Monday, December 5, 2011

Tuan Ibrahim Tuan Man Perlu Cermin Muka Sendiri Terlebih Dahulu

Orang-orang Umno sering digambarkan tidak islamik, penipu, perasuah dan sebagainya oleh orang-orang parti islam semalaysia (PIS). Hanya mereka yang jujur, mereka yang amanah, mereka yang islamik, mereka yang alim dan mereka sahaja yang akan ke syurga.

Mereka-mereka ini seolah-olah muka tak tahu malu, walaupun sering terkantoi dengan pembohongan dan fitnah tetapi masih lagi dengan ketayap putih diatas kepala meneruskan siri-siri pembohongan.

Laman Selangor Daily hari ini menjawab pembohongan yang dilakukan oleh anak saudara Nik Aziz. Sila baca  di sini terlebih dahulu.

Sekarang saya pula nak sambung apa yang diperkatakan.

Terang-terangan dia melakukan penipuan. Jika tidak ada orang yang berebut jawatan dalam Pas , maka sudah pastilah setiap kali pemilihan Pas tidak akan berlaku pertandingan. Tetapi itu tidak berlaku kerana orang Pas pun gila jawatan juga. Termasuklah Tuan Ibrahim sendiri yang berebut jawatan Timbalan Presiden hingga berlaku pertandingan 3 penjuru.

Cerminlah muka anda terlebih dahulu wahai Tuan Ibrahim Tuan Man.

8 comments:

Anonymous said...

Ha ha ha .. bior lantak dia lah nak kata apa pun. Mulut dia. Tak larat nak berkata2 dia berhenti lah. Umno baiah tak boleh, Pas baiah tak apa. Kalau nak kenal hati perut pemimpin Pas, cuba tanya mereka antara DAP dengan Umno siapa yang lebih islamik. Aci bertaruh RM10,000 pun aku yakin mereka akan kata DAP lebih islamik daripada Umno maka sebab itu lah kami rela berkawan dengan DAP. Nik Aziz ada pernah berfatwa ” kawan dengan DAP dapat pahala, kawan dengan Umno tak ada pahala “.

Logik juga sebab : bila kawan dengan DAP dapat dakwahkan DAP berkenaan islam .. dapat lah pahala. Tapi kalau kawan dengan Umno nak dakwah islam apa nya sebab Umno tu pun dah islam .. buang masa saja.

Anonymous said...

1. UMNO janganlah terlalu apologetik dengan MCA dan Gerakan, kerana belum tentu mereka mengundi UMNO ...

Kalau Najib tahu mesti dia akan marah besar punya.

Habis kalau tak undi BN tak kan lah mereka nak undi PR pula .. tak kan mereka macam tu .. ah tak percaya lah .. mengarut lah.

2. Tetapi saya amat yakin UMNO tetap mengundi MCA dan Gerakan yang bertanding di kawasan majoriti Melayu.

Itu mesti lah .. sudah turun temurun kita orang Umno duk buat macam tu .. sejak dari zama datuk nenek kami lagi apa.

Kalau Najib dengar ini dia mesti banyak suka.

Anonymous said...

bukan satu perkara yang LUARBIASA bagi puak-puak nie .... sdedap mulut bercakap ...

othman mohamed said...

ini muka juah

ini blog baru minta list dalam blog anda

irs-Hursaini said...

Tuan Man kite nk ambik hati bang anwar jugak ke supaya angkat jadi menteri?

Truma tuan kite ni sejak kalah ngan Bang Mat 121.

Tanding apa?
tanding pemilihan

Sebab apa?
berebut kuasa..

Malaysia said...

salam ziarah..mohon link: www.malaysiaaktif.my

Lebai Malang said...

Tuan Man ni seorang pemimpin sangat low profil yg tidak tamak kuasa, tidak pernah bertanding rebut jawatan yg ciput tapi hanya jawatan Timb. Presiden je...tapi sayang Abe Marx Kominis pun dapat kalahkan ularmak Tuan Mat..rupa-rupanya orang PAS lebih minat dan hormat pemimpin yg ada kejantanan yg berjaya sapu bini orang..hehehehheheh

yes said...

UMNO dayus, biarkan Soi Lek buat sesuka hati.