Saturday, October 8, 2011

Kalau Tak Bodoh Bukan PKR Namanya

Apabila kita teringatkan PKR pasti kita akan ingatkan perkara-perkara di bawah.

1) Buntot

2) Rasuah

3) Ganas

4) Bohong

5) Bodoh

6) Poyo

Jika tiada salah satu diantara itu bukan PKR namanya.

Hari ini PM dijadualkan melawat Rawang.

Sebelum PM tiba adun Rawang dari parti PKR mengingatkan PM supaya menyelesaikan lima masalah di sana.

Antara salah satu darinya dia meminta agar kerajaan pusat menaik taraf jalan persekutuan dalam kawasan Rawang.

Katanya, setiap hari terdapat kira-kira 370 juta kereta yang menggunakan jalan dari Pekan Rawang ke Batu Arang.
370 juta ?

Logik ke ?

Nampak sangat menipu...

Kalau tak menipu, bodoh namanya...

29 comments:

Anonymous said...

jika ada pembanci lalulintas yang bertugas di situ.. mereka boleh lumpuh serta merta kerana lebih kurang 4,200 buah kereta akan lalu dalam masa sesaat.

wahahaha...

Anonymous said...

TOLOL & BANGANG MELAMPAU MACAM ATOK PORNO IQ RENDAH KETAGIH MAIN BONTOT

Anonymous said...

sekali lagi..

jika kerajaan perlu lebarkan jalan, 4200 kenderaan lalu sesaat.. jika sebuah kereta selebar 2meter, kerajaan perlu lebarkan sehingga 8000 meter (8km) jalan, itu tak termasuk ruang antara kenderaan.. mak aih, panjang jalan sama dengan lebar daaa..

wahahaha...

Anonymous said...

370 KERETA? BAHAGIKAN DENGAN JUMLAH KESELURUHAN RAKYAT MALAYSIA, IAITU 28 JUTA ORANG....

AWWWW NYAH! TERPERANJAT MAK!

MAKNANYA SEORANG RAKYAT BIASA MEMPUNYAI 14 BIJI KERETA SEORANG... HE HE HE TERMASUK BAYI!

WAH, BIJAKNYA PKR NI.....

TU BARU RAKYAT MARHAEN, BELUM LAGI KETUA PENIPU DAN PELIWAT ANTARABANGSA!!!!

DIA BOLEH BAGI MAT JAMBU DIA SORANG 24 BIJI KERETA... ITU YANG BARU LALU KAT RAWANG.. BELUM DEPAN SUNGAI BULOH LAGI....!

MUAH HA HA HA HAHAHAHAHAHAHAH TERGELAK SAMPAI TERKECING AKU! NASIB BAIK AKU TAK GAY, TIDAK AKU SEMPAT MELIWAT POMPUAN CINA NIH!

PTUIHHH!!!!!!!!1

Anonymous said...

Pekan Rawang boleh masuk Guiness Book World Record sebagai Pekan yang paling sibuk dalam dunia. Dalam satu saat sebanyak 4,282 buah kenderaan melalui Pekan Rawang?
Kalau wakil rakyat dah bodoh, pengikut dsh tentu 4,282 kali lebih bodoh dari wakil rakyat.

Anonymous said...

najib jugak yg kena bela kawasan adun tu..adun tu buat ape? bangang tak sudah ke?

pembangkang memg takbley pakai..tak guna..letak monyet lagi baik..at least, tak membazir rete org..boleh gak tolong petik buah kelapa, adun ni buat apa? kaut kontrak dari MB bodoh tu ke?

rakyat perlu sedar anda silap..marahkan nyamuk, abis kelambu dibakar..

Anonymous said...

sapela pilih pemimpin bongok camni ye?

Anonymous said...

370 Juta..wahkahkahkahkah..die kire kenderaan yang sama dok keluar masuk kut..wahahahahah..ape punye bangang la..aku yg dok kat rawang pun xde la. smp mcm tu skali punye jem..aduhhhh..pecah otak mikirkan mcm mane blh smp 370 juta..hahahaha.

Anonymous said...

nasib baik adun rawang. kalau nik aziz kira, abih kucing, lipas, tikus dan ayam AYAM pun masuk sekali.

Anonymous said...

lucunya, susah nak henti gelak bila baca komen2 d sini...he he

hanizam said...

tu adun tak habis sekolah...malang betul dapat adun macam ni...

cahaya said...

Aphal ko Rawang mintak kat PM...mintak le kat khalid dulu... rakyat mintak tak apa... wakil rakyat mcm ko boleh jalan

Anonymous said...

SEBELUM MENYURUH KERAJAAN BAIKI JALAN. SURUH PUAK PAS MEREKA BAIKI JALAN DI KEDAH DULU. 300 JUTA LESAP BEGITU SAJA. JALAN TETAP TIDAK DIBAIKI.

INI DAH COFIRM TRIK YANG SAMA NAK SEBAT DUIT KERAJAAN PUSAT UNTUK KEGUNAAN PAKATAN. INI NEGERI SELANGOR SEPATUTNYA PAKATAN YANG BAIKI JALAN DIRAWANG.BUKAN KERAJAAN.

MMR said...

hampa ni ...awat yg tak tau sangat ni......betoi la tu...yb tu kira dlm rupee.....banyak tu la

Anonymous said...

huih, kat los angeles pun sehari 100k aje

Anonymous said...

aku dok bandar tasik puteri..tiap2 hari pegi balik keje lalu jalan yg sama..tak terpk lak sampai 370 juta..haha

Anonymous said...

1) Menaik taraf dan melebarkan semua Jalan Persekutuan dalam kawasan Rawang iaitu Jalan FT3209,FT01 dan B27 dari Selayang – Pekan Rawang – Sungai Choh serta Pekan Rawang- Bandar Country Homes- Bandar Tasik Puteri- Batu Arang –Ijok. Setiap hari, terdapat kira-kira 370,000 kereta yang menggunakan Jalan Persekutuan FT 3209 dari arah Pekan Rawang ke Batu Arang. Kesesakan lalulintas sentiasa berlaku di depan Tol PLUS Rawang. Pada Disember 2010, Menteri Kerja Raya telah mengumumkan bahawa 9km Jalan Persekutuan tersebut akan dinaik taraf, tetapi pada peringkat terkini, cuma 1.6km yang sedang dijalan.>>>

DAH TUKAR DAH KOT , 370 JUTA JADI 370,000...

Anonymous said...

woiihh..sudah tukar ka? ghairah sangat nak menipu mcam tu la...kantoii...

Anonymous said...

370 juta kt rawang jer? Klu seluruh malaysia ,agaknya bape erk,,370 bilion keta,,woww negara uncle sam pin kalah wow,, bodoh babun punya adun

mat saga said...

370 juta.....???????


ok..... confirm bodoh... setuju.... confirm bodoh , bangang , bebal dan lain lain yang semaksud dengannya.....

hitch said...

Bila PM nak pi lawat baru la terkinja2 nak minta itu ini...sebelum ni wtpe??...mengangkang ker??...

citer ni sama la mcm PM nak g penang...LGE terpinga2 nak bagi peruntukan cat rumah...

kah...kah..kah..kah..

Anonymous said...

betul...

abis sebelum2 ni depa buat ape? nak tunggu pm datang baru nak buat keje ke? aku pun boleh kalau camtu...

Abd Razak said...

nampak sangat adun tu nak duit komisen kot!! sampai 370 juta kenderan?..dok kata bn rasuah..PR lagi rasuah...dah tu tak pandai kira pula tapi nak duit rasuah.mungkin kroni dia kontraktor jalan raya kawasan tu

Anonymous said...

Adun bongok lagi tongok.....

Anonymous said...

Aku ingatle dia campur dengan kereta mainan anak beranak dia, lepas tu kereta yang dia bakar kat kubur, campur lagi kereta yang ada kat kedai ke bengkel ke, Siapa le yang pilih YB Bangang ni

lemon said...
This comment has been removed by the author.
pengembala said...

Mcm peniaga cicak tokek

Kalu brniaga brjuta sje

Hahahahahaha

Anonymous said...

JALAN PERSEKUTUAN DIBAWAH KERA PERSEKUTUAN.
Kau orang semua yg bodoh. YB Rawang minta kat Najib sbb jalan tu dibawah kera persekutuan, bukan kerajaan Negeri. Semuanya Projek Kera BN (Bukan Kerajaan Malaysia). Kau bayar road tax kat Kerajaan Negeri ke Persekutuan?

Roadtax, Alor Star

Anonymous said...

October 16, 2011 10:30 AM

org tak pertikaikan sgt pun kalau nak minta kat kerajaan pusat encik oi... tapi nak mintak biar logik la. setiap tahun pun kerajaan pusat bg peruntukan wang utk mcm2 projek utk setiap negeri, takde pilih kasih pun ikut keperluan. kalau ada pilih kasih tade la kelantan nun dpt peruntukan lbh tinggi berbanding mana2 negeri lain. kalau dah kerajaan beri sebelum ni maknanya kerajaan dah menilai peruntukan sbyk tu cukup utk melunaskan projek kalau takde kena songlap sana sini. look wha happen to kedah... diberi 300juta tp apa jadi? salah sapa? guna akal tu selidik la.

kat kedah diberi 300juta peruntukan utk baiki jalan saja... ni yg diminta ni utk baiki jalan kat rawang saja. mana logik la kereta lalu kat rawang sampai 370juta sehari? nak kata 370,000 sehari pun belum tentu betul unless keta sama pergi balik.

mmg patutlah dia minta dgn khlaid dulu sbnya tiap tahun pun kerajaan pusat dah serahkan peruntukan utk kerajaan negeri. mintaklah kat mb masing2. ni dtg pm baru nak kalut. kalau btl duit peruntukan sblm tu mmg diguna betul2 utk baiki jalan, buktikan mana yg tak cukup? saya rasa kerajaan pun takde masalah nk tambah peruntukan.

sikit2 nk salah kat org lain. diri sendiri xnk salahkan. kamu yang bg komen mcm tu pun x ubah mcm kera tak guna akal...