Monday, October 3, 2011

Demo Jalan Raya : Mat Sabu Dah Insaf

Dipetik dari Sinar Harian
Pas tetap meneruskan hasrat melaksanakan hukum hudud di negara ini, jika proses pindaan perlembagaan berjaya diluluskan Parlimen setelah mendapat sokongan dua pertiga ahli Dewan Negara.

Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu berkata, Pas komited melaksanakannya, tetapi menegaskan ia mesti melalui proses perlembagaan dan bukan secara revolusi dengan mengadakan demonstrasi jalan raya.

Beliau berpuas hati dengan komitmen semua parti Pakatan Rakyat (PR) termasuk DAP yang menerima dan menghormati Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 dan Enakmen Jenayah Syariah Terengganu 2003 dalam mesyuarat Majlis PR, kelmarin.

“Pindaan perlembagaan negara ke arah proses perlaksanaan hukum hudud hanya akan dibuat setelah sokongan dua pertiga suara ahli Dewan Negara dalam sidang Parlimen berjaya diperoleh, selain proses rekayasa lain yang berlaku dalam negara demokrasi.

“Untuk itu, Pas tidak perlu menunggu PR memenangi majoriti dua pertiga kerusi Parlimen pada pilihan raya akan datang untuk membolehkannya melaksanakan hudud. Hukum itu secara automatik boleh dilaksanakan jika ramai wakil rakyat menyokong pindaan perlembagaan,” katanya kepada media selepas menyampaikan ceramah perdana Ijtimak Pilihan Raya Pas Kawasan Kuala Kedah, di Markas Pas Kubang Rotan di sini, malam kelmarin.

Hadir sama, Timbalan Pesuruhjaya I Pas Kedah, Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi; Timbalan Pesuruhjaya II Pas Kedah, Dr Ismail Salleh; Timbalan Ketua Dewan Muslimat Pas Kedah, Dr Rohani Mutalib dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kubang Rotan, Mohd Nasir Mustafa.
Kah...kah...kah....kah...kah...

Sungguh melucukan apabila Mat Sabu kata tak boleh ada demonstrasi jalan raya untuk perjuangan menuntut hukum hudud dilaksanakan.

Selama ini dialah kaki jalan raya. Sikit-sikit nak turun ke jalanraya. Tapi apabila tiba bab hudud dia kata jalan raya bukan tempatnya.

Sejak bila Mat Sabu insaf ?

Sejak dilanggar Land Rover polis ke ?

Pirahhhhhhhhh.....

Nak berlagak baik kononnya....

Padahal takutkan DAP......

21 comments:

Anonymous said...

eh? apasal tak nak demonstrasi pulak? sebab dap pun tak setuju ke? kalau bab nak lawan kerajaan, berani je. tapi ba nak lawan dap, bau mah kat muka pun hilang beb..

ini ke timbalan presiden pas? wakakakaka

Anonymous said...

Dia tunggu Aci Ambiga laa...

Anonymous said...

Kalau kepala hotak ahli dan penyokong Umno semuanya macam kepala hotak kau .. aku rasa kedudukan kuasa politik melayu dan islam dinegara ini tidak akan terancam.

Tetapi yang ada semuanya macam kaldai belaka. Mereka ahli dan penyokong Umno jadi kaldai semenjak zaman Tunku Abdul Rahman jadi PM lagi. Kerana kekaldaian ahli dan penyokong Umno itu maka suara politik kaum melayu sedikit demi sedikit merosot. Sekarang sudah jadi kritikal.

Adakah anda ahli dan penyokong Umno rela di jadikan kaldai lagi pada PRU 13 nanti ? Tepoklah dada dan bukalah mata.

Jadi kaldai untuk menaikan Umno tak apa lagi. Tapi paling sedih jadi kaldai untuk memenangkan calon bukan islam.

Anonymous said...

setahu aku la..

hanya puak2 pas je yang selalu dijadikan keldai utk membela DAP. dari pacak bendera sampai buat demonstrasi sini sana. puak2 bodoh pas je yg buat. puak2 kafir dap buat tak layan je.
menangkan calon bukan islam? itu pun puak2 bodoh pas je yg rela buat. siap pakai purdah lambang DAP pulak tu..kibar2 bendera DAP dgn bangga jugak tu..TBH mati, puak2 pas jugak yg beperluh ketiak buat demonstrasi...tak ke bodoh namanye tu?
jadi kepala hotak sape yang bodoh cam keldai? tak lain tak bukan puak2 parti kebajikan semalaysia @ pas. hehehe

Anonymous said...

pas yang betanding kurang 1/3 nak laksana hudud, kerat kote mat sabu lagi sekali pun takkan terlaksana.....

ingat PKR nak sokong dia kot, PKR pun kena ikut telunjuk DAP.

ABDULLAH BUTT AWI said...

Masa pr di kg aku...Dap lawan Mca.

Yg bergaduh di jalanan adalah Umno dan Pas.

SEDIH...SEDIH....

Anak Lenggong said...

Hanya Anon 10.00am dan melayu PAS je yang kaldai..dikata orang lain pulak ko tengok laa bapak kaldai ni cakap pulak ...tak reti atau tak paham bahasa melayu kee..

PULAU PINANG 2 Okt. – Walaupun Pas masih bercita-cita untuk melaksanakan hukum hudud di negara ini jika pakatan pembangkang menang pilihan raya kelak, sekutunya DAP pula mempunyai pendirian berbeza.

Pengerusi DAP, Karpal Singh berkata, parti itu tidak akan bersetuju pada bila-bila masa untuk melaksanakan hukum hudud termasuk yang pernah diluluskan Dewan Undangan Negeri Kelantan dan Terengganu sebelum ini.

“DAP menegaskan pendiriannya seperti dahulu iaitu, tidak bersetuju dengan pelaksanaan hukum hudud jika parti pembangkang berjaya memperoleh majoriti dua pertiga pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

“Kita tidak akan bertolak ansur dengan sebarang pindaan Perlembagaan untuk enakmen hukum hudud ini,” katanya pada sidang akhbar di pejabatnya di sini hari ini.

Semalam, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat melahirkan harapan untuk melaksanakan hukum hudud di negara ini jika pembangkang mengambil alih pentadbiran Kerajaan Persekutuan pada PRU-13.

Jelas Menteri Besar Kelantan itu, pelaksanaan hukum hudud hanya melibatkan orang Islam dan masyarakat bukan Islam seharusnya tidak perlu risau.

Dalam pada itu, Karpal memberitahu, beliau tidak faham kenapa orang bukan Islam perlu membiarkan diri mereka diadili berdasarkan undang-undang syariah.

“Di samping itu, saya juga berharap Pas berpegang teguh pada resolusi yang diluluskan Muktamar Pas baru-baru ini dan tidak kembali kepada matlamat mahu menjadikan Malaysia sebagai negara Islam.

“Pas perlu memenuhi resolusi membentuk sebuah negara berkebajikan bagi menggantikan negara Islam di Malaysia,” ujarnya.

Beliau turut bersetuju dengan pandangan Pas sebelum ini bahawa pelaksanaan hukum hudud hanya akan menyebabkan pengundi hilang kepercayaan kepada pakatan pembangkang.

Anonymous said...

To Anon 10.00am. Apa bro tepuk2 dulang ni? Kan dah percik kat muka sendiri. Aku setuju benar ngan anon 10.13am. Yang jadi balaci dan barua pada DAP cuma orang PAS je. Orang PAS je yg sanggup pakai purdah lambang DAP. Bodoh betul.

akuantiPAKATAN.

Anonymous said...

Pas ni buat kita pening saja. Nik Aziz kata Pas dah boleh laksana Hudud di Kelantan kerana katanya Ketua Hakim mahkamah syariah Kelantan kata Enakmen Hudud Kelantan ni tak ada kena mengena dengan perlembagaan persekutuan.

Mat Sabu pula kata Pas akan laksana Hudud di Kelantan jika PR berjaya bentuk kerjaan dan berjaya buat pindaan kepada perlembagaan persekutuan.

Berbelit-belit cakap para pemimpin Pas nih.

Untuk makluman Nik Aziz dan Mat Sabu, pasal Hudud di Kelantan ahli Umno peringkat bawah pun sokong, yang tak sokong hanya lah pemimpin tertinggi Umno sahaja. Ahh itu dia orang punya pasal lah.

Anonymous said...

ABDULLAH BUTT AWI said...

Masa pr di kg aku...Dap lawan Mca.

Yg bergaduh di jalanan adalah Umno dan Pas.

Ini Ulasan Dari Maharaja Keledai

" kedua-dua ekor keledai itu bergaduh kerana yang sekor sokong ghimau belang dan yang sekor lagi sokong ghimau bintang "

" ghimau sama ada belang atau bintang dia tetap ghimau yang makanannya adalah daging "

nasib engkau lah keledai. untuk batu timbul untung sabut tenggelam.

Anonymous said...

MAT SABU SOKONG HUDUD DAN AKU PUN SOKONG. ER FATHER NICKY TAK NAK HUDUDKAN MAT SABU KE KERANA BERZINA DENGAN ISTERI ORANG. TAK NAK QAZAFKAN MAT SABU KE KERANA FITNAH NWAR ANUGERAH TUHAN SEBAGAI NWAR ALJUBURI.

Anonymous said...

MAT SABU SOKONG HUDUD DAN AKU PUN SOKONG. ER FATHER NICKY TAK NAK HUDUDKAN MAT SABU KE KERANA BERZINA DENGAN ISTERI ORANG. TAK NAK QAZAFKAN MAT SABU KE KERANA FITNAH NWAR ANUGERAH TUHAN SEBAGAI NWAR ALJUBURI.

Anonymous said...

gua rase itu dua ekor keledai kasi makan sama itu dua ekor harimau lagi baik apa. itu dua harimau sudah lawan dan banyak guna tenaga, so mesti mereka lapar punya.

at least itu dua keledai ada buat kebajikan juga, iaitu mereka menjadi makanan kepada itu dua ekor harimau yang sedang lapar, buat kebajikan boleh dapat pahala dan boleh masuk syurga apa.

ada betul kah kawan ?

Anonymous said...

Anwar Berlepas Dengan MH782 Dan Pulang Dengan MH785

Anonymous said...

ooi anon 10:00 AM,

huh! bukan main lagi sedap mengata orang?

yg puak2 pas siap angkat bendera dap masa pru/prk yg lepas2 tu & sokong calon2 kapir lahanat tu macam mana lak? tak ke baghal namanya? ptui!!

Anonymous said...

anon anon 10.00 AM.....nak kata pandai, bodoh....dikata bodoh, bangang.....dikata bangang, baghal.....oops terlupa kau ni keldai rupanya. Nasib baik keldai kalau dog and pig?

Anonymous said...

PAS nih dah tak relevan lagi... terima saja lar hakikat ini... kalu bos aku tak berpendirian, pening aku beb, stress giler... mintak transfer ajer... jadi kalu aku penyokong PAS, transfer ajer ke parti lain... tu lar gila kuasa dunia punyer pasal, prinsip Islam pun digadaikan... parlimen harus setuju dengan cadangan Hudud diKelantan... air pun tak terjaga, pemimpin pun main dalam keretapi, nak hudud pulak?

Anonymous said...

untuk anon-anon yang marah sangat bila orang panggil "keldai".

sebagai sorang melayu yang beragama islam saya menyokong panggilan "keldai" tersebut. tak "keldai" apa nya kalau meletakkan harapan kepada wakil rakyat bukan melayu untuk mempertahankan kepentingan orang melayu atau untuk memperjuangkan kepentingan para penganut islam. wakil rakyat itu jika dia bermatian-matian memperjuangan kepentingan melayu dan islam lebih daripada kepentingan bangsa dan agama dia sendiri, mungkin bagi orang sebangsa dengannya akan anggap dia lebih "keldai" daripada pengundi "keldai" yang telah mengundi dia sehingga berjaya jadi wakil rakyat.

jika anda adalah penyokong Umno. janganlah marah bila orang panggil "keldai". tak ada siapa boleh tegah anda daripada menjadi "keldai". tak berdosa pun kalau anda nak jadi "keldai". dan tak ada janji syurga pun kalau anda tak mahu jadi "keldai".

relax lah geng.

Anonymous said...

ahahaha xyah cayala..... otak die mmg xleh pakai pon... sejak jatuh kene langgar ngan divider tu yang jadik sewel semacam mat sabun ni....

Anonymous said...

ANON OCT 4 9:37AM

CUMA BEZANYA PUAK2 PAS IALAH KELDAI BODOH LAGI DUNGU
MANAKALA MELAYU PKR IALAH KELDAI BISEKSUAL YANG MUNAFIK.. ITU JE..HAHAHAHA

RELAX LA GENG..

Anonymous said...

Pas mungkin telah di gunakan oleh DAP
PKR pun mungkin telah digunakan oleh DAP
Yang mungkin kuat ialah DAP. Kalau ya sedih...

Kedah tak bagi buka kedai minum nightclub masa puasa... tapi terpaksa mengalah lepas tu

Banyak illegal pusat hiburan naik, "tak terkawal"

Selangor tak bagi jual beer di 7-11..terpaksa mengalah lepas DAP masuk campur

Belum apa-apa MB Selangor cepat minta maaf kerana perhimpunan Kristian di sabotaj oleh JAIS. (Sampai sekarang diam..nampak tactic berjaya sebab issue dah tak hangat lagi)

Penang suruh masjid diam sikit pagi pagi lepas tu semua diam.
Borang pun telah mula ditukar - tiada lagi kotak kaum

Bila dah habis guna... mungkin hampas dibuang bila kuasa dah di pegang
setelah constitusi mungkin ditukarkan dan raja melayu mungkin dimansuhkan dan priority tuan rumah mungkin di turunkan dan PM mungkin di bukan-melayukan
requirement dia.

Boleh tergambar lagi muka orang yang pakai topiah dengan muka garang beria-ria nak gempur FRU di depan jalan raya masa Bersih. Nak ingin tahu dengan cara hormat: adakah pakcik topiah tu
a) tahu/dan dalami point2 dan apa yang nak di Bersihkan
b)) tahu yang masa tu kepala/perancang kat hotel tengah meeting dan delay delay keluar
c) tahu mana datangnya funding untuk biayai baju/transport/makan semua
d) Pakcik tu datang dari negeri mana dan macamana sampai ke KL? Adakah tambang dan makan guna duit sendiri

Saya juga dipihak orang yang digunakan. Semuga semua berani untuk celik mata.


Cheers
:)