Tuesday, September 27, 2011

Dr Khir Toyo Memilih Memberi Keterangan Dari Kandang Saksi

Untuk keterangan membela diri dalam perbicaraan yang bersambung semula semalam, Dr Khir Toyo telah diberi tiga pilihan.

1) Memberi keterangan dari kandang saksi (boleh disoal oleh pendakwaraya dan peguambela)

2) Memberi keterangan dari kandang tertuduh (tidak boleh disoal oleh pendakwaraya dan pegumbela & baca keterangan seorang diri )

3) Berdiam diri

Dr Khir telah membuat pilihan yang pertama. Beliau bebas disoal oleh pendakwaraya dan peguambela.

Anwar Ibrahim ?

Pilihan kedua....

Merapu dan meraban seorang diri berjam-jam....

Kalau tak salah kenapa perlu takut ?

Khir Toyo dua hari kena gasak dengan pendakwaraya , tapi dia cool ja kerana dia yakin dirinya dipihak yang benar. Itulah contoh orang yang hendak menuntut keadilan bagi dirinya.

Bukan seperti Anwar, bercakap sampai air liur pun kering kononnya dia difitnah. Tetapi apabila diberi peluang untuk membela diri , tidak digunakan sebaik mungkin. Takut untuk disoal oleh pendakwaraya dan lebih kelakar lagi takut disoal oleh peguamnya sendiri.


27 comments:

Anonymous said...

anuar tu mmg putar belit,tpi ade jgk yg bodoh pg percaya...so skng ni anuar pandai,org yg taksub kt dia yg buduh....

Anonymous said...

tahniah yb kerana berani menuntut keadilan untuk diri sendiri.

Anonymous said...

berani kerana benar takut kerana salah

Anonymous said...

betulle berani kerana benar. kah..kah..kah.. mana dapat duit bejuta beli rumah tuh? ramai lagi rakyat makan tak cukup oii..

hantu makcik karipap said...

anwar.... hampeh la dia nie...

Anonymous said...

Biarkan je pakcik Nuar tu... akan datang kalau pakcik Nuar kata nk ajak berdebat dgn sesiapa pun, kita PERLI je pakcik Nuar peliwat tu cukup2. Dalam kandang pengecut nak mampus, luar kandang macam harimau tak cukup kuku... binawe punye bakal PM Fuckatan...

Bodoh nak mampus.....

Anonymous said...

Ini baru dinamakan anak jantan sejati, berani menghadapi cabaran.
Kalau kita dipehak yg benar, apa takut. Bukan macam sorang lagi tu.
Penakut macam PONDAN...Takut menghadapi kenyataan. Harapkan barang aja besar, tapi penakut.

Anonymous said...

nak rumah besar...kereta besar...keje ler atau berniaga bagus2...macam aku

setakat tuduh org rumah besar sebab ada 'hanky panky'...yahudi buta pon bleh buat tuduhan

BODOH nyer pencacai pembangkang

**ini khas utk ANON Sept 27 10:59PM si malaun bengap

Anonymous said...

anon 19.59
lu bodoh.x ikut perkembangan semasa.lu sama mabuk dgn adun sekichan.drp dulu lagi khir toyo keluarkan dokumen rumah tu dia beli dgn buat loan dari hsbc.lain kali kalau terima info tapis dulu bukannya main makan sama cam tabur beras kpd burung merpati.

Anonymous said...

standard anon pkatan, otak bengap, hati bngkai.. syabas khir toyo, anak jawa ada ummphhhh.. semoga kebenaran terbukti jua hndaknya..

putrarahman said...

Anon 10:59, usah soal isu mana dapat duit kerana DS Khir buat pinjaman bank.

Bukan macam sesetengah pemimpin duit berkodi-kodi tetapi tak tahu dari sumber mana.

Anonymous said...

aku setuju najib kata kuota bumiputra 30% akan dihapuskan.hidup umno..sayang kak ros..

Anonymous said...

pasal murah sgt dia beli..ada give and take ker?

kalau nak kaya,kerja kuat! said...

ini baru betul2 anak jantan. lawan tetap lawan.

kalau org memang dah hati busuk, memang camtu le. org kaya pun dituduh rasuah.

cam aku ni org profesional, syukur, segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam, atas segala nikmat-Nya sebab aku tergolong dlm golongan berkemampuan. tp sikit pun aku tak terlibat hal2 haram dan syubhah. aku kerja 30hari sebulan takde istilah off day ke, public holiday ke..semuanya utk cari rezeki yang halal dan berkat. jgn fikir semua org kaya itu kotor.

jauhkan le sifat hasad dengki tu..
sekian

hanizam said...

anon 10.59PM...

lu punya mak bapak @ saudara mara tak cukup makan ke??

lu punya suku sakat jadi pengemis ke sebab tak cukup makan??

lu tengoklah mamat ni beli rumah tu tadah bontot ke?? dia bukan pinjam along maaa...

ni baru jantan jawa sejati...ada telur...bukan macam nuar, ada telur bagi amoi...

lepas tu ramai pulak sama macam nuar, leader takda telur, pengikutnya pun takda telur...simpan dalam sangkar...

Aliffnajmi said...

Anon 10:59... nuar jubo yg bertahun2 dlm penjara pun boleh buat besar jugak. Khalid gagap, azmin ali, ariffahmi pun duduk kt mahligai jugak. Ada khalid kesah dgn org2 miskin kt Ijok tu? Semua ppdk Perpatang Pauh dah kaya raya ker?

Jgn hanya nampak kuman kt seberang jer, bangkai khinzir depan mata pun kena tengok2 jugak bro.

Anonymous said...

Khas untuk September 27, 2011 10:59 PM


Apa punya bengap daa.....


Habis tu salah ke dia nak beli rumah besar kalu mampu? Artikel ni cerita bezanya Anwar & Khir toyo.....

Aku aku plak ada 5 buah rumah ....ko nak ckp apa plak......

Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...

betulle berani kerana benar. kah..kah..kah.. mana dapat duit bejuta beli rumah tuh? ramai lagi rakyat makan tak cukup oii..

September 27, 2011 10:59 PM

----------------

mana anwar dapat wei.. pegi luar negara selalu.. mana dia dapat duit wei...kah kah kah ... ramai lagi rakyat tak cukup makan oit.. bodoh ker ko oit..xnmpk ker anwar kaya gile2 ker oit...

anwaribrahimmmgpembohong/facebook.com

Adi Kencana said...

Macam ni baru berani... Bkn mcm Anwar x berani beri keterangan dari kandang saksi...

Kerajaan nak rampas tanah Melayu Kampong Bharu? Baca di sini!!

http://apakecoh2.blogspot.com/

irs-Hursaini said...

Apasal taknak cakap PAS Isle Kelatan beli bangunan UMNO Kota Bharu dengan harga RM4.3 juta.

Rumah rakyat camna?

Anonymous said...

Rumah AlJuburi di Segambut tuh bape JUTA ek?

Adakah sume CD,TD & mcm2 Doll yg dia balun bayaq kat AlJuburi, tuh sbb AlJuburi leh wat ghumah berjuta2?

Atau, adakah tu hasil yg dia songlap masa jadik Menteri Kewangan dulu??

Atau, adakah AlJuburi nih ditaja oleh puok2 yahudi zionis kominis???

Anonymous said...

Kalau tak salah kes ni..yang bodoh sipenjual rumah tu..dia beli rumah melebih dari nilai sebenar..nilai rumah tu sebenarnya jauh lebih rendah dari nilai yang dia bayar....pastu..bila nak jual..baru lar tahu nilai sebenar bila dibuat penilai professional...sbb tu lar harga DSKT dapat harga rendah..

Anonymous said...

Eleee anuar berahi mana leh kering air liur, cuba letak china doll, thai doll, leleh jeee..., kata bijak pandai berbicara sampai melentok leher dengar, ni mcm sial, bila datang kena pada batang konek sendiri diam diam ubi, buat bodoh cerdik pulak...

Anonymous said...

Hahaha mmg tolol laa kalau kata org kaya tu semua jahat pakai duit haram...Bang Nuar pun sama Bang Azmin pun sama duit mana mari? Yahudi jugak kasi taruk dlm itu bank, betut tak lu fikir anak Bang Nuar Izah belajar ambik PTPTN? dia angkat itu wang yahudi kasi jugak...

Itu cina ada kaya million jugak, sbb dia org ada bikin bisnis, kena loteri pun ada...melayu pun sama jugak, kalau org biasa susah, dia org kerja mcm mcm jugak ada keja opis , ptg habis kerja bawa taxi bini ada masuk MLM, bukan itu AC Mizal penipu jugak pun barang..apa laa punya bodoh otak budu otak belacan jugak, kalau tak berusaha asyik mau gomen kasi suap mulut lu makan, sampai mati lu tak kaya, cuma kaya dosa...

Ngok punya org samdol..

Anonymous said...

anwar dizalimi oleh kerajaaan, terpaksa memberi keterangan dari kandang tertuduh kerana melakukan protes spt Mandela dan tokoh2 lain.

Bagi aku rasa Khir Toyo dah kawtim ngan Pendakwa raya. Kat luart tu semuanya drama

Anonymous said...

ye la tu dizalimi..org bodoh cam ko je percaya kata2 dia dizalimi..

dah kawtim? ye latu...mana bukti? setakat tuduh camtu, tak takut dosa fitnah ke?

Anonymous said...

anon 4:58

ni orang yang sama dengan anon 10:59 atau spesis yang sama dengannya?

Apa apa pun ini adalah contoh spesis haramjadah yang tak reti bahasa, bangang, bahalol, baghal,bebal, bengong, ....

Lu memang tak reti bahasa ya ????