Friday, September 9, 2011

Kerajaan Lagikah BN Selepas PRU 13 ?

Menulis panjang tak mahu....

Bercakap banyak pun tak mahu.....

Cuma ingin minta jawapan ikhlas dari lubuk hati anda semua kepada soalan di bawah.

Apakah BN akan terus menjadi kerajaan yang memerintah negara selepas PRU 13 kelak ?




Faham-faham sendirilah kenapa saya bertanyakan soalan seperti itu kepada anda hari ini.

141 comments:

Anonymous said...

aku faham kenapa kau tanya begitu.pasal kad top up kena cukai 6 % kan?

ramalan aku teori RAHMAN akan jadi kenyataan.najib adalah pm terakhir dari BN.

Anonymous said...

masa utk BN dah cukup.rakyat akan tunjuk kuasa besar mereka kali ini

Anonymous said...

tidak lagi rbf! bn akan kalah pru 13

Anonymous said...

utk bn kekal berkuasa najib kena buang penasihat2 bodoh keliling dia dan kawal isteri dia.

Anonymous said...

macam ada pakar ekonomi dlm BN yg mencadi kacang hantu.sapa yg mencadangkan cukai bermacam2 kt PM,lepas tu PM x pernah baca kah atas apa2 yang beliau tandatanga....

pelik2...

Anonymous said...

rakyat sebenarnya muak dgn pembangkang2 bodoh.rakyat tak nak mereka.tapi BN lagi bodoh kerana gali lubang kubur sendiri.elok2 kad prabayar tak kena cukai,tiba2 kenakan cukai kerana dengar nasihat ceo babi celcom,shazalli ramly

lan said...

setuju dgn anon 9.22

maklumat yg saya dapat juga kata
maxis & digi tiada masalah.yang beri cadangan kpd kerajaan adalah celcom.

shazalli ramly punca kepada segala masalah

BOIKOT CELCOM

Anonymous said...

aku rasa rakyat tidak yakin pr mampu tadbir negara dgn lebih baik dari bn. tp rakyat juga makin tidak yakin pula dgn bn krn hilng kpcayaan dsbbkn ketidak tegasan kjaan menagani sesuatu masalah srius khususnya yg libatkn kslmatan ngara. walhal fakta dan bukti dah cukup. pru13, rakyat tak kisah sapa pun perintah.. tak kisah nak turun undi atau tidak. pedulila..

Anonymous said...

RAKYAT TAK AKAN PEDULI SIAPA YANG PERINTAH NEGARA WALAUPUN PELIWAT SEKALIPUN.YANG PENTING POKET MEREKA TIDAK TERJEJAS.

BN AKAN KALAH

Anonymous said...

Erkk... BN masih relevan berbanding dengan PKR PAS DAP. Aku faham semua org marah dan pasal cukai2 bodoh nie...org byk nak jatuhkan najib. tak dapat najib, bini dia pun jadi pusat fitnah. Aku harap cukai semacam nie tak perlulah dilaksanakan. Dari naik cukai camnie, baik naik cukai rokok dsb. Menteri siapa ntah yg bagi idea camnie...pro pembangkang punya anjing kot dalam kabinet nie..

Anonymous said...

RAKYAT TAK AKAN PEDULI SIAPA YANG PERINTAH NEGARA WALAUPUN PELIWAT SEKALIPUN.YANG PENTING POKET MEREKA TIDAK TERJEJAS.

BN AKAN KALAH ---

Aik.. cam xpercaya ahli pkr cakap camnie... sah lah mmg anwar mmg peliwat! sokong peliwat ghupernya janji dendam pada BN terlaksana..hahahahah SAH ANWAR PELIWAT SBB AHLI DIA PUN DAH SAHKAN MMG DIA PELIWAT! TAHNIAH ANWAR!

Hamba Allah said...

Pada pandangan peribadi saya, kebarangkalian untuk BN menang majoriti adalah amat sukar sekiranya pilihanraya diadakan dalam masa kurang 6 bulan dari sekarang. cuba bayangkan harga naik 10 sen pun orang dah marah inikan pula naik 60 sen. kalau diukur, masih ramai golongan muda terutama yang datang dari keluarga sederhana dan miskin masih menggunakan perkhidmatan prabayar dan kebanyakan dari mereka adalah remaja dan mahasiswa baik ipt mahupun ipts,berapa banyak BN akan kehilangan undi golongan muda? strategi apakah ini memanda Perdana Menteri?

Anonymous said...

Mohd Faisal Omar

Bn tetap memerintah di putrajaya cuma beberapa negeri seperti selangor perak pulau pinang kelantan kedah sukar utk mendapat kembali.

Walau bagaimana pun masyarakat bukan menyokong Pakatan .Ini hanya kesilapan diri sendiri yg mana masyarakat hidup susah krn kesilapan menjaga kewangan.

BN mempunya kepakaran tinggi didalam mengubah persepsi dan menang di pilihanraya inilah kekuatan BN yg sukar digugat sejak sekia lama.Jentera2 BN cukup berkuasa sukar Pakatan menggugat maka PRU kali ini BN tetap memerintah cuma penggal akan datang bergantung kpd BIJAKSANA BN.

Anonymous said...

"RAKYAT TAK AKAN PEDULI SIAPA YANG PERINTAH NEGARA WALAUPUN PELIWAT SEKALIPUN.YANG PENTING POKET MEREKA TIDAK TERJEJAS."

Maaf bro aku tak termasuk golongan ini. Walaupun BN kalah aku tak akan Sokong Peliwat sebagai ketua!!!!

Anonymous said...

Kepada tuan puan, ?

Ada cadangan tak untuk kita berjimat cermat yang boleh kita manipulasi dalam hal ini? maksudnya depa nak naik 60 sen ok, tetapi siap kita guna alternatif lain

Anonymous said...

susah nak jangka...keadaan 50-50
tp sejak media alternatif pro BN berkembang pesat dan berdaya saing...malah byk menggugat kedudukan media dr PR...

aku rasa BN Still menang...harap kerajaan tarik balik cukai 6% persen tuh...banyak kontra dr pro...

tp kalau kat PERAK...aku rase susah BN nak menang...krn strategi PR disini lebih menonjol berbanding BN

apepun seluruh kaum kerabat aku baik di perak n ganu...senantiasa menyokong kepimpinan BN

Anonymous said...

kenpap dinaikanharga topup? Org beli topup hanya cukup2 duiit jer,,,ubgguh membebankan lah,,,,apa lah kerajaan ni tak serik2 membebankan rakyat,,,,kata duit bilion2 tapi takyat juga yg ssh akhirnya,,,

sedih betul dgn kenaikan topup ni,,,cilakaaa,,

pru13 ni baik duk umh jer tak yah und

Anonymous said...

Caj merapu astro dan prabayar umpama bola tanggung utk BN.. Sabotaj astro sabotaj prepaid???? Idea bodoh.. Rakyat sudah sebati dgn 2 benda nie.. Jgn amik kesempatan.. Tak mustahil 2 benda bodoh nie akan jadi modal utk pembangkang.. Percaya ckp aku.. Rakyat akan marah.. Teori RAHMAN akan menjadi kenyataan.. Harga minyak dunia dah turun.. Tapi masih berlengah2.. Rakyat tau minyak turun takan menteri tak tau kot..anon 930.. Aku percaya BN akan kalah kalau tak bertindak.. Tapi aku tak boleh terima PELIWAT jadi pemimpin negara.

Anonymous said...

bro
aku cukup x paham dengan BN skrang.tengah elok sedap dapat peluru pasal mat sabu dan pas sokong kominis tu,sekali dia buat cukai 6% plak untuk kad topup.

macam buang masa je pejuang pejuang semua ni gigih pertahankan kerajaan dan BN.alih alih diorang sendiri buat bodo je tak reti atur strategi nak menang langsung.

rasa macam kena permainkan dan buang masa je tolong

Anonymous said...

Aku nak tnya skang..apa yang rakyat P.Pinang, Selangor, Kedah dan Kelantan dpt dgn melakukan protes undi masa pilihanraya 2008.

Sebabkan marah kepada Pak Lah, haru biru negeri dibuatnya oleh pembangkang. Apa benda yang unik yang dah dibuat oleh mereka yang berbeza drpd yg BN buat? Rasuah makin galak, penyalahgunaan kuasa dan wang pun tetap ada, pusat judi dan maksiat pun masih kekal dan bercambah-cambah.

Jgnlah terlampau emosional dan terlalu cepat menjatuhkan hukuman, kelak diri sendiri yang merana..

Jika Pembangkang memerintah, belum lagi terjamin kebajikan yang diwar-warkan tu?

Di negeri yang diperintah pun, urus tadbir tunggang langgang, inikan pulak nak tadbir 1 Malaysia...

Anonymous said...

Apasal lembut sangat njib nie tak satu2 naik, dia dok lah diam

adi sharul said...

sebelum aper2 aku mintak maaf dulu.. aku org s'pura tapi aku sangat ambil berat tentang hal ehwal m'sia. kenapa? fasal aku org melayu! aku sedih tengok korang semua menghentam kerajaan korang sendiri. harga barang naik, cukai naik..etc. itu semua global phenomenon, brothers! kalau kerajaan korang tak naik kan harga barang2 ni sekarang, aku PASTI negara korang akan muflis akhirnya! mungkin ini yg korang semua nak... kita di s'pura dah biasa dgn kenaikan ni semua. rakyat kita faham. di s'pura kenaikan nya lagi dasyat berbanding dgn negara korang. tambang bas di m'sia tak pernah naik walau dah berpuluh tahun. aku rasa korang dah terlampau selesa atau mungkin korang ada mentality yg BANGKANG apa saja cadangan kerajaan walaupun utk kebaikan.. Fikirlah...

ZK said...

BN tetap akan menang

PAS akan kalah teruk

Anonymous said...

para pemimpin bn sekarang terutama pm memang baghal dan bodoh sombong langsung tak mahu dengar pendapat dan aduan rakyat atas kelemahan tindakan para menterinya terutama kem dalam negeri. mentang2 mereka sepupu....malang bagi ahli2 umno dan orang2 melayu. siapakah lagi yang hendah kita harapkan??? ooi najib, apa ke bodoh, pekak dan buta kau ni hah??!!!!!

Anonymous said...

pendapat aku senang ajer.....

la ni org2 melayu kata wira negara yg sebenarnya adalah PKM.... oleh itu bagi je lah kat khalifah LIM GUAN ENG jadi perdana menteri.....

BN akan kalah disebabkan kebodohan org2 dlm BN, PAS dan PKR.....

org2 melayu masuk UMNO sebab nak senang lenang atau kaya raya.... pok cik kayo.....

org2 melayu yg masuk PKR sebab mereka tlh dipinggirkan dlm UMNO, kecewa sebab tak boleh nak buat duit.

org2 melayu yg masuk PAS sebab nak sangat masuk syurga, bukankah kita beramal ibadat kerana ALLAH TA'ALA ? siapa masuk syurga atau neraka ditentukan oleh ALLAH( tuhan org islam)

Anonymous said...

alaaa.. heran betul la.. bende2 camni pun nak kata isu kerajaan.

Korang sedap2 pakai pre-paid.. hari-hari sampai 10 kali top-up.. maknenyer korang ni mmg berduit la.. so apa lah sangat cukai 6% tu..

aduiii... see the big picture la braders and sisters semua...

Anonymous said...

Aku pakai postpaid cukai 6% dah lama aku kena bayar

Anonymous said...

Baik KAKI BONTOT ke atau PEMBUNUH C4 ALTANTUYA, aku tak mahu. Aku mahu MUHYIDDIN jadi PM. Bantulah gerakan KITA untuk pastikan kepimpinan yang baru.

Anonymous said...

selepas 2020 baru BN maybe kalah tu pun belum tentu sapa yang bonggok-bonggok kata BN akan kalah dalam PRU 13 minta pi kaji balik bahlul .......

Anonymous said...

Najib telah menjadikan KDN sebagai Kementerian Dayus Negara. Patut sipondan disingkirkan. Oh ya Menteri Pantun pun patuk disingkir baru orang angkat tabik pada Najib.

Anonymous said...

salam,

cakap org s'pore tu pun ada betulnya...TAPI kenaikan mestilah seimbang dgn kenaikan ekonomi...kalau kita senang cari duit, belanja naik mmg kita tak kisah...skrg ni nak cari duit pun susah, lagi belanja naik tak tentu pasal...menteri pun mcm x dpt nak kawal...tu yg jadi org marah...

Anonymous said...

Apapun aku tetap sokong pandangan Anon.10.49 PM. Kita perlu beri peluang kepada Muhyiddin. Sebagai ahli UMNO, kita punya banyak pemimpin pelapis.

Anonymous said...

bagi mustapha mohamad la jadi PM, dia cool juga

ZK said...

janganlah cepat sgt melatah...aku yakin cukai 6% takkan dilaksanakan. kerajaan akan dgr pendpat rakyat jugak. janganlah sbb isu cukai ni terus nak tolak BN. undi PAS sbb BN kenakan cukai. mana pergi semangat perjuangan? selama ni satu persatu kefasadan dan kemusibatan pembangkang didedahkan; drpd janji penurunan cukai pintu 20% di selangor, rumah kos rendah di penang, kemengarutan buku jingga, penyonglapan tabung memali & yayasan selangor, cadangan tol di kelantan...

hanya kerna cukai yg belum confirm ni kita dah ghaplah nak tolak BN. sia2 la!!

Anonymous said...

Anon 11.16am,
Apalah bangang sangat hang ni? Cukai 6% untuk prepaid dan Astro telahpun dilaksanakan. Nak pikiaq apa lagi. Hang ini bahlol ka bangang? Pukimak betoilah hang ni. Nak komen tahu, tapi tak pergi sekolah, membaca tak reti dan faham. Ini yang aku marah ni. Haramjadah punya orang.

Anonymous said...

Anon 11.40am,

Ko le bangang. cukai 6% prepaid tu mula pada 15 Sept. Hari ni 15 Sept ker?

Anonymous said...

ko pegi la cakap macam tu kat orang awam or kat orang kampung.takpe pakcik,kat negara luar macam singapore dan lelain biasa la kenaikan.kita ni baru je sedikit.

tetiap tahun celcom untung berbillion,takkan tak boleh nak CSR sedikit demi kepentingan rakyat.yang propose cukai ni CEO celcom,bukannya maxis dan Digi.tau nak penuh poket sendiri jer

haram jadah.orang yang pertahankan BN rasa tertipu je dengan perangai pak menteri dan konglomerat kepentingan diri sendiri ni.

Anonymous said...

Anon 111.40 dan Anon 11.54 am,

Hangpa dua-dua bangang!

Anonymous said...

Anon 11.40am,

Ko ni mmg bangang le. GST dah lama naik drpd 5% ke 6% sejak 01 Jan 2011. Bukan Astro je tp semua jenis perniagaan perkhidmatan mcm Fast Food, Consultant Fee, dll.

Kalo ko nak tau bangang, perkhidmatan berorentasikan public service mcm bas, keretapi je di beri subsidi oleh kerajan. Subsidi lagi!!! Manja betui rkyt msia ni!

Anonymous said...

Apa salahnya BN jadi pembangkang pulak, lagi bestkan ? tak payah buat kerja teruk-teruk- hanya mengutuk kerajaan dan bangkang semua yang diusahakan kerajaan serta buat fitnah macam-macam , spin semua cerita yang ada sambil gelak hahahahaha!( sebab semua orang percaya!)

pergi baling itu cellphone kat ofis celcom!

Anonymous said...

betul ker shazly celcom tu yg cadangkan kenaikan ni? Mane korang tau? Ada sumber rujukan yg boleh dipercayai tak? Mkini atau MInsider tu bukan sumber rujukan tau..

jgn pkai serkap jarang jer..bhy fitnah2 ni..

ZK said...

ANON 11.40

aku tak cakap pasal astro. aku cakap psl cukai prabayar. yg ko marah mcm org bangang ni apsal?? cukai prabayar akan bermula 15 september 2011. harini bp haribulan???
ko ni nak cakap biar ada fakta. jangan tunjuk bangang sangat!!

MMR said...

jika kita doa BN menang......InsyaAllah BN akan menang....tetapi jika kita berdoa BN kalah maka akan kalahlah BN.....renung-renungkan apa yang agama kita mengajar kita......usaha dan doa hendaklah seiring untuk kita mencapai apa yang kita hajati....

Duke Of UMNO said...

ZK,
Yang hang bangang pi jawab soalan bangang buat apa? Jawapannya tentulah bangang. BANGANG!

Anonymous said...

CasemBaba: BN tetap memerintah selepas PRU 13 dengan syarat bersegera nyahkan Hishamudin Tun Hussin Onn dari KDN dan Peguam Negara diganti yang baru sebagaimana Ketua Hakim Negara.

ZK said...

duke of umno

pasal org bangang la kena ajar bagi tak bangang. BANGANG!!!!

Anonymous said...

Apa fasal ZK dan Duke Of UMNO buat onar dekat blog ini? Pergi main jauh-jauh. Biar orang berilmu saja berbincang.

Anonymous said...

Tiap2 bulan kena potongan cukai berjadual
Tiap2 tahun kena cukai untuk bonus
Tiap2 tahun kena bayar cukai berjadual
Skrg cukai top up nak sebat...terbaik...

Anonymous said...

KUALA LUMPUR 8 Sept. - Persatuan-persatuan pengguna, pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan pelajar hari ini senada membantah pengenalan enam peratus cukai perkhidmatan bagi pembelian tambah nilai prabayar bagi semua syarikat telekomunikasi.

Setiausaha Agung Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Dr. Ma‘amor Osman berkata, cukai itu dilihat membebankan pengguna apatah lagi caj panggilan yang dikenakan ketika ini sudah mahal.

“Keputusan itu tidak masuk akal dan kami membantah perlaksanaanya. Selama ini, jika kita membuat panggilan dan tidak berjawab, ia tetap dikenakan caj, inikan pula hendak perkenalkan cukai perkhidmatan.

“Oleh itu, saya menyeru agar kerajaan membuat keputusan teliti dan jangan sewenang-wenangnya meluluskan permintaan syarikat-syarikat telekomunikasi tersebut,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Beliau mengulas kenyataan bersama yang dikeluarkan syarikat-syarikat telekomunikasi berhubung pengenalan cukai enam peratus itu termasuk pek atau kad SIM prabayar yang berkuatkuasa 15 September ini.

Mengulas lanjut, Maamor berkata,selama ini syarikat-syarikat telekomunikasi di negara ini sentiasa mencatatkan keuntungan yang tinggi.

Sementara itu, Persatuan Pengguna Subang Jaya dan Shah Alam (Cassa) meminta kerajaan membekukan perlaksanaan langkah itu.

Presidennya, Datuk Dr. Jacob George berkata, pengenalan cukai itu tidak releven dengan situasi ekonomi semasa yang menyaksikan rakyat berpendapatan rendah masih bergelut untuk menyesuaikan diri dengan kenaikan kos barangan yang lain.

“Kami sangat dukacita kerana industri itu hanya melihat dari satu pandangan sahaja iaitu meningkat keuntungan mereka tanpa mempedulikan nasib pengguna.

“Selama ini, syarikat-syarikat berkenaan sudah mengaut keuntungan lumayan bukan sahaja melalui 15 juta rakyat tempatan tetapi juga daripada lebih empat juta pekerja asing di negara ini yang menggunakan perkhidmatan mereka.

“Apakah semua itu tidak cukup lagi sehingga mahu menekan pengguna dan rakyat negara ini pula,” katanya.

Menurutnya, jika keputusan tersebut dikekalkan, Cassa akan bekerjasama dengan persatuan pengguna dan NGO lain untuk melancarkan kempen memboikot secara besar-besaran.

Sementara itu, Presiden Persatuan Pengguna Kedah (Cake), Datuk Yusuff Ismail berkata, cukai itu dilihat sebagai cekik darah dan tidak perlu sama sekali.

“Pengguna menggunakan kad prabayar kerana mereka tidak merasa beban berbanding menggunakan talian yang kadang-kala mencecah ratusan ringgit apabila membuat pembayaran.

“Malahan, ada kad prabayaran yang boleh ditambah nilai dengan hanya RM5 tetapi jika mereka kenakan cukai, ia dilihat seperti membuli pengguna dan ia tidak patut berlaku,” katanya.

Anonymous said...

BN jadi kerajaan tak semestinya kena sokong saja apa yang dia buat.kalau jenis mana titah patik dijunjung takpe la boleh sedap penuhkan perut

tapi ramai orang bukan jenis ikut jer.bongok betui

dinadam said...

Maaflah semua pemberi komen di blog ini. Sebenarnya ini taktik UMNO/Kerajaan semata-mata. Bila semua orang buat bising tak setuju dengan kenaikan ini, Kerajaan akan kata keputusannya ialah kerajaan tidak luluskan kenaikan ini kerana kehendak rakyat. Nampaklah kerajaan PRIHATIN masaalah rakyat. Taktik buat ISU kemudian selesaikan adalah taktik terbaru UMNO. Harap maklum.

Anonymous said...

Jadi confirmlah ini semua cara UMNO untuk terus berkuasa. Ciss, cheapskate strategy. UMNO stoop so low to get voters support.

Anonymous said...

Tunggu belanjawan akan datang, pasti akan dihapuskan...inilah politik...main main umpan...

Anonymous said...

Saya setuju dengan Dinadam.

Anonymous said...

UNTUK MAKLUMAN SEMUA CUKAI PERKHIDMATAN TUU DAN ABSORB DALAM NILAI TOP UP DAH LAMA ..KAU ORANG SAHAJA TAK FAHAM..SYKT TELCO TANGGUNG CUKAI PERKHIDMATAN TUU..DAH INCLUSIVE..JADI MUNGKIN SYKT TELCO TAK SANGGUP KOS BAYAR ..DIA BEBAN KAN KAT PENGGUNA..KALAU KAU ORANG TENGOK KAT TOP UP TUU KAN DAH TERCATIT INCLUSIVE SERVIS TAX..TINGGAL KITA TAK AMBIL KISAH.

Anonymous said...

ANON 12.43 PM,
Engkau ini adik beradik Shazali Ramli CELCOM atau ejen berbayar CELCOM yang dibayar? PUKIMAK punya orang.

keluarga BN said...

aku dan anak beranak pasti undi pembakang.

makin lama makin teruk tak sedar diri cekik rakyat.

nak belajar pun tak senang sibok dengan PKLN dan yang dok merempek tu dibiarkan gila babi je...

karimbujang said...

Aku sayang perjuangan UMNO. UMNO OK. Yang tak OK tu orang lain.

Anonymous said...

Pada pendapat aku UMNO terlalu banyak membantu org2 Melayu dan terlalu demokrasi dgn parti2 komponen BN.
Org2 melayu pulak tu jenis yg mudah lupa, seperti kata ayahanda Tun. Apa kata kita ramai2 tolak segala bantuan dan hidup berdikari?
Manusia bila berusaha dari kesusahan secara sendirian akan menghargai kesenangan yg dikecapi.

Anonymous said...

Klu pas memerintahkan tentu tak timbul cukai2 nih...semua main halalkan saja..

adi sharul said...

Kelemahan UMNO ialah terlalu banyak membantu org2 Melayu. Kekuatan pembangkang ialah mereka SEMUA pintar menipu. Apa kata kita semua berdikari? Jgn mengharapkan pertolongan org... Kita pun bukan jenis yg mengingati pertolongan org, ye tak...? Afterall kita kan mudah lupa, bak kata ayahanda Tun (Pemimpin Melayu/Dunia Yang Paling Aku Hormati).

Anonymous said...

cakap banyak tak mahu, BN akan kekal disebabkan kepalatan PR...dan blogger serta utusan malaysia berada d garis hadapan untuk berperang dengan palat2 PR...

tp BN kena berubah juga akhirnya, xleh dengan cara macam ni dan yg paling perlu dikawal rosmah aka bik mama aka suami najib

Anonymous said...

hentikan cukai 6% prepaid...kesannya teramat negatif jika diteruskan

panglima perang apopo said...

masih ada.nyawa2 ikan.....
tapi tiada majority,banyak negeri tumpas.pr stil alive.
walaupun negeri pr ada cacat celanya,tapi ngan sikap bodo bodo 2 3 menteri pintu belakang yg membuat dasar yg menjahanamkan bn dan poket rakyat sendiri.

mak besar harus ditegur....jng dok menyebok urusan negara.
rakyat marhain dibawah cukup tertekan ngan kos sara hidup yg tinggi ini....
belanjawan terbaru yg akan dibentangkan nanti banyak membantu koperat2....rakyat tetap tertekan.

jadikan budak tkt 4 pak lah sebagai iktibar....

adakah najib akan dihalau keluar oleh gerombolan seperti pak lah?
nantikan.....

pejamkan mata...ingat dizaman tun m dan anuar,gandingan yg mantap.
siapa yg berani gugat ayah dan anak ini?

Anonymous said...

bro mcm bunyi keciwa je...ngan Najib

ZACKO said...

AKU RASA MACAM NAK DIRECT CALL TOK NAJIB LA...MCM MANA YA??? BOLE SAPA TOLONG??? AKU NK CAKAP DGN DIA DIRECT BUKAN MELALUI PECACAI2 DIA.

bumi bertuah anak hancur said...

Kad Pengenalan Hijau (penduduk sementara) dan didaftar sebagai pemilih, hari ini didakwa "lesap" dalam sistem semakan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).
Maklumat ketiga-tiga mereka seperta dalam semakan web Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) adalah seperti berikut:

Kad Pengenalan: 880306115096

Nama: NUMI BINTI SYUKRI
Lokaliti: KG BUKIT PAYUNG
Daerah Mengundi: MUKIM TENANG
DUN: HULU BESUT
Parlimen: BESUT
Negeri: TERENGGANU

Kad Pengenalan: 820315126446

Nama: HASMIDAH BINTI SURAHBIL
Lokaliti: TMN BAIDURI JAYA
Daerah Mengundi: BANDAR TEKNOLOGI KAJANG
DUN: SEMENYIH
Parlimen: HULU LANGAT
Negeri: SELANGOR


Kad Pengenalan: 840803125475

Nama: JAMALUDDIN BIN TAHIR
Lokaliti: TMN UNIVERSITI/TMN TROPIKA
Daerah Mengundi: UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA
DUN: BANGI
Parlimen: SERDANG
Negeri: SELANGOR

Ketiga-tiga individu itu sewaktu disemak pagi semalam mempunyai rekod permohonan JPN sebagai pemegang kad pengenalan hijau, namun hari ini statusnya tidak dapat dikenal pasti sama ada masih berstatus penduduk sementara atau sudah bertukar.


Ianya ekoran sistem semakan di JPN didapati bertukar-tukar status bermula dari kad pengenalan hijau semalam, tiada dalam rekod pada awal pagi tadi, kemudian betukar kepada ungu (tidak diketahui statusnya) sehingga terbaru langsung tidak dapat disemak kerana portal semakan tersebut didakwa sedang diselenggara.

Anonymous said...

guan eng jadi PM malaysia akan aman

Melayu Perak said...

adi sharul,trima kasih.awk spatut ny cri dlu punca org mlayu mrah dgn krajaan yg ada.bban di longgok kn atas bahu rkyat.kkyaan ngara cuma brlegar di klangan pmimpin dn puak darak dia org je.mnjadi pmimpin umno ada lh tiket utk jd kaya raya.tahu kh awk prnh seorg pmimpin umno yg traf klyakan akedemik ny ckup rndah tp mampu mnjadi jutawan dgn brniaga sate.tahu kh awak yg kkayaan ksmua menteri kabinet singapura blum tntu dpt mngatasi kekayaan seorg mnteri kabinet di mlaysia.

Anonymous said...

rajin betul semak kad pengenalan mamat sesapa ntah tu

kad pengenalan aku takmau semak ke?
jiran,tok ngah,paklang dan sebagainya orang yang sekeliling ko.takmau tolong semakkan sekali ke?

Anonymous said...

memang sial la kalo syarikat telco tak sanggup ambik kos cukai 6%.tetiap tahun pengguna handphone bukan makin berkurang.untung berjuta lepas tu tamak haloba lagi.

memang sial dan haramjadah kepala syarikat telco geng konglomerat ni.tau nak untung je.cuba kira kalau 1% dari keuntungan syarikat telco pun dah berapa

Anonymous said...

Optimis BN akan menang dan dapat balik 2/3 majoriti.

Negeri yg BN tewas akan dapat semula sepert Selangor, Perak dan Kedah. Kelantan payah sikit. Penaang mungkin boleh dapat kalau kerusi Gerakan bagi pada UMNO.

Harap jadi kenyataan.

Anonymous said...

Waah .. nampaknya ramai yang beri alsan BN akan tumbang kerana cukai top-up yang 6% tuh.

Relax kawan2. Itu semua strategi pilihanraya saja. Nak tengok respon drp rakyat. Rakyat marah atau tidak ? Marah sungguh2 atau marah main2 saja ?

Korang tengok lah, dekat2 nak mengundi punya jam .. banyak benda yang akan di tangguh kan perlaksanaanya. Dah banyak kali dah depa buat macam tuh.

Wa Tongsan Mali.

Anonymous said...

anon 2.58

amin...moga termakbul...

Anonymous said...

Rakyat tertekan bukan sekadar kos sara hidup tinggi, TAPI juga dek tekan terlalu BERAT Kak Ros. Kah, kah, kah.............

Anonymous said...

kecoh tul lu org..ni gimik je..nanti semua org marah tut tut najib umum cukai tak jadi. biasa la politik. kalau PR perintah lagi teruk..

Anonymous said...

Anon 3.20 PM,

Ayat engkau tak habis tu. Sepatutnya;

kecoh tul lu org..ni gimik je..nanti semua org marah tut tut najib umum cukai tak jadi. biasa la politik. kalau PR perintah lagi teruk..DS Najib kena TEKAN dengan Kak ROS.

Anonymous said...

nampak nya macam nak kalah kerana kena hentam tak melawan langsong macam pondan TUA ( mimang dah tua pun) ysang mampu beri amaran.

Esperalzi said...

Aku rasa kalau PR menang, bertambah besar rasuah dan masalah rakyat. Ini krn puaka2 dlm PR belum pernah berpeluang merasa nikmat makan rasuah di peringkat kerajaan pusat.

Kalau mereka menang kerajaan pusat, maka ibarat kucing dapat lauk, akan diterkam habis2an lauk itu. Atau ibarat org miskin menang loteri, dia akan joli gila2. Ibarat jantan dapat anak dara, diterkam dan ditutoh habis2an!

usin said...

kerajaan cukai rakyat 6%. selepas ini rakyat akan buat kerajaan hilang pulak 6% undi rakyat yg protes. pikir2 la kerajaan. 6% undi akan buat kerajaan duduk hujung tanduk...

Anonymous said...

KERAJAAN HARUS INGAT YG.GUNA PREPAID KEBANYAKAN RAKYAT YG. TAK DE IMCOME STABIL...TERMASUK TEMAN NI LE...SEKARANG NI PUN SYARIKAT TELEKOMUNIKASI TAK BAGI SERVIS TERBAIK TERUTAMA KWS.PENDALAMAN APA GUNA 6% KALAU SERVIS PUN HAMPEH....KALAU KERAJAAN TAK PEDULI MASSALAH RAKYAT JANGAN HARAP BN AKAN MENANG WALAUPUN...RAMAI DAH TOLAK PELIWAT.TAPI KERANA 6% RAKYAT..AKAN UNDI PROTES....

Esperalzi said...

Apa pun, aku rasa BN akan menang, tp taklah menang besar mcm kebiasaan mereka tahun2 dulu. Zaman menang besar dah selesai.

Kenapa BN akan menang? Sebab kedua2nya buruk perangai. Kalau BN Pemerintah yg buruk, PR pula Pembangkang yg buruk.

Kalau kita nak Pemerintah yg baik, kita kena ada Pembangkang yg baik tp Pembangkang Malaysia ni buruk perangai dan macam haramjadah. Asyik bangkang tak tentu pasal. Asal saja UMNO buat semuanya dia bangkang. Asal saja yg dia buat semuanya baik.

Pembangkang yg baik akan mengeji dan memuji Pemerintah mengikut keadaan. Pembangkang Malaysia hanya pandai keji, tak ada satu pun kebaikan Pemerintah pd mata mereka, ni buat aku fed up dgn Pembangkang yg cukup PemBANGANG nih!.

Pemerintah yg baik pula akan mendengar kedua belah pihakk, baik dari pihaknya sendiri maupun dari pihak Pembangkang.Adakah BN pemerintah jenis ini? Fikir2lah..

Tapi aku rasa kedua2 Pemerintah dan Pembangkang di Malaysia adalah teruk. Sbb tu rakyat terpaksa timbang betul2 siapa yg lebih teruk dari siapa.

In the end, aku rasa Pembangkang dilihat lebih teruk dari Pemerintah, maka suka tak suka rakyat akan menangkan BN krn mempunyai rekod memerintah yg boleh diterima walau pun ada beberapa kelemahan termasuk rasuah.Namun, Pembangkang akan diberi lebih kerusi di Parlimen utk balance kan BN, sbb tu aku kata BN akan menang tp tak menang besar.

Pembangkang akan menang kerajaan Pusat kalau mereka jadi Pembangkang yg baik tp buat masa ni, Pembangkang Malaysia banyak busuk punya. Lihat sj perangai Mat sabu..

Anonymous said...

UMNO tak bolih ,sekali lagi,tidak blh ambil rengan keresahan rakyat .
Saya berpendapat (tak pakai tinjauan merderka centre) ade bahawa umno sudah bersunggoh kerja kuat untuk menjadi pati pembankang ! ?
Ini isu UMNO.
blogger pro umno dah lama malas nak defend banyak sangat keputusan dasar yang lihat negatif kapada umno dan umno sokong banyak keputusan yang untungkan kaum elite .
Ketika ini tdak nampak ketertampilan lapis kedua atau ketiga (tak masuk pemuda , putera dan puteri hampas perut aje banyak)dan ramai pemimpin UMNO yang tidak berwibawa, bermaana umno sudah kasi free kick bukan satu tetapi terlalu tak terkira.
Andaian hari ini buat PRU 13 ,PR tak payah kerja kuat sbb MUFC tendang bola masuk goal sendiri,bukan sekali.
kalu tak buat damage control ade mungkin 2008 berulang.
Lagi kurang majoriti.
UMNO tidak bolih pandang remeh isu ini.
Fikir kalu pas nak taruk muka baru 60 orang AP yang tungul kelapa pun akan menang..
3 juta ahli UMNO pekak buta tuli pada semua isu dan UMNO tidak lagi mencermin pandangan hati sanubari Melayu,
kaum cina india dan bumiputra sarawak dan sabah sudah mengambil kesempatan liberal engagement inclusive
terbuka 1M demokkarci.
ahli UMNO sudah di khunsakan....rugi lah UMNO sendiri,untung lah musuh UMNO.
Blogger pro UMNO letih penat defend umnoi
Kenapa dan mengapa semua 3 juta ahli umno ta buka mata?
tak nampak ke masaalah yang hantui umno semenjak 2004 dan legacy pru 2008 ?
Zon selesa.
UMNO tidak akan menjadi teraju lagi sebab pati komponen pun sudah buat bising senyap senyap.
Kalu ahli umno tak sayang kan umno,tak kan nak harap mca mic gerakn sayang umno ? winnable candidiates akan menjadi buruan bagi semua pati yang akan bertanding pru13.
Gene pool kita sudah di tumpu kapada GLC Khazanah CIMB Tabung Haji Sime Darby Securities,maka umno tiada pelapis.
Sedih nya ramai legacy punya ahli masih menjadi harapan Najib. Sedih nya persada melayu dan institusi melayu akan tukar wajah sesudah pru 13, dah umno masih tiDOL.
arjuna waspada
changkat lobak.

LeeMalay said...

Hee hee... pak cik kayo,, pas nie nak suruh KERAjaan konokan cukai tol pulak.. sapo masuk highway pak cik konokan cukai.... kalau tak nak kono cukai.. boleh guna jalan lamo....... pakcik makin kayo.....

Anonymous said...

RAKYAT YANG KECIK-KECIK INILAH YANG MENAIKKAN KERAJAAN YANG ADA PADA HARI INI.JANGAN FIKIRKAN ORANG BESAR DAN UNTUNG BESAR.
CUKAI TU NAMPAK AJE KECIK TAPI TAKUT RAKYAT KECIK HATI.

Anonymous said...

MEREKA YANG CADANGKAN BENDA-BENDA BODOH NIE MENGUNDI KE
ORANG KAYA-RAYA MENGUNDI KE

Anonymous said...

tahu ke anda pengguna prepaid tu majoriti ada golongan berpendapatan rendah dan pelajar sekolah dan ipt,penduduk kg dan luar bndr yg kekadang kala tidak mampu pn nak topup rm10 yg terdaya hanya dgn rm5 jer..dgn topup rm5 tu pn org kena jimat hanya guna tuk urusan penting saja..sungguh perit keadaan itu sedangkan alat telekomunikasi amat penting sekali.jgn lah pulak ambik kesempatan diatas kesulitan org lain dgn menaikan cukai hingga 6%..

Topup rm10 tuh pn bkn lama nak pakai,kejap jer habisnya..bayangkan toupup rm10 terpaksa bayar dgn harga r10.60,kalau dua,tiga kali toupup sudah berapa rm kena bayar..sungguh menyiksakan bagi golongan yg berpendapatan rendah.

Buta atau tamak ke gomen ni..tolong dgr lah rintihan rakyat marhaen atau gomen dah bersedia jadi pembangkang,

diiharap NGO yg ada di malaysia ini bersatu menentang kenaiakan harga toupup ini..

Tolonglah kami golongan yg tersepit ini..tolong lah!!

Saya juga pengundi bn amat kecewa dgn kenaikan ini..yg baik kita sokong yg membebankan kita tentang.marilah kita semua tntng kenaikan 6% ini kerana cukup membebankan!!

Kepada kesatuan dan NGO diseluruh Malaysia tolong lah bangun membantah kenaikan 6% yg tidak masuk akal dan membebankan,TOLONGLAH!!!

zahari1950 said...

Jikalau kita masih mahu menggunakan jamabatan yang biasa kita gunakan, maka janganlah kita bakar jambatan tersebut. Sebaliknya kita memperbaikinya.Tambahkan sokong dan rasuknya agar tidak roboh.

rizzul said...

BN = Barang Naik. Satu BARANG je yg mesti mahu naik, kalau tak naik, tak de zuriat la manusia ni...Barang lain tak boleh naik sembarangan, macam cukai pre-paid - tak de kena mengena la oi...kesian budak2 yg guna prepaid. BN menang, tapi tipis, takde majoriti, memerintah dalam keadaan lebih kurang sekarang je...

ZK said...

NGO2 termasuk PPIM dah mengemukakan bantahan cukai 6% prabayar ni. samada jadi atau tidak cukai ni, aku tetap akan mengundi BN. bukan kerna kesempurnaanya, tapi kita mengenali pembangkang yg mmg tak boleh diharap mentadbir negara.

tapi aku harap cukai ni takkan dilaksanakan. takde manfaat utk BN dan rakyat

then isu ni akan selesai. sukalah pembangkang sekarang sbb tercover sikit isu DUMC dan komunis

Anonymous said...

woi...

aku beli prepaid rm10 kat kedai dh jd rm12. ni klau tax lg mau kena byr rm16 utk tmbah nilai rm10. mcmna nak afundi nanti.

najibun

Anonymous said...

Tuan RBF

Saya nak tukar tajuk supaya di baca begini "

"Kerajaan Lagikah Umno Selepas PRU 13"

Kenapa saya kata macam tuh ?

Saya tak nampak akan berlaku bertandingan yang sengit diantara BN dengan PR dalam kawasan2 yang Umno tidak bertanding. Kawasan yang Umno tak bertanding lu sendiri pun tahu bukan ?

Nak cakap besar tu idak lah teman. Tapi dalam kawasan yang Umno tak letak calon, semuanya dalam kerongkong DAP jer .. dalam bandor sapa yang ramai ? MCA, Gerakan dan MIC .. deme orang bandor dah tak berapa nak kenal dah.

Yang sengit kawasan yang Umno bertanding berlawan dengan Pas. Pas nih sebab dia bersahabat dengan parti ultra kiasu DAP, silap haribulan habis puak ultra kiasu nih pakat undi Pas, deme undi Pas bukan kerana suka kepada Pas, tapi kerana nak tumbang Umno.

Hasil perjuangan DAP deme udah nampak pada PRU 2008, sudahnya Umno tumbang di Penang, di Perak dan di Selangor, tak kan lah meke puak ultra kiasu nih nak undur ke belakang pula.

Yipo Mali

Anonymous said...

Mat Sabu Iktiraf Perjuangan Komunis

Ramai orang pakat hentam dia. Ada yang ugut. Ada yang nak simbah asid. Kasihan aku tengok dia.

Biar kan dia, itu hak dia untuk nak beri pendapat. Hak kita pula, nak pakai atau nak buang saja dalam tong sampah bandaran pendapat Mat Sabu tuh.

Aku duk perati yang nampak riuh membantah dan menyerang Mat Sabu nih muka2 melayu saja yang banyak. Mana pi muka2 cina dan muka2 india. Macam tu juga pertubuhan politik dan NGO. Yang sibuk duk piket sana piket sini, demo sana demo sini, report polis sana report polis sini, hanya lah parti Umno dan NGO melayu. Mana pi MCA, mana pi Gerakan, duk sembunyi tempat gelap mana pula si MIC.

Bab nih aku pelik lagi teramat pelik. Komunis nih musuh sapa sebenarnya ? Nampak macam orang melayu saja yang takut dan gelabah dekat komunis .. itu pun hanya Umno dan NGO melayu sahaja.

Bangsa2 lain relax saja .. cina relax, india pun relax. Parti Pas relax, DAP relax, MCA cool, Gerakan cool, MIC buat tak tahu saja. Kenaper yerk ??????

Wa Tongsan Mali

Anonymous said...

BN boleh kalah sbb media baru, lama BN x cukup mantap dan nakal berbanding fuckatan.

media depa cukup berkesan dlm main kan sentimen2 tertentu terutamanya isu Rosmah,rasuah,pilihanraya.

Cth isu anwar mgkn sudah lapuk.rakyat tidak berapa percaya lg dgn anwar ttp itupon media BN masih gagal lg yakinkan org ramai.

Isu2 bodo mcm komunis-mat sabu tu terang2 bodoh tp ade gak rakyat percaye bulat2 mat sabu tu...

media BN masih x berapa cekap lg walopon lebih baik berbanding dulu.
kurang nakal berbanding media mereka.
mmg susah dgn pengaruh malaysiakini penipu tu.
cara mereka lebih licik.
mereka pandai mainkan sentimen2 kebencian secara individu yg akan menuju ke kebencian kpd BN>

putrarahman said...

BN kalah = Malaysia hancur.

jo said...

Dengan jujur aku katakan dari pandangan ku...salah satu ramai rakyat dok meluat adalah datin sri rosmah. Aku rasa eloklah beliau dibelakang tabir dari menonjolkan diri seolah-olah nak berlawan dengan DS Najib. Bukan tak iktiraf usaha beliau tetapi janganlah membayangi dS najib. Buat macam DS Siti asmah...

Anonymous said...

kerap sgt bola tanggung kpda pembangkang..letih dh nk tangkis..hampa pandai buat hampa tangkis sendiri lah lepas ni..mmg tak nmpk gaya yg BN berminat lagi nk stay kat putrajaya..

pokjik said...

Aku dah 3 kali Mengundi..3 kali tu aku undi BN...
kalu camni la gaya kerajaan yag aku sokong tolong rakyat.. baik takyah kuar ngundi nnt..
sebab aku memang taknak undi PAS kat parlimen aku...
biar lah BN kalah bukan sebab undi aku yg tolong PAS..

mak bedah said...

ini semua adalah LAKONAN..,,bila rakyat marah marah nanti, tetiba diumumkan beberapa cukai akan di hapuskan....rakyat semua akan tepuk tangan....semua akan kata Kerajaan baik.....ha ha ha
Tak percaya?....tungguuuuuu.

Anonymous said...

Setuju kalau BN kalah Msia akan hancur,kalau diperintah oleh kafir Harbi laknatullah dan Raja Liwat serta pengikut komunis yg memakai kopiah,lebih banyak cukai akan diperkenalkan ,masa itu nasi sudah menjadi bubur,org melayu akan jd seperti di Singapura merempat di tanahair sendiri.

ClorocBleach

Anonymous said...

N - NEGARA
A - AKAN
J - JAHANAM
I - IKUT
B - BINI

FIKIR-FIKIRKAN

N - NAJIB
K - KERJA
R - ROSMAH
A - ARAH

ENTAHLAH BETUL KE TIDAK GITU. SAMA-SAMA KITA FIKIRKAN!!!

Anonymous said...

Memang benar Bn akan menghadapi masaalah untuk menang.Jika PM maseh nak dengar punasihat yang rosak akhlak.Harap PM renungkan akan kebenaran dengan menaikan cukai pra bayar sedangkan pihak berkenaan dapat duit awal sabelum pengguna mengunakan khidmat tersebut.Sama macan airasia kalau nak ticket murah beli 6 bulan awal tapi tahukah berapa banyak duit tempahan tersebut dapat menghasilkan faedah kepada syarikat tersebut.Berhenti lah mengajar rakyat menjadi penipu.Agar kita tidak dicemuh oleh generasi kita yang bakal kita tinggalkan nanti.

Anonymous said...

Ikut suka hampalah! Aku tetap dengan pendirian aku untuk mengundi. Siapa? Ikut Suka Akulah..............

timun said...

mengikut kajian penganalisa x rasmi macam aku....hanya 20% sahaja orang cina yang masih menyokong BN... meritokrasi dalam bidang pendidikan akan terus dipraktikkan...hasilnya akan semakin sempitlah peluang anak2 kita untuk menyambung pelajaran di universiti awam..pembangkang hanya menang di 5 buah negeri, keadaan dah jadi macam ni...
nasib baik ada UITM...
"Melayu mudah lupa" kata Tun M...
"Melayu SUDAH lupa" kata aku...

Anonymous said...

nampaknya secara am komen-komen di atas marahkan tindakan yang dilakukan oleh kerajaan terutamanya berkaitan kenaikan harga barangan dan perkhidmatan. Tidak pula pasti sama ada pembuat komen adalah penyokong BN atau penyokong PR..sekiranya majoriti mereka ini adalah penyokong BN, ini bermakna harapan untuk BN terus berkuasa akan menjadi semakin sukar kerana mereka ini akan menterjemahkan kemarahan di atas kertas undi di dalam PRU13 akan datang dengan membuat undi protes atau pun tidak keluar mengundi, justeru mengurangkan undi BN.

Bagi saya sendiri, saya merupakan seorang ahli UMNO..namun begitu melihat tindak tanduk Kerajaan yang diterajui UMNO tidak banayk melakukan perubahan (ini pandangan peribadi saya) pasca PRU12. NKRA yang kononnya untuk menyelesaikan masalah utama yang menyebabkan kemarahan rakyat pada PRU12 tidak berapa dirasakan kesannya walaupun mungkin Kerajaan ikhlas untuk memperbaiki keadaan. Apa yang lebih terasa adalah kesan kenaikan harga barangan yang mutakhir ini semakin menghakis kuasa membeli rakyat. Adalah amat mudah untuk para pemimpin mencanang dan mencadangkan rakyat untuk berjimat-cermat, tetapi dalam beberapa perkara, kenaikan harga barangan adalah disebabkan oleh keputusan Kerajaan sendiri seperti menaikkan harga minyak dan tarif elektrik yang secara langsung dan tidak langsung menyebabkan kenaikan harga barangan. Adalah mudah untuk menyalahkan kenaikan harga di pasaran dunia tetapi apa yang telah dilakukan oleh Kerajaan untuk mengurangkan kesan ini? Apa yang sudah jadi dengan teori harga impot yang sepatutnya menjadi lebih murah apabila nilai Ringgit mengukuh dari RM3.6/USD1 kepada RM3.0/USD1? Mengapa ianya tidak mengakibatkan harga barangan yang diimpot menjadi lebih murah kerana pengimpot sekarang membayar kurang didalam Ringgit berbanding sebelumnya? Sebaliknya harga barangan impot secara amnya semakin mahal. Lihat sahaja harga susu formula bayi . Sepanjang ingatan saya sebagai seorang pembeli sejak mempunyai anak lebih 10 tahun lalu, harga nya telah naik lebih sekali ganda . Ini keperluan harian. Siapakah yang mengaut keuntungan berlebihan disini? Apa tindakan Kerajaan sekiranya ini ada berlaku? Ini sekadar contoh. Bagaimana dengan barangan lain? Siapa yang memantau? Apa tindakan yang diambil?

Di cawangan yang saya mendaftar sebagai ahli, hampir tiada apa aktiviti bagi memperkukuhkan sokongan selain daripada Mesyuarat Agung Tahunan. Apakah sebenarnya tujuan kita berpolitik? adakah hanya untuk mendapat kuasa dan kekayaan? Sepatutnya pentas politik digunakan untuk memajukan masyarakat dengan aktiviti berfaedah. Jadi kehadiran UMNO di cawangan saya tidak dirasakan dan ada kalanya seperti tidak diperlukan. Pasca PRU12, situasinya masih sama seperti 'business as usual'.

Sebagai seorang pengundi, saya agak kurang yakin BN akan kembali menang besar seperti 2004 atau setidak-tidaknya mendapat majoriti 2/3. Banyak faktor yang tidak menyebelahi BN dan UMNO. Tetapi saya yakin para pemimpin akan sentiasa disajikan dengan laporan-laporan yang indah oleh tuan-tuan penasihat kononnya keadaan sudah menyebelahi BN. Hakikatnya saya sendiri sebagai ahli UMNO merasakan undi saya terlalu berharga dan masih menilai siapa yang patut saya pangkah dalam PRU13 nanti.

Anonymous said...

sebenarnya tak kisahla sape yg memerintah, BN atau PR...same je...semua manusia...dan dah jadi fitrah manusia sebelum dapat janji macam2, semua janji yang elok2 jer...bile dah dapat janji ntah kemana, mane yg ade abis licin kena joli...rakyat dapat ape? NGANGA jela...kalau BN kalah, dan PR naik, alamatnye huru hara la MALAYSIA ni...peace...

Anonymous said...

sebenarnya tak kisahla sape yg memerintah, BN atau PR...same je...semua manusia...dan dah jadi fitrah manusia sebelum dapat janji macam2, semua janji yang elok2 jer...bile dah dapat janji ntah kemana, mane yg ade abis licin kena joli...rakyat dapat ape? NGANGA jela...kalau BN kalah, dan PR naik, alamatnye huru hara la MALAYSIA ni...peace...

Anonymous said...

aku tetap pilih BN. kalau DAP perintah belum tentu boleh hidup macam ni.

sebab ada orang berfikiran macam aku le BN ambik kesempatan.

tauke ikan said...

selagi najib tak tukar mat-mat bodoh sebagai penasihat dia, selagi itulah kita akan memberikan bola tanggung kepada pembangkang.

Anonymous said...

hooray, hidup pakatan rakyat. kroni umno berlambak mcm ag sekarang tu. kao baca tak mcm mana dia ngan MACC berkawtim nak tutup kes. buang UMNO. undilah batu aku rasa lebih berbaloi

Anak Lenggong said...

Buat pacacai bangang jangan cepat melatah...

PM Nafi Lulus Cukai 6% Prepaid Telco Dan Minta Ia Dikaji Semula !!!

KUALA LUMPUR, 9 Sept – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meminta syarikat telekomunikasi supaya mengkaji semula keputusan mengenakan cukai perkhidmatan sebanyak 6.0 peratus kepada pengguna ke atas produk tambah nilai dan pek permulaan kerana keputusan itu kini dilihat membebankan rakyat.

Najib berkata keputusan itu yang diambil sendiri oleh syarikat telekomunikasi merupakan satu keputusan yang tidak popular selepas beliau mengambil kira pandangan dan maklum balas dari pengguna.Menurutnya, fokus utama ketika ini sepatutnya untuk mengurangkan beban rakyat dan bukannya mengambil keputusan untuk menambah beban itu.

“Saya dah dapat banyak reaksi dan maklumat timbal balas dari orang ramai bahawa langkah yang dibuat oleh syarikat telekomunikasi mengenakan cukai perkhidmatan kepada pengguna adalah suatu yang tidak popular dan sukar diterima oleh rakyat.

“Saya berharap syarikat telekomunikasi dapat kaji semula langkah ini kerana hari ini kita hendak kurangkan beban kepada rakyat.”

“Kini rakyat terpaksa menanggung kos perbelanjaan serba-serbi dan ada sesetengah bahan makanan sudah bertambah harga, kita hendak kurangkan bebanan pada rakyat,” katanya selepas melancarkan logo baharu Maybank di Menara Maybank di sini hari ini.

Najib berkata kerajaan tidak pernah meluluskan apa-apa berkenaan caj cukai 6.0 peratus berkenaan sebaliknya ia dibuat syarikat telekomunikasi sendiri.

“Kita tidak pernah luluskan, keputusan dibuat pihak syarikat telekomunikasi sendiri,” katanya.

Perdana Menteri, yang juga Menteri Kewangan, mengulas satu kenyataan bersama syarikat telekomunikasi hari ini yang mengumumkan caj berkenaan akan dikenakan kepada produk-produk prabayar bermula Khamis depan.

Menurut kenyataan itu, cukai perkhidmatan bukan sesuatu yang baru, namun sejak perkhidmatan prabayar diperkenalkan pada 1998 cukai berkenaan diserap oleh syarikat telekomunikasi.Langkah itu diambil bagi memastikan perkhidmatan prabayar mudah alih kekal kompetitif berikutan kadar panggilan dan khidmat pesanan ringkas (SMS) prabayar adalah tinggi berbanding pasca bayar.

Anonymous said...

Yg pakai post-paid line..dah lama kena byr 6% nie...tapi kenapa tak jadi isu..

Dear valued customers,

Kindly be informed that in accordance with the Government Gazette Order P.U. (A) 411, the rate of service tax on taxable
services will be increased from 5% to 6% effective from 1/1/2011. For existing postpaid subscribers, the new service tax
rate will only be charged effective from February 2011 bills onwards. For further details, please refer to the Customs
website http://www.customs.gov.my

Anonymous said...

Yang postpaid byr 6% cukai, takde pun bising. Bukan semua orang pakai postpaid byk duit...orang yang pakai postpaid ni cuma pandai manage finance, sebab sebenarnya lagi mahal kalau kita pakai pre-paid. Value per minute lagi tinggi. sekarang ni kalau nak subscribe postpaid, bayaran serendah RM48 pun dah ada.
lagipun, tak semestinya orang yang pakai pre-paid takde duit, lagi2 budak2 ipta...bergayut siang malam tak sampai 1 hari habis top up rm10. orang macam ni tak rasa rugi pun nak topup setiap hari.
isu yg cuba saya nak bangkitkan kat sini, cuba lah jauhkan mentaliti nak barang free n murah aje. sorrylah kalau saya tak sensitive dengan keadaan semasa tapi saya berpegang kepada kata - kata "the world does not owe us anything, it was here even before you arrived" memang patut pun ada equality antara postpaid and prepaid users! peace

Anonymous said...

Ramalan aku pulak camni:
BN akan kalah, tapi haPRak tak akan menang. Kenapa jadi camtu? Ingat, Allah juga membuat makar.

Anyway, aku berharap sangat the big liars akan tumbang. al-Juburi, al wali selipar, khalid gereja, khalid eli wong, nizar, husam, hadi dan geng-geng wahabi at-turk, hisham amaran, KJ, nazri aziz, LGE, karpal, lim kit siang dan pimpinan DAPig.

Biar yg menang org yg frresh yg pikir utk negara lebih drp politik perut dan rasis mereka sendiri.

Perkasa dan NGO Melayu, harap sangat mereka buat sesuatu.

-Takkan Melayu Hilang Di Dunia-

Anonymous said...

Aku dah lama jadi ahli dan penyokong kuat UMNO ( tapi Bukan penyokong BN )aku tak percaya dengan cina dan keling.

Apa yang aku nampak pucuk pimpinan dibawah najib sangat takut kepada pembangkang. Tak saperti diera Dr M dulu. Sekarang orang cina dan india sudah naik tocang.

Dibawah kerajaan najib, banyak peniaga Melayu saperti aku diinanyai oleh bank2 teruta SME Bank. BN akan hilang 10 undi. Aku, bini aku. 5 orang anak aku, mak dan bapak aku dan adik aku 2 orang. NO more BN....Walau bagaimana pun aku tak kaN Pngkag pkr dan pas...

Anonymous said...

Bungkus Umno jika ....

1. kebajikan melayu tak di jaga.

2. lebih banyak sibuk nak tunai tuntutan bukan melayu kerana nak pikat hati pengundi bukan melayu.

3. masih percaya bukan melayu akan undi BN macam keadaan sebelum PRU 2008.

Kita nak ingatkan Najib. Hanya orang melayu saja yang akan angkat bagi Umno naik. Kita tak yakin dengan bukan melayu. Kita boleh baca hati perut mereka. Bukan melayu dah tunjukkan belang mereka yang sebenar pada PRU 2008. Akibatnya BN hampir2 bungkus jika tidak ada Sabah dan Sarawak.

Kita nak ingatkan Hadi Awang. Bukan melayu sanggup undi Pas bukan kerana mereka setuju dengan dasar perjuangan Pas. Tapi mereka nak guna Pas untuk melenyapkan Umno dari persada kuasa pemerintahan negara.

Kita nak ingatkan pemimpin2 Pas. Kamu jangan seronok menerima sokongan daripada bukan melayu. Sokongan mereka kepada Pas sebenarnya ada udang di sebalik mee. Sokong membawa rebah sebenarnya.

Boleh percaya ke ?. Tidak mengapa. Sama2 kita tunggu sehingga selesai PRU 13. Adakah Umno akan meratap pilu & Pas kesal tak sudah kerana tertipu.

Kita mau kasi lu orang ingat saja.

Yipo Mali.

Anonymous said...

Bungkus Umno jika ....

1. kebajikan melayu tak di jaga.

2. lebih banyak sibuk nak tunai tuntutan bukan melayu kerana nak pikat hati pengundi bukan melayu.

3. masih percaya bukan melayu akan undi BN macam keadaan sebelum PRU 2008.

Kita nak ingatkan Najib. Hanya orang melayu saja yang akan angkat bagi Umno naik. Kita tak yakin dengan bukan melayu. Kita boleh baca hati perut mereka. Bukan melayu dah tunjukkan belang mereka yang sebenar pada PRU 2008. Akibatnya BN hampir2 bungkus jika tidak ada Sabah dan Sarawak.

Kita nak ingatkan Hadi Awang. Bukan melayu sanggup undi Pas bukan kerana mereka setuju dengan dasar perjuangan Pas. Tapi mereka nak guna Pas untuk melenyapkan Umno dari persada kuasa pemerintahan negara.

Kita nak ingatkan pemimpin2 Pas. Kamu jangan seronok menerima sokongan daripada bukan melayu. Sokongan mereka kepada Pas sebenarnya ada udang di sebalik mee. Sokong membawa rebah sebenarnya.

Boleh percaya ke ?. Tidak mengapa. Sama2 kita tunggu sehingga selesai PRU 13. Adakah Umno akan meratap pilu & Pas kesal tak sudah kerana tertipu.

Kita mau kasi lu orang ingat saja.

Yipo Mali.

Anonymous said...

aku kompom undi PR kali ni...tax...tax...tax...kata negara berkebajikan?rakyat di cukai kan?? bagus btul PM kita ya...6% caj astro yg kata x lulus,apa dh jadi?skrg topup plak...mmg nk hancur la jwbnya!!

Anonymous said...

itu lah mentaliti melatu...semau murah dan free....kalau beli barang nak uptodate dan murah....sedih bila nak dewasa pun tak tahu....

Anonymous said...

murahnya nilai undi sesetengah org. semurah 6% je. patut la sesetengah pemimpin boleh jual sekupang dua je korang ni.

kalau bn menang tanpa mejoriri 2/3. rakyat yg paling rugi. takde apa pun bleh buat mcm skang ni. hari2 buat isu politik longkang. kalau pembangkang menang tanpa mejoriti 2/3 pun sama jugak. hari2 longkang.

apa cerita sekalipun peliwat tak boleh jd PM. kalau tak kita tunggu je la balasan dariNYA.

Anonymous said...

AKU PUN MELUAT DGN KERAJAAN LEMBIK CAMNI..BAIK JGN JADI PEMIMPIN OOOOIII...RAMAI LAGI LEBIH LAYAK DRPD KORANG TAU TAK?

Anonymous said...

kredit pun selalu kena telan jika masuk voicemail. untung setiap tahun berbilion. kerajaan jgn jadi bodoh. tunjukkan kuasa yg ada. rakyat kat bawah ni akan ingat.

choc-apple said...

haku penah terbaca satu komen dlm suatkabo(luper saper wase bkn owg politik tp owg yg agak di segani kut pasai tanya pendapat dia)lepeaih tun m takkan ader seowg pn pemimpin melayu yg sayangkan bangsanyer sedlm tun m sayangkan bangsanyer....terbukti ngan 1 xpm mangkuk ayun tingkat n pm yg duk
mewarisi saka ayunnyer....opocot...maaf kasao bunyik....maaf...

PEMBACA BLOG said...

APA BISING2 NIH?
TOKSAH PAKAI HANDPHONE LA..KAN SENANG?
BILA BELI HANDPHONE MAHAL2 TAK BISING PULAK?
CALL AWEK SMP BERJAM2 TAK KISAH PULAK KREDIT HABIS CAMTU JE..
ADA PULAK YG PAKAI HANDPHONE SAMPAI 2,3 BIJIK. GILA KE APA?
INI SEMUA DARI DIRI KITA SENDIRI, KENA PANDAI URUS NAFSU TU..
FIKIR2KANLAH

Anonymous said...

Amboi ramainya yg beri komen,yg lucunya ada yg cakap, dia tak suka pembangkang tapi BN lebih teruk...

Ape kebenda hang cakap ni,BN ni teruk puncanya kerana dah terlalu lama berkuasa.

Kalau Pakatan Rakyat memerintah, apa yg aku harapkan ialah, perkara pertama yg perlu dilakukan ...

1- Bebaskan sistem Kehakiman dari campurtangan org politik.

2- Bebaskan BPR dari campurtangan org politik.

3- Bebaskan pendakwaraya dari campurtangan org politik.

4- Bebaskan SPR dari campurtangan org politik

Setelah ini berjaya dilakukan aku fikir Malaysia akan selamat dari pemimpin2 yg durjana.

Masaalahnya apakah akan ada parti politik yg benar2 sanggup melakukan ini semua.

Nak harap BN ? jangan mimpi....

Pakatan Rakyat ?????

Ianya hanya boleh dilakukan oleh pemimpin yg tidak mempunyai cita2 politik yg tinggi....

Kalau di Indonesia dulu, mereka ada BJ Habibie, kita ?

Semoga muncul di Malaysia pemimpin yg tidak bercita2 tinggi tetapi mampu membuat perubahan.

Aminnnnnnnn.

Anonymous said...

bn akan terus memerintah tapi dgn PM yg baru

Anonymous said...

rakyat malaysia terlalu sangat dimanjakan dengan subsidi, dan terlalu membazir dengan SMS dan sebagainya. PR memerintah Allah akan turunkan bala yang lebih besar dari banjir, kedah tak pernah banjir seperti tahun lalu,itu adalah bala, Allah nak lihat sejauh mana kerajaan yang dikatakan berkebajikan itu, rupa rupanya tiada berkebajkan pun, kerana satu sen pun tiada bantuan diberikan kepada kami mangsa banjir, ini kah jenis kerajaan yang ingin anda semua sokong. Kehancuran akan menimpa kita bila kita letak pemerintahan pada orang yang bukan ahlinya.

warga sebelum merdeka

Anonymous said...

MUHYIDIN lagi teruk nanti, habis negara kena jual nanti. Tgk johor skrg.

Anonymous said...

Bagi peluang kepada PKR dulu satu penggal. Kalau tak ok, next pru tukar balik kasi BN. Belum cuba belum tahu, kena cuba dulu baru tahu. Ni dok nampak BN jer lah sebab BN dah lama perintah, mcm rakyat semua akan mati kalau BN tak perintah. Ini ideologi yg tak betul.

Anonymous said...

rakyat malaysia terlalu sangat dimanjakan dengan subsidi, dan terlalu membazir dengan SMS dan sebagainya. PR memerintah Allah akan turunkan bala yang lebih besar dari banjir, kedah tak pernah banjir seperti tahun lalu,itu adalah bala, Allah nak lihat sejauh mana kerajaan yang dikatakan berkebajikan itu, rupa rupanya tiada berkebajkan pun, kerana satu sen pun tiada bantuan diberikan kepada kami mangsa banjir, ini kah jenis kerajaan yang ingin anda semua sokong. Kehancuran akan menimpa kita bila kita letak pemerintahan pada orang yang bukan ahlinya.

warga sebelum merdeka



Hujjah yg bodoh dan bangang drp seorang pencacai UMNO.

Anonymous said...

BN Kekal dengan majoriti Parlimen yang lebih kurang sama dengan PRU 12.

Abdul

hanizam said...

banyak komen kat sini emo dari segalanya...aku pun pakai postpaid, tak terasa beban dengan cukai yang ada...

bila pakai plan macam ni, pandai-pandailah nak mengatur call yang penting @ sebaliknya...

bukan riak @ sebagainya, tapi ada tak kita fikir, kononnya 1 bulan budget kononnya nak pakai pre-paid rm30 sebulan (kononnyalah)...pakai punya pakai tak cukup, tambah lagi...

sedar tak sedar dalam sebulan tu tau-tau dah 2 @ 3 kali kita top-up...sudahnya jumlah top-up lebih dari postpaid...

pakai postpaid mendidik kita supaya berjimat & call yang penting je...

zaman sekarang, ape yang tak naik...

kalau pakatan pegang, silap-silap lagi banyak naiknya...

pendek kata, ukur baju dibadan sendiri...

Anonymous said...

Hahahaha, kami bukan org melayu jadi penonton. Biar kamu "betetak leher sesama sendiri", kami tepuk tangan saja. Lebih kuat kamu begaduh kami lebih suka supaya kami bukan org melayu jadi perintah.Biar kamu keluar air mata darah, apa kami peduli.

Anonymous said...

Hahahaha, yg betul BN akan memerintah kembali, tapi tak tahu ble dpt 2/3 majoriti kah tidak, tp tak apa yg penting BN menang. Kami orang Sabah tak mau PKR kerana lebih ganas dari BN.

Anonymous said...

Kepada pro BN

Naik cukai atau turun cukai. Sudah tak ada makna lagi. Beri atau tidak tuntutan bukan melayu. Bukan sebagai syarat lagi. Beri atau tidak kerusi tambahan kepada MCA, Gerakan dan MIC. Bukan isu lagi.

Azam dan tekat generasi bukan melayu masa kini adalah BN tidak boleh diberi peluang lagi selepas 2008. Beri peluang kepada BN makna beri peluang lagi kepada Umno. Najib boleh say bey-bye to Putra Jaya after PRU 13 nanti.

Najib tak percaya ? Boleh buat tinjauan rambang di kalangan generasi kini bukan melayu. Tanya mereka " mahu Pas dengan PKR atau mahu Umno ? ".

Najib boleh cakap dan pasang angan2 jika jawapan memihak kepada dia. Jika tidak memihak, lebih baik lu pelan pelan angkut brang keluar dari Putra Jaya sebelum kena halau keluar.

Haa haa haa ...

Wong.

Anonymous said...

ada hikmah jika umno/bn gagal jadi kerajaan pasca pru13, kita sma2 tgk ape yg PR bleh buat terutama di johor..
pencacai2 pr ske ckp johor kna jual r, melayu jhr lemah lah, aku nk tgk gak kuat mana PR ley lwn kuasa ekonomi s'pura 2..
jgn plak ble PR da berkuasa, tbe2 DAP buat memorandum tuntut johor dikuarkan dpd m'sia, yela abg n adik da btemu smula..
Baru kita dpt lihat kbgkitan besar2an umat melayu, n terus menyedarkan kita sume yg PERKATAAN BANGSA ITU PENTING plus ISLAM untuk mewujudkan perpaduan n bersatu paduu..
sbgai org kulai yg kerja pun dgn cina, bli ape2 pun gan cina, aku da tgk sekalipun BN kalaj di johor, PR xkn dpt buat ape2 utk mengatasi masalah cmpurtgn ekonomi s'pura ke atas johor.. setakat negeri korg yg sebelah thailand 2, jgn ingt senang ble duk sebelah negara maju cm s'pore..!!

komen je said...

umno hidup dari tax itu ini?

Anonymous said...

BN TETAP AKAN JADI PILIHAN TERUTAMA DARI KAUM2 IBU..KERANA DIBAWAH BN SAHAJA LAH NASIB MEREKA AKAN TERBELA..UNDI PROTES AKAN MENYEBABKAN RAMAI YG MENDERITA SEBAGAI CONTOH PRU12.BANYAK KEHIDUPAN YG BERUBAH SECARA MENDADAK(MELAYU DI PULAU PINANG SEBAGAI CONTOH).PUNCA MASALAH YG BERLAKU KINI ADALAH KERANA KETIDAKCEKAPAN PEGAWAI2 DS NAJIB DARI PENASIHAT HINGGA LAH KEPADA SEBAHAGIAN MENTERI2 BELIAU..SABOTAJ TERHADAP BELIAU SERING BERLAKU KINI DARI PEMBORONG BARANG HINGGA LAH KE SYARIKAT2 GERGASI.JADI TUGAS KITA SEBAGI AHLI BN ADALAH MEMBANTU BELIAU MENGHADAPI CABARAN INI..

Anonymous said...

jangan harap

Anonymous said...

sebelum lim guan eng jd km, ustaz mana ya jd km?

Anonymous said...

Masih hidup kah org2 nie lepas dengar bajet 2012.. mesti org2 ni sibuk isi borang br1m .. atau harap anak dpt bantuan kat sekolah