Monday, October 24, 2011

HIMPUN Berjaya Buktikan Kegagalan Perjuangan PAS

Saya berada di Stadium Shah Alam Sabtu lepas untuk sama-sama berhimpun bersama-sama sebahagian kecil umat Islam yang prihatin dengan permasalahan umat. Walaupun pada mulanya, saya berasa kecewa melihat jumlah kehadiran yang tidak memberangsangkan, tetapi akhirnya saya menyedari bahawa inilah yang membuktikan, kalau perhimpunan itu tidak ada nilai-nilai negatif dan agresif, ia kurang menarik minat sekalipun tujuan perhimpunan tersebut amat besar ertinya.

Dari awal lagi saya sudah menjangkakan HIMPUN tidak akan berjaya menghimpunkan sejuta umat seperti slogannya. Saya juga sudah dapat menjangkakan, HIMPUN akan menjadi belasahan para pengikut dan pengikut PAS, terutama sekali Anwar Ibrahim.

Ianya menjadi kebenaran apabila PAS memilih untuk akur dengan DAP dan tidak mahu langsung menjejaskan hati nurani serta kekuasaan DAP dalam Pakatan Rakyat. PAS memilih untuk menghindarkan diri daripada HIMPUN kerana alasan HIMPUN bukan untuk parti-parti politik.

Walau apa pun alasan yang diberikan oleh PAS tentang HIMPUN, ianya sudah cukup untuk menjelaskan bahawa PAS yang baru berasa keasyikan dan kesyahduan bekerjasama dengan parti-parti yang tidak 'beragama Islam' dan bermesra dengan kaum bukan Islam, amat takut kehilangan sokongan daripada kelompok yang suatu ketika dahulu amat mereka benci.

HIMPUN bukannya bermotifkan politik. Apabila tidak bermotifkan politik, maka PAS juga tidak berminat sama sekali untuk menyertainya. Anehnya, mereka menuduh UMNO pula yang menjadi dalang di sebalik penganjuran HIMPUN.

Alasan dan tuduhan itu sebenarnya merupakan kaedah terbaik untuk PAS melarikan diri daripada tuduhan yang PAS tidak lebih daripada sebuah parti politik yang gila kuasa dan pada masa yang sama, sangat kuat menyamar sebagai kelompok Islam Ortodoks, walaupun sebenarnya sebahagian besar daripada mereka, tidaklah terlebih pandai daripada sekadar bercakap.

Hari ini, Anwar Ibrahim pula cuba mengaitkan isu HIMPUN dengan isu penyelewengan RM250 juta. Sekali imbas, fakta penyelewengan RM250 juta itu amat besar, malah jauh lebih besar berbanding isu HIMPUN. Saya percaya, PAS akan menggunakan hujah Anwar itu untuk menjaja ketotokan dan kebahlolan mereka dengan topeng-topeng agama seperti mana yang tersalut pada setiap batang tubuh pemimpinnya.

Motif utama HIMPUN ialah untuk menunjukkan solidariti dan keprihatinan umat Islam terhadap akidah mereka yang sedang terancam. Namun PAS dan Pakatan bijak memutarbelitkan dan mengalihkan isu dengan menjadikan HIMPUN sebagai alasan untuk UMNO tidak menjawab beberapa persoalan seperti yang dituduhkan oleh Anwar Ibrahim.

Dek kerana itulah, walaupun pada peringkat awalnya saya kecewa melihat jumlah yang hadir, tetapi apabila saya renung-renungkan balik, HIMPUN sebenarnya tidak gagal, bahkan telah mencapai kejayaan terbesar apabila berjaya membuktikan bahawa akidah bukanlah prioriti dalam politik negara ini sepertimana yang diperkatakan dan dijaja-jaja oleh PAS sebaliknya ia hanyalah salah satu modal untuk PAS terus bernafas dalam arus politik negara.

50 comments:

Zaharin said...

Gaddafi mati pun salah PAS jugak. Kah!... 3X. RBF pergi MUKAH cari ilham macamana nak cipta fitnah lagi power

Anonymous said...

hahahahahaahhahaRBabiF kene saman hahahahahhahaha bayau duit saman aku dulu .....hahahahahhahahhahaha sukanya tgk org kene saman hahahahahhahahahahah

Anonymous said...

saya rasa tak payah nak spin kononnya himpun ni buktikan kegagalan parti PAS. Yang gagal parti UMNO dengan Perkasa yg jelas tidak mendapat sokongan orang Melayu kerana kedatangan pada perhimpunan tersebut jauh lebih rendah daripada upucara anjuran Pakatan Rakyat spt Bersih 2.0

Anonymous said...

hahahahahahahahaha yg datang HIMPUN tu semua ada hidden agenda....hahahahahhahahahah yg anjur pn ada agenda....jgn jd munafiq lah bro.....

petai90 said...

mmg xramai ek org pi HIMPUN???saya xdpt nak pi sebab blik rumah..klau btul xramai org,opinion sya mcm ni laa,yg penting,yg utama @ Aqidah diabaikan pdahal ni yg di soal kat kubur nnti..yg xdak kena mengena dgn Islam @ BERSIH pulun ramai2 pi..mana xbertambah masalah sosial kat Malaysia ni...

Kama Irahsa said...

siapa yg kata yg pergi tu ada hidden tu agenda tu mmg xcerdik. sbb aku pergi xdibyr pun. tp aku pergi at dasar prihatin n sbgai satu cara nk sokong usaha menyelamatkn akidah. nk kata kecewa tu, ntah la. mgkin org skrg lebih pntgkn politik dr agama sndri.

silap kita ialah dgn fikir bahawa politik bole membawa naik agama. pdhal ilmu agama la yg bole bwk naik politik.

Anonymous said...

Munafiq yang sebenarnya adalah pemimpin pemimpin PAS. Mereka ini yang memecahbelahkan perpaduan ummah Melayu dan Islam di Malaysia.

Ah-lipas said...

Cilaka pemimpin2 PAS sbb berjaya mempengaruhi orang ramai terutama ahli2 PAS sdri drpd hadir ke HIMPUN..berani atas nama politik sahaja tetapi BACUL untuk bersama ISLAM..

PARTI islam konon tp menggagalkan seruan untuk membangkitkan keISLAMan..

Tahniah HIMPUN..kerana berjaya..n LEBIH BERSIH daripada BERSIH yang KOTOR..

TAKBIIRRRRR..!!!

geramsungguh said...

Tak payah layan lah cukong cukong pencacai puak puak fuckatan ni.terutama penjilat penjilat ulama serban Munafiqun yg kononnya berjuang atas dasar Islam.Islam kepala anu Anwar lah anutan lu otang,kalau tak bolwh bezakan selamatkan aqidah dengan selamatkan survival parti.
Maklumlah dulu niat nak sebarkan Islam,bukan nak memerintah...Nak tergelak aku dengar slogan golongan munafik Pas ni.

Sekarang dah syok memerintah,dah pandai merasa nikmat memerintah dan dah pandai bergeli geli dengan kenikmatan pemerintah...tu pasal tarik hand brek walaupun soal akiqah.

Taraf Islam dan makam ulama Pas tak ubah seperti anjing kurap dan kambing berbau hamis...

Perjuangan Islam konon... Sepatutnya lu orang malu dengan diri sendiri...kerana existence lu orang yg kononya menegakkan Islam menyebabkan Islam jahanam dan menerima imej yg hina dan buruk sehingga ke tarikh.

Layak sekali anu gerah diberi pada Nik Aziz sebagai Nik Najis dan Khalid Samad di gelar Khalud babi murtad.

Anonymous said...

Blogger & pencacai umno semakin tertekan sekarang. kesan dari kegagalan himpunan sejuta umat yang memalukan & mendukacitakan mereka.Inilah fakta yang sebenarnya di sebalik cerita untuk memujuk hati mereka.

zali

Anonymous said...

Yang jelas hamPAS hanya anjing belaan DAPig.
Anjing yang hanya menurut kata tuannya, walaupun juak-juak hamPAS sememangnya tahu tuannya seekor babi yang sentiasa nak memecah belah bangsa Melayu yang ada di Tanah Melayu ni.
Alasan paling pukimak oleh hamPAS untuk tidak menyertai HIMPUN...
Pukimak lah lu hamPAS...juak-juak hamPAS dan pemimpin kamu boleh terus menjilat jubur LGE.

Anonymous said...

1. Enakmen Kawalan Dan Sekatan (Pengembangan Agama Bukan Islam) Terengganu, 1980 (Enakmen No. 1/1980)

2. Enakmen Kawalan Dan Sekatan (Pengembangan Agama Bukan Islam) Kelantan, 1981 (Enakmen No. 11/1981)

3. Enakmen Kawalan Dan Sekatan (Pengembangan Agama Bukan Islam) Kedah, 1988

4. Enakmen Kawalan Dan Sekatan (Pengembangan Agama Bukan Islam) Melaka, 1988 (Enakmen No. 1/1988)

5. Enakmen Kawalan Dan Sekatan (Pengembangan Agama Bukan Islam) Perak, 1988 (Enakmen No. 10/1988)

6. Enakmen Kawalan Dan Sekatan (Pengembangan Agama Bukan Islam) Selangor, 1988 (Enakmen No. 1/1988)

7. Enakmen Kawalan Dan Sekatan (Pengembangan Agama Bukan Islam) Pahang, 1989 (Enakmen No. 5/1989)

8. Negeri Sembilan: Enakmen Kawalan Dan Sekatan (Pengembangan Agama Bukan Islam) Negeri Sembilan, 1991

9. Enakmen Kawalan Dan Sekatan (Pengembangan Agama Bukan Islam) Johor, 1991 (Enakmen No. 12/1991)

Anonymous said...

Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak

Atur sepuluh daktil batal yang batil
Detik dua usul ditutup satu lagi tampil
Dari halaman rusuk kiri satu susuk ganjil
Minta diisolasi dari dalil busuk jahil
Aspirasi tak serasi dengan suara bunyi
Inkarserasi dari penghuni dan keluarga bumi
Surat wasiatnya atas paksi dalam rumi
Minta dikebumikan hidup-hidup dalam guni
Mana cepat terbang atau warna gelang tangan
Buah fikiran aneh tergantung di persimpangan
Halusinasi susuli ketandusan ihsan
Ubat parut auditori kesan artileri insan
Gagal dikesan

Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku

Timbul tenggelam, timbul tenggelam
Acapkali terpendam, acapkali tersergam
Cermin muka kopak penuh bintik hitam silam
Ini bukan lagu rindu ini madah dendam
Kutimbang tanpa neraca di awal usia
Ku dihukum masuk neraka oleh manusia
Minta tunjuk lubang atau pintu tak dapat jawapan jitu
Jadi yang tak berganjak biarkan saja begitu
Maafkan mereka, mereka tidak tahu
Mereka tidak ramas buku, mereka segan ilmu
Mereka tidak fasih malah fasik guna kata
Kita kongsi nama bangsa tapi tidak kasta bahasa
Maafkan mereka, mereka tiada nilai
Ibu bapa lalai dari kecil dah diabai
Tanpa kasih sayang, mereka suka menyakiti
Kita kongsi warna mata tapi tidak warna hati

Atas kepala murai sekawan
Mari ku ramit kucup lehernya
Terlalu rahi dendam di angan
Sampai terkacip mulut mahirnya

Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku

Jangan ahli sihir seru nama maharaja
Nanti segerombolan hantu bisu yang menjelma
Guna hak berfikir sebelum hak untuk bersuara
Kalau terpelajar sila guna hak miranda
Pura-pura dengar, telan tapi tidak hadam
Hafaz bila lafaz tapi mereka tidak faham
Mereka mula kiri, aku kanan bila baca
Sudah mahir rumi, mari tafsir alif ba ta

(Alif)
Ada teratak di hujung kampung
(Ba)
Bawah cermin kopak ada kotak
(Ta)
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak

Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku

Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak

Ternyata kamu lebih suci dari apa yang kubayangkan

Lirik Lagu Aku Maafkan Kamu -Malique/Jamal Abdillah

ditujukan khas kepada ahlul-ahlul dari pemimpin teratas hinggalah kepada pencacaci dibawah ... tak kira la mana-mana parti politik 2x5 / 5x2 .... MELAYU MEMANG BODOH DARI DULU KINI DAN SAMPAI KIAMAT

Idham said...

mana bukti ko ada kat sana? tunjuk muka ko tuh. ptuihhhh. jgn nak sorok plak!!!!!

wak-labu said...
This comment has been removed by the author.
wak-labu said...

Pencacai2 UMNO lah yang patut bertanggung jawab untuk menjayakan perhimpunan 1 juta umat ini. Ianya tiada apa2 kaitan dengan PAS.

Pencacai2 UMNO pasti akan datang berhimpun ber ramai2 semasa pembesar2 atau pemimpin2 tinggi UMNO membuat program lawatan atau apa juga upacara.

Mereka seronok datang kerana di sediakan transport percuma, makan percuma dan wang saku. Itu lah budaya buruk pencacai2 UMNO.

Lu Ingat Lu Sapa said...

SALAM ZIARAH BRO.
MOHON PAUTAN UNTUK BLOG SAYA YG BARU INI.TKSH

Anonymous said...

aku ada rasa menyesal tak hadir HIMPUN

buat lagi bro...anjurkan di setiap negeri. aku akan hadir dgn ahli keluarga aku serta kwn2 lain

DEMI ALLAH...DEMI ISLAM!!

Anonymous said...

Ada sembahyang hajat tak?ke sembahyang asar pun terlepas?itulah HINPUN yg tak de makna...

Anonymous said...

Ahli PAS edarkan akhbar Harakah dan Selangor Kini dikawasan perumahan di Shah Alam. Mereka sedang promosi untuk Bersih 3. Ramai dah tak minat lagi nak baca sebab banyak sangat menyalahkan sesama Islam. Nampak ketara pembangkang lebih sokong kafir sekarang.

ahaks said...

1. HIMPUN sebenarnya lebih berjaya dari BERSIH 2.0. Ini adalah diatas beberapa faktor :-

a. Himpun berjaya mengumpun 10,000 umat islam (anggaran sebenar dalam lingkungan 8,500 orang) berbanding dengan BERSIH yang mengumpun 8,000 orang (berdasarkan pengiraan crowd mathematic)

b. HIMPUN dianjurkan oleh NGO islam dan disertai oleh orang islam sahaja. BERSIH dianjurkan oleh parti-parti politik dan menjemput penyertaan dari semua bangsa dan agama

c. HIMPUN dianjurkan secara berhemah dan professional tanpa sebarang kekacauan. Penganjuranya mengikut lunas-lunas undang-undang. BERSIH dianjurkan secara tidak profesional dan melanggar undang-undang.

d. HIMPUN tidak perlu pelakon-pelakon untuk melakonkan watak mati dua kali seperti yang dibuat oleh BERSIH.

e. HIMPUN dianjurkan tanpa sumbangan dari US atau agen asing. BERSIH mendapat dana dari agen asing.

2. HIMPUN juga berjaya kerana dapat menunjukkan sikap PAS yang menolak kepada Islam.

3. HIMPUN juga berjaya kerana menunjukkan gologan muda semakin menolak PAS

4. HIMPUN juga berjaya mengesahkan bahawa PAS hanya disokong oleh orang-orang bukan islam...itupun kerana menjadi balaci kepada DAP

5. HIMPUN berjaya menunjukkan bahawa walaupun tanpa penganjuran dari parti-parti politik, NGO-NGO islam ini lebih berkemampuan menganjurkan perhimpunan besar

Kama Irahsa said...

wak-labu,

kenapa pulak tggjwb umno utk menjayakn HIMPUN. pdhal ni tggjwb semua org yg beragama islam utk sokong usaha menyelamatkn akidah. ini cuma permulaan kepada strategi2 seterusnya. awl2 pun dh kondem, ssh la nk slmtkn akidah umat islam sndri.. sibuk nk berpolitik jer..

Anonymous said...

puak2 PAS baghal ni bukan ada hati perut yg ikhlas!
HIMPUN bukan alat UMNO dan bukan alatpolitik!!

tolonglah buang otak bangang..dn tolong bercakap sbg satu Akidah!!

puak2 bangan PAS..jgn terlampau taksub dgn politik yg melampau..
nnt bala turun kt kg org PAS..hancur lunyai kot!

ini hal Akidah..HIMPUN matlamaty jelas..tidak ada cmpuran politik kepartian langsung.

Kenapa bodoh sgt PAS baghal? sikit2 UMNO? itu kewajipan umat Islam utk betulkan masalah umat!

sikit2 UMNO..dulu2 PAS 'gila' buat solat hajat.. solat hajat utk minta Tuhan makhbulkan NAFSU PAS!

nah skrg menang dgn NAFSU.. Islam lingkup..Melayu jd balaci kafir! puas hati? Ajis tua yg xsedar diri!

Anonymous said...

wak-labu
ko munafiq!!
ayat mcm dajjal..
langhsung xde fikir pasal hal Islam
nk masuk poitik taksub PAS jgk..
sial lah lu..
kais mamposlah cpt org bodoh bangang mcm ni
jd pencacai kafir smpai mampos..lepas tu salahkan org lain!

BERSHIT tu bagus ke? buat huru hara atas jalan..Islam haramkan huru hara..Nabi larang buat kecoh di jalanan..

lu adopt dr Yahudi punya stail..lepas tu ckp bagos?

bodoh punya wak-sial.. anjing2 Pakatan Rosak!!

lu mampos esok2 tanam je xpyh mandi..xpyh kafan..letak lilin..suruh Nizar Berok dgn Ngeh buat coffin!

Anonymous said...

aku dah faham sekarang.... fenomena malaysia tanah airku..... ramai yang pandai bercakap... tapi otak kosong.... Ginilah aku nak bagitau, aku bukan ahli mana-mana parti, malah aku tak daftar ngundi pun.... tapi apa yang aku boleh ulas sebagai rakyat malaysia, umno dah banyak skandal sangat sekarang ni, banyak tembelang mereka dah pecah. So aku rasa sebagai rakyat yang celik, kita tak sepatutnya sokong umno sekarang nih sebab makin lama depa memerintah makin tak relevan kelihatan..... fikir dengan tenang, jangan emosional... kelak kita yang rugi. PKR pun aku tak minat gak..... aku nak seorang pemimpin yang ikut Al-Quran 100% tanpa dolak dalik, berilmu, bijak dan yang utama takut kepada Allah. Amin..

Anonymous said...

ko ni semua tak kena, yang baca doa hassan ali tu bukan orang pas ke, abis nak kata dia orang umno yang dok dalam pas ke, dah sah2 dia orang pas...ini bukan soal partila rbf, ini soal himpun agenda lain...baqal betul ko ni...

hanizam said...

anon 11.37am...

ko bagilah contoh sape yang ko nak tu??? lu tulis pun orang tau lu bias pada PAS...

jangan ingat PAS tu islamik sangat...takda ape yang suci pun parti PAS tu...

sekadar mengkafirkan sesama islam, solat 2 imam, caci mencari dalam ceramah, benarkan penceramah kafir sesuka hati baca ayat Quraan, yang dulu haram kini halal...

tu jelah pimpinan PAS ajar..lepas tu pengikutnya mengikut je...ikut hawa nafsu, macam tulah...benda baik pun kata sebaliknya...

tuhan tu maha adil...sedikit demi sedikit Allah tunjukkan PAS tu berjuang ikhlas menegakkan islam @ mengejar nafsu dunia semata-mata...hanyut bersama DAP & PKR...

Anonymous said...

haa..Gaduh..gaduh...sesama Islam pun gaduh. nampaknya dah berjaya misi "tut". kalau benda yg simple sebegini pun hangpa tak blh nak bersatu. haa..eloklah

Anonymous said...

seekor lagi produk low class dari umno.

Aliffnajmi said...

Kecewa dgn sikap dan pendirian PAS dlm isu murtad ni. Terang dan nyata Islam bukan lagi asas perjuangan PAS. Aku tak pernah menyesal keluar dari PAS.

Anonymous said...

Mana tak ramai yang datang BERSHIT. Buat promosi berbulan2 siap sediakan bas dan elaun lagi. Kat ceramah PR pun asyik cerita BERSHIT.

HIMPUN punya promosi tak seberapa dan banyak dibantu oleh bloggers. Kalau lama sikit, mau melimpah stadium tu. Tapi, kenapa puak pencacai ni memperlekehkan perhimpunan yang baik macam ni. Yang datang ada Hasan Ali, Muft Harussani dan lain2. Adakah mereka ini mudah dibeli?

Sedih memikirkan mentaliti puak2 pencacai PR yang beragama Islam. Ketaksubab politik sudah mengatasi agama Islam. Dalam doa bukan meminta rahmat kepada umat Islam tetapi minta tawan Putrajaya. WTF.

akuantiPAKATAN.

Anonymous said...

Saya heran kerana ramai yg menganggap bahawa ahli PAS saja yg Islam di negara ni kerana hampir kesemua menanya kemana perginya pemimpin serta ahli Pas di "per Himpun an" hari tu tapi tidak ada yg bertanyakan kemanakah ahli serta pemimpin UMNO.Adakah pemimpin UMNO bukan beragama Islam atau cetek keIslaman nya??? atau tak berani nak tunjuk muka di sana sebab takut di marahi oleh sekutu mereka seperti MCA SERTA GERAKAN.kita sedia maklum bahawa pas tidak berapa bersetuju HIMPUN di adakan kerana ianya di anggap sia sia saja dan sepatutnya di bahaskan di parlimen agar hukum murtad di perbincangkan serta di gubal dgn segera atau ianya di masukkan bersama hukum hudup .Oleh itu Hj Hadi siang siang lagi mengatakan bahawa Pas tidak menghalang ahlinya menyertai perhimpunan tersebut tapi dia tidak kata sokong atau tidak.Tapi kita boleh andaikan bahawa Pas tak berapa setuju perhimpunan tersebut di adakan.Jadi sepatutnya kita cukuplah berpolemik ttg kehadiran si anu sianu kerana ianya akan memalukan kita sendiri .Sudahlah tidak mendapat sambutan rakyat tapi kesemua pemimpin Islam yg berjawatan samada dalam parti,kerajaan atau majlis agama gagal menghadirkan diri di sana.Sekarang perkara ni sudah menjadi suatu jenaka yg memalukan umat Islam di negara ni.Tapi ada lagi yg cuba menebalkan muka dgn mengatakan perhimpunan tersebut berjaya.....adakah ianya berjaya??????????nilailah sendiri.

Anonymous said...

Aku dah confius apa perjuangan PAS sebenarnya???

Anonymous said...

hairan pasal apa stadium kosong
pas pula yang salah.

bagaimana jika stadium penuh
sudah tentu tuduhan lagi dasyat.

Anonymous said...

umno lagi murtad

Anonymous said...

HIMPUN ADA BERTUJUAN UTK MENANGANI ISU MURTAD YANG BERLELUASA DI MALAYSIA OLEH AHLI-AHLI GEREJA KRISTIAN, MAAF KEBANYKKN DI DALANGI OLEH AHLI POLITIK DAP...SBB TUE NAK KE TIDAK PAS TERKENA TEPIASNYE....SAPE SURUH BRKWN DGN DAP....KLU DULU RAMAI YG RESPEK PAS TP HARI NI RAMAI YG LUDAH PAS, HIMPUN KITA NK PASTIKN AHLI2 GEREJA TIDAK SESUKA HATI MEMURTADKN ORG ISLAM, LAGI PUN YG TANGKAP PUN HARI TU ORG PAS JGK, HASAN ALI PN ADA HADIR MS TUE, APA LG PUAK2 PAS NK DALIHKAN LAGI, MMMG BENAR AHLI2 GEREJA SEDANG MENMURTADKAN ORG ISLAM SBB ITU HIMPUN DI ADAKN TUJUAN UTK MEMBERI AMARAN ISLAM ADA AGAMA BERPELAMBAGAAN....HIMPUN BKN ANJURAN UMNO ATAU PERKASA....MEREKA HANYA DI JEMPUT UTK HADIR, TP PAS PUN DI JEMPUT HADIR TIDAK DATANG...ANJURAN INI DI BAWAH ORG YANG MEMIKIRKN ISLAM DI MALAYSIA....PAS SY PN TAK TH APE PERJUANGAN MRK SEBENARNYE

Anonymous said...

Chinese aa so fucking racist!!

http://postimage.org/image/ss7v8uotb/

Anonymous said...

pd pendapat aku yang non partisan ini,

HIMPUN sebenarnya berjaya.
kerana mendapat kehadiran seramai itu yang melibatkan hanya umat Islam..malah, melibatkan ramai golongan muda..ianya tidak melibatkan penganut agama lain..
jadi itu sudah patut dikatakan berjaya..

wak-labu said...

Sebenarnya HIMPUNAN ini ini datang nya dari idea pencacai2 UMNO make sudah pasti PAS boikot.

Sepatut nya pencacai2 UMNO ni sediakan transport percuma, makan percuma dan wang saku - pasti berduyun duyun puak2 UMNOngong akan memenuhi stadium.

Kalau nak tau betul atau benar cuba beri kebenaran pada PAS untuk anjurkan program ini - Pasti stadium akan runtuh dipenuhi oleh umat2 Islam.

Naz said...

wak labu. beri kebenaran pada PAS buat HIMPUN???? kahkahkahkaha,,...tak beraninya PAS buat...mahu kena hempuk ngan Karpal dan LKS,LGE sekeluarga(termasuk yg meraba)... nak suruh pemimpin UMNO dtg?? kang ko kata ini HIMPUN UMNO yg punya pulak...lg tak mau dtg...wei juak2 PR, mabuk kuasa sgt sampai dh tk peduli agama?

Anonymous said...

salam ...tuan.
mohon dipautkan blog seperti tertera..
http://penaksj.wordpress.com/
terima kasih.

Firdaus Zin said...

Teguran Dr MAZA kepada HIMPUN
http://drmaza.com/home/?p=1644

Anonymous said...

ini lah perangai buruk pas. bila orang islam ajak berhimpun kerana islam, pemimpin mereka kata jangan ikut serta, kerana harussani itu orang islam. tapi bila ambiga ajak berhimpun untuk Bersih 2.0, mereka sangggup sampai ada yang patah kaki dan ada yang mati 2 kali, kerana ambiga tu kafir.

saya pun naik tak faham dan bertanya dalam hati. betul kah pemimpin2 pas ini islam yang sebenarnya2 atau mereka ini sebenarnya adalah agen agama yahudi yang mahu menghancurkan perpaduan umat islam.

hakikat yang kita susah nak tolak adalah. orang yahudi boleh menyamar sebagai orang islam, tapi orang islam tak akan ada yang sanggup menyamar menjadi orang yahudi. kerana kita orang islam ditegah daripada tahun ini jadi islam, tahun besok jadi yahudi atau kristian walau pun nawaitunya untuk mencari kelemahan dan keburukan dalam kedua2 agama itu, dan tahun lusa balik kedalam islam semula untuk mendedahkan kelemahan dan keburukan agama mereka.

atas kekangan ini lah, mereka dengan mudah mampu menghancurkan agama kita, tapi kita sampai kiamat pun tak akan dapat melakukan kerosakan kepada agama mereka.

Anonymous said...

Apakah matlamat perjuangan Pas dan DAP ?

Pas-DAP sebenarnya mempunyai matlamat perjuangan yang common interest. Matlamat Pas-DAP adalah mahu menumbangkan Umno. Apa akan terjadi selepas Umno tumbang itu kemudian akan difikirkan.

Bagi DAP jika Umno tumbang bermakna tumbang jugalah penguasaan melayu terhadap kuasa politik di negara ini. Itu lah yang diharapkan oleh DAP selama ini. Selama ini DAP berjuangan sendirian untuk melenyapkan melayu dari tampuk kuasa negara, tapi tidak membuahkan hasil kerana dinegara ini penduduk melayu majoriti. Lalu tanpa disangka2 bantuan dari langit turun untuk membantu DAP, Pas merasakan mereka adalah utusan langit untuk menjatuhkan Umno. Makanya peluang DAP untuk menghambat melayu dari memegang tampuk kuasa negara mula menampakan cahaya bermula PRU 12 pada 2008.

Pas pula mula perasan sakan. Bila pada PRU 12 Umno kalah dibanyak kawasan, maka di sangkanya hayat Umno sudah hampir ke penghujung, dan sangkanya Pas sudah mendapat talian hayat melalui DAP untuk menjatuhkan Umno. Ya memang benar DAP merupakan talian hayat kepada Pas untuk menjatuhkan Umno. Tetapi persoalannya, adakah selepas Umno jatuh, Pas akan naik menggantikan Umno. Contoh di negeri Kedah, Umno jatuh Pas naik, rakyat Kedah khasnya melayu menjalani kehidupan seperti biasa saja. Sama juga dengan Penang, Gerakan tumbang DAP bangkit, rakyat Penang khasnya cina macam dulu masa bawah Gerakan juga, yang mula rasa sakit sikit2 adalah rakyat melayu (khasnya golongan peniaga2 kecil dan kontraktor melayu).

Dalam kepala melayu harus ada tersemat pertanya "Jika Umno jatuh adakah pasti Pas akan naik ?". Cuba tanya kepada pemimpin Pas soalan ini. Mereka sendiri pun tidak berani bertegas dengan DAP, "Jika Umno jatuh kami dari Pas mahu ganti Umno", sampai saat ini tidak ada kenyataan yang begitu berani dan tegas dari mana2 pemimpin Pas, baik Nik Aziz mahu pun Hadi Awang.

Yang selalu pemimpin Pas sebut atau duk bohong kepada orang di kampung2 ialah "Jika BN jatuh dan Pakatan Rakyat naik, kami akan laksanakan Negara Berkebajikan dan laksanakan Undang2 Hudud". Dan orang2 kampung mempercayai pembohongan mereka. Sepatutnya orang kampung bertanya balik kepada pemimpin Pas itu, "kami nak dengar dari mulut anda jika BN jatuh Pas akan ganti Umno di Putra Jaya sebelum anda nak beritahu kami jika PR naik anda nak laksanakan Negara Berkebajikan dan Hudud"

Rengkasnya. Matlamat DAP nak jatuhkan Umno. Matlamat Pas nak jatuhkan Umno. Selepas Umno jatuh .. siapa yang akan naik ganti ????

Anonymous said...

Pas : kalau mahu dapat sokongan orang melayu.

Janji nak laksana Hudud .. isu basi dah tak laku.

Janji nak bentuk negara islam .. lagi lah orang melayu tak percaya.

Cuma satu saja, yang boleh membentuk keyakinan orang melayu kepada Pas.

Matlamat Pas nak jatuh Umno. Matlamat DAP juga nak jatuhkan Umno.

Orang melayu cuma nak tahu selepas Umno jatuh, siapa yang akan ganti .. adakah ianya Pas atau ianya DAP.

Orang melayu akan yakin dengan Pas jika Pas berani buat kenyataan "Jika Umno Jatuh, Langkah Mayat Kami Jika Ada Siapa Yang ingin Menggantikan Umno".

Kalau Karpal Singh berani kata "Langkah Mayat Saya Untuk Menubuhkan Negara Islam", tak kan pemimpin Pas tak berani buat kenyataan "langkah mayat" juga untuk mempastikan Pas berada di Putra Jaya dengan sokongan dari orang melayu sendiri.

Come on Nik Aziz .. where are you ?
Come on Hadi .. what about you ?

Anonymous said...

Sebab apa orang Melayu sekarang nak sangat tengok UMNO jatuh, mesti ada sebab. Aku rasa banyak sebab-sebab nya.

Himpunan ari tu, mana pegi ahli UMNO yg 3 juta tu?

Anonymous said...

October 30, 2011 9:58 PM

Ko tanya sebab apa melayu dah kurang stim dengan Umno yerk. Nak stim hapah nya bila Umno la nih asyik duk jaga hati cina jer. Macam lah undi melayu ni dah tak ada makna lagi buat Umno. Tak per, kita tak rugi apa2, bior lah orang cina jer yang undi Umno.

Parti Pas kan ada, kita orang melayu pakat ramai2 undi Pas, tergolek lah Najib yang duk pulon jaga hati cina sangat.

Ni isu terbaru. Muhyidin mansuh PPSMI. Orang melayu wajib sokong. Persatuan PAGE pula nak mengadu kepada Najib minta PPSMI di kekalkan. Kalau Najib layan mereka, semakin hilang lah stim orang melayu kepada Umno dan Najib.

Pada saya mudah saja. Tak stim dengan Umno, saya stim kepada Pas pula. Jangan dekat DAP pun orang melayu naik stim sudah lah ... lingkup.

cakcebor said...

Anwar pun orang UMNO jugak dulu.. Banyak lagi pemimpin UMNO yang rosak..kaki pompuan monggolia

Anonymous said...

Dimasjid Kuning Kota Damansara, khatib kata jangan pergi HIMPUN..ada agenda lain yg lagi penting..sedih saya dengarnya...pengaruh katib sungguh kuat, kita cuma boleh dengar..

Tapi Masa BERSIH khatib sunguh2 promote/galakkan..berapi api semangatnya..

katanya dari kedah dah turun dgna ktapi/bas dari sekolah pondok - hebat sungguh ...

itulah kenyataannya PAS sekarang..

apa saja yg ada kaitan ngan umno perlu jauhkan dan jatuhkan...

AntaraPos said...

Banyak lagi berita hangat hanya di http://www.antarapos.com

Pengurus Besar PKNS Enggan Ulas Kontroversi Gaji | http://antarapos.com/v1/index.php?page=content.php&newsid=837&type=%27news'