Thursday, January 26, 2012

Bukti Kebodohan Pesuruhjaya Suhakam Yang Bernama Muhd Sha'ani Abdullah


Pagi tadi saya telah menulis kisah tentang kebodohan Pesuruhjaya Suhakam yang bernama Muhd Sha'ani Abdullah. 

Malam ini saya nak tunjukkan kepada anda satu bukti kebodohan Pesuruhjaya Suhakam tersebut bagi menyokong tulisan saya sebelum ini. 

Kenyataan Sha'ani semasa sidang media tersebut seperti dilaporkan oleh FMT

Shaani berkata polis sepatutnya mendidik masyarakat supaya tidak mengambil tindakan yang bertentangan dengan undang-undang dan bukannya menggunakan hukum sendiri dengan menyerang majlis ceramah tersebut.
Majlis diadakan oleh badan yang sah, bukannya majlis anjuran kongsi gelap. Kalau rakyat marah, pergi buat aduan polis bukan guna hukum sendiri,” katanya.

Bila masa ABU berdaftar sebagai sebuah badan yang sah ?

Bila masa pula hindraf sebuah pertubuhan haram dah jadi sah ?

Jika inilah standard seorang Pesuruhjaya Hak Asasi Manusia yang ada di negara kita ternyata usaha kerajaan mewujudkan Suhakam adalah sia-sia.

Sungguh memalukan apabila seorang yang memegang jawatan tinggi tetapi tidak mengetahui dan mengikuti perkembangan semasa.

Jika ditanya kepada dia siapa Presiden PKR ? tidak mustahil dia akan jawab Badrul Hisham. 

Ya benar ! tidak mustahil dia akan jawab begitu kerana dia tidak mengikuti dan mengetahui perkembangan semasa. 

Jika orang Kampung Jalan Kebun boleh tahu hindraf sebuah pertubuhan haram, mana mungkin seorang yang memegang jawatan Pesuruhjaya Suhakam tidak mengetahuinya ? Tidak boleh diterima dek akal langsung.

Begitu mudah seorang yang memegang jawatan pesuruhjaya diperbodohkan oleh orang yang datang membuat laporan tanpa usul periksa terlebih dahulu. 

Allah bayar cash , dia kata pegawai polis bodoh, akhirnya sekali kebodohan dia yang terserlah. Senang-senang sahaja dia dibodohkan oleh Badrul kononnya ABU dan hindraf sebuah badan yang sah.

Padan muka !

20 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

setuju sangat dgn anon 10:31. Si Bard dah sumbat apa apa entah dalam mulut dia tu

Anonymous said...

bukan sumbat dalam mulut tapi dalam dubur. kumpulan gay belaka ni.

Anonymous said...

ZAMAN KINI SEMAKIN RAMAI MANUSIA YANG BODOH DALAM CERDIK,BUTA DALAM CELIK,PEKAK DALAM DENGAR DAN IA TIDAK TERKECUALI MUHD SHANI ABDULLAH....SUHAKAM BUKAN TEMPAT MANUSIA UNTUK KEJAR GLAMOR DAN KALAU NAK GLAMOR SANGAT SILA JADI ARTIS....PADA SAYA LAH SUHAKAM TIDAK WUJUD PUN TIDAK MENGAPA KERANA IA TIDAK MEMBANTU DAN BERFUNGSI APA-APA BAHKAN MENYUSAHKAN PENJAWAT AWAM DAN PENGUATKUASA NAK BUAT KERJA......Abe Mud Jeli

Anonymous said...

Suhakam pun macam Suaram, patut ditukar kepada SUHARAM.

Bukannya menegakkan hak asasi manusia tetapi menegakkan kemungkaran yang dilakukan oleh pembangkang.

Bodoh, bangang, bahalul, biol, bengap badigol dan bermacam2 b lagi. Kau orang fikirlah sendiri.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Sudah tiba masanya Suhakam disemak semula, yang sedari dulu aku lihat cuba menjadi jagoh bagi puak pembangkang ...

Aku rasa, tak cukup di jalan kebun sahaja bebudak itu patut bertindak, sepatutnya dia serbu ke pejabat suhakam dan halau baru baru al juburi tu keluar, terajang kerusi meja dalam pejabat tu .. bagi padan dengan muka mereka yang sanggup jadi barua ..

Team melayu macam yang ada di Jalan Kebun tu patut ditubuhkan disetiap dearah dan tempat bagi mengajar pepuak pertubuhan haram jadah itu dari terus merosakkan keharmonian dan keamanan negara ..

Anonymous said...

SUHAKAM TU BINATANG SPESIS APA YER..

ANJING YANG DI KACUK NGAN BABI KOT..BODOH..GAJI KERAJAAN BAYAR..

MAAFLAH AKU TAK PERNAH DENGAR NAMA SUHARAM..NASIB BAIK PARPUKARI TULIS

ruang bicara faisal said...

Ada 3 komen terpaksa saya keluarkan kerana tidak sesuai utk bacaan umum dan tidak ada kena mengena dgn artikel ini.

Maaf.....

Khatib Koyan said...

SUHAKAM ni makin lama makin nampak belang mereka sebenar. Kalau macam nilah kerja diorang MANSUH kan sahaja.

Talibarut perusuh. Adanya mereka bukan bertambah baik pun kehidupan rakyat. Banyak keputusan yang menyebabkan rakyat makin susah.

Adakah tindakan minoriti yang kotor boleh mereka bersekongkol.

Rakyat dah muak dengan Pertubuhan yang yang lebih kepada Persetubuhan dari menjaga hak Asasi masyarakat yang ramai.

Mereka2 ini ada yang dibeli oleh duit Anwar kot. Sebab tulah apa yang Pakatan buat semuanya betul termasuklah Majlis Peguam sekali.

dazia said...

tengok muka sha'ani tu pun dh mcm hindraf... ptuihh

Anonymous said...

nama aja suhakam..tp tak bebas pun...terserlah kebodohan tahap piang..sepatutnyaa kena jumpe dua2 blah pihak..aku yg buta politik pun tau agenda di sebalik kekecohan ni..

Anonymous said...

Kalau kita (dibaca melayu) ramai-ramai pergi buat ceramah dan timbul kekecohan di kawasan majoriti kaum India, dan polis dipanggil untuk menteteramkan keadaan (kita disuruh bersurai). Dan kita adukan kejadian tersebut kepada SUHAKAM.
Mungkinkah SUHAKAM akan mengambil pendirian yang sama dalam kes Jalan Kebun?
Kalau kaum lain buat laporan, tindakan tindakan akan terus diambil. Kalau orag melayu,......

Anonymous said...

kurang bercampur
tu pasal la mcm tu
nak amik tau hal org
sendri tak mau blaja

Anonymous said...

Makan gaji buta saja mamak ni. Patut disingkirkan dari jawatan Pesuruhjaya Suhakam.

Anonymous said...

sha'ani ni org persatuan pengguna,,FOMCA, mcmana boleh jadi pesuruhjaya suhakam tidaklah aku tau..hahaha...


--------------
dazia said...

tengok muka sha'ani tu pun dh mcm hindraf... ptuihh

January 27, 2012 8:24 AM

aku said....
shaani adalah saudara baru

manjung said...

la apa pasai dia bangang sangat ni...macamana boleh jadi bos SUHARAM ni...tolong letak jawatan dan ganti orang lain...apa dia buat dalam SUHARAM ni sampai haram tak haram pun dia tak tahu. RBF suruh dia belajar balik...jangan jadi bodossssssssss

Anonymous said...

Aku baru terbaca selogan baru.

ABAI - Asalkan Bukan Anwar Ibrahim. haha

Anonymous said...

Suhakam adalah suruhanjaya yg paling bodoh d dunia. .Sepatutnya d hapuskan suhakam ni. .Tali baru Israel dn barat. .