Friday, January 27, 2012

Harakahdaily Kantoi Menipu Di Hari Jumaat


Portal rasmi iklan ubat seks milik parti Pas, harakahdaily.net, hari  ini telah menyiarkan satu rencana yang bertajuk Mengenali MB Kedah Dari Dekat

Rencana tersebut telah menceritakan tentang kezuhudan MB Kedah.

Selama ini mereka sering menuduh Utusan Malaysia dan akhbar-akhbar harian yang lain semuanya kaki putar belit. Hanya mereka sahaja yang betul dan hanya mereka sahaja yang tidak putar belit.

Allah Maha Kaya, akhirnya mereka sendiri yang membongkarkan putar belit mereka. 

Untuk merancakkan lagi cerita mereka tentang kezuhudan MB Kedah mereka telah tambah asam jawa, asam keping , perah limau nipis , perah limau kasturi. Tak cukup lagi, tuang cuka pula. Tuang punya tuang tak sedar dah habis sebotol. Akhirnya tak boleh pakai....

Pada saya cerita tentang kezuhudan MB Kedah sudah tidak boleh dipakai lagi. Kerana unsur menipu telah dimasukkan untuk membuatkan orang ramai terpukau.

Saya pun terpukau membacanya dari awal kerana Datuk Azizan adalah salah seorang personaliti dalam Pas yang saya hormati selain dari Datuk Dr Haron Din dan Datuk Ismail Kamus.

Tengah-tengah syok membaca tulisan berkenaan dari atas scroll ke bawah dan bila tiba bab gambar saya terus berhenti. Saya amati gambar berkenaan betul-betul dan kemudian saya scroll ke atas balik bagi membaca semula dengan penuh berhati-hati dalam perenggan pertama di tajuk KEDIAMAN. Cukup setakat itu sahaja. Dah tiada mood nak baca kerana saya telah mengesan penipuan dalam rencana tersebut. 

Ibarat kita tengah makan makanan yang sedap dan menyelerakan kemudian apabila jumpa rambut sehelai sudah pasti kita akan berhenti. Potong stim.....

Apa dia pembohongan yang dikesan ?

Mai sini nak tunjuk.....

Rumah dua tingkat di tepi jalan itu, sekilas pandang tiada satu pun kelihatan istimewa. Tiada bezanya dengan rumah-rumah sebaris dengannya. Bawahnya batu, menempatkan ruang dapur dan tamu. Tingkat atasnya kayu, tempat sepasang suami isteri beradu dan berkumpulnya anak menantu jua cucu. Pekarangannya agak sempit, cukup-cukup memuatkan dua buah kereta. Di pagarnya tersidai dua karpet kecil dan sebatang mop lantai.

Betul ke ?

Nah ! lihat gambar di bawah ini....


Dalam pagar itu dah ada 3 buah kereta (anak panah) , dan masih ada ruang kosong untuk 2-3 biji kereta lagi, boleh lagi dia nak kelentong dengan berkata 'CUKUP-CUKUP memuatkan dua buah kereta'. 
 


Sekian

Terima Kasih.....

38 comments:

Anonymous said...

Bro...boleh jadi wartawan lupa nak bubuh ayat penuh kot..Dia sebenar nya nak tulis untuk 2 buah "kereta kebal" atau "kereta tank". Baru betul boleh masuk 2 aje..

Anonymous said...

maksudnye ruang parking keta yg berbumbung tu muat2 utk dua keta shj..yg kawasan perkarangan tu tempat anak2 ngan cucu2 bermain mercun bro..takleh usik..pantang bagi MB kedah parking keta kat situ hahahahahaa...

so overall, betul la ape yg harakah tu cuba nak temberang tu..

Anonymous said...

:) maksum kitab depa no!!!!

Anonymous said...

salah tu, 2 buah lori balak jer....

Anonymous said...

Pondok jaga pun ber "aircond".

Anonymous said...

tu baru rumah MB kedah yg sepenggal jd MB yang 20thn di kelantan xmau tunjuk jugak ker?nik kejis

Anonymous said...

ni rumah 1st wife ke 2nd wife

Anonymous said...

Khkhkh....haram jadah la korang

mat saga said...

halaman tu dah boleh buat niaga used car tuuuuuuu

Anonymous said...

Assalamualaikum Faizal,

Ini pendapat peribadi saya.

Mungkin ini psywar dr puak2 yg tak sabar2 nak jatuhkan Ust Azizan dr jawatan MB.

kebelakangan ini, serangan dr media pembangkang kpd Ust Zizan agak tersusun. Aziz bari dah halau Ust Zizan dr PAS, pasal kes AUKU. Mmg ada kebenarannya, yakni Ust Zizan patutnya tak sokong AUKU sebagai org PAS, tapi pi sokong pulak. Tapi, bukankah PAS ni ada kaedah menegur dengan channel2nya sendiri?

Begitu juga, semua org tau, Harakah ni taukenya dari kalangan puak Erdogan.

Bila keluar cerita mcm ni, readers tak marah Harakah, tapi marah Ust Zizan sbb secara psiko mcm Ust Zizan yg suruh promote diri dia. Tapi, mungkin bukan dia yg suruh kot.

Bagi kita, ini soal dalaman. Kalau kita tolong basuh sama mcm Faizal buat... kalau Ust Zizan step down.. depa salahkan UMNO. Kalau kita warning.. ni kerja parasit, depa tuduh UMNO nak pecah belah..

Apa jadi pun, kita sama2 tonton sandiwara depa main wayang.. dan sapa menang pun kita tepuk tangan...Maklumlah, ramai yg berangan nak jadi embi..

Harap2 rakyat kedah makin byk lompat parti.. tu yg depa tak sedar.

Anonymous said...

rumah tu mcm rumah saya tapi bukan rumah saya... kelakar la haramjadahkahkahkah....

Anonymous said...

Klu tak menipu bukan harakah namanya.

Anonymous said...

artikel tu mase azizan belum jadi MB..mmg betul rumah dia 2 keta pun sempit nak masuk...

tp sejak jadi MB ni, kena la buat renovation, keta pun kena tukar mercedes..hasil balak beb..musti nak mewah siket..

dulu lain skrg lain..

but artikel tu pendapat penulis mase dulu2..so mase dia lawat rumah MB 40 tahun dulu kot?

Anonymous said...

ape pasal aku nampak mcm banglo, bukan deretan rumah 2 tingkat? lgpun deretan rumah 2 tingkat mane ade pondok pengawal..

ke mata aku yg problem?

tolong sesapa jelaskan sikit kat aku..

Anonymous said...

Salam RBF & Anon 3:52;

Mmg mata kita sume yg problem, diproblemkan oleh puak2 amPAS, hARAKahkahkah & kote bengkok AL-Juburi waLiwati serta pencacai2 mrk...

Salfian Nawawi said...

boleh memuatkan dua gerabak keretapi atau dua kepala lokomotif..huhuhu

Anonymous said...

Salam bro, staz azizan sebenarnya memang lah zuhhud disebabkan kata-kata dia masa sebelum jadi mb.bila time dia jadi mb itu yang terpaksa jadi zuhud....sampai ada peruntukan nak beli handphone pun dia takut nak ambil...belum lagi perbelanjaan perkahwinan anak perempuan dia yang berbelanja sampai ribu-ribu and bil bersalin anak perempuan yang dibilkan ke syarikat mb incorp...

Anonymous said...

nak tau zuhud ke tak zuhud sila tgk nafsu ustad ni bila memilih kereta rasminya..itu la yg terjadi kat nicky ajis..MERC tu beb!

yg tak bestnye mereka bernafsu "zuhud" bila tang guna duit rakyat, padahal duit sendiri simpan dibawah bantal, atau kasi letak kat nama anak2 dan bini2 mereka..ini utk menyembunyikan "kezuhudan" mereka dari kebodohan2 pengikut2nya yg mudah tertipu..

Anonymous said...

Kecil sangat rumah tu, buruk betul.. patut ada tempat helikopter atas bumbung, kolam renang siap air terjun dgn air pancut, baru nama menteri besar..

Anonymous said...

http://www.nst.com.my/top-news/i-support-all-efforts-to-protect-the-security-of-the-state-of-israel-anwar-1.37986

Anonymous said...

http://www.nst.com.my/top-news/i-support-all-efforts-to-protect-the-security-of-the-state-of-israel-anwar-1.37986

Anonymous said...

http://www.nst.com.my/top-news/i-support-all-efforts-to-protect-the-security-of-the-state-of-israel-anwar-1.37986

Anonymous said...

Jgn terperangkap. Tektik HARAKAH nak jatuhkan ustaz Azizan. Perang Psycho beb. Sengaja geng anwarinas nak umpan pro UMNO-BN buka pekung MB Kedah ni supaya org nampak kelemahan beliau. Harap harap ada le desakan utk tukar MB. Ada can le mafuz Bean jadi MB sblm PRU 13 he he.

Anonymous said...

maksud harakah tu muat muat untuk masukkan 2 biji kereta LAGI!

Anonymous said...

kantoi la kau ostad zizan....mesti naik hangin punya dia sebab haramjadahkah@haramkah kerja tak ikut cara orang islam......nak temberang tu agak2 lah pas oiii....

Anonymous said...

Tu rumah dia kt Kedah, rumah dia kt Bangi Arakah xtunjuk kaa??? Untuk makluman korang, di Teras Jenang, Bangi, MB Zizan dikatakan ada rumah kt sana. Maklumla, dia kan bekas pensyarah kt UKM... dengar cita, besar mcm banglo gak...

Anonymous said...

Walaupun begitu, rumah itu cukup sederhana kalau dibandingkan dengan rumah ahli-ahli politik yang lain.

Anonymous said...

:) sederhana aiatu tidak! yang nyata harakah berbohong sedara oi!

Anonymous said...

Kalau dibanding dengan kondo di bangsar dan singapore tu, masih lagi tak terlawan.

Anonymous said...

kornar selagi boleh... mengata orang lain tapi salah sendiri... tak nampak.

alih alih.... eh sama saja. depa makin kaya kita makin kayap. ha ahbahah haa

Anonymous said...

UMNO parti HARAM. UMNO diharamkan pada tahun 1987

UMNO parti HARAM, Itu sebab UMNO tak perjuangkan Islam

UMNO parti HARAM. Patutlah UMNO tak iktiraf ulama

UMNO parti HARAM, Sebab itu orang UMNO suka buat perkara HARAM.

UMNO parti HARAM, Suka bela tokey ARAK, JUDI, DISKO, PELACURAN.

UMNO parti HARAM, Sesiapa jadi ahli UMNO mesti buat perkara HARAM

UMNO parti HARAM, ARAK, PELACUR jadi santapan harian.

UMNO parti HARAM, Pemimpin UMNO suka buat TAIK(Kejahatan)

UMNO parti HARAM, Ustaz ustazah UMNO dijadikan TISU JAMBAN untuk tutup TAIK-TAIK pemimpin UMNO (Supaya kejahatan nampak baik)

UMNO parti HARAM, Ahli UMNO dijadikan TONG TAIK(Penyokong & Pembela kejahatan)

UMNO parti HARAM, Sokong UMNO sama seperti makan TAIK.

UMNO Parti Najis = Najib(Kepala Taik)

VoidDance said...

RBF,

kau di pihak yang benar, bukan?

Sekarang aku cabar kau letak balik Google Bar di atas blog ni dan tengok apa jadi.

Jangan jadi pengecut. Aku sure kau takkan berani letak komen aku ni. Sama macam Parpukari. Takde telor.

Anonymous said...

rasanya pas lg haramjadah..bab umno dh brtahun dok canang yg umno tak baik punyai sifat iblis sebab sangka dia lebih baik dan paling teruk setelah rakyat bg peluang ganti umno depa khianat tak buat apa yang depa cakap,,,penipu n pengkhianat

Anonymous said...

amboi zuhud ya amat noo pemimpin2 pas..

ntah2 lebai yang dipakai pun tak tertukar sejak 10 tahun yg lepas..

zuhud la katakan..

Anonymous said...

RBF masih terang-terang salah..

"wartawan mengatakan TULISAN LAMA tapi masih boleh memahami isu Kedah"

artikel lama itu sejajar dengan Halaman rumah MB Kedah yg belum di renovate kerana terdapat pokok-pokok tumbuhan buah-buahan dan bunga-bunga yg belum ditebang ketika itu.

Gambar di atas adalah gambar agak baru...tak sama dengan situasi di awal MB Kedah menyandang jawatannya itu.


Azizan JB (anak peneroka Felda yg ahli UMNO)

Anak Lenggong said...

Kesian..melayu PAS terus menerus ditipu oleh media PAS.sebab itu lah didalam ceramah ditepi longkang para penceramah..pemimpin PAS mengharamkan para penyokong mereka mendengar, membaca media arus perdana sebab mereka takut segala penipuan mereka terbongkar..para penyokong disuruh terus terusan membaca haramkah serta segala media yang dikeluarkan oleh puak mereka sahaja ..supaya senang untuk pemikiran mereka ni diracuni dan ditipu..

herbal life product said...

untk makluman , Itu bukan rumah dia, kat jalan sultanah alor setar....Wakakaka....Harakah nak menipu lagi....Itu rumah Bapak Mertua dia....Rumah Arwah Pak Sheikh....Rumah zizan besor dekat Sg Besar Yan

Anonymous said...

Kalau tak menipu tak nama Harakah