Friday, December 30, 2011

Nik Aziz Sendiri Perlu Minta Maaf Bukannya Memuji Orang Yang Meminta Maaf


Berikut adalah kenyataan Nik Aziz selepas pertemuan dengan Hasan Ali dan beberapa kepimpinan Pas yang lain di Kota Bharu beberapa hari lepas.
Datuk Hassan Ali menarik balik kenyataan-kenyataan dia yang sensitif. Ini tanda kelelakian dia, anak jantan. Kita buat salah, bila kita sedar buat salah, tarik balik, minta maaf. Ini ajaran agama. Bukan senang manusia buat salah nak tarik balik, bukan senang. Tiba-tiba dia ni tarik balik.
Kita ucap syukur, moga ramai lagi orang yang buat salah, tarik balik dan minta maaf.
harakahdaily
Nik Aziz dan Haji Hadi pula bila nak tarik balik dan minta maaf diatas kenyataan, fatwa serta amanat mengarut dan songsang mereka sepanjang mereka memimpin Pas. Sebenarnya kekarutan serta kesongsangan yang dilakukan oleh mereka berdua lebih teruk kesannya, kerana ianya memecahbelahkan umat islam di Malaysia berbanding dengan kenyataan Hasan Ali yang hanya menolak negara kebajikan Pas.


Kesan dari amanat karut Haji Hadi selain menyebabkan belasan nyawa terkorban di Memali pada 1985, ada juga kesan yang masih berlarutan sehingga ke hari ini, iaitu sembahyang jumaat berasingan dalam satu kariah yang masih berlaku di Trengganu.

Dulu Pas juga keluar fatwa, menjalin hubungan dengan orang bukan islam kita akan menjadi kafir. Hari ini apa yang terjadi ? Siapa penjilat tegar kafir harbi DAP ? Pernahkah Pas tarik balik fatwa tersebut dan minta maaf kepada rakyat Malaysia diatas kekarutan yang mereka lakukan itu ?

Tahun 1999 Nik Aziz pernah berkata, "terdapat unsur kafir dalam Umno kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, Umno juga ada ciri kafir." Hari ini parti mana yang buang islam dalam perjuangan mereka dan tukar kepada kebajikan ? 

Nik Aziz pernah berkata dia akan mendoakan agar Datuk Seri Najib pecah perut. Sedangkan islam tidak membenarkan kita mendoakan perkara yang tidak baik ke atas umat islam. Pernahkan anda dengar Nik Aziz tarik balik kenyataan itu dan minta maaf kepada Datuk Najib ? 

Begitu juga dalam soal undi Pas dan syurga neraka. Dah terang-terang perkara tersebut tidak betul sama sekali, tetapi sehingga ke hari ini tidak pernah pun Nik Aziz tarik balik perkara tersebut, perbetulkan keadaan dan minta maaf kepada rakyat diatas kekeliruan yang dia lakukan.

Itu baru sebahagian, banyak lagi kekarutan-kekarutan dan fatwa-fatwa songsang yang difatwakan oleh Pas serta Nik Aziz dan Haji Hadi.

Satu lagi contoh, ' Shahibuh Samahah Ustaz' manakah yang memperkenalkan gelaran Anwar Ibrahim Al-Juburi  kepada suami Wan Azizah ?

'Shahibuh Samahah Ustaz' berkenaan masih hidup lagi hari ini walaupun dia mendakwa dirempuh land rover polis beberapa bulan lepas.

Pernahkah anda dengar 'ustaz' yang pernah ditangkap khalwat itu menarik balik gelaran tersebut dan meminta maaf ?

Apa yang dilakukan oleh Hasan Ali itu dosa politik antara dia dengan kepimpinan Pas. Dosa Nik Aziz dan Haji Hadi kepada rakyat Malaysia lebih besar. Kita mahu lihat Nik Aziz yang meminta maaf , bukannya kita nak lihat Nik Aziz memuji orang lain yang meminta maaf.

Setakat hari ini saya berpendapat Nik Aziz dan Haji Hadi tidak akan melakukan perkara sedemikian kerana bagi mereka politik dan undi sentiasa berada di depan atau diatas. Manakala agama, umat, bangsa, negara, moral dan yang lain-lain akan berada dibelakang atau dibawah dari politik dan undi.

20 comments:

Anonymous said...

sallam pembaca budiman... kalau pun nik ajis minta maaf hanya pada yang hidup lagi, bagaimana dengan yang dah mati? kalau sejuta kali minta maaf pun rasanya lebih ramai yang tidak akan memaafkannya.

Anonymous said...

politik menyebabkan nilai2 agama porak peranda

Anak Lenggong said...

Ini lah ya g terjadi pabila siMelayu Bodoh serta Bangang masih mengharapkan dan mempercayai situa musan berjanggut ni ..disebabkan dia dah nyanyuk dia tak ingat apa yang telah dia perkata..tapi pada siBodoh dan Melayu akan terus tunduk dengan rasa taksub disebabkan daripada dahulu dan kecil telah disogok dengan bahan bahan yang berupa penipuan dengan secara tersusun dan juga mereka2 ini telah ditipu dengan cara keserdehanaan cara berpakaian dan tunjulan kehidupan pemimpin mereka..seharusnya warga PAS dan Kelantan merenung balik kebelakang lihat apa yang telah dilakukan oleh oleh situa musang berjanggut ini selam dia memerintah Kelantan...pemerintahan dan kebajikan rakyat hanyalah omongan kosong...setiap tahun kes kelantan merupakan juara kes HIV dan AID..disebabkan apa ..keruntuhan moral rakyatnya tidak dapat dibendung oleh kerajaan dibawak pimpinan situa ini disebabkan dia dok suka menjelajah seluruh negara untuk mengutip duit ceramah serta mencerca dan menjatuhkan orang lain sedangkan kain dia tak pernah pun nak melihat kepada diri dia yang kain pelikat yang dipakai nya telah terkoyak dan hampir londeh...ini membuatkan sipeliwat anuar brahi dan anak branak kit siang celaka dengan senang meliwat pak lobai musang berjanggut ni..

Situa ini terus menerus menipu dengan mengatakan Hassan Ali datang untuk meinta maaf terhadap apa yang telah berlaku..tetapi hakikat sebenarnya menurut Hassan Ali dia bersama Nassaruddin dijemput untuk membincasngkan gerak kerja PRU13..so nasib baik laa Hassan Ali berani menyanggah kenyataan yang telah dinyatakan oleh situa ini kalau tidak bulat2...rakyat Malaysia ditipu nya...tetapi melayu Bodoh PAS teru terusan mengagong angiong kan situa ini disebabkan mereka sememangnya BODOH SERA BANGANGGG.

Anonymous said...

yg last skali aku dgr puak PAS ni melaung slogan "asalkan bukan UMNO". Maknanya Kafir bole, gay bole, zionist bole, smua bole asalkan bkn umno.

amy kulai said...

andainya penyatuan PAS/BN berjaya,nama PAS pasti harum mewangi, sebab tak jadi la busuk sebusuknya........

Anonymous said...

si tua gampang nak mampos ni takkan mintak maaf...dia kan taraf nabi? celaka lah kau n.ajis.. celaka lah kau wali syaitan..celaka lah kau munafik..

usin said...

hrp sgt dia sempat mintak maaf. manusia mana tk buat silap terutama yg telah mwmudaratkan begitu ramai org. kata2nya yg menghadirkan begitu ramai pentaksub, sampaikan org yg tak setuju kpdnya masuk neraka.

Anonymous said...

salam,
orang lain kena minta maaf. n.ajis nabi pas, maksum, tak buat salah. macam mana nak minta maaf.

slogan pun dah tukar. asalkan syaitan, kami sokong. Orang Islam yang menentang syaitan, kami tolak.
so, orang pas sokong juga. asalkan bukan umno. taik babi pun depa sapu kalu dap cakap boleh buat ubat kuat.

Anonymous said...

Kisah Percintaan Anwar-Jijah

Scene Minit 1:56.20 - ombak rindu

kalo anak pompuan kita bagi nama Nurul Izzah
kalo anak lelaki bagi nama Anuar junior woha

Anonymous said...

korang percaya kah dengan kenyataan nik aziz tu ? nik aziz tu lalok sebenarnya. hasan ali dah kata dia pergi kota bharu bukan untuk minta maaf.

hasan ali cakap tak berbelit2 sedangkan nik aziz cakap berbelit2. siapa yang korang nak percaya ?

Anonymous said...

Tolong sebarkan
31 hb Adam Adli nak buat demo di UPSI Tg Malim
Kerahkan semua kawan2 turun lawan dia
Dia dok bilik sewa dalam kawasan Masjid Jamek Tg Malim

Drakulla said...

Salam Tuan, sudi link kan :
http://bandar-penawar.blogspot.com/

Anonymous said...

nanti lembu pr dan lembu pas terutamanya akan backing la nik ajih ni.

dia akan kaitkan dengan mekah nak tunjuk dia pun buat betui.

"kat mekah pun ada orang minta maaf jugak"
"kat mekah pun air takde jugak"

jadi orang yang kurang ilmu macam ahli lembu pas akan terfikir apabila dikaitkan dengan tanah suci umat Islam.macam tu la taktik lembu pas dalam usaha nak selamatkan diri kalau ada apa masalah.

betul cakap imam syafie,kalau bercakap dengan orang jahil,kita sendiri pun jadi jahil.

belajar la...belajar ilmu agama ni smpi mati,sepanjang hayat.bukan habis degree dan kerja maka tak perlu lagi dah belajar.ilmu menyebabkan kita tak senang ditipu..

jom sesama mari kita tambahkan ilmu agama...agar tak ditipu oleh penipu beragama

el halim said...

Sebagai seorang politik tua yang nyanyuk..nik aziz sudah hilang 'kejantanannya'..dan berlagak seperti seorang politikus suci..

Anonymous said...

mana dia pernah minta maaf w/pun dia silap! yg dia tahu selama ni dia duk hukumkan orang lain berdosa padanya shj!!! pencacai2 totok dia lagila parok, anggap dia suci, tak dak dosa silap & salah langsung! maksumla katakan!

walaupun n.ajis tak pernah kata sendiri dia maksum, tp perbuatan dia membenarkan pencacai2 totok dia mendewa2kan dia adalah bukti dia ingin dianggap maksum!!!!!!!!

ada sapa pengikut2 dia pernah bagitau dia banyak buat silap? tak mungkin sbb mrk takut ketulahan!

Anonymous said...

DAP menang, Melayu mati.

Kita tak suka Pas bukan kerana ianya Pas. Kita tak suka Pas bukan kerana ianya berjuang untuk islam. Kita tak suka Pas kerana ianya di pimpin oleh nabi palsu yang lahir di zaman siber. Kita tak suka Pas kerana ianya bersahabat dengan musuh melayu untuk menjatuhkan kuasa politik melayu.

Bekas Ahli Pas.

Anonymous said...

Parti PAS dan orang PAS memang alkafirun. Orang Islam jangan lah sembahyang bersama orang PAS sebab depa semua sembah iblis. Semua yang Islam larang depa buat termasuk mengata Allah jahat & mencarut, memfitnah, membohong, meliwat, berzina dengan isteri orang dll. Nik Aziz di hantar ke dunia oleh iblis untuk memesong akidah umat Islam. Usaha dia ni semakin dipercepatkan sebab sudah dekat akhir zaman. Jadi tolak PAS alkafirun ini jika mahu selamat dunia akhirat!

Salfian Nawawi said...

Salam Perjuangan & Selamat tahun Baru dari Sarawak Tun, mohon Tun sudi pautkan blog saya ke blog Tun,link blog Tun dah lama dah saya pautkan ke blog saya, Terimakasih :) http://theunreportednews.blogspot.com/

Anonymous said...

alahai kemetotnya pakcik jubah hitam dlm gbr tu...[roy]

Reverse Gear said...

Tuan Guru ni antara subjek febret ambo..hehe

mohon linkkan blog ambo, tima kasih!

reversebaikpunya.blogspot.com