka yang di anggap musuh ISLAM....sama-samalah kita berdoa agar sophia dan mereka-merka yang tersesat itu di kurniakan kembali NUR ISLAM

ruang bicara faisal said...

MMR

terima kasih.

bagaimana pula kalau ulama nak doakan org pecah perut ?

Keris 7 Lok said...

Salam perjuangan. Saya telah link blog tuan ke blog saya. Harap dapat follow & link juga blog saya ke blog tuan. Terima kasih.
Demi perjuangan alif ba ta
http://keris7lok.blogspot.com

Anonymous said...

Salam tuan,

Bagaimana dengan Jabatan Agama Penang mengatakan tidak boleh menggunakan pembesar suara sewaktu subuh? bukan ini negara islam? (Sumber berita harian)http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Larangpembesarsuarawaktusubuh/Article/

Anonymous said...

RBF,

saya sangat terkejut membaca posting tuan pada pagi ini..sungguh mulia dan ikhlas hati tuan kerana sanggup merayu kepada Sophia supaya kembali kepada ISLAM..

kepada sophia,
semoga ALLAH dan RASULLULLAH SAW memberikan syafaat kepadamu untuk kembali kepada ISLAM..kembalilah Sophia...

-IWI-

MMR said...

RBF,
Rasanya ulama tu semak otak kot. tak pa...kita doa agar otaknya kembali waras dan dapat menilai yang mana doa yang di tuntut DAN yang mana doa yang di cela...

Anonymous said...

ingatlah sophia,

TIADA TUHAN SELAIN ALLAH, NABI MUHAMMAD RASUL ALLAH

Anonymous said...

Moga ALLAH Membuka pintu hati Sophia agar kembali kepada Islam.

Moga ALLAH Menyedarkan Sophia bahawa Nabi Muhammad SAW lahir di Mekah dan Mekah masih lagi menjadi tumpuan umat Islam - adakah Baitullaham masih menjadi tumpuan umat Kristian ?

AMIN

Tahukah Sophia bahawa orang Kristian diludah oleh orang Yahudi disana ! ... dan pernah beberapa kali orang Kristian tidak dibenarkan melakukan sembahyang/service pada malam Christmas disana ? ... tiadakah perlindungan/protection dari Tuhan Yg Tiga ?

Anonymous said...

Bro RBF,

Mu jngn main main ngan tok garu Nik Aziz nanti mu tak dpt masuk syurga...

Juak Pas yg mendewa-dewakan Nik aziz saja layak ke syurga...

hehehe...

Anonymous said...

rbf!

Aku sikit pon tak rasa hairan pada Sophia ini sebab dia ini munkin cetek ilmu islam atas sebab tetentu, maka dia terjerumus kedalam perangkap Kristian. Ini perkara biasa.

Yang aku merasa hairan bin ajaib sangat dimana letaknya ULAMA-ULAMA PAS yang selama ini simpan jambang, janggut berjela-jela panjangnya. Pakai serban sebesar stedium BUKIT JALIL, pakai jubah berjela-jela sampai sapu taik anjing taik kucing taik ayam semuanya disapu. Yang selama ini melaung sampai berapi kelanggit, BERTAKBIR ALLAHUAKBAR sampai bergoncang bumi ini? Orang-orang yang sudah dijamin oleh penjaga syuarga mereka,penjaga tua HARAMJADAH tua yang dah nak mampos tu. ULAMAK YA?

Sdr rbf! Aku nak tanya le pada ULARmak-ULARmak PUKIMAK ni. Apa dah yang mereka buat? Apa dah mereka usahakan untuk menyelamatkan Sophia ni. Apa sudah usaha mereka untuk menyelamatkan umat Islam dinegara ini drpd murtad? Jawapannya TIDAK ADA itu sudah pasti! Yang ada caci maki, maki hamun herdik org ini herdik org itu, ada le.........Mereka mendabik dada kononnya mereka saja yg Islam, org lain kafir! ada le. KEPALABUTUH DIA! Sebenarnya ulamak mereka tu sama macam taik anjing taik babi sampah saraf yg disapu oleh jubah mereka bawa kemesjid.

Maafkan saya sdr rbf kerana terlalalu emosinal dibulan puasa ni. Selepas saya menghadiri kuliah subuh tadi yg dibawa seorang ustaz PAS saya tidak dapat mengawal emosi saya. Puasa saya pon agaknya dah hanyut habis dah..........

maaf rbf.

Anonymous said...

Islam adalah ugama mulia dan ditinggikan ALLAH.
Dalam Al Quran yang mulia ALLAH menyeru dan memberi AMARAN supaya manusia beriman dengan ALLAH.
Nabi Muhammad saw juga menyeru dengan cara berhemah,menasihati dan menerangkan yakni berdakwah dengan bijaksana.
Dan ISLAM MENGANCAM melalui hukuman2 yang ada berdasarkan syarak kepada sesiapa yang kembali murtad setelah beriman.Ini adalah jelas,cuma ianya tidak dilaksakan olih pemerintah.
Namun apa yang RBF buat dalam posting beliuau ialah merayu rayu kepada orang yang dah membuat keputusan untuk murtad supaya kembali kepada Islam.
Beriman kepada ALLAH adalah suatu nikmat kepada manusia dan kita tidak wajar membujuk rayu ketahap sehingga merendahkan kemulian Islam kepada kacamata ugama lain.
Kita telah menyampaikan berdakwah namun jika ia tetap dengan pendiriannya terserah kepada ALLAH untuk memberi hidayah.

Murtad adalah satu jenayah pada sisi Islam,memadai kita berdakwah dengan berhemah tapi bukan dengan cara merayu rayu

Anonymous said...

tambah sikit bro RBF

Ya allah Ya tuhanku, ko lorongkanlah hati ulamak2 yang ada di malaysia ini, seluruhnya untuk bersatu berdepan dengan pihak yang cuba menyesatkan kami, Ya Allah

TQ

Anonymous said...

dah kawin ker belum haaa kalo ajak main dia nak ka hehahahahahah

Anonymous said...

TANDA KIAMAT 2012
1)- Orang yang menghalang murtad dipersalahkan dan yang menyokong dipuji DAN DISOKONG oleh ulamak

2)- Bila ARAHAN azan subuh dan alQuran tidak boleh diperdengarkan ( Pulau pinang ), dikeluarkan oleh Ulamak.

3)- Bila manusia boleh mengampunkan dosa diantara manusia

4)- banyak lagi kesesatan berlaku

TUHAN SEDANG 'BERBICARA' DENGAN KITA DENGAN TERJADINYA PERISTIWA INI..
sesungguhnya AZAB tuhan amat PEDIH

'KERA'jaan said...

AKHIRNYA KUAR JUGA ARTIKEL YG MASUK AKAL DISINI, SEMOGA RAYUAN(GODAAN?) RBF DIMAKBULKAN, AMIN...TP OK GAK SOPIAH NI KALO JD BINI XTRA RBF, MAGHI GAK TU...! :D

Anonymous said...

Setakat doa je tak guna, kita harus panggil dan dengar cerita dia knapa dia boleh bertindak mcm tu. Dan kita kena tarbiah dan jelaskan dia balik. Usaha perlu ada...

Mana ulamak umno dgn pas?mana pusat zakat?

Jais kalau tahu nak raid tp tatau nak mendidik tak guna broo... Zaman skrang orang tak suka diarah,, dia nak tahu sebab.. So penerangan kena la jelas...

Kita solat pun bersebab, sebabnya kita percaya Allah tu Tuhan yang esa. Denga dalil dan akal fikiran.

Ni la blogger, aku cakap takda kualiti kang marah.. Konun blogger menyumbang pada negara la ape la.. Au mintak ko duduk elok2 bezakan korang dgn blogger belah sanannun. Walaupun mereka dalam kesesatan ilmu politik, tp hujah mereka cukup baik...

Anonymous said...

Saudara rbf.

Keris 7 Lok ini Keris 7 Lok yang betul ke atau KERIS OLOK-OLOK? Kah, kah, kah,? Asyik-asyik nak di linkkan. Apa? Nak cari publisiti murahan ke?

Anonymous said...

Pemimpin kerajaan pusat tidak tegas, tidak kuat dan lebih mementingkan periok nasi sendiri. Kerajaan Pulau Pinang berani mengharamkan pengunaan pembesar suara di surau dan masjid pada waktu subuh. Dalam negara sendiri orang islam tidak dapat berbuat apa apa?

choc-apple said...

haku aminkan doa rbf...
amin amin ya Allah amin....

Anonymous said...

apa yg berlaku ada hikmah yg tersembunyi...sedarlah umat islam, jadi2lah berpolitik sempit, kembalilah kepada Allah dan Rasulullah. Umat Islam sedang berhadapan dengan cabaran dan dugaan yg amat besar.

Anonymous said...

Ini adalah hasil tarbiah semasa di Malaysia mula mula kita ada KONGSI RAYA lepas tu DEPARAYA kemudian jadi HANTU RAYA.Sebab tu lah semasa kerajaan mengalakkan kongsi raya dulu ramai yg menentang kerana kita tahu semangat semua ugama sama ni akan membawa kepada kerosakkan akidah Umat Islam tapi tak sekor pun hiraukan.Mengenai jawapan yang di berikan oleh Sophia tu bertepatan dgn RUKUNNEGARA kerana KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN adalah salah satu teras rukunnegara.Jadi saya sarankan janganlah marahkan dia kerana dia telah di tarbiahkan semenjak kecil mengenai perkara tersebut semenjak masa sekolah lagi.Kalau betul betul perihatin desak kerajaan supaya ubah rukunnegara kepada kepercayaan kpn ALLAH.InsyaAllah rakyat kita tidak akan terbabas lagi dgn jawapan mereka apabila di tanya ttg kepercayaan mereka.Bagi saya ini bukanya mereka tersesat tapi salah tarbiah.

tokgaru said...

Sophia cantik lah. Manis dalam baju kurung. Tapi Sophia akan nampak lebih ayu dan bertambah manis jika pakai baju kurung dan bertudung.

Kau berhijrah untuk mencari kebahagian. Andai kata kau tidak mendapat apa yang dicari, kembali lah kerana kami pada setiap masa menerima mu dengan berlapang dada.

Kau pergi tanpa di paksa, maka kembali juga hendaklah tanpa rasa di paksa.

Anonymous said...

mudahan dia kembali kepada islam. tapi kenapa umno tak nak ubah perlembagaan..mana jakim?

tokgaru said...

Ada kah orang melayu mahu mengakui.

1. Agama tidak kekal dalam hidup seseorang insan.

2. Agama boleh berubah2 dalam diri sesorang.

3. Seorang insan yang lahir dalam agama X, belum tentu lagi dia akan mati juga dalam agama X.

4. Tapi seorang insan yang lahir sebagai bangsa Y, dia mati juga sebagai bangsa Y sama ada dia suka atau tidak.

Orang melayu berpecah kerana agama yang memisahkan mereka .. isu nya cukup islam dengan kurang islam.

Anonymous said...

kesian sophia.jadi mangsa birokrasi.mana semua pak menteri2 yang ada kuasa...mana dia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!