Saturday, September 3, 2011

Gambar Allahyarham Jurugambar Bernama Dalam Misi Ke Somalia

Jurukamera BernamaTV Noramfaizul Mohd. Nor, 41, meninggal dunia setelah terkena tembakan curi semasa membuat liputan Misi Kemanusiaan Kelab Putera 1Malaysia dan BAKTI di Mogadishu, Somalia malam ini.

Wartawan BernamaTV Khairulanuar Yahaya yang turut serta dalam misi itu berkata, kejadian itu berlaku semasa Noramfaizul bersama rakan media elektronik yang sedang menaiki trak dalam perjalanan ke sebuah pusat komersial untuk menghantar berita telah terkena tembakan curi yang mengenai bahunya dan menembusi parunya.

Kejadian itu berlaku pada pukul 10.30 malam waktu Malaysia dan Noramfaizul meninggal dunia semasa menerima rawatan pada pukul 11.07 malam waktu Malaysia (Malaysia lima jam lebih awal dari Mogadishu), katanya.

Khairulanuar berkata, tembakan itu ditujukan kepada trak tentera kerajaan yang mengiringi pasukan media dalam liputan berita telah tersasar dan mengena Noramfaizul yang duduk berdekatan tingkap.

Misi tersebut yang berlepas pada 28 Ogos dari Kuala Lumpur, dijangka pulang 8 September ini
Dalam perjalanan ke Somalia
Allahyarham Faizul (berdiri)
Sebelum berlepas dari TUDM Subang
Faizul, duduk 2 dari kiri
Tiba di Somalia
Faizul berdiri pegang kamera
Berbuka puasa dalam pesawat
Faizul yang pertama (sedang menyuap makanan)

20 comments:

Anonymous said...

Aku Hensem

Bangang gile
Rakyat tgh kebulur gile
Bole la main tmbak2

Skrang org Msia sorang maut
Perlu ke krajaan Msia hantar Gerak Khas
Untuk ajar manusia2 bodoh ni?

Anonymous said...

Aku Hensem

Apela bebal org Somalia ni
Org bagi makan ko jual beli senjata
Org dtg tolong ko tmbak lak

Ntah bile nk berenti perang
Dah la dtg dari jauh nk bantu

Mcm rupenye org Somalia balas budi
Dgn pmbunuhan

anti bohmau said...

AlFatihah.

semoga Allah SWT mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham & ditempatkan bersama orang2 yg bertaqwa, Insyaallah...Amin

hafiz said...

Semoga Allah Mencucuri rahmat keatasnya

Anonymous said...

Al-Fatihah.. semoga Allah mencucuri rahmat keatas Allahyarham..


Mat Sabun tak nak offer diri ke Samolia.. ada beranik ka...

hafiz said...

Mohon Share tuan

Anonymous said...

bang ni video arwah dlm pesawat.dia sempat gurau dgn kwn2 yg lain.cuba lihat minit ke 5.00 on ward

http://www.youtube.com/watch?v=gl_flJuFdDg&feature=player_embedded#!

katrina said...

Kami seisi keluarga dengan rasa dukacita sedih dan terharu, ingin mengucapkan takziah kepada Puan Norazlina serta semua ahli keluarga di atas pemergian Allahyarham Noramfaizul Mohd Nor.

Sesungguhnya pemergian beliau adalah di luar jangkaan kita insan yang kerdil dan lemah disisi Allah S.W.T dan yang beriman kepada Qada dan Qadar-Nya.

Al Fatihah.

Anonymous said...

Al-Fatihah untuk arwah Noramfaizul Mohd Nor; bertugas demi untuk memberitahu dunia keadaan sebenar di Somalia. Semoga Allah mencucuri rahmatNya ke atas roh allahyarham. Orang2 Somalia ni pula tak reti mengenang budi, sewenang-wenangnya menembak sesuka hati. Kini, org yg sedang menolong kamu telah terkorban dik perangai buruk dan hati busuk kamu semua. Ada juga warga Somalia yg menetap di Malaysia ni yg berperangai sebegitu, datang tak dijemput dan bila sudah berada di sini mereka tidak berterima kasih malah ramai yang sombong tapi bodoh!! Kini seluruh warga Somalia malu dgn insiden ini... dan kini kami pula dah tawar nak membantu kamu semua. Tangan yg memberi kamu makan kamu gigit, bedebah sungguh!!!

Anonymous said...

ni barula syahid..dikala umat islam menyambut hari kemenangan, mereka berjihad membantu manusia yg kebuluran..bukan mcm memali dulu tu..nak harap PAS, komunis lagi disuapkan ade lahh

Pakcu Rantau Panjang said...

Ucapan takziah buat semua keluarga Noramfaizul.

Kalau hari-hari yang lalu kita menerima berita mengenai Misi Kemanusiaan dari Malaysia yang begitu tinggi semangatnya dan dibanggakan oleh rakyat disini tapi hari ini kita dikejutkan dengan satu ketentuan takdir yang mengemparkan mengenai pemergian seorang wartawan BERNAMA yang telah meninggalkan kita sewaktu bertugas disana.

Inilah tugas dan pengorbanan yang paling tinggi buat seorang wartawan.Semoga Allah jua yang mencucuri rahmat ke atas roh saudara Noramfaizul...Al-Fatihah...amin.

Biar apa

MAHAGURU58 said...

Al Fatihah!

Mamu ucapkan Takziah kepada keluarga dan waris Allahyarham.

Kerajaan Malaysia patut bawa balik sukarelawan kita.

Apa guna PBB dan OIC?

Dok minta derma beratus juta tapi tak agih bantuan ke negara Somalia yg tengah kebuloran tu.

Yang puak pejuang pemisah tu serang misi bantuan kita sama saja dengan melepaskan anjing tersepit!

Tak mensyukuri nikmat!

Puak puak pencacai yang dok agongkan Komunis Harami Laknatullah sama saja dengan puak bintang tiga!

Patut di tangkap dan di tembak saja orang orang seperti Mat Sabu dan yang sewaktu dengannya.

Kos peluru tu boleh je tuntut dari tabung derma mana mana.

Saya percaya ramai veteran ATM dan PDRM sedia menanggung kosnya.

Tahan dalam penjara membazir duit awam.

Anonymous said...

geram.. geram, tambah geram bila teringat pak sabur yg sokong komunis haramjadah.

semoga allahyarham dicucuri rahmat ke atasnya rohnya dan diharap semua sukarelawan tetap bersemangat waja.

khusairi talib said...

Mohon izin link ke blog saya ye rbf?

ismizar said...

salam . Mohon share gambar2. Aruah adalah sepupu saya. Syukran!!

Anonymous said...

Sama2 kita sedekahkan Al-Fatihah kepada Allahyarham....

Anonymous said...

alfatihah

arwah meninggal semasa tengah lakukan kerja2 kebajikan. kita ni macam mana la agaknya?

Anonymous said...

harap kelab putera umno tingkatkan lagi aspek2 keselamatan supaya kejadian ni tak berulang lagi.

hanizam said...

moga rohnya dicucuri rahmat & ditempatkan dikalangan orang yang soleh...

cuma sedihnya, program macam ni dah dipolitikkan oleh pembangkang...semua salah kerajaan,..itu salah, ini salah...

pergi kesana tak mahu pulak...

nilah mentaliti pembangkang kat malaysia...

bukan pembangkang yang bermaruah...

benda macam ni pun boleh jaja jadi bahan politik...

Anonymous said...

Al-Fatihah untuk arwah..

Buat juak2 pembangkang yang politikan isu ni malu la sikit..jgnkan nak pergi somalia, menghulur pun belum tetnu lagi...cakap jer depa ni pandai...

Itu salah, ini salah...yang betui depa jer...elok suh jer mat sabu. lim kit siang, LGE tu pi sana..tapi sah2 la depa mau..China yang kene bencana alam pun depa (DAP) senyap...

Hak isu mat sabu dok sokong komunis ni x der lain selain nak menjilat pungkok DAP la...elok la..apa nak jadi la PAS la nii...