Thursday, September 15, 2011

Tidak Mustahil Pemuda Pas Yang Rosakkan Kereta Wartawan

Sindrom menyalahkan Umno oleh juak-juak Pas ke atas apa sahaja kejadian buruk yang berlaku semakin hari semakin menjadi-jadi.

Terus teranglah saya katakan, sebenarnya saya seronok dengan tuduhan-tuduhan yang dilemparkan mereka. Kerana ianya dapat membuka mata rakyak untuk melihat sikap sebenar mereka. Percayalah cakap saya, makin hari rakyat akan makin meluat dengan cakap-cakap bodoh mereka.

Semalam Ketua Pemuda Pas Kelantan yang sememangnya terkenal dengan kenyataan-kenyataan bodoh sebelum ini mengatakan kejadian merosakkan kenderaan pada program ceramah Pas di Kota Bharu adalah kerja Umno. Sini

Baguslah, kalau boleh tuduh banyak-banyak lagi....

Saya hanya ingin berkongsi perasaan curiga saya bersama rakan-rakan semua.
Mengikut laporan harakah daily, kenderaan yang dirosakkan adalah kenderaan petugas media dan wartawan tempatan.

Kenapa kenderaan mereka yang dijadikan sasaran ?

Pelik tak ?

Supaya perkara itu menjadi bahan berita dalam media-media mereka.

Bertambah pelik lagi, kenderaan wartawan Sinar Harian iaitu sebuah akhbar yang menjadi pujaan orang-orang Pas turut menjadi sasaran.

Tanpa usul periksa, tiba-tiba muncul Ketua Pemuda Pas Kelantan menjadi orang pertama membuat tuduhan mengatakan itu kerja Umno.

Nampak sangat seolah-olah ianya telah dirancang rapi oleh Pemuda Pas.

Adalah tidak mustahil kerja-kerja merosakkan kenderaan itu dilakukan oleh orang-orang Pas sendiri untuk sabotaj Umno.

22 comments:

Anonymous said...

Dulu lain, Sekarang lain.

Meh kita pakat teka kalau PR menang pada PRU 13 nanti siapa yang akan mengetuai kerajaan.

Adakah Pas ? Adakah DAP ? Adakah PKR ?

DAP diramal tidak menghadapi tentangan yang hebat dalam kawasan bandar. Mood pengundi bandar sudah boleh dibaca selepas PRU 12.

Calon-calon MCA dan Gerakan sudah boleh menjangka nasib mereka bila berdepan dengan DAP. Peluang calon MCA, Gerakan dan MIC adalah lebih cerah dalam kawasan melayu.

Pas dan Umno akan berentap habisan di mana Umno akan mempertahankan kawasan manakala Pas cuba untuk merampas kawasan. Talian hayat Pas dan Umno bergantung kepada undi bukan melayu. Jika bukan melayu masih macam dulu-dulu iaitu sebelum 2008 .. Umno ada harapan. Tetapi jika bukan melayu Dulu Lain, Sekarang lain .. Umno dalam bahaya.

Pas mensasarkan menang 60 kerusi parlimen. Kita masih tidak tahu berapa yang DAP sasar dan berapa yang PKR sasar.

Apakah isu komunis Hero boleh mempengaruhi pengundi melayu .. kita tidak dapat meneka dengan tepat .. harap-harap Melayu Tidak Mudah Lupa.

Tapi kita juga jangan lupa silent majoriti pengundi bukan melayu kerana mereka Dulu lain, Sekarang lain.

Anonymous said...

saya pun rasa seperti anda rasa.itu kerja pemuda pas

Anonymous said...

ha.ha.ha.pas kantoi beb !

Anonymous said...

pencuri pura-pura kejar pencuri.

pas oh pas

bodoh tak sudah2

Anonymous said...

confirm itu kerja pas

Anonymous said...

pas = iblis

Anonymous said...

dari semalam lg aku dpt rasakan itu kerja pas sendiri selepas melihat kp pas kelantan melatah.

Anonymous said...

kantoi!
pas gagal lagi!
sila cuba lagi di lain kali!

Anonymous said...

rbf,ada logiknya.yg pelik kenapa tiba2 pemuda pas tuduh itu kerja umno?

Anonymous said...

konet nik aziz tak naik pun kerja umno juga

Anonymous said...

dulu depa kata menuduh tanpa bukti itu fitnah.
skrg puak2 depa pula buat tuduhan tanpa bukti.
munafik kan?

Anonymous said...

minta kemukakan 4 saksi

Anonymous said...

ya mesti ada 4 saksi.. saksi hidup..

bukan rakaman..nanti kata besi mati..

eh tapi kalau kena kat depa boleh pakai kot....

pengembala said...

Kalau nk saksi budak umur 4 tahun pun boley,

Amin said...

Ish ish....

Siapalah punya kerja ni?

Tak baiklah diorang ni? Nanti bila mati korang nak jawab apa? We are accountable for our actions.

Mujur saya tak payah naik kereta pergi kerja.

Saya kerja dari rumah he he...
Tapi lumayan...

http://formulaluarbiasa.com/recommends/rezekiharian

Anonymous said...

Slogan " Membangun Bersama Islam "

Jika anda adalah penyokong Pas, anda wajib bersetuju ?

Tapi kerana saya bukan penyokong Pas, saya kata " bull shit " walau pun saya beragama islam.

Jika slogan " Membangun Bersama Islam Melalui Komunis ". Yang ini saya sokong.

Bagaimana dengan anda ?

Anonymous said...

Kalau setakat orang Pas calarkan kereta kemudian mereka tuduh Umno yang buat, itu biasa lah bro.

Bagi orang Pas Umno ni jahat sejahat2 nya. Kalau tidak tak kan lah mereka nak angkat komunis jadi Hero.

Aku percaya kalau mereka terserempak dengan mangsa kemalangan jalan raya, nak jadikan cerita mangsa tu pulak pakai baju berlambang Umno, mereka akan tinggalkan mangsa begitu saja tanpa memberikan bantuan.

Begitu lah komunis nya hati orang Pas.

Allah Huakbar (3x) .. Membangun Bersama Islam Melalui Komunis

Anonymous said...

kaya kaya reporter kelatam buleh paka kreto mewah..natam..aku pun nak jd wartawanlah..dan mitok kerja d kelatam

Anonymous said...

aku dh keje 18 tahun jd wartawan baru mampu pakai keter baru, itupun keter malaysia yang paling murah dan banyak di atas jalan raya.

Anonymous said...

Debat Kedai Kopi

Waktu minum pagi aku duduk semeja dengan 4-5 orang kawan. Ada sorang kawan aku dia ex army. Aku tanya dia, " kau macam mana ni, Pas kata komunis Hero, kawan kau ada yang mati dan ada yang cacat kerana berlawan dengan komunis " dia jawab " aku tak ambil tahu ".

Sorang lagi pelanggan di meja sebelah pakai kopiah putih jawab " ini lah bahana percaya berita putar belit daripada utusan lahanat ". Aku jawab, " saya sokong bila Mat Sabu kata komunis berlawan dengan orang putih untuk memerdekakan tanah melayu " dia nampak sejuk sikit. Aku menambah " tapi saya tak boleh terima komunis sebagai Hero kerana selepas tanah melayu dah merdeka, depa lari masuk hutan berlawan dengan kerajaan yang di pimpin oleh orang melayu sendiri " Dia nak mencelah. Aku sambung " kalau betul komunis berjuang untuk memerdekakan tanah melayu, selepas orang putih dah serah tanah melayu ini kepada orang melayu semula, kenapa tak letak senjata, dan menyertai kerajaan sama-sama bangunkan dan majukan negara ini ". Dia cuba nak menegakkan benang basah. Aku beralih kepada rakan ex army tukar tajuk tanya pasal perlawanan bola sepak. Pak lebai tu kantoi kerana aku tak layan dah explaination dari dia. Cepat-cepat dia habiskan minuman dan ajak kawan dia belah.

Kesimpulannya. Jika anda nak berhujah tentang komunis tengok orang dahulu. Kalau orang itu jenis pakai kopiah putih atau pakai serban, jangan buang masa kerana mereka adalah mereka sebab mereka adalah jika pemimpin/ tokguru mereka suruh makan taik maka mereka akan makan taik itu sampai tak tinggal sedikit pun.

Sekadar nak berkongsi pengalaman.

Anonymous said...

bagus bagussss debat kedai kopi..

mesti tercekik taik lebai tu tadi..

hehehe

Anonymous said...

bila aku tonton video "polis tendang mat rempit" aku semakin jadi takut pada PAS

Ganas, Bengis, Samsing,biadap terutama pasukan AMAL nya

jadi aku tak heran kalau Mat sabu idiolakan mat indera, kerana memang mereka keturunan ganas, samseng, biadap ... seganas komunis