Sunday, August 7, 2011

Timbalan Presiden Pas Pengundi Hantu Di Kedah

Dua hari lepas saya sudah tunjukkan kepada anda wajah seorang pengundi hantu yang mengundi di Dun Bukit Lada dan Parlimen Pokok Sena di Kedah.

Hari ini saya nak tunjukkan seorang lagi wajah pengundi hantu kepada anda yang juga menjadi pengundi di negeri Kedah.

Orangnya amat dikenali ramai, maklumlah kena rempuh dengan Land Rover pun hanya cedera di lutut sahaja dan masih panjang umur. Orang lain kalau kena rempuh dengan Land Rover sudah tentu bersepai otaknya.

Orang tersebut berasal dari Pulau Pinang dan sekarang menetap di Seksyen 19 Shah Alam, tetapi mengundi di Dun Kubang Rotan dan Parlimen Kuala Kedah di negeri Kedah. Jarak antara tempat tinggalnya dengan tempat dia mengundi lebih kurang 400 km.

Itulah namanya pengundi hantu sepertimana yang dikatakan oleh parti-parti pembangkang. Mereka mengundi bukan di kawasan tempat tinggal mereka atau di negeri yang mereka tinggal.

Parti pembangkang minta SPR bersihkan daftar pemilih dari pengundi-pengundi hantu. Oleh yang demikian adalah baiknya SPR membuang nama Mat Sabu terlebih dahulu dari daftar pemilih kerana dia adalah salah seorang pengundi hantu yang wujud dalam negara kita hari ini.

Wajah pengundi hantu

Sekiranya terjumpa hantu di atas merayau-rayau semasa hari pengundian di Kedah sila tangkap dan serahkan ke Balai Polis yang berdekatan.

Tujuan diadakan pilihanraya adalah untuk memilih pemimpin di kawasan kita. Bukannya untuk memilih pemimpin di kawasan orang lain.

Apa gunanya kita pergi pilih wakil kita (wakil rakyat) di tempat lain sedangkan kita tinggal di tempat lain ?

Orang yang pilih wakil rakyat di tempat lain tetapi dia tinggal di tempat lain ibarat orang yang pilih calon isteri, tetapi lepas nikah isterinya dia tinggal di tempat pernikahannya untuk orang lain pakai. Dia sendiri pula cari perempuan untuk dipakainya. Tak ke gila namanya itu ?

17 comments:

Anonymous said...

lawak sungguh hantu ni...aku suka.

Anonymous said...

Bukan Hantu... polong....he!he!he!

Anonymous said...

hahaha..hantu susu....muka mcm nak susu ja...hahahaa.....makkk nak cucuuuuuuu......hahahahhaaaa...

joe42 said...

muka dia tak hansem langsung!

Anonymous said...

Satu post yang menarik..mungkin SPR perlu menetapkan peraturan seseorang pengundi hanya boleh mengundi di tempat beliau tinggal atau bekerja dan tidak dibenarkan pengundi bebas untuk mengundi dimana-mana tempat yang mereka suka.. rasionalnya pengundi hendaklah mengundi pemimpin dimana dia berada atau bertugas ...

paktua said...

Betul tu..
Wakil kita hendaklah yang tinggal bersama kita,
Kalau kita tinggal di ulu sungai menakala wakil yang kita lantik tinggal di hulir sungai, tentu sekali dia tak tahu akan perkara yang terjadi di hulu....
Lepas ni pakat selidik dulu wakil yang kita hendak lantik,
Pastikan ia benar2 dapat mambawa kemajuan dalam kawasan kita.. Jangan hanya datang kepada kita pada waktu pilihanraya saja.

tokgaru said...

Mat Sabu bukan pengundi hantu. dia pengundi jembalang lah Bro.

hantu hanya tahu mengusik orang saja. tapi jembalang dia pandai mengusik, pandai juga perkena (tipu) orang.

he he he .. jangan marah yer Bang Mat Sabu .. kalau kau bukan jembalang kau saman lah PDRM tuh.

Pemuda TG said...

hantu sekoq ni suka makan kat satu resto cina muslim kat section 15 shah alam....he he he...pasal awek kat resto tu cun cun...melingkop..

Anonymous said...

Tak sangka muka mcm fei mau watak budak cacat blh jadi org no 2 pas...hahaha

Abd Razak said...

muka toya macam pukimak!!!
padan lah dok maki hamun orang semasa ceramah..aku dah dapat agak mat sabu ni bila mati nanti,lidah dan mulut dia busuk macam bangkai

timun said...

hantu pun hantu lah....heheheeeeeeeeeeeee....
"yang penting orang akan pandang aku sebahagian dpd ULAMAK"...orang bawahan dia kebanyakan ulamak,so x kan lah pak2 janggut pandang dia macam bangsat...mulut bau busuk macam bangkai...apa ada hal...pak2 gut akan sembur pewangi kasturi bermula dari nafas terakhir dia..jangan jeles ye...!

whiteorange said...

Yang bodoh adalah Pengundi

Yang pikul beban adalah kerajaan kerana terpaksa dukung biawak hidup

Yang untuk adalah Mat sapu, makan gaji buta

whiteorange said...

Yang untung adalah mat sapu sebab makan gaji buta

mae1000 said...

Pelik jugak ek, asyik menuduh orang, rupanya diri sendiri yang buat. Tuduh orang pengundi hantu, rupanya dia sebenarnya hantu. Tuduh orang main kroni, rupanys dia sendiri yang main kroni. tuduh orang tak bersih, rupanya dia sendiri pun kotor.

zahari1950 said...

Cuba rempuh dengan L/Rover lagi sekali. Kita nak tahu sejauh mana hantu ni kebal kena langgar.

Oh ya..dia pengundi hantu. Mana boleh langgar hantu. Dia yang mengusik kita adalah.

"Tiba-tiba je ada orang jadi pembonceng motosikal dan tetiba saja dia sergah dan menyakat kita kat cermin depan bila kita memandu kereta atau menunggang motosikal seorang diri melalui perkuburan atau tempat berpuaka. Atau tetiba saje ada penumpang ditempat duduk belakang kereta walau pun pada mulanya kita hanya seorang diri memandu kereta "lalu dia mengilai garau hey!.. hey!.. hey!..."

Rupa-rupanya 'hantu mat sabu'

Anonymous said...

Malang sungguh puak2 hampas dapat timb presiden dr kalangan hantu jembalang...hantu maki hamun...itula mat sabun...

manjung said...

yang bodoh adalah pengundi2 yang mengundi mat sapu ni...