Thursday, September 29, 2011

Selamatkan Safee Sali Dari PKR

Media hari ini dan beberapa hari lepas melaporkan tentang keterujaan kelab bolasepak England, Cardiff City terhadap pemain kita,Safee Sali.

Sebagai rakyat Malaysia sudah tentulah kita gembira dengan perkhabaran tersebut.

Saya tidak tahu apa pendapat anda semua,tetapi dalam fikiran saya timbul persoalan, betul ke ?

Maaf , apa yang saya katakan di bawah ini dan di atas adalah kesangsian serta pendapat saya. Jangan pula ada yang nak menyerang saya. Anda dengan pendapat anda dan saya dengan pendapat saya.

Safee Sali bersama pengurusnya

Saya merasa sangsi dengan perkhabaran tersebut. Saya tak sangsi dengan Safee Sali, tetapi saya sangsi dengan pengurus beliau , Zakaria Abdul Rahim. Pada saya perkhabaran tersebut lebih kepada propaganda untuk kepentingan politik pengurus beliau dan partinya. Safee Sali hanya dijadikan alat untuk kepentingan mereka.

Mungin ramai yang tak tahu dan tidak mengenali pengurus Safee Sali. Dia adalah seorang penjilat tegar Anwar dan penyokong totok PKR. Pernah dilantik sebagai pengurus pasukan bolasepak Selangor tahun lepas, dan digugurkan pada tahun ini.

Dia pernah menimbulkan kekecohan dengan wartawan semasa kongres PKR yang lepas di Petaling Jaya. Anda boleh lihat gelagatnya dalam video di bawah pada minit 6.02. Lelaki yang berbaju melayu merah.



Saya tidak ada niat tersembunyi atau agenda peribadi dalam hal ini. Cuma saya merasa kasihan kepada Safee Sali yang mungkin digunakan oleh pengurusnya untuk tujuan politik. Jangan sampai satu hari nanti Safee hanya dapat sepah, madu semuanya disebat oleh pengurus.

Kepada pihak-pihak yang hendak menaja Safee Sali, mereka juga harus beringat-ingat apabila menghulurkan tajaan. Jangan sampai pengurus yang makan isi, Safee hanya makan tulang.

Selamatkan Safee Sali dari imej PKR dan selamatkanlah beliau dari penyokong-penyokong kaum nabi luth.

43 comments:

Anonymous said...

laaaaaaaaaaa
ya ke ?
aku tak tahu pun sebelum ini.
kalau begitu gayanya,x blh dbiarkan

Anonymous said...

patutlah ada kawan saya bagitau safee penyokong pkr.

Nasionalis1982 said...

Bro, si Zack Rahim ni pernah keluarkan kenyataan dalam FB utk ajak peminat Harimau Malaya turun ke Kedutaan British. Disebabkan ramai yg mengkritik, maka posting berkenaan telah di remove. Mujur saya sempat print screen.

oRang kAmpong said...

aku xpikir gitu pilak bro.klu betoi pungurus safee jali tu penjilat tegar anuarjubok mungkin gak setelah safee jali berjaya masok club omputih depa akan umum safee jali masok pkr.ramai pengikut safee jali skang bro.takat 100000 anak muda dan org tua yg xberapa nak tua ada gak.

Anonymous said...

nampaknya safee dah jd alat pkr lah ye

utk kaut undi.

Adi Kencana said...

Pandai2 Safee Sali lah. Dia pun ada otak, boleh fikir baik buruk...

Kerajaan pinggirkan pewaris Kampong Bharu? Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

kpd tuan blog,bagus kerana bangkitkan perkara ini.zakaria memang cuba ambil kredit di atas kejayaan safee.dia sedang pukul canang dlm pkr,kata itu kejayaan dia & dia akan dipilih sebagai calon pkr pd pru 13.dia kata anwar dah setuju.

Mohd said...

Apa pun hal kaum Melayu juga akan rugi sepanjang masa!
Jika BN terus memerintah, satu per satu hak2 istimewa orang Melayu akan digadaikan oleh UMNO kpd kaum Cina.
Jika PR pula dapat berkuasa di Putrajaya nasib kaum Melayu akan jadi lagi teruk. PR memang akan meminda Perlembagaan utk memansuhkan Institusi Raja-Raja Melayu dan mengujudkan The Republic of Malaysia. Anwar atau Hadi jika di letakkan jadi PM akan jadi macam MB Nizar sentiasa tunduk dan mengikut saja arahan dari Cina Komunis Chauvanis dan Rasis DAP.
Seluruh negara akan tergadai kpd kaum Cina spt yg telah berlaku di Singapore.
Spt yg telah berlaku di Singapore, orang2 Cina dari luar negara akan dibawa masuk beramai2, diberi kerakyatan Malaysia, dan diletakkan tinggal di kawasan2 majoriti Melayu utk mencairkan kuasa politik kaum Melayu yg tak sedar diuntung. Kaum Melayu di Malaysia akan jadilah spt kaum Melayu di Singapore yg akan mengemis di negara sendiri.
Di masa itu, barulah kaum Melayu sedar bahawa nasi sudah menjadi bubur. Menangis air mata darah sekali pun, tidak akan dapat kembali apa yg sudah hilang.
Kaum Melayu yg memang rata2nya bodoh tidak mahu belajar dari sejarah dan nasib kaum Melayu di Singapore. Kaum Melayu memangnya sudah terkenal dgn sikap mengambil jalan mudah dan pintas utk dapat sedikit kekayaan dan kuasa jangka pendek. Nasib dan masa depan anak-cucu boleh pergi jahanam.
Jika ini berlaku, anak-cucu kita akan kencing di atas kubor2 kita semua bukan akan mendoakan kesejahteraan kita di akhirat nanti. Bodohnya kaum Melayu di generasi ini.
Padan muka kita semua!
Nauzubillah!

Anonymous said...

kalu tak de cina sape kita nak bagi permit meniaga dan kaum kita nak jadi penasihat kat syarikat mana pulak . genting maju sbb pakai penasihat melayu kan2

Anonymous said...

Biorkan le. Safee tu pun bukan bagus sgt pun. Xde maknanya org nk join PKR semata2 safee join party tu. Yg aku pasti safee mmg tak boleh compete di luar malaysia.

Anonymous said...

dia parti apa sekalipun ko peduli apa, biarlah sukan jangan lah ko campuradukkan bongok...tengok kelantan contohilah, anuar musa jadi presiden bola orang BN, MB orang PAS tapi bila pasal bola tak kecoh pun...

Anonymous said...

lagi satu...jangan nak salahkan zack bila dia rapat dengan pemain, abis kenapa kawan2 ko RBF tak rapat atau jadi pengurus mana-mana pemain bila orang lain dapat ko sakit hati...

pengembala said...

lorh...aku memang minat gile safee sali..aku ada jersi biru Malaysia nama safee lagi...lagu ULTRAS MALAYA pun aku hafal semata2 nak bagi semangat kat team bola kita masa game..

ketepikan lah politik demi sukan negara..politik dan sukan memang tidak padan langsung

Anonymous said...

ko ni dah gila la rbf.. cari la isu yang lebih penting..

bukan isu tentang pendapat kau jerrrr...

Anonymous said...

lu jer la jadi pengurus safee sali tu

MMR said...

yang ni aku tak mau masuk campoq...cuma apa kata kita pakai slogan depa...ala.....macam depa dok kata .....depa bagi ambik...tapi sokong tetap sokong BN....bulih lagu tu....

Anonymous said...

haha..oklah rfb, carilah cerita yang xlawak, ni cerita lawak la, tergolek terguling gelepor aku bace..macam buah fikiran budak2 tadika..

xbijak langsung bezakan antara yang hak n batil..

bolok peleko pe ulo sawe je rfb ni, dengan aku2 yang bace ni pun jadi xbijok coz bace cerita mu ni, huhuhuhu

Anonymous said...

aku pelik, klu orang pembangkang jadi ketua, bising sangan..macam2 tohmahan ada, serabut aku dengar..klu orang mu, sebut jugoplah beruar2 dalam berita, konon2..gila betoi la

Anonymous said...

Bro, dia minat PKR ke, PAS ke,BN ke itu hak dia. Mungkin fikiran dia jauh lebih baik dari golongan penfitnah. Gitu juga sdra Zack nak buat apa pun hak dia, asalkan baik. Kalau dpt kat puak Umno pun sama juga. Saya lihat bro dan ramai pembahas pro kepada penfitnah. Anda semua (jika Islam) tahu menfitnah lebih besar dosa dari membunuh. Kalau satu2 kes itu betul2 berlaku, lebih baik kita berdiam. Jika anda sampaikan benda yg salah kepada org lain tentu dosa anda bertambah, lebih2 lg jika pembaca sampaikan pula pd org lain dan seterusnya. Adakah anda sanggup tanggung dosa sentiasa. Berdosa dengan Allah kita boleh minta ampun. Dosa dgn manusia tidak terhapus selagi dia tidak maafkan. Kes liwat Anwar kenapa tidak dibawa ke mahkamah syari'ah. Kan mereka yg terlibat tu semuanya Islam.

Has, Putrajaya.

Anonymous said...

Sdra Mohd,
Saya tak salahkan orang Melayu jika mereka mengemis ditanah air sendiri. Saya tetap salahkan pemimpin Umno yg sudah memerintah 54 tahun tu. Sepatutnya merekalah yg membentuk kejayaan dan kemajuan org2 Melayu kerana mereka berkuasa. Jika bas accident, jangan salahkan penumpang, salahkan pemandunya. Banyak perkara yg Umno buat yg merugikan org Melayu. Contoh;(kalau tak silap) dulu MRSM dan UiTM khas utk org Melayu, sekarang sudah ada China dan India.

Has, Putrajaya.

Anonymous said...

RBF...

saudara zack rahim amat komited dalam menjaga karier safee..

beliau 'menghubungkan' safee dgn penyokong setiap masa...

segala info mengenai safee beliau sampaikan buat semua peminat safee..

tolong jangan politikkan perjuangan safee ini...zack rahim terlalu banyak berkorban utk safee..

tolong tanye supporter selangor,majoriti amat menghormati zack rahim...

selangor dan bola sepak amat rapat..kenyataan anda ini boleh membuat penyokong seluar meluat dgn anda @ UMNO....

(Merah Kuning Pantang Undur)

Anonymous said...

ni cuma pendapat peribadi rbf. bukan pendapat umno ok. jgn kaitkan umno dlm hal ni.

Anonymous said...

bagi aku sukan tak perlu dipolitikkan. utk maju dlm bidang sukan kita perlu org2 yang berkebolehan utk handle. bukan latar belakang parti seseorang. contoh terbaik yang boleh diambik...anuar musa.

Anonymous said...

bro rbf,
biar je lah pemain bola sepak nie dgn parti pkr nya..
bkn best sgt pun main,
pemain kelantan lg hebat dpd pemain selangor,
pttnya rmai2 pemain kelantan yg dpt job luar negara,
persembahan memikat hati, buat penonton tertawan..
ape ada dgn safee, hebat lg shahrul idlan talaha..
gomo kelate gomo..
selangor loser !!

KLExpress said...

"Salam saudara blogger pejuang negara. sila kunjungi http://klxpress.blogspot.com/ berita panas, sensasi mengenai politik. Salam Perjuangan Alif, Ba & Ta".

Anonymous said...

haha macamw

Anonymous said...

Has

Apa yang UMNO tak perjuangklan untuk Melayu?

Yang sialnya bila UMNO nak bantu PAS dan PKR macam babi sondol sana sondol sini, hak sama ratalah, hak semua kaumlah, bukan melayu tapi Islamlah ,, bla bla bla

Kata kata lu membuktikan lu memang sentiasa nak pakai tongkat, tapi masa yang sama nak kutuk UMNO macam macam

Aku yang ahli UMNO pun tak pernah mengemis dengan UMNO sebab aku tahu, macam macam UMNO dah perjuangkan dan terpulang pada melayu nak ambik atau tidak ..

lu memang dasar sialan .. haramjadah lu ...

Anonymous said...

Namewee atu nama kecil...tak siapa kenal anak Cina ini.Tiba-tiba meletup nama ini dengan tersiarnya klip video menghina lagu Negar Ku dan Azan.Ramai yang marah pada perlakuan biadap ini,satu pihak marah ( orang Melayu Islam ) dan satu pihak lagi mempertahankan beliau (orang Cina terutamnya puak MCA).Yang menjadi masalah Akhir Namewee di tatang oleh YB Nazri Aziz,akhirnya terbitlah filem Nasi Lemak 2.0 (entah laku atau tidak..itu kira nasib dialah).Banyak kritikan terhadapnya terutamanya dalam Utusan Melayu (saya lagi suka gunakan Utusan Melayu daripada Utusan Malaysia.Sekali lagi hati Melayu terguris....namun Namewee terus dengan sifat kurang hajarnya pada orang Melayu ( khas untuk Melayu yang kuat jati Melayunya sahaja) yang buat tak kisah tu biarkan sahaja lah...mereka mungkin malu nak mengaku Melayu atau ahhh aku tak kisahhh.Kenapa semuanya ini terus berlaku.Senang aje jawabnya..Bila belaku kesnya yang pertama Rais Yatim pulak pandai-pandai bagi kemaafan.Baru-baru ini lepas Pak Rais kata pembuat video klip perlu ada nilai murni dan sensitif pada persekitaran (isu video klip Mari Menggundi).Andai kata dapat pula Namewee mendapat hak istimewa berjumpa dengan PM .....aku rasa undi aku dan yang lain akan melayang ke PR...walaupun busuk mana mereka....hati aku terguris sangat-sangat.Ingat hati terguris lagi bahaya dari hati yang marah....fikir-fikirkanlah...Kalau rasa sayang sangat kat Namewee itu teruskan laaaah..kita tak boleh buat apa...tapi PRU 13 nasib kau orang lahhhhhh

Anonymous said...

Namewee satu nama kecil...tak siapa kenal anak Cina ini.Tiba-tiba meletup nama ini dengan tersiarnya klip video menghina lagu Negar Ku dan Azan.Ramai yang marah pada perlakuan biadap ini,satu pihak marah ( orang Melayu Islam ) dan satu pihak lagi mempertahankan beliau (orang Cina terutamnya puak MCA).Yang menjadi masalah Akhir Namewee di tatang oleh YB Nazri Aziz,akhirnya terbitlah filem Nasi Lemak 2.0 (entah laku atau tidak..itu kira nasib dialah).Banyak kritikan terhadapnya terutamanya dalam Utusan Melayu (saya lagi suka gunakan Utusan Melayu daripada Utusan Malaysia.Sekali lagi hati Melayu terguris....namun Namewee terus dengan sifat kurang hajarnya pada orang Melayu ( khas untuk Melayu yang kuat jati Melayunya sahaja) yang buat tak kisah tu biarkan sahaja lah...mereka mungkin malu nak mengaku Melayu atau ahhh aku tak kisahhh.Kenapa semuanya ini terus berlaku.Senang aje jawabnya..Bila belaku kesnya yang pertama Rais Yatim pulak pandai-pandai bagi kemaafan.Baru-baru ini lepas Pak Rais kata pembuat video klip perlu ada nilai murni dan sensitif pada persekitaran (isu video klip Mari Menggundi).Andai kata dapat pula Namewee mendapat hak istimewa berjumpa dengan PM .....aku rasa undi aku dan yang lain akan melayang ke PR...walaupun busuk mana mereka....hati aku terguris sangat-sangat.Ingat hati terguris lagi bahaya dari hati yang marah....fikir-fikirkanlah...Kalau rasa sayang sangat kat Namewee itu teruskan laaaah..kita tak boleh buat apa...tapi PRU 13 nasib kau orang lahhhhhh

Politicalamity9 said...

aik.. awai awai dah pasang pengurus?? mesti ke kena pakai pengurus? tak boleh ke urus sendiri? kan lebih senang.

Anonymous said...

anon 320 PM

aku pun marah jugak dengan budak namewee cina celaka tu....tp aku taklah terlalu 'emotional' macam ko. Agaknya ko ni terlalu banyak nonton filem hindustan kuttt!!! Ko sendiri pun tau PR tu busuk...haPRAK.....nak ikut busuk jugak. Kalau PR terjun kolam kumbahan najis ko nak ikut sama ke? Jgnlah disebabkan sekor nyamuk habis satu kampung ko nak bakar.....jangan jadi bodoh.

Chairman Kaga said...

MUHAHAHHAHAHA

PM: Namewee supports 1 Malaysia
By Shannon Teoh
Namewee was given encouragement to continue with his efforts by Najib today. — File pic
KUALA LUMPUR, Sept 30 — Datuk Seri Najib Razak today called controversial rapper-turned-filmmaker Wee Meng Chee “a strong supporter of 1 Malaysia” today, in the face of calls for action to be taken against the “Nasi Lemak 2.0” producer for past criticism of the country.


HE HE HE HE HE

Chairman Kaga said...

WAHAI TUAN PUAN PENYOKONG GEROMBOLAN
NAMEWEE TU SEMUA ORANG DAH TAHU DAH
HINA LAGU KEBANGSAAN, CAKAP NI CAKAP TU
TAPI KEANPA PRESIDEN GEROMBOLAN
united malays national organization
SANGGUP MEMUJI DIA
AHA NI KAO KENA FIKIR MASAK MASAK
SALAH SIAPA?
SALAH NAMEWEE?
SALAH NAJIB?
ATAUPUN SALAH ROSMAH?

MUAHAHAHHAHAHAH
HE HE HE HE HE HE

Anonymous said...

anon 12.28 PM. Orang macam Has ni memang ramai dinegara ini. Tdk dinafikan UMNO ada kelemahannya tetapi didalam kelemahan itu ada banyak kejayaan yang telah dicapai oleh bangsa Melayu termasuklah puak-puak PAS dan PKR. Namun org macam Has ini samada dia berjaya atau tidak UMNO tetap dipersalahkan....dah buta mata hati. Inilah jenis manusia yg tak sedar dek untung, tak tau bersyukur dan tak mau cermin diri...ingin sentiasa dimanja dan dibelai, segala2 nak disediakan didepan mata....sentiasa nak pakai tongkat. Diberi tongkat Ali lain benda yang dibuatnya, bayangkan kalau tongkat Nabi Musa diberi kepada mereka?......

Anonymous said...

AHA NI KAO KENA PIKIR MASAK-MASAK
SALAH SIAPA?
SALAH NAMEWEE?
SALAH NAJIB?
ATAUPUN SALAH ROSMAH?
SALAH GEROMBOLAN KAO LAA!!... ANON 10.49 PM

MUAHAHAHAHAHAHAHA
HE HE HE HE HE HE HE

anti bohmau said...

ds najib tidak diberi gambaran sebenar oleh penasihat2nya betapa ramainya melayu terguris hati dgn namawee babun ni...

mungkin jika ramai2 berarak ke putrajaya minta PM hentikan sokongan kpd cina lahanat ni & tunjukkan kpd ds najib apa yg cina babun ni buat selama ni, barulah ds najib nampak kut...

*bersangka baik bagi peluang ds najib tengok dulu & kemudian harap2 PM dapat rasa pahit maung masam kelat perbuatan babun tu...

Chegu Kaga Ban said...

WAHAI ANTI BOHMAU

JANGAN ASYIK SALAHKAN PUNASIHAT NAJIB. MEREKA SEKADAR PUNASIHAT AJE.

BIBIR SIAPA YG MENGGAJI MEREKA?
MEMBAYAR UPAH BERJUTA JUTA?
KENA KELENTONG MERATA RATA
SEHINGGA NAMEWEE BERAJA DI MATA

sajak tersebut hasil karyawan Pengerusi Kaga dan Rakan2

Admin said...

sempit benor pemikiran penulis blog ni sampai ke situ dia duk menghasut pembacanya.

dengan adanya org cam penulis blog ni, dah tentu bola malaysia tak akan maju sampai bila2.

kalau hangpa x puas hati, dah hangpa sangka btol persepsi bodoh hangpa tu, pi tanya direct safee sali. jgn duk main prasangka je. nanti org cakap hangpa tak bijak (bodoh).

Tapi, aku tak pelik...sebab pemikiran puak2 Umno memang camtu. dia orang xmau jika sesuatu kejayaan ke ape ke, jgn ada kaitan dgn Pakatan Rakyat.

Sebab dia orang anggap Malaysia ni hak mak bapak dia aje. memang bodoh!

Admin said...

Padahal, kalau puak-puak Umno yg uruskan bola sepak pun, cuba la tengok kat mana tahap bola sepak negara sekarang..

dah berapa puluh tahun dah, dah bape juta duit dah habis, tapi di takuk lama jgk. padahal negara lain, jiran kita, semakin naik..semakin hebat...ranking lebih bagus dari kita..

Anonymous said...

anony 11.10

jangan bayangkan mukjizat yang Allah kurniakan kepada nabi musa untuk diberi perumpamaan..

perbandingan anda untuk itu bagaikan langit n bumi..
lain kali berhati2 memberi bayangan, berkata2lah dengan akal bukan nafsu..


jika anda belajar agama..maka takutlah anda dengan kata2 itu

Anonymous said...

RBF tak ada hebat mana pun Safee Sali kalau nak dibandingkan dengan pemain dulu2. Pengurus dia lagi hebat suka menjerit jerit macam harammmm

izu mercurial said...

nak sokong parti mana itu safee punya hak..yg penting ia nya tidak terbawa bawa hinnga jejaskan kariernya selaku pemain bola sepak

blogger bongok said...

ape punye bangang la yg tulis ni pun.,.kita negara demokrasi setiap org ada hak nak sokong mane2 parti, bn ke dap ke pas ke pkr ke..itu hak dia sbg pengundi..apa kau ingt undi ni kene undi Bn jela? lantak dia la nak sokong sapa pn tu hak dia.. kau ingt semua player bola skong gomen je ke? ingt depa semua bodo sgt? persetankan itu semua yg penting prestasi dia atas padang..dan dia maen atas nama Malaysia, bukan nama parti..paham x bongok?