Tuesday, January 17, 2012

Nik Aziz Hanya Kira Maruah Anwar, Bagaimana Dengan Maruah Saiful ?

Nik Aziz dalam satu kenyataannya di portal pembangkang telah menggesa semua pihak di Malaysia supaya menghentikan kegiatan memalukan Anwar Ibrahim. Kata Nik Aziz, Anwar telah dibuktikan tidak bersalah dan sepatutnya dilayan seperti manusia biasa.

Malangnya, kenyataan terbaru Nik Aziz ini sekaligus membuktikan bahawa beliau sebenarnya langsung tak tahu apa-apa mengenai keputusan kes liwat Anwar.

Seluruh negara tahu, Anwar dibebaskan dari tuduhan meliwat kerana bukti tak mencukupi serta keputusan DNA yang tak lengkap. Hakim tak pula menyebut kes liwat diantara Anwar dan Saiful Bukhari itu tidak berlaku.

Dalam keputusan penghakiman itu juga, telah diakui bahawa wujudnya prima facie serta berlakunya penetrasi terhadap mangsa. Malangnya, bukti-bukti untuk mengaitkan Anwar terhadap perlakuan tersebut agak longgar ditampilkan oleh pihak pendakwa. Sebab itulah Anwar dibebaskan.

Jadi, bagaimanakah rakyat Malaysia mahu berhenti mengaitkan Anwar dengan kes liwat tersebut sedangkan Anwar sendiri tak ‘berkerjasama’ sepenuhnya dengan mahkamah bagi membuktikan dia tak bersalah?

Dan kenapa Nik Aziz tak bercerita mengenai trauma yang dihadapi oleh mangsa Anwar iaitu Saiful Bukhari? Dapatkah Nik Aziz bayangkan, perasaan anak muda seperti Saiful yang menjadi mangsa kerakusan nafsu serakah seorang manusia yang bercita-cita menjadi Perdana Menteri Malaysia?

Jika Nik Aziz simpati kepada Anwar yang kononnya dimaki hamun sepanjang bertahun-tahun lamanya, dimana pula simpati Nik Aziz terhadap Saiful Bukhari yang menjadi mangsa kejian serta carut marut setiap hari oleh Pakatan pembangkang?

Mungkin Islam yang dipelajari oleh Nik Aziz hanya menuntut supaya membela rakan serta kroni sahaja. Apakah Islam Nik Aziz tak mengajar supaya berlaku adil dan tak memihak kepada mana-mana pihak didalam membuat sebarang tindakan?

Jika Nik Aziz mahukan rakyat Malaysia berhenti dari mengutuk perbuatan tak bermoral Anwar Ibrahim, Nik Aziz juga sebenarnya harus mempertahankan hak serta maruah Saiful Bukhari Azlan. Nik Aziz harus sedar, bukan Anwar seorang sahaja yang mempunyai maruah.

Kelakuan Nik Aziz ini sekaligus membuktikan kepada seluruh rakyat bahawa PAS memang hanya menjadi balaci kepada Anwar. Benarlah kata orang bahawa PAS selama ini hanya tukang cuci najis dan kekotoran didalam Pakatan.

Kalau diceramah-ceramah Pakatan, kita boleh lihat Unit Amal PAS jadi tukang jaga parking dan tukang sapu sampah. Dikalangan pemimpin atasan PAS pula, tugas mereka hanya tertumpu pada mencuci ‘punggung’ Anwar dan taiko-taiko DAP. Memang memalukan!!!

Dipetik dari : mykmu.net

24 comments:

wan said...

Bertaubatlah!

wan said...

Blog bodoh dibuat oleh si bodoh untuk orang bodoh..

wan said...

Blog bodoh dibuat oleh si bodoh untuk orang bodoh..

wan said...

Blog bodoh dibuat oleh si bodoh untuk orang bodoh..

Anonymous said...

Saiful orang marhain, siapa nak peduli dg dia.

ruang bicara faisal said...

wan,

marah nampak ?

termakan cili ke ?

dah tahu blog bodoh jgn baca....

yang kamu pergi baca dan siap hantar komen , tidakkah kamu turut sama bodoh ?

Anonymous said...

Betullah wan...hang baca buat apa?..hang pun bodoh jugak rupanya..

Reverse Gear said...

wan

mengata orang lain bodoh tak menjadikan orang yang berkata tu maksum lagi terpuji...kalau blog ni tak bijak (bodoh tu kasar sangat), yang ko baca tu apesal?

salam perjuangan!
http://reversebaikpunya.blogspot.com/

Anonymous said...

Nik Aziz dah approve Anwar masuk syurga,ahli syurga misti di utamakan,orang yg di zalimi macam Saiful hanya layak di maki hamun.

Anonymous said...

kesian kat wan .... dah kena SAwan la tu kot pasai nabi dia kena sound wohahahah

Anonymous said...

wan !!! jangan2 kau pun kaki belakang juga , sebab tu kau marah sangat...kuang...kuang...hik...hik

Anonymous said...

Biasa la satu jari tunjuk kat org 4 jari lagi tunjuk kat diri sendiri... Pikir2 lah wan

Melayu said...

Berdasarkan kenyataan N.ajis tu.. Nuar tu sebenornya jambu n.ajis... deme couple.. sudah semestinya couple kena defend each others...

Nam Ron said...

Aik???!!...saifol ada maruah ke??
Pemuda soleh yang dikatakan mempunyai tanda di dahi kununnya kuat beribadat tapi tak mencuci juburnya 2 hari boleh solat dan tunai haji ada maruah ke???..kahkahkah..pemuda soleh yang tertinggal seluar dalam kat rumah girlfriendnya ada maruah ke???..kahkahkah..pemuda soleh yang melakukan sumpah lahanat kat masjid walaupun tak disuruh agama ada maruah ke????...kahkahkah//sila jawap!

Anonymous said...

Si Anugay tu pun ada maruah ke? dari dulu hingga sekarang sama aja--kaki balun

abe ja said...

Aik???!!...anwar ada maruah ke??
Gay tua yang dikatakan mempunyai kote bengkok kununnya kuat beribadat tapi rupanya kuat memantat..tak pernah tunai haji ada maruah ke???..kahkahkah..gay tua yang tertinggal jam omega kat hotel chinadollnya ada maruah ke???..kahkahkah..gay tua yang penakut nak melakukan sumpah lahanat kat masjid walaupun berkali-kali didesak ada maruah ke????...kahkahkah//sila jawap!

abe ja said...

aii kak wan jijah macam frust je?dah pandai main internet..dah kenal2 main blog ye rupanya kak jijah ni.

nuak berahi said...

setelah aku fikir2..setelah aku kajiselidek dan buat homework..
akhirnya aku dapati saiful lebih bermaruah dari anuar berahim..
tindak tanduk anwar mengheret rakyat untuk berdemo kes liwatnya menampakan/membuktikan anwar tak bermaruah..
lantaran itu keputusannya saiful lebih bermaruah...dan anwar ibrahim langsung takde maruah..

sekian terima kasih.
yg benar
nuak berahi

Anonymous said...

Dalam PAS ada parasit PKR,
Dalam PKR ada parasit DAP.
Dalam DAP???hmm tak ada clean bro!

so,

Yang kelihatan amat bangang jadi DONKEY MONKEY ialah PAS kena tunggang dan tonggeng dgn DUA EKOR PARASIT!!!!!

hee..heee. Pak Ajis kata dia sihat dan sentiasa sihat..HMMM 81 TAHUN ATAU 18 TAHUN NIH? GALAK SANGAT

Anonymous said...

memang memalukan si lebai ni...

Anonymous said...

Aku xmarah, cuma aku nak cakap satu benda je.=)

Tun Faisal=lembu gile yang pandai tulis blog..
Tun Faisal=bangang tahap gaban
Tun Faisal=anjing yg suka sebar fitnah


Sekian..=)

Anonymous said...

nik aziz lagi bodoh, tak tau nak beza mana intan mana permata mana kaca, pi bela anwar wat apa,.. subahat namanya tu

Anonymous said...

bukan nik aziz tak tahu, tapi nik aziz tu tak berapa faham bahasa undang2.

makamah kata terpaksa lepaskan anwar kerana tak cukup bukti, mahkamah tak kata lepaskan anwar kerana anwar didapti tidak meliwat saiful.

karpal mengaku, liwat telah berlaku tetapi secara suka sama suka. karpal menekankan ayat itu kerana tuduhan terhadap anwar berbunyi " kamu secara paksa telah meliwat mohd saiful". dan karpal berjaya membuktikan kepada mahkamah bahawa liwat itu berlaku suka sama suka bila saiful kata dia sempat makan karipap bersama anwar selepas buat projek, dia tidak melarikan diri sebelum buat projek, dia tidak segera lapor kepada polis (macam orang kena rogol) selepas selesai buat projek.

walau pun anwar menang. aku nak tanya nik aziz satu soalan saja, ada atau tidak berlaku kejadian anwar meliwat saiful beradasarkan keterangan saksi dalam perbicaraan itu ?

itu pun jangan mangkok hayun ni ada hati nak jadi PM jika PR menang. baik bagi kat karpal singh daripada bagi kat dia.

Anonymous said...

HANYA NIK AZIZ DAN RAKANNYA SAHAJA YANG ADA MARUAH ? MARUAH ORANG LAIN DIA PEDULI APA.....INILAH NABI PAS YANG KOTAK FIKIRNYA BERSERABUT DAN PENUH KELIRU.NIK AZIZ MAMPU MELAKUKAN APA SAJA MENGIKUT KATA HATI NYA YANG ROSAK DAN LARA.....MESKI PUN PERKARA ITU AKAN MENJAHANAMKAN ORANG LAIN.....DIA GAGAL UNTUK MENGGUNAKAN AKAL SECARA BIJAK DAN WARAS SEBALIKNYA EMOSI DAN NAFSU YANG MEMPERKUDAKAN NABI TUA PAS.....CAKAPNAY PENUH NAFSU, TINDAK TANDUK NYA PENUH NAFSU, CERAMAHNYA PENUH NAFSU,BAHKAN CARA HIDUPNYA PENUH NAFSU......BERUNTUNGLAH ORANG PAS KERANA MEMPEROLEHI PEMIMPIN SEUMPAMA NIK AJIZ YANG MAKSUM DARI DOSA....BELIAU YANG MANJAGA SYURGA DAN NERAKA DAN AKAN MEMILIH SESIAPA SAJA DARI KALANGAN KAUMNYA.....TENTANG MARUAH USAH TANYA NIK AJIS...SEBAB DIA SENDIRI PUN MARUAHNYA BOLEH DIPERTIKAIKAN......yang benar ABE ZUL JELI KELATE.