Thursday, January 12, 2012

Bandingkan Kenyataan Azmin Ali Sebelum dan Selepas

Kenyataan Azmin Ali pada 18 Mei 2011, ketika perbicaraan kes liwat II masih berjalan. Kenyataan ini dipetik dari anwaribrahimblog.com

Dalam pada itu Azmin yang turut hadir ketika Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah mengumumkan keputusan memanggil Anwar untuk membela diri bersabit tuduhan kes fitnah liwat dua berkata, sistem kehakiman semakin dipandang remeh oleh rakyat.

Ini berikutan katanya, jangkaan rakyat terhadap keputusan hakim ternyata tidak meleset walaupun jelas kes itu tidak kukuh dimata umum untuk mensabitkan Anwar dengan tuduhan.

“Tetapi pokoknya, apabila umum (rakyat) telah menjangkakan sesuatu keputusan daripada mahkamah, ini adalah satu perkara yang tidak sihat.

“Jelas menunjukkan rakyat tidak lagi yakin kepada badan kehakiman di Malaysia dan ini akan memberi kesan parah kepada negara Malaysia termasuk dalam isu pelaburan dan ekonomi masa akan datang kerana sistem kehakiman sudah dipertikaikan oleh rakyat,” ujarnya lagi.

Justeru Azmin menggambarkan seolah-olah hakim telah menghukum Ketua Pembangkang itu dengan mengatakan pengadu Saiful Bukhari Adzlan sebagai saksi yang berwibawa sebelum mendengar hujah daripada pihak pembelaan.



Kenyataan Azmin Ali pada 16.September.2011, ketika perbicaraan kes liwat II masih berjalan. Kenyataan ini dipetik dari azminali.com


Perlaksanaan kepada janji Perdana Menteri juga bergantung kepada kebebasan dan integriti institusi kehakiman. Selagi institusi kehakiman tidak bebas dari cengkaman politik dan tidak memiliki integriti, institusi tersebut boleh dijadikan alat kepada kezaliman baru dan melakukan “political persecution.” Bahkan ini yang sedang dilakukan oleh Datuk Seri Najib kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim sekarang.


 
Kenyataan Azmin Ali pada 10.Januari.2012, setelah hakim melepaskan Anwar Ibrahim dari tuduhan liwat kerana kekurangan bukti.   Kenyataan ini disiarkan di muka surat 4 Sinar Harian 11.Januari.2012.



 Keputusan Mahkamah Tinggi membebaskan Datuk Datuk Seri Anwar Ibrahim membuktikan sistem kehakiman negara ini , mengamalkan prinsip adil dan benar, kata Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali.

Menurut Azmin, meskipun persepsi umum terhadap sistem kehakiman negara masih di tahap rendah , namun beliau yakin ada hakim menjatuhkan keputusan berdasarkan prinsip keadilan dan kebenaran.

Keputusan ini membuktikan sistem kehakiman tidak dipengaruhi oleh kuasa badan eksekutif. Ia permulaaan baik dan berharap lebih ramai hakim berani membuat keputusan yang bukan kerana tangan-tangan eksekutif.

Kemenangan ini bukti PKR semakin kuat dan bersatu untuk berdepan BN pada pilihanraya umum akan datang.



RBF : Manusia jenis apakah ini ?


25 comments:

r01 said...

ini bukan manusia.

BeritaKini said...

Bercabang-cabang lidahnya.

Anonymous said...

bontotlah

Anonymous said...

Rakyat yang tak de daya fikiran yang sihat aje boleh percaya Azmin.

Kalau menggunakan fikiran yang sihat tentunya dapat berfikir pembohongan mereka.

Campur dengan pembangkang ini boleh jadi songsang fikiran.

Anonymous said...

kerana bontotlah manusia berpecah belah..sebab itulah agama Islam melarang umahnya bermain bontot..Nabi Muhamad tak mengaku umatnya kepada mereka yang main bontot..tunggulah di padang mahsyar..tapi zaman sekarang ini..Allah swt bayar cash didunia..kita nantikanlah bayaran cash tersebut..petunjuk sudah ada...ingatan JANGAN MAIN BONTOOOOOOOT

Anonymous said...

Komen dari monyet macam itu la... mula2 dia tuduh kononnya apa dia kata betul...kemudian bila apa yg dia katakan dulu tak betul maka dia pusing cerita kononnya sakarang dah betul. Apa yg tak bagus untuk si azmin ni dia kata tak betul dan apa juga yg memihak kepada mereka dia kata betul semuanya. Ibarat macam LALANG; takde pendirian, main tuduh melulu, macam budak2. Ini menunjukkan dia tidak mempunyai emosi yang matang... jangan memfitnah orang kelak balasan neraka jahanam di akhirat kelak. Pernah ke dia ni ingat nak mati nanti??? Macam tak reti nak bertaubat saja...

Anak Lenggong said...

Ini lah manusia yang dipuja oleh Melayu PKR iaitu melayu

1. Sanggup berkongsi bini demi untuk kuasa dan duit.
2. Manusia yang tak pernah mengenang budi orang lain..Tun Mahathir yang mengambil dia sebagai anak angkat sebelum diserahkan dia diserahkan kepada anuar dicaci dan dihina.
3. Anak yang menderhaka kepada ibunya..

Lepas tu sibajingan ni perasan boleh jadi PM lak tu..

Anonymous said...

because azmin still remembers the sweet time when anwar sniffs his buttocks before he parks his dongle in azmin's shithole and azmin still enjoys when anwar screams his orgasm with joy.

Anonymous said...

Azmin kongsi bini ngan Anuar tapi Anuar tak kongsi bini ngan Azmin...

Anonymous said...

masing2 kena jaga bontot masing2... Peliwat tegar dah terlepas.
Sesiapa pun boleh jadi mangsa.
Sampai Air mani pun tak boleh guna sebagai bahan bukti.
Apa kes...

Anonymous said...

dia ni manusia ker...???

el halim said...

Azmin, Anwar dan Azwan Ali adalah monyet

njah50 said...

cakap berbelit-belit. Jika sesuatu perkara berpihak kepadanya pujinya melangit, tapi sebaliknya kalau suatu perkara tidak memihak kepadanya. Selalunya kita lupa apa yang kita cakap, tapi orang yang mendengar tidak akan lupa

Anonymous said...

Berniaga puki bini lagi untung...Betoi da Azmin? Anwar bagi berjuta-juta asal boleh menutuh bini hang..

Anonymous said...

Dia ni mahlok paling bangsat didunia. Cakap macam munafik.Dia jadi mcm tu sbb kuat bermain belakang ngan abang pujaan hati dia sama le si Azwan gay tua tu....

Anonymous said...

Dah tuhan bagi bersetubuh, dia lebih sedap BERSEBUTUH, ni lah jadiknya.... dah ludah, jilat balik

Anonymous said...

specis sikit......bawah itu babi.

Kama Irahsa said...

manusia dua alam..

Anonymous said...

sebab tu dalam PKR dinamakan cabang2 dan ranting2...lidah pemimpin2 nya sentiasa bercabang...ranting?..apa peduli pasai hangpa..pi mampoih laa ranting2 tuu...

Khaled said...

Anwar sudah deal dengan Najib. Itu yg kendur sikit bahasa Azmin ni. Najib najib.. Apa kau dh buat ni?? Sudah khianat rakyat, aniaya Saiful konon utk buktikan badan kehakiman ni bebas dan adil

Adil dan telus apa kalau bagi penghakiman 1 mint?? Sampai hari ni tak ada alasan penghakiman penuh.

Sah2 skrg ni badan kehakiman ikut telunjuk org politik. Boleh ditukar penghakiman demi utk kononnya melihatkan 'Mahkamah Adil', Umno tidak konspirasi.

Jgn termakan janji kafir/dajjal najib. Sbb mereka ni adalah golongan yg mungkar. Siap sedia utk dibaham mereka ini, juga akan dipancung oleh org2 anda sendiri.

Sanggup menafikan kebenaran dek termakan pujukan dajjal. Mmg tak kuat iman kau najib.

Ghazali said...

Jawapannya mudah....
HIPOKRIT NO 1 DALAM DUNIA

Mengapakah kao dilahirkan sebagai manusia....alangkah baiknya jika kao dilahirkan sebagai seekor haiwan....

Anonymous said...

Khalel 5.10 am,

Cakap ko menunjukkan akal ko dah sasau, penuh prasangka dan fitnah.
Baiklah ko taubat

Anonymous said...

apa yang aku suka sgt ayat pembangkang. apa saja yg dia tak suka adalah sama dgn rakyat tak suka.

dia tak percaya spr. maka jadui la rakyat tak percaya spr. dia nak dakwat kekal maka jd la rakyat nak dakwat kekal. dia tak suka rosmah maka jd la rakyat tak suka rosmah. dia tak suka kerajaan najib maka jadi la rakyat tak suka kerajaan najib.

woi bodoh. aku ni rakyat jugak tau. berjuta lagi rakyat lain kat m'sia ni yang tak suka kau, parti kau, idea kau, cakap2 kau, attitude kau, keluarga kau, kawan2 kau & segala mak bapak pasal kau kami tak suka. habis nak kira mcm mana?

stop jual nama rakyat dlm segala agenda jahat kau. kau igt semua rakyat boleh dijual sesen dua mcm pencacai parti kau? bangang!

Anonymous said...

Azmin nie jenis spesis biawak belaan dalam bahasa saintifik dikenali sebagai GAY..itu jer...so memang betul ler si mamat nie spesis binatang dalam golongan GAY..

Andy Zs said...

pelacur negara