Wednesday, September 14, 2011

Mat Indera Sepak Bini dan Anak Anggota Polis

Ringkas


Pertemuan dengan Datuk JJ Raj sekarang.

Bekas OCPD Pagoh semasa peristiwa Bukit Kepong 1950

Pemuda Pas yang kencing pun masih berbuih pernah kata Mat Indera ajar ahli keluarga anggota polis mengucap syahadah sebelum meninggal.

Itu semua tipu...

Sewaktu Datuk JJ Raj tiba di Balai Polis Bukit Kepong pada jam 10 pagi , isteri-isteri anggota polis yang terselamat menyerbu ke arahnya dan menangis sambil mengadu tentang Mat Indera.

Mereka mengadu Mat Indera menyepak mereka dan anak-anak sewaktu mereka merayu kepada Mat Indera supaya mayat-mayat suami mereka yang terbunuh supaya tidak dicampak ke dalam Balai Polis Bukit Kepong yang sedang terbakar.

Sambung kemudian....

Sesi temubual masih berlangsung...

39 comments:

Anonymous said...

susah la nk pecaya... dia kan seorang hafiz...

JAS SALLEH said...

Siapa yang boleh megesahkan Mat Indera seorang Hafiz?

Aku susah nak percaya Mat Indera seorang Hafiz

Kalu Hafiz Buku Merah Mao Tse Tung aku percaya

JAS SALLEH said...

Bravo RBF!

ada masa senggang sila-sila lah kontek ambe nie nak jugak borak2 dengan lu bro rbf :)

hanizam said...

juak PAS kalau tak kencing orang, tak sah hidup depa ni...sekarang ni tengah pening nak cover malu dengan kenyataan bodoh dari orang jawatn penting dalam PAS...

malang betul dapat Timbalan Presiden paling bangang dalam sejarah...

kalau Arwah Ustaz Fadzil Noor ada, mau dia teranjang Mat Sabu 121 sebab cakap pakai lutut...

XPressMinda said...

hafiz keparat ada ler..

apa kita nak pelik seorang yg alim & Islam pd pagi hari petangnya menjadi kuffur.

"Maka sesiapa yang Allah kehendaki untuk memberi hidayah petunjuk kepadanya nescaya Ia melapangkan dadanya (membuka hatinya) untuk menerima Islam; dan sesiapa yang Allah kehendaki untuk menyesatkannya, nescaya Ia menjadikan dadanya sesak sempit sesempit-sempitnya, seolah-olah ia sedang mendaki naik ke langit (dengan susah payahnya). Demikianlah Allah menimpakan azab kepada orang-orang yang tidak beriman. Dan inilah jalan Tuhanmu (ugama Islam) yang betul lurus. Sesungguhnya Kami telah menjelaskan ayat-ayat keterangan (Kami) satu persatu, bagi kaum yang mahu beringat - insaf." (al-An'aam: 125-126)

Anonymous said...

Aku percaya juak2 dan penjilat2 matcabuk dan dapig akan kata bekas pegawai polis itu telah dibeli/upah oleh UMNO supaya membuat cerita pohong. lebih2 lagi saya percaya pegawai itu bukan orang Islam.

Anonymous said...

Dedahkan lagi penipuan yang dibuat oleh PAS & PKR ni. Rakyat perlu tahu cerita sebenar. Lagi pun perkara pelik yg dilakukan Mat Indera ialah beliau memakai tangkal. Bukankah ini dinamakan perbuatan syirik.

Anonymous said...

Bro RBF

Mula-mula kamu tanya pembaca blog ini, Masih Kerajaan Lagikah BN Selepas PRU 13. Lepas itu kamu tanya lagi Mampukah BN Merampas Kembali Selangor Pada PRU 13.

Tajuk yang sangat menarik perhatian saya.

Jawapan saya kepada soalan no.1.

Selepas PRU 13 PR Akan Ganti BN Sebagai Kerajaan.

Jawapan saya kepada soalan no.2.

Kedah kekal dengan Pas. Kelantan kekal dengan Pas. Trengganu dapat balik kepada Pas. Perlis dapat kerajaan baru. Perak DAP menang paling ramai, tapi MB daripada Pas. Selangor DAP menang paling ramai, tapi MB daripada PKR. Negeri Sembilan dapat kerajaan baru. Melaka ada peluang dapat kerajaan yang serba baru.

Bro RBF. Kenapa kamu tidak tanya Mampukah BN Merampas Kembali Penang Pada PRU 13. Saya reserved jawapan untuk Penang.

NAMAWEE.

Anonymous said...

Bro RBF.

Kamu mainkan isu Mohamad Sabu dan Pas iktiraf perjuangan komunis.

Yang sebenarnya Mohamad Sabu telah termasuk dalam perangkap Umno. Sedangkan pemimpin kanan Pas, suka atu tidak mereka terpaksa kena membela Mohamad Sabu. Mohamad Sabu adalah sebahagian daripada mereka.

Yang tidak boleh terima komunis sebagai pejuang adalah mereka yang fanatik kepada Umno. Orang melayu Pas tak kisah. Orang melayu PKR tak kisah. Orang melayu atas pagar lagi lah tak kisah. Jadi tidak ada apa yang PR perlu bimbang.

Isu Pas menyokong perjuangan komunis tidak pun menjejaskan peluang PR untuk memasukki gelanggang PRU 13. The rakyat mind set is Umno must go and Najib must step down.

NAMAWEE.

Anonymous said...

Kalau betul Islam dengar nama kominis pun dan geram .Inikan pula masuk geng kominis .sudah tentu otak kominis .Tak payah nak banyak ualasan .Join saja kominis dah tentu keluar dari agama Islam.

Anonymous said...

fanatik kepada umno kepala hotak kau...!!!!

kalau mak bapak kau yang kena sepak terajang dengan komunis, mau ke kau terima...???

dasar celaka punya komunis sial ni..!!!!

Anonymous said...

lancau lu anon September 14, 2011 3:09 PM... Lu cina kan?..

Anonymous said...

Tak tahu nak kata apa lagi dah. Kalau melayu Pas memang mereka susah nak berubah, mereka ikut dan taat kepada ketua ” ketua mereka sokong komunis, mereka pun sokong komunis juga “, ” ketua mereka makan taik, mereka pun makan taki juga “.

Cuma kita harap melayu2 yang selama ini bersimpati dengan perjuangan Pas, fikirlah dan ingatlah balik cerita dan kata2 bapa dan datok kita bahawa :

1. Komunis nak jadikan Malaya ini sebagai tanah jajahan Komunis di negeri China.
2. Komunis anti melayu.
3. Komunis anti islam.
4. Mangsa paling ramai yang dibunuh dan disiksa oleh Komunis Bintang Tiga adalah orang melayu.

Siapa paling ramai menyertai Komunis Bintang Tiga, adakah orang melayu atau orang ****.

Tuhan bagi akal maka fikir lah dengan waras.

Anonymous said...

lancau lu anon September 14, 2011 3:09 PM... Lu cina kan?..

Kalau saya memang cina kenapa dengan kamu ?

Kalau kamu anak jantan kamu jawab soalan yang saya sudah reserved jawapan nya. Saya kasihan lihat kamu yang blogger pro Umno banyak bermimpi sama seperti Najib.

Anonymous said...

Syabash Kpd Mohamad Sabu dan Pas

Kamu sedang berusaha untuk memberitahu kepada penyokong Umno bahawa komunis bukan Anti Melayu dan bukan juga Anti Islam.

Pemimpin Umno sahaja yang jahat memutar belitkan fakta sehingga orang melayu nampak komunis sebagai Anti Melayu dan Anti Islam.

Kepada Mohamad Sabu dan pemimpin kanan Pas, teruskan usaha murni anda sekelian demi untuk menegakkan sebuah Kerajaan Rakyat di negara ini selepas PRU 13 nanti.

NAMAWEE.

Anonymous said...

Seperti mana Mat indera telah ditunggang dan dipermainkan oleh komunis, maka hari ini telah dilihat dengan sejelasnya Parti PAS telah di diperlakukan perkara yg sama oleh DAP.....

al -zarqawi said...

Apa yg Mat Sabu buat adalah hanya memutar belitkan fakta kebenaran dengan merujuk kepada sumber2 yg dangkal. Apa yg perlu buat adalah counter pembohongan2 yg dibuat oleh Media PR. Percayalah pakar sejarah adalah di sebelah kerajaan yg tetap berpendirian tegas komunis tidak boleh diiktiraf sebagai pejuang kemerdekaan kerana terlalu banyak kekejaman dilakukan mereka demi menghalalkan perjuangan serong komunisma. Komunisma itu sendiri telah runtuh, yg tinggal hanya China sahaja itupun dasar komunis mereka dah diserapkan unsur kepitalisme. Bagi pr 13 satu nasihat jangan kita penyokong pro BN bergaduh sesama sendiri itu saja insyallah kita boleh maintain kekuatan yg ada dan dengan izin Allah boleh dapat 2/3. Banyak Kesalahan yg dibuat oleh PR berbanding BN dlm tempoh 3 tahun ini cuma harap jentera BN siap sedia dan jangan tido dan over confident.

Anonymous said...

kisah imam masjid dipaksa makan babi sebelum ditembak , bilal masjid yg ditembak ketika sedang solat , anak dara yg dibawa lari masuk hutan ..dirogol dan dibunuh , makcik yg mencari kayu api dirogol dibunuh , rumah2 orang kampung dibakar , itulah kerja komunis ..komunis yg banyak dianggotai oleh kaum cina masa itu !

sesiapa saja yg disyaki orang kerajaan, disyaki sebagai tidak sokong komunis pasti mati ! itulah sikap dan perangai komunis yg dianggotai oleh kaum cina ketika itu !!

berapa ribu anak jadi yatim , berapa ribu isteri jadi janda , berapa ribu yg cedera kekal sehingga kini ? itu angkara komunis !!

ya , segala itu lambang kejahatan komunis !

komunis ditolak diIndonesia , ditolak disingapura , ditolak di vietnam , malah sekarang di china sekalipun komunis ditolak !

untuk apa kita agungkan komunis ? uantuk apa kita sanjung komunis ? untuk apa kita bela sangat komunis ?

apa jasa komunis pada anda ? apa jasa komunis pada keluarga anda ? apa jasa komunis pada pendidikan anda sehingga masuk U ? apa yg baik sangat tentang komunis sehingga anda perlu agungkan mereka ??

Anonymous said...

Saudara RBF

Jika Umno masih lagi mendapat sokongan orang melayu. Jika Pas masih maintain sokongan orang melayu.

Bagaimana dengan parti2 komponen BN selepas Umno :

Adakah MCA masih ada tempat di hati orang cina ?.

Adakah Gerakan juga masih di senangi oleh orang cina ?.

Adakah MIC masih diterima oleh orang india ?.

Minta tuan ketengahkan isu ini untuk dibincangkan dalam blog ini.

Maklumlah Umno pun Dulu lain, Sekarang lain. Dulu Umno berani bekeras, Sekarang Umno nampak banyak mengalah. Orang melayu sedang memerhati dan menilai kekuatan Umno berdepan dengan tuntutan melampau bukan melayu.

Anonymous said...

kiranya sekarang bangsat pas nak cakap kata komunis dibolehkan dalam Islam.

macam tu la?

Anonymous said...

Kalu mat indra hafiz.. dia akan halang geng2 komunis dia bakar mayat. Sebab dalam Islam, membakar/merosakkan mayat adalah haram - itu undang2 peperangan dalam Islam

Anonymous said...

Bro..

Mat sabu xda apa2 kepentingan dengan mat indra tu..

PAS hanya nak tutup isu besar seperti isu YB Che Rosli mengaku kepala2 PAS suruh dia tutup mulut agar kepala2 PAS dapat menipu rakyat. satu lagi isu Jais dan Hasan Ali. Dua2 mereka ni adalah golongan Profesional PAS. Dengan arti kata lain, PAS tutup mulut golongan profesional. PAS besarkan isu komunis ni agar rakyat xingat isu besar tu.

Dulu pas di gemari kerana parti itu dibarisi golongan ulama' dan profesional.. tup2 golongan2 ini di terjah turun, naik golongan pro anwar..

sebab tu PAS, Daripada Negara Islam kepada Negara Kebajikan dan Akhirnya Negara Komunis.

Normah121

Anonymous said...

Mat Sabu tak salah. Pemimpin kanan Pas tak salah. Mereka buat kenyataan angkat komunis sebagai Hero kerana mahu kan sokongan daripada orang cina kepada Pas masa PRU 13 nanti.

Itu lah sebenarnya agenda mereka. Mat Sabu dan pemimpin kanan Pas tahu, komunis jahat kepada negara, jahat kepada orang melayu dan jahat kepada islam. Paling ramai jadi mangsa adalah orang melayu.

Kalau tak jahat kepada orang melayu dan islam tak kan lah komunis nak paksa tok imam makan daging babi lepas tu tembak sampai mati.

Kalau kekejaman itu berlaku kepada bapa Mat Sabu, bapa Hadi Awang atau bapa Nik Aziz, saya ingat mereka bertiga ni berdendam kepada komunis lebih dahsyat lagi dari yang waris polis Bukit Kepong dendam kepada komunis.

Hendaknya kita orang melayu khasnya ahli Pas tak lah bodoh sampai, " pemimpin Pas kata komunis Hero, kita pun kata komunis adalah Hero ", " pemimpin Pas makan taik, kita pun makan taik juga ".

Orang melayu Pas ni tak macam tu kan ? Boleh bezakan diantara nasi dengan taik kan ?

AkuMelayu said...

Anon yang kat bawahnya sign NAMAWEE (nama anjing jiran aku),

Pertama, kamu mimpi le PR akan ambil alih putrajaya. Kalau setakat buat survey kat blog pembangkang, rentikanlah. Di Perak, kecuali kawasan Cina, PR akan terlingkup. Di Kedah, keputusannya tak banyak berbeza dengan PRU 1999, Kelantan PAS maintain, tapi hilang tiga atau empat kerusi Selangor sekadar 50-50, ...malas aku nak tulis lagi.
Turun ke bawah dan tengok sendiri macam mana angin org di akar umbi. Kalau setakat lepak kat coffee bean, starbuck, bangsar utama, tak payah citer la...

AkuMelayu said...

kepada Anon yang sign kat bawah dengan nama Namawee (nama anjing jiran aku),

Yang tidak boleh terima komunis sebagai pejuan bukan saja orang Melayu UMNO tapi SEMUA orang Melayu yang ada otak, terutama yang saudara/sahabat/kenalannya pernah menjadi mangsa KEHARAMJADAHAN komunis. Ada kawan aku kudung sampai sekarang kerana bobby-trap puak puaka ni.

Terlalu banyak nyawa Melayu/Bumiputera lain yang terkorban dan tercedera akibat kejahatan komunis.

Chin Peng dan konco-konconya tidak berjuang untuk memerdekakan negara ini. Mereka hanya nak halau British dan menggantikannya dengan hegemoni Mao. Keluarkan dari mulut buaya, sumbat ke mulut naga.

So, my last piece to you Nawawee; Go to hell with you and your communism!

Anonymous said...

Inilah masalah dengan mereka-mereka yang sangat taksub kepada Najib dan Umno.

Saya beritahu keadaan sebenar yang besar kemungkinan akan berlaku pada PRU 13 nanti. Kamu maki saya anjing pula, apa lah kamu ini emsional lebih.

Jika kamu mahu saya boleh justify my presumption supaya kamu nampak apa yang saya nampak. Presumption saya bukan kosong tahu ?

NAMAWEE.

Anonymous said...

Bro RBF. Kenapa kamu tidak tanya Mampukah BN Merampas Kembali Penang Pada PRU 13. Saya reserved jawapan untuk Penang.

NAMAWEE. September 14, 2011 3:09 PM

Masih belum ada respon dari RBF. Mungkin ada yang boleh bantu dia, sila lah tulis.

Saya bertanya kerana saya ada mendengar "suara sumbang" dari pemimpin BN bahawa mereka akan merampas kembali Penang pada PRU 13 nanti. Agaknya Lim Guan Eng pun sudah tidak senang tidur malam lagi kerana susah hati, kasihan Lim Guan Eng.

NAMAWEE.

Anonymous said...

tembak pastu ajar mengucap???haramjadahhhhhh menipu PAS

Anonymous said...

Sebenarnya PAS cuba cari jalan keluar tapi masih belum berjaya,dengan cara menfail saman diharap akan keluar arah dari mahkamah supaya tidak diperdebat isu tersebut.PAS tak tahan dengan asakan yang diterima apatah lagi sebelum ini boleh dikatakan banyaklah juga sokongan yang mereka terima dari bekas-bekas tentera dan polis,kenyataan Mat Sabu boleh memberi kesan kepada undi mereka.Untuk jalan keluar Mat Sabu hanya perlu memohon maaf secara terbuka tetapi ini mustahil dalam sejarah politi tak pernah lagi kita mendegar PAS memohon maaf,bagi mereka memohon maaf merupakan satu kekalahan bagi mereka,sesuialah dengan sifat syaitan yang sombong yang ada pada mereka terutam pemimpin PAS dan pengikut mereka.

Anonymous said...

Kalau dah selepas minum air daun kecubung br hilang kekebalannya, pd sy ilmu yang digunakan Mat Indera ada yang tidak kena....mungkin ilmu2 salah yang diamalkan...

-Gempur Habis-

samarani said...

macam ni la ye.....kalaulah teori RAHMAN itu benar2 datang dr ulama yg mendapat ilham dr ALLAH SWT....rasanya wat apa pun akan tewas jugak...hairan kenapa byk org x membuat tafsiran tentang hal itu....bukankah umno yg cetuskan teori itu dahulu lg....rbf tolong utarakan.....tp rasanya teori itu ada benarnya ....dan hayat umno......seperti teori itu jugak....

Anonymous said...

dis a common layman's view of the next general election :

the opposition will lose big time

it is juz my humble opinion

-the silent majority-

Anonymous said...

indon tolak komunis...thailand tolak komunis...negara2 arab tolak komunis...india tolak komunis. negara2 komunis pun dah runtuh berkecai sbb tak mendatangkan kebaikan pada rakyat.

Malaysia plak ada sokong komunis. nak tau mat sabun blaja skola mana hingga dia sokong komunis?

SEKOLAH RENDAH KEBANGSAAN BAU BURIT
MUKIM SABUN, BATU BILIK 121
BUKIT NORMAH

kih kih kih

hisyam said...

xpyh lyn namawee tu..hi namawee..hari ni xpegi sekolah ke??kn tgh upsr skrg..

Anonymous said...

NAMEWEE dah berjumpa Piem ke belum?

Anonymous said...

Sudah jumpa PM atau belum, kamu tak perlu risau. Bila sudah jumpa dengan PM pasti akan keluar dalam paper utusan melayu muka depan punya.

Saya nampak kamu orang melayu tak ada class mahu bincang politik dengan saya lah. Kebanyakan kamu tulis seperti chatting dalam face book saja. No value.

Saya beri beberapa soalan berat untuk kamu fikir, tak ada satu orang pun yang response secara serious. Lagi sekali you got no value to me, man !

NAMAWEE.

Anonymous said...

kpd namawee atau sesape sahaja,Orang islam akan bersatu apabila agama dan akidah di hinaa..
PRU 13 nanti UNDI sepenuhnya akan berpihak kepada BN... tanda-tanda telah wujud sekarang...MIC, Gerakan dan MCA dah tidak relavan...Calon India muslim dan cina muslim akan diutamakan bagi mewakili masyarakat 1 Malaysia dibawah pimpinan BN...PR akan berkubur disebabkan akhlak ahli nyer..

Anonymous said...

Waahh. Betul-betul hebat lah BN kalau macam itu. Tak apa lah BN menang tapi harap jangan lah sampai semua calon PR hilang wang deposit sudah lah. Kasihan mereka.

Adakah awak pun serupa Umno juga. Masih mimpi di siang hari.

Saya sangat bersetuju dengan seorang yang posting sini " Dulu lain, Sekarang lain ". Awak ada terjumpa tak. Banyak kali juga dia masuk blog RBF ini.

Kah kah kah kah kaaaaaaahhhhhh ... saja saya gelak kuat nak bagi kamu terjaga dari bermimpi.

NAMAWEE.

Anonymous said...

...to NAMAWEE...Aku sebagai ahli UMNO sejati, demi mempertahankan ISLAM dan MARUAH BANGSA tidak kisah jika gugur dalam perjuangan ini...Kalah didunia tidak semestinya kalah di akhirat selagi tidak menyekutukan Tuhan ( Plural )...Yang pasti aku tidak akan gugur sendiri, KITA akan gugur bersama....