Friday, September 16, 2011

AIDS: Kelantan Cipta Hatrik, Selangor Semakin Meningkat

Apa slogan yang Pas tak cipta di Kelantan untuk menunjukkan mereka memperjuangkan dan membangunkan Islam dengan begitu hebat sekali di negeri tersebut.

Bersama Kepimpinan Ulama

Bersama Kepimpinan Tok Guru

Kelantan Serambi Mekah

Bumi Tadahan Wahyu

Kelantan Negeri Islam

Membangun Bersama Islam

Kelantan Menerajui Perubahan

Orang luar yang tak tahu cerita pasti teruja mendengar slogan-slogan itu.

Semuanya indah khabar dari rupa untuk memancing undi.

Hakikatnya ?

Sila klik di sini

16 comments:

Anonymous said...

itu semua UMNO punya kerja...kata pas

Anonymous said...

20 tahun dulu penyakit ini adalah kes terpencil dan jarang berlaku....tetapi sekarang KELATE DAH JADI NO.1....yang ajaibnya kes ini meningkat di NEGERI TADAHAN WAHYU YANG MANA PEMERINTAHNYA SEORANG YANG ALIM DAN PENUH BERKAT (saperti didakwa PAS)puncanya kerana belia-belia di sini ramai yang mengambil dadah sebagai ESCAPISM (jalan keluar dari masalah)setalah kerajaan PAS gagal memenuhi tuntutan dan keperluan SPIRITUAL dan MATERIAL mereka....ketiadaan PROGRAM BERBENTUK ROHANI yang dilakukan PAS bagi menarik golongan belia mendekati AL WALID yakni pencipta (ALLAH)telah menyebabkan jiwa-jiwa belia di sini kosong tanpa sebarang pengisian hakiki....keadaan menjadi semakin parah apabila PAS juga gagal memenuhi tuntutan material belia=belia, yang mana peluang pekerjaan teramat terhad di KELATE ini telah mrnyebabkan ramai brlia-belia di KELATE menganggur......natijahnya kegagalan PAS YANG MENYUMBANG PENINGKATAN STATISTIK INI TAHUN DEMI TAHUN....sebagai jalan keluar dari kemelut hidup susah dan naif maka dadahlah jalan penyelesaian yang paling mudah yang dipilih oleh belia KELANTAN setelah kerajaan PAS GAGAL membantu.YB dan EXCO PAS pula lebih banyak berceramah,berpolitik dan bermewah daripada mendengar KELUH KESAH golongan belia (aset negara)lalu membiarkan golongan ini terus hanyut dan binasa di negeri yang diperintah dan ditadbir oleh PARA ULAMA TERBILANG.....alangkah malangnya anak-anak bangsa yang terus terbiar dan terabai dek kerakusan pemimpin=pemimpin yang tidak mempunyai hati dan rasa........

Anonymous said...

ape punyer artikel ni.bodoh bengap je xde mutu

Anonymous said...

yesssss saya sokong tulisan ni.attack lgi...makin sedapattack, makin rakyat menjauhi umno.tun daim kata punca org muda tolak umno tengoklah tulisan nya yg penuhkata nista dan celaan...yaa aku suka hahahahaha

Anonymous said...

anon 2 org kat atas sukar nak trima realiti. Kemudian attack rbf. Itu adalah hakkat yg sebenar.bukannya direka2 rbf.trimalah hakikat bodoh.



Lan anak husin

-eWe- said...

reality dunia sekarang... kebenaran adalah sesuatu yang tiada mutu dan tiada nilainya... yg bermutu adalah cermah maki hamun dan tulisan berunsur fitnah(fahami pengertian fitnah sebenar2nye).... yang penting adalah slogan, ayat mahupon ucapan hendaklah berunsurkan islamik maka teranggok2lah umat manusia yang agamanya indah keterampilan dr penghayatannya.... astaghafirullah...

Anonymous said...

Kadar HIV/AIDS memang tinggi dikelantan terutamanya di Daerah Kota Bharu . Ini banyak disumbangkan oleh kes-kes dari Penjara Pengkalan Chepa dan juga pusat Serenti Jeli dimana menjadi antara salah satu pusat tahanan untuk banduan penagih dadah yang rata-ratanya HIV dari seluruh negara**kakitangan yang terlibat dalam perangkaan kes HIV/AIDS kelantan.

tokgaru said...

Papagomo.

Itu lah tanda kejayaan slogan Nik Aziz " Membangun Bersama Islam ".

Pas dah sedar bahawa slogan itu tak berapa ada uummhh. Lalu dibuat penambahbaikan maka jadi lah slogan baru Pas untuk pilihanraya umum ke 13 nanti adalah "

" Membangun Bersama Islam Melalui Komunis "

Anak Lenggong said...

Nike Ajis kata dlm astro awani...susah nak kawal rakyat kelantan yang dok berkunjung ke seberang...kah kah kah..kata negeri serambi mekah dan melaksanakan pemerintahan berlandaskan islam..so kalau lah benar seperti dikata maka nampak sangatlaa nike ajis gagal dalam memimpin rakyat kelantan untuk hidup berlandaskan islam...tapi yang nyata dalam waktu pemerintahan nyaa..cuma secara lisan sahaja kata kerajaan negeri memerintah secara lisan tetapi yang sebenarnya tiada sebarang langkah dilakukan oleh nike ajis...dia dan exco nya hanya sibuk dok menjelajah keserata pelusuk kampong untuk mengutuk dan menyalahkan orang lain sedangkan negeri sendiri tak terjaga.

Anonymous said...

PAS gagal mentarbiah masyarakat Kelantan,yang dia tahu ceramah politik,slahkan orang itu dan ini,mengkafirkan sesama Islam,cerita pasal pintu syurga tu macam dia orang yang jaga.

Anonymous said...

Ya semua masalah ini berpunca dari PAS,untuk pengetahuan aku adalah anak jati Kelantan, lahir di Tanah Merah dan isteri orang Tumpat...apa yang aku saksi dan perhatikan BEGITU RAMAI anak muda Tumpat terlibat dengan dadah, setiap kali aku berkunjung di Tumpat ada saja cerita yang aku dengar yang tentang belia yang mati angkara AIDS DAN HIV di daerah ini di daerah ini terutama sekali di kawasan Tanjung Kuala dan bandar Tumpat....dan yang hairannya akan ada pula penganti dan penagih baru yang muncul.....dan permasalahan ini tidak akan berkesudahan sampai bila-bila.....kepada golongan tua, pemimpin PAS MEREKA HANYA JADI PENYAKSI DAN PENDENGAR tanpa melakukan apa apa.....mereka hanya jadi PEMUJA PEMIMPIN meski pun pemimpin mereka tidk melakukan apa-apa....mereka begitu bangga dengan programa politik termasuk ceramah politik di surau dan masjid tanpa memikirkan golongan muda...golongan muda terus hanyut dan musnah....golongan pemimpin semakin dipuja dan mewah......

Anonymous said...

Buatlah beribu slogan tentang Islam sekalipun, berilah gelaran Negeri 'Serambi' apa pun jika pemimpinnya sanggup berkawan dengan syaitan tiada gunanya.

Anonymous said...

Memang benar kata-katamu wahai eWe 12:46 PM. Dikalangan manusia hari ini ramai yg melihat kpd pakaian seseorang pemimpin itu apatah lg yg berlatar-belakang agama. Berjubah, berserban hingga mereka kelihatan begitu hebat walaupun ilmu agamanya sejengkal ttp bila berceramah ia menjadi sedepa. Apa guna berserban jika disitu bersarangnya iblis dan syaitan dan apa gunanya berjubah jika hati dibaluti dengan nafsu serakah, hasad dengki, benci dan dendam.

Anonymous said...

satu lg slogan Pas...

Sokong Pas, Islam Jadi Papa kedana,miskin,hina,susah sepanjang hidup,ikut bontot LGE dapig,tiada KEMAJUAN....

20thn tuhan bagi peluangnperintah kelantan tapi tiada perubahan yg ada berubah hanya slogan tiap2 tahun,bodoo!

Anonymous said...

Untuk melepaskan dirinya, Nik Aziz melibatkan Tun Dr Mahathir sebagai punca peningkatan HIV di Kelantan kerana kononnya TDM menghalang perlaksanaan hukum hudud Pas. Itulah sikap 'Ulamak' tolol.

Anonymous said...

ASYIK MENYALAHKAN ORANG LAIN SAHAJA LANGSUNG TAK NAMAPAK KELEMAHAN, KEBEBALAN DAN KETOLOLAN DIRI.....INILAH PAS..INILAH NIK AZIZ MANUSIA YANG PALING BERAT TIMBANGAN AMALNYA DI MUKA BUMI INI...MANUSIA YANG PALING SEMPURNA DAN HAMPIR MAKSUM..MANUSIA YANG TAHU AMALAN SESEORANG...MANUSIA YANG MENENTUKAN SYURGA ATAU SYURGA SESEORANG......