Friday, October 7, 2011

Ayat Quran Semuanya Politik - Nik Aziz

Masyaallah...

Nik Aziz kata semua ayat Quran terlibat dengan politik...



Tak cukup dengan itu dia kata pula Nabi Muhammad SAW sama seperti budak kampung dilahirkan.



Dulu tidak pernah ada siapa yang pertikai sambutan Maulidur Rasul termasuklah Pas. Tetapi keadaan telah berubah selepas Pas menjalinkan hubungan dengan DAP. Semuanya gara-gara halangan dari Kerajaan DAP Pulau Pinang untuk perarakan sambutan Maulidul Rasul tahun lepas.

Dalam apa jua keadaan sekali pun Pas tetap akan pertahankan DAP walaupun terpaksa menggadai agama, bangsa atau negara.

Terima kasih kepada keris 7 lok yang rajin selongkar video...

15 comments:

Anonymous said...

dah mcm ajaran sesat dah bunyi nye...
org dia plak mengia kn aje...bongok!

Anonymous said...

Pok Nik cakap Allah cari 'dikalangan maknusia',seolah-olah Allah tak ada perancangan.Walhal semuanya Allah dah rancang,tak perlu tercari-cari lagi.Jangan pakai lah TG politik ni,takut tesesat nanti.

Anonymous said...

DAH LAMA DAHHH.....ATOK NI MEME SASAU.KECEK IKUT SEDAP MULUT JAH.DENGAR BULEH,CAYA JANGAN.

Anonymous said...

atok mereng ...

wb16250 said...

uittt...jgn di cakap yg bukan2 kat tok gutu..nanti Allah akan turunkan bala kat kita...he he..camner la pengikut2 tegar dia bole caya sampai cam tu skali..tok guru tu pun takbur semacam jer..ada ka patut..selipar dia hilang kat masjid ..dia kata org tu nak ambik berkat dia dari selipar yg dia pakai...adooiii leerrr....

Anonymous said...

Belajar dululah bos.....jgn main cedok je......mu tu ustz-2 mane ni....

Anonymous said...

Ingat kisah Bal'am yang selalu mendapat doa makbul...akhirnya tersungkur kerana kesombongan. Sebabnya dia cuba doakan kebinasaan kepada nabi Allah...

tokgaru said...

Anon October 7, 2011 2:35 PM

betul kata awak. adakah dengan kenyataan ini bermakna nik aziz menghina tuhan. sedangkan apa yang kita tahu muhamad itu telah dipilih oleh tuhan untuk menjadi pesuruh allah sejak dari dalam kandungan ibunya siti aminah lagi.

apa yang di katakan oleh ustaz khazim itu betul. itu lah yang kita diberitahu oleh para ustaz dan tok guru.

kita harap ramai lah ustaz dan tok guru yang berani tampil menyanggah kenyataan nik aziz ini. nampak sangat menyimpang sampaikan ayat2 quran pun di labelkan sebagai ayat politik.

jika para ustaz dan tok guru yang tinggi ilmu islamnya tidak tampil membetulkan keadaan, maka akan lebih ramai lagi orang islam yang berjaya disesatkan oleh mereka yang mengaku ulamak pada hal mereka menjadi agen kepada ansir yahudi dan nasrani.

adakah nik aziz telah menjadi agen anasir yang saya sebut tadi ? fikir dan renungkan lah.

Anonymous said...

Bullshitul hamPAS Nik Aziz @ Nick A Jeez @ N.Ajis

To Live Again said...

Semakin hari makin hilang respect aku dgn org tua ni..Dh melampau sgt..

Ade ke kelahairan Muahamd s.a.w sm jer cm "Mat" dn "Mamat2" lain..Astarrfiruullah pok nik..Mengucap byk2 la..

Kn kita dh belajar selama ni yang kalimah LAILAHAILLALLAH MUHAMAD RASULULLAH telah tertulis di pintu syurga sejak sebelum Nabi Adam diciptakan lg??

Bukan kah kita telah membaca sirah2 yg ditulis oleh Ulama muktabar spt Ibnu Hisyam yang menyatakan lahir saja Rasul s.a.w api yg disembah oleh kaum majusi ribuan thn padam serta merta..

Tentera abrahah dihancurkan Allah dlm misi mereka menyerang Kaabah berkat dr kemuliaan Nabi s.a.w..

Rasul s.a.w sejak kecik lg bila baginda berjalan di mana2 suma org akn terpndg gumpalan awan akan bergerak seiring dgn baginda bagi melindungi baginda dr terik matahari tanda kemuliaan seorang manusia yang bakal bergelar Pesuruh Allah yg mulia..

Bukankah dada Rasulullah telah dibelah oleh Jibril ketika baginda msh kecil bg membersihkan dada baginda di mana dada baginda di masukan Nur oleh Jibril a.s

Aku nk tnya pd pok nik ni..Ada ke tanda2 yg telah disebut di atas pok nik boleh nampak pd mana2 "Mat" atau "Mamat2" lain yg lahir di mana2 termasuk Kelantan.

Makin melampau org tua ni memperbodohkan org Islam..Dh tak takut azab Allah ke woi!!

Anonymous said...

Agaknya ustaz dan tok guru kita memang tak ambil peduli tentang perpecahan orang2 melayu sebab ..

1. Orang panggil ke kuliah agama .. duit masuk.
2. Orang panggil bagi ceramah agama .. duit masuk.
3. Orang panggil jadi ahli forum hal ehwal islam .. duit masuk lagi.
4. Buat kaset ceramah agama .. duit masuk lebih sikit.
5. Buat CD ceramah agama .. lagi deras duit masuk yeop.

Kalau ada ustaz dan tok guru nak marah, marah lah, memang betul pun mike semua duk cari makan macam tu saja. Tak ada free lagi dah ... semua kena bayor.

Anonymous said...

dlm video tu tulis "SEDANGKAN HAKIKATNYA..."

gua tak setuju.sepatutnya ditulis "PENDAPAT LAIN YG BERBEZA"

satu yg gua setuju dgn nik aziz ialah tak perlu sambut birthday nabi.sebab gua ialah kita TERLALU mengagungkan nabi.byk kali nabi kata,aku hanyalah anak yatim,aku hanyalah manusia biasa sama seperti kamu..tapi org makin angkat dia,agungkan dia lebih dari Allah sendiri.bila selawat ke nabi,ramai2 sambut selawat.tapi bila sebut Allah takde sape nak sambut.

Anonymous said...

Pada hemat saya, ini hanya dua pandangan yang berbeza..wallahua'lam..

kak rosmah ku sayang said...

sokong UMNO haram kerna depa tolak HUDUD,p tanya ustaz dgn bijak pandai ulama....ulama UMNO pun xpa......hukum tolak HUDUD apa dia......hahahahhahaha...rakyat semakin benci UMNO.....

Anonymous said...

hok tok guru oyak mksud dia lain,ust azhar oyak mksud dia lain,bukan tidak sama pendapat.

mksud ust azhar hukum ALLAH x buleh dimain politikkn => wajib dilaksanakn

politik adlh sbhgian dr islam.tnpa politik cmner islam nk brgerak.