Wednesday, October 5, 2011

Bahasa Apa Lagi Yang Sesuai Digunakan Terhadap Papa Gomo ?

Saya pun semakin tidak faham dengan Papa Gomo, sejak sebulan yang lepas sehingga ke hari ini dia tidak habis-habis mengesyaki saya menyimpan video aksi Anwar Ibrahim di Thailand pada 12 dan 13 Januari tahun ini.

Setiap kali bercakap di telefon atau berjumpa di kedai kopi itulah tuduhan yang sering dia lemparkan kepada saya.

Tak cukup yang itu, dia tulis pula secara terbuka di blognya untuk memberi tekanan kepada saya supaya video itu didedahkan. Apabila dia menulis di blog , kemudian disebarkan di twitter dan FB, telefon saya tidak putus-putus menerima panggilan dari mereka-mereka yang mengenali saya. Satu kerja pula saya nak terangkan kepada mereka-mereka yang hubungi saya. Jika kena yang mudah faham tak mengapa, yang jenis tak faham berkali-kali ulang tanya benda yang sama. Kemudian mereka pula tuduh saya cuba sorokkan perkara tersebut, saya ada hubungan dengan Anwar Ibrahim, saya dah dibayar oleh Anwar dan macam-macam lagi.

Kau betul-betul buat aku haru biru wahai Papa Gomo. Hinggakan aku nak kerja pun susah kerana terpaksa melayan telefon dan nak terangkan kepada seorang demi seorang.

Bukan sekali, bukan dua kali dan bukan tiga kali, dah beratus kali saya cakap dengan dia yang saya tidak ada menyimpan atau memiliki video tersebut, tetapi dia tetap tidak percaya. Saya hanya menontonnya di Hadyai beberapa bulan lepas. Itu sahaja....

Apa bahasa lagi yang perlu digunakan untuk bagi dia faham saya pun tak tahu.

Aku malas nak bercakap panjang-panjang wahai Papa Gomo. Jika kau letak pisau di leher aku sekali pun aku tak boleh berikan kerana aku memang tidak ada benda itu.

Kalau kau nak sangat benda itu, kau pergilah jumpa Parpukari kerana aku difahamkan video tersebut ada dengannya sekarang.

Kepada Parpukari pula, kongsilah dengan kawan-kawan lain. Tunjuklah kepada mereka apa yang kau ada. Simpan sendiri pun tak guna.

Sorry Parpu, sekarang masa untuk kau pula diharu-birukan oleh Gomo....

31 comments:

CIFUT said...

'gaduh2 adik beradik'... Ahaks!

Anonymous said...

rileks ah rbf, papa gomo acah ja tu.mintalah parpukari dedahkan

Anonymous said...

hahahahha nak tergelak besar lak gaduh jgn x gaduh...gaduh adik beradik nanti baik lah semula

Anonymous said...

kah3! dah macam lari berganti-ganti.

Anonymous said...

wah ni drama ke apa ni. mcm pembangkang lak dah

Anonymous said...

oiiiiiii siapa yang simpan sebenarnya?kasi keluar cepat2 lah.

Helang Buana said...

Yang sebenarnya ada pada Anwar. Dia simpan buat kenangan tapi Zizah jumpa. Sekarang Zizah dah tidur bilik lain, kahkahkah.

marilyn said...

game apa yg korg main ni bro???
kitorg tak kisah sapa yg pegang, yg penting kitorg nak tgk je...
susah2 sgt, meh vid tu kat aku. tau la apa aku nak buat.hehehehe...

Anonymous said...

Biasaklah...gasak menggasak nih..baru nampak adengan-adengan yang menghiburkan...

Anonymous said...

?

Anonymous said...

hahahahaah....aku dah pehe......pening palo ar nuar jubo dok p.k kali ni....buat lg drama ni bro,biar nuar jd gila.....hahahahah

tokawe donde

Anonymous said...

ini semua nak kasi gempak la bagi semua dok tunggu..

power la marketing movie terbaru Anwar ..jangan tak keluar sudah

Anonymous said...

Harap jangan siar video tu, nanti Nurul lari telanjang tengah kota KL, sapa yang susah?

Bekas Blogger said...

PANDAI KORANG PANCING PAKATAN RAKYAT SUPAYA TERKANTOI KAN. KAHKAHAKAH. GOOD JOB.

rakab said...

Aku tak kira ada pada siapa pun,...aku nak tengok jugakkk...!!!

Cuba kau orang tanya pulak pada umi hafilda...

heheheheeee....

Anonymous said...

Aku ingat kerja kat opis je ada 'taici taici'.. Video koleksi anwar pun taici gak? Aku tau korang saje nak bikin panas lagi kan.. Kasik lagi suspen bro..

Anonymous said...

Ala... Kau memang simpan video tu jangan nak pusing2 cerita la bro, keluarkan je la, atau kau sayang lagi dekat anwar tu pasal kau tak keluarkan video tu....

Panda said...

Celaka betul laa korang ni, release aje, kitorang tak sabar nak tengok pemimpin taraf 'Wali' tu beraksi

whiteorange said...

Gua suka lu orang semua punya game..

Teruskan!!!!

Bagi Nuar suspens .....

Anonymous said...

parpu tgk sikit je video tu tak sanggup nak tgk aksi hangat anwar, lalu parpu pun bagi video itu kepada GAP..

Anonymous said...

HEHEHE..

GAME CAMNI MEMANG AKAN BUAT SESIAPA YANG BERKENAAN PENING KEPALA..

GOOD IDEA..

Kama Irahsa said...

sng cerita, sumpah laknat jer bro.. bro sumpah laknat kata video tu xde.. papagomo plak sumpah laknat kata dia xsmpn video tu.. sng cerita.. keh3..

Anonymous said...

sebenarnya cd tu ada pd aku hahaha

Anonymous said...

dasyat betul PAKATAN korang 3 orang ni...kalah PAKATAN RAKYAT..bagus2..lepas ni puak diorang akan tuduh korang semua buat fitnah...heheehe...good games

Anonymous said...

Gap cakap gomo,gomo cakap rbf..tapi rbf cakap parpu memang sangkut la.mamat tu tengah high mana nak ingat

Anonymous said...

Cuba check ngan Karpal PuSINGH...mana tahu ada kat dia gak...tak pun check ngan LIM sungKIT SIANG-Malam...kah kah kah. Steady RBF...tak kira lah kat sapa Gomo ke, kau ke, Parpukari ke yang penting siarkan...kasi panas lagi

awie958 said...

kesian bro RBF ni, sabar je la..cuba dakwah skit kat kengkawan tak baik tengok, simpan mende lucah...usia pun makin bertambah tetiba mati tak sempat nak tobat ha sudah..naya jer

PemikirpolitikJerantut said...

haha haram.......cepat la wei!!!haha

Anonymous said...

EH? TAU PULAK SEBUT PASAL MENDE LUCAH? SI PELAKU LUCAH TAK NAK MENTION KE? BAIK KO TWEET DIA JUGAK SURUH BERTAUBAT..SEKADAR NASIHAT..BUAT APA PILIH2 ORANG NI?
TAK PERASAN JADI MUNAFIK DAH KE?

Anonymous said...

hahha.. anwar dah pening.. nak bayr parpu, nanti gomo pun ada. nak bayar rbf, mungkin GAP pun ada.. poosing anwar aljuburi

neo said...

aku nak tgk betul ke tandok anwar tu sama bengkok mcm dgn cina dol tu..haha..kalu sama bengkok..mmg sah..aku cye krg