Tuesday, August 9, 2011

Wow ! KP Pas Dah Bercakap Pasal Darah dan Nyawa

Usaha Pas untuk menutup isu Jais dan gereja nampaknya tak berjaya.

Semalam Ketua Pemuda sudah angin satu badan dan dah mula bercakap pasal darah dan nyawa.

Sudah pasti perkembangan terbaru ini akan membuka polemik baru dalam isu ini.

Huh....huh...huh....makin melentinglah DAP nampaknya.

Petikan dari malaysia insider
“Tanggungjawab ini mesti dipikul oleh semua orang Islam dan pemimpinnya justeru ia melibatkan masalah umat Islam. Umat Islam mesti bersatu di bawah payung aqidah ini dan memastikan tiada ruang retak dan bocor sebagai laluan dan peluang musuh Islam menyelinap masuk meruntuhkan struktur kekuatan umat Islam dari dalam.

“Justeru harga akidah umat Islam tidak boleh dibayar dengan nilai sebuah atau lebih kerusi Parlimen mahu pun DUN (Dewan Undangan Negeri), demikian juga tidak boleh ditebus dengan nilai jawatan bertaraf menteri atau wakil rakyat sebaliknya nilai akidah, taruhannya ialah darah dan nyawa,” katanya.
Darah dan nyawa beb....

Adakah Pemuda Pas sudah bersedia melancarkan jihad ?

Tapi berani ke Pemuda Pas nak berjihad ?

Nantikan DAP tak bagi kerusi lebih dalam pilihanraya akan datang.

Macam biasalah....

Puak-puak ini kalau bercakap bukannya boleh pakai.

Hari ini bercakap berdegar-degar sampai nak keluar kerongkong, esok lusa bila DAP bersuara tarik balik dan salahkan Umno atau BN pula.

Alah....skrip macam biasalah. Skrip yang kita semua dah hafal sejak tiga tahun lepas.

Berpuluh tahun BN yang terdiri dari pelbagai parti yang mewakili pelbagai kaum perintah Selangor tak pernah timbul isu orang Islam pergi buka puasa di gereja atau pergi minta bantuan di gereja. Tetapi mereka baru perintah tiga tahun lebih dah jadi caca marba habis. Yang hebatnya di zaman mereka, gereja boleh anjur majlis buka puasa dan berani bawa masuk orang islam ke dalamnya.

21 comments:

Horas! Hulu Langat said...

Alah...cakap kosong je tu. Cakap untuk cover malu dan tipu penyokong totok. Projek nak langgar Genting Highland dengan 10 ribu orang pemuda PAS apa cerita? Dulu bukan main berapi-api cakap...last2 senyap.

MMR said...

pas , keadilan ...depa semua sama saja...sebab depa ni sampah..mcm tuan guru depa cakap....sapa yg lompat parti adalah sampah....cuba bongkar tengok sapa yang dlm pas dan keadilan yg lompat parti....mesti belambak-lambak....silap silap uan guru depa pun sampah.....

Anonymous said...

pas piss puss munafik semakin ditunjukan ALLAH SWT akan kemunafikannya.

Anonymous said...

cakap mcm ni dah byk kali gua dengar

ALahaI sI LunCAi said...

HE!HE!HE!

SEMENTARA NIK AZIZ TAK JERKAH. BILA NIK AZIZ MELENTING...TELOQ PUN HILANG.

manjung said...

sat lagi DAP jerkah terus minta maaf langkah mayat depa dulu...hamPas...

Anonymous said...

saakan sama mcm kes arwah dato ishak bahrom.mencegah yg mungkar,akirnye dpecat..arwah bekas mufti sngor.kes berlaku d subang jaya.sapa ingt?

Anonymous said...

>>>>>> N A T O <<<<<<<<


No Action.....Talk Only

mae1000 said...

Mana satu nak ikut ni, PAS cara Khalid samad atau PAS cara KP PAS ?

Anonymous said...

x leh ikut belaka tuh...putar alam..DR MAZA kata: x salah ambik duit bantuan gereja...Hj Man kata pulak: Perbuatan tu sama macam minum oren dalam botol carlsberg...pilihlah nak pakai yang mana...al-aslu fi al-syai al-ibahah..Asal hukum sesuatu itu adalah harus (kecuali yg dah ada nas)

Anonymous said...

Bro, sila bezakan antara "Islam PAS" dan Islam Yang Syumul...Tidak pelik jika pemimpin mereka lidah bercabang dan pandai berlakon kerana mereka tidak menganut Agama Islam yang sebenar.. Kepada Penganut agama Islam PAS sila perbaharui shahadah anda.

Anonymous said...

dalam dh ada halal dgn haram,dosa dan pahla..mamat ni meleret2 sbb nk gempak jd calon...tu jee.

Anonymous said...

Yang penting sekarang dalam PAS ada dua Mazhab: 1. Mazhab Hassan Ali (pengikutnya Tuan Man, KP Nasa dan beberapa lagi: yg kalah dalam pemilihan PAS baru2 ini) 2. Mazhab Khalid Samad (pengikutnya menguasai sebahagian besar pucuk kepimpinan PAS sekarang). Aku pernah bertanya kepada seorang pengkaji Parti PAS akan hal ini. Kata beliau: perkara ini adalah tranformasi dalam gerakan PAS....

Anonymous said...

tak baik korang salah sangka tau!!....mana tau kot2 dia betul dah berubah...selama ni pemuda pas selalu je menentang kerajaan pakatan dlm isu2 bersangkut dgn Islam...tau!!kita tunggu la perkembangan seterusnya sedikit masa lagi.kalau senyap jer macam yg lepas2...baru la kompem cakap je bedegar2...abuk pun tarak!!tak baik salah sangka tauu.....nanti takleh masuk sorga nik ajis tau...

Anonymous said...

PAS boleh pertaruhkan Nyawa Anuar, kerana Anuar ada 9 nyawa kucing

Anonymous said...

pelik bila kita sendiri pun bermain2 dgn hal kristian ni...

knapa anda tidak bersama berikrar...
ini bukan isu PAS,isu UMNO lagi..

tolong la sedara2 sekalian..
kita sendiri perlu mendesak badan2 kerajaan yg ada sekarang ni..jabatan agama,pusat zakat...

tolong la kerja kuat sikit..ramai masyarakat muslim hidup susah.mereka ni xde tempat nak mengadu...

dtg NGO2 kristian senang je menolong sambil berdakwah.
isu ni dah lama sgt..dari Aishah Bukhari.makin lama makin meruncing..

sudah2 la perli org sana,perli org sini..kutuk parti sana,kutuk parti sini..

ANDA ISLAM?bertindak la mengikut kemampuan...paling mudah,berdoalah agar umat islam kita terjaga akidahnya...Insya Allah..


-Warga Shah Alam-

mae1000 said...

Raya ni orang-orang Islam boleh beraya kat gereja - Khalid Samad dan Dr Maza tentu gembira.

Anonymous said...

Biar la kalit gagap ye yg g raya kat gereja.... hahahaaaaaa... kaliiiit...kaliiitt.... gagap plak tuh.....

Bombastika said...

Salam, Ini jadinya bila parti pembangkang Islam hanya bertumpu soal kuassa dan kerusi, bukan nak perbaik mana-mana ketirisan yang berlaku dalam institusi agama. Sudahnya rakyat Muslim menjadi mangsa, tertipu dan malang sebab puak yang sepatutnya tempat mereka mengadu hanya pandai berceramah, memfitnah dan lain-lain sedangkan penjawat awam yang ada dalam kerajaan bersenang lenang dengan kedudukan dan terikat dengan peraturan lama. Pemimpin kedua-dua parti politik dah senang, pengikut asyik bertengkar siapa yang betul akhirnya rakyat marhaen yang merana..Kesiaaan.

ajai62 said...

Assalam Bro

Tu kena langgar angi tsunami NATO (No Action Talk Only)... kena sergah dengan Nik Aziz tercabut serban tu... tak caya tenguk nanti... terbongkok2 minta maaf...

tokgaru said...

Kasihan Ketua Pemuda Pas.

Nasarudin mungkin ikhlas dan bersungguh2. tapi kita jangan lupa dia masih terikat dengan mentor nya iaitu Pak Nik dan Pak Hadi. sekali mentornya berdehem maka Nasarudin pun jadi lah Ustad Bisu.

Manakala Pak Nik dan Pak Hadi mentor nya adalah Lim Kit Siang dan Karpal Singh. sekali LKS dan KS buka mulut saja, Pak Nik dan Pak Hadi pun berkata " tak ada kami bukan cakap pasal islam, yang kami maksudkan adalah berkebajikan ".

Itu lah kisahnya perjuang berkebajikan yang di bawa oleh Pas.