Monday, January 9, 2012

Adakah Benar Mahkamah Dikawal Oleh BN ?

Saya menerima dengan hati yang terbuka keputusan mahkamah hari ini.

Inilah bukti sistem kehakiman negara kita tidak dipengaruhi mana-mana pihak sepertimana yang Anwar dan rakan-rakannya tuduh selama ini.

Jika sebelum ini Anwar dan penyokong-penyokongnya berarak keliling negara menuduh apa yang terjadinya kepadanya adalah konspirasi untuk memenjarakan dia.

Hari ini semuanya telah terjawab.


27 comments:

Z said...

Kalau anwar dijel nnti dikatakan UMNO/BN zalim dan mengawal mahkamah tapi bila anwar dilepas dan dibebaskan dijaja pula anwar itu maksum dan ini semua konspirasi UMNO/BN!

asyik2 UMNO/BN yg kena padahal yang syok2 "mkn kenduri" adalah anwar.

hanizam said...

Allah lebih mengetahui....

Saiful kena radha dengan ketentuan ilahi...kat dunia mungkin lepas...

kat akhirat, sendiri-sendirilah...

yang penting saiful dah buat ape yang sepatutnya dia buat...

perbanyakkan lagi doa & munajat kepada yang maha ESA...

ALLAH tu maha kaya..

Semoga MALAYSIA aman & sejahtera..AMIN

Mae said...

Bagi Tuan, itu adalah bukti, tapi bagi orang-oramg PR, itu adalah peluang.

Anak Lenggong said...

Bebas daripada hukum dunia disebabkan teknikal..hukum akhirat tanggung sendiri hanya allah yang maha mengetahui..tapi takde la pulak yang berguling-guling atas jalan mengatakan yang ini hanya lah konspirasi BN..rupanya mahkamah tak dikawal oleh BN pulak eks..

Anonymous said...

liwat berlaku atas dasar suka sama suka..

Astaghfirullahalazim..

mahkamah memang telus dan tidak dipengaruhi mana2 pihak. Terima kasih

Anonymous said...

ALHAMDULILAH...........ALLAH MAHA BESAR!...ALLAH MAHA KAYA! .. KUASA ALLAH YANG BAQA' DAN MAHA PERKASA! ... Kita manusia ni adalah AMAT LEMAH disisi Allah! Allahu Akbar x3!!!

TAPI aku rasa UMNO haprak ni akan cari "isu lain" pulak nak pekena Anwar ni... mana ada dia orang berhenti setakat tu... dengki-dendam kesumat mentor Najib belum langsai...... tua kutuk tulah segala2nya... heret UMNO & Melayu2 bangang jadi kuda kayu nafsu serakah Mahafiraun ...... jenis Melayu perangai warisan Kitol (pentingkan diri dari bangsa) .. meruntuh kerajaan Melayu Melaka dulu!

PRU13 -- bye2 UMNO/BN ..... janganlah pisang berbuah 3 kali dah....

sman said...

ULASAN SAYA:


1.Keputusan hakim dalam kes Liwat Anwar Ibrahim hari ini membuktikan tiada konspirasi politik.

2.Ini menandakan kes ini genuine.

3.Persoalannya mapukah atau beranikah orang kerdil seperti Saiful melapurkan perkara ini,atau berkonspirasi sendirian utk menjatuhkan Anwar dengan issu liwat ini?.

4.Jawapan saya utk para 3 adalah tidak,ertinya keputusan mahkamah hari ini lebih membenarkan apa yg berlaku,sekadarkan buktinya saja tidak mencukup di sisi mahkamah.

5.Banyak kes jenayah yg terlepas hanya kerana bukti yg tidak mncukupi tapi hakikatnya jenayah tersebut berlaku.

6.Namun kita jangan terhenti disini,kerana perjuangan kita bukan untuk memenjarakan Anwar,tapi untuk menjaga kepentigan orang Melayu,Islam dan negara kita.Para pemimpin Umno,ahli Umno kena meneruskan perjuangan ini secara lebih keras,janganlah hanya mengharapkan satu dua tokoh seperti DS Najib,TS Mahyuddin,Tun Mahahtir,para bloger dan 'pemain import' saja.Dimana peimpin Umno yg lain,dimana Ketua Bahgian,di mana ahli Umno dll.?.

Anonymous said...

Apa nak buat Kak Wan?
Dulu sedap2 aje pilih yg berkote besar dan bengkok.
Sekarang terpaksalah menderita diliwat pulak sebab Abang Non memangnya ketagih akan kesedapan rasa kemut keliling.

Anonymous said...

Balaci2 totok UMNO yang jahil lagi bangang tu saja saja yang beriman & amat percaya dengan segala skrip fitnah bersiri ciptaan UMNO - Peristiwa al Maunah, Khalwat 121, Liwat I, Liwat II, Video Lucah, ..... recycle setiap masa sebagai modal politik....

Isu2 sebenar politik & salah urus negara... puak2 ni tak berapa 'reti' nak bincang .. kerana minda asuhan UMNO hanya disumbat dengan elemen2 dendam, tahyul, khurafat, lucah, tamak subsidi, glamour, ego kuasa, rasis assobiyyah, budaya jahiliyyah, .......

Idea blogger2 UMNO ni jumud, karut, fitnah, mengarut, mencarut, merapu, mengadu domba, ..... tiada nilai intelektual & kemakrufan ... TAK BOLEH DIPAKAI oleh warga Malaysia yang patriotik & dinamis ....

PRU13: Tolak UMNO/BN .. tolak kurafat, tolak jahiliyyah, tolak assobiyyah, tolak rasuah, tolak penyelewengan, tolak kezaliman, .....

Anonymous said...

ye ke nak tolak semua tu? aku setuju. tapi pd masa yg sama, aku pun menolak liwat..
mengapa anda menyokong liwat pula? bukan ke itu tanda2 munafiq yang nyata?

Anonymous said...

tolak peliwat dan penzina

ASHAMSURI said...

aku setuju dgn statement Anak Lenggong tu..yg pasti sila jaga punggung masing2..mungkin anda seterusnya hahahaha...

Anonymous said...

tak lama dulu melalak2 kata mahkamah pandikutty...last2 haha...dia rupanya yang pandikutty

! BUJANG SENANG ! said...

peliwat dh bebas da......saiful banyok2 bersabo yo......huhuhuhu

Anonymous said...

KONSPIRASI KERAJAAN? KONSPIRASI MAHKAMAH? MAHKAMAH UMNO? TIDAK ADIL? TIDAK TELUS?

EH? BOLEH PULAK BEBAS? TELAN LUDAH SENDIRI BEB!...

sman said...

1.Pembohongan Anwar terserlah lagi.Dimana konspirasi yg dilaungkan Anwar?.Sekarang hanya orang yg benar-benar cerdik boleh menilai yg mana kaca yg mana intan.Malangnya kecerdikan ini tidak ada di kalangan penyokong Anwar.

2.RTC pun pernah terlepas ,tapi ada sesiapa yg percaya beliau tidak bersalah?.

sman said...

Seluruh dunia tersentak dengan keputsan ini.Selama ini mereka mempercayai kata-kata Anwar bahawa beliau di fitnah dan ada konspirasi politik.Tapi sekarang mereka sedar Anwar telah berbohong untuk mendapt simpati mereka.Tuduhan konspirasi lah sebenarnya fitnah.

Jadi siapakan pembohong dan pemfitnah no satu?Asahlah minda kita ,tajamkan kecedikan utk menilai siapa Anwar.

Anonymous said...

HAKIM NAMPAKNYA CUKUP BIJAK..DIA KATA TAK CUKUP DGN TESTIMONY PLAINTIF. DNA TIDAK 100% PASTI TELAH DIFABRICATE. LEPAS NI CONFIRM KE MAHKAMAH RAYUAN.MAKA KEMUNGKINAN BESAR ANWAR TERPAKSA SERAH SAMPLE UTK DNA..KITA TUNGGU DAN LIHAT. APA PULA ALASAN DEPA KALI NI..

Anonymous said...

Tahniah anwar!! SELAMAT MELIWAT!!

sman said...

SDR penyokong Umno,

Sekali lagi saya katakan,perjuangan kita bukan mahu memenjarakan Anwar,tapi adalah untuk membela dan menjaga kepentingan orang Melayu,Islam dan negara ini.Biarlah Anwar bebas,biarlah pengikut mereka berkeliaran dimana-mana mendabik dada kononnya Anwar tidak bersalah.Tapi,hakikatnya Allah tahu dan kita yg memahami situasi pun tahu,siapa Anwar.Percayalah banyak kebaikannya kepada kita dan negara kita dalam keputusan ini dan banyak risikonya jika keputusan tadi memihak kepada kita walau pun ianya benar.Sedangkan masih ada tokoh Umno sendiri yg buta hati, masih mempercai tiori konspirasi,apatah lagi para penyokong Anwar,baik para pemimpin Pakatan mahu pun ahli biasa mereka.Jadi kini, semuanya sudah terjawab berhubung dgn faktor konspirasi ini.Dimata dunia,kes liwat adalah kecil tapi tuduhan konspirasi politik lebih mereka perhatikan.

Malaysia negara kaya,ramai pihak yg menaruh hati terhadap kekayaan negara ini,sebagiaman pihak luar menaruh hati pada kekayaan Iraq,Libya dan Afghanistan.Sekarang mereka tidak mempunyai alasan utk cuba cuba melakukan seperti apa yg berlaku di sana.

Sekarang yg penting kita perlu bergerak membuktikan kita lebih baik dari Anwar dan penyokong mereka.Sebuah negara dan satu bangsa tidak akan selamat dan maju hanya kerana berjaya mensabitkan kesalahan sex kepada lawannya.Orang Umno selama ini sudah terlalu relek dengan harapan isssu sex ini boleh memenangkan mereka.Ini satu pengajaran kepada mereka.

Teruskan perjuangan kita.

Anonymous said...

lets have first gay/sodomite for PM of Malaysia

BN will fall on PRU13

gay will rule Malaysia

hidup GAY

Anonymous said...

Kalau terlepas dari mahkamah, jangan cepat bergembira. Ada lagi 2 mahkamah. 1 mahkamah rakyat dan yang terakhir ialah mahkamah A.S.W.

Terlepas bukan bererit nikmat. Kadang-kadang boleh jadi azab. Anwar ni orang yang dipenuhi sampah sarap yang disapu bawah karpet. Mungkin kalau beliau masuk jel, segalah sampah sarap ni akan tersimpan rapi. Tapi munkin kerana beliau bebas, segala sampah-sampah ni akan terkelur kembali akibat perbuatan beliau sendiri.

Wallahualam.

Anonymous said...

saiful.

air mani anwar ada dalam dubur mu. ini dibuktikan dalam mahkamah. sekarang mahkamah putuskan anwar tidak meliwat kamu. jadi dari mana kamu dapat itu air mani anwar dan bagai mana air mani anwar boleh berada dalam dubur kamu ?

teori saya begini :....

saya kira kamu mendapatkan air mani anwar mungkin secara melancapkan (masturbate) anunya atau kamu hisap anunya. kemudian kamu tadah air mani anwar ke dalam gelas (melalui proses masturbation) atau kamu ludahkan air mani anwar yang terpancut ke dalam mulut mu ke dalam gelas (melalui proses cock sucking). kemudian dengan menggunakan syringe plastik kamu sedut air mani anwar dari dalam gelas, kemudian kamu suntik masuk ke dalam dubur kamu tanpa diketahui oleh anwar, selepas itu kamu ke hospital mengadu dubur kamu di masukan plastik.

kalau tidak silap air mani kamu sendiri pun ditemui dalam dubur kamu. bagaimana ini terjadi ? teorinya senang saja. kamu lancapkan anu kamu sendiri sehingga keluar air mani, kemudian kamu tadah dalam gelas yang memang sedia mengandungi air mani anwar, kemudian kamu kacau (stir) supaya bercampur, kemudian kamu sedut dengan syringe plastik, kemudian kamu suntik ke dalam dubur kamu.

atas perlakuan inilah air mani anwar ditemui dalam dubur kamu, dan pada masa yang sama air mani kamu sendiri ditemui dalam dubur kamu.

saya terpaksa berteori seperti itu kerana mahkamah mengatakan kamu tidak diliwat oleh anwar sebenarnya.

saya yang mengikuti perbicaraan kamu turut meragui bagaimana air mani kamu sendiri boleh berada dalam dubur kamu. sebelum penghakiman saya tidak berani berhujah seperti diatas kerana takut dikatakan sub-judice.

jika saya jadi hakim, teori ini saya pakai dalam melepaskan anwar daripada pertuduhan.

apa pun terima lah hakikat bahawa Allah itu ternyata lebih memihak kepada anwar berbanding dengan kamu yang sanggup bersumpah junjung quran dalam mesjid dan bersumpah depan kaabah.

Anonymous said...

dia pun heran pasai apa aku tak kena wohahah..... strategi berterabur laa .... kira selama nie tak ada konspirasi ler dok mohong sana sini kata konspirasi ....

Anonymous said...

dia pun heran pasai apa aku tak kena wohahah..... strategi berterabur laa .... kira selama nie tak ada konspirasi ler dok mohong sana sini kata konspirasi ....

Anonymous said...

dia pun heran pasai apa aku tak kena wohahah..... strategi berterabur laa .... kira selama nie tak ada konspirasi ler dok mohong sana sini kata konspirasi ....

Anonymous said...

Keputusan mahkamah.

Anwar didapati tidak meliwat Saiful. Yang tahu cerita sebenar hanya 3 pihak saja .. Saiful, Anwar dan Allah. Hakim hanya buat keputusan berdasarkan bukti. Hakim munkin ada alasan kukuh untuk mengatakan " Anwar tidak meliwat Saiful ".

Memang air mani Anwar ditemui ada dalam dubur Saiful. Tapi macam mana pula air mani Saiful boleh ditemui dalam dubur Saiful sendiri ? .. macam mana air mani itu masuk dalam dubur Saiful ? Adakah Saiful meliwat dirinya sendiri ? Wow kalau macam tu, memang maha hebatlah si Saiful ni .. extra long.