Monday, February 27, 2012

Kalau Tak Marah Tahap Maksimum Dia Tak Akan Pukul

Kenyataan Badrulamin sendiri sudah cukup untuk kita membuat andaian terhadap apa yang berlaku. Terlalu banyak sangat lompang serta keragaun dalam kenyataanya itu. Sebab itu saya kata jangan cuba tutup bangkai gajah dengan daun pisang.

Antara kenyataan Badrul yang meragukan yang dipetik dari malaysiakini,
Pada jam 2 pagi, Sabtu lalu, beliau kemudiannya dihubungi wanita berkenaan dengan nada cemas dan menyatakan beliau mempunyai masalah keluarga yang serius.

Saya telah mengenali pasangan suami isteri ini sejak lebih setahun lalu semasa wanita itu bersama keluarganya mengikuti rombongan umrah saya.

“Pasangan suami isteri ini sering berhubung dengan saya bagi mendapatkan nasihat mengenai masalah keluarga yang mereka hadapi termasuk kes keganasan rumah tangga,” katanya.
Badrulamin sendiri mengesahkan dia mengenali suami wanita itu, kenapa dia tidak menghubungi suaminya memaklumkan isterinya telah datang ke hotel tempat penginapan Badrul ?

Sebagai seorang ustaz yang hendak memberikan kaunseling sepatutnya dia memanggil kedua-duanya sekali, tambahan pula itu isteri orang dan ditempat yang boleh menimbulkan curiga ?

Satu lagi kenyataan Badrulamin yang meragukan,
Saya telah mengenali pasangan suami isteri ini sejak lebih setahun lalu semasa wanita itu bersama keluarganya mengikuti rombongan umrah saya
Pada jam 2.30 pagi suami wanita tersebut bersama lebih kurang 20 orang yang tidak dikenali menyerbu dan menyerang saya. Suami wanita tersebut kemudiannya telah membawa isteri dan anaknya pergi secara paksa.
“Lelaki-lelaki bersikap ala samseng ini berhenti memukul saya apabila pihak keselamatan tiba dan menghalang mereka.
“Namun mereka masih tidak membenarkan saya keluar dari bilik. Hanya setelah 20 minit dikurung oleh samseng tersebut, pegawai JAIP tiba dan menahan saya yang berseorangan di dalam bilik,” katanya.
Adat orang islam kebiasannya mereka hormat pada ustaz-ustaz, tambahan pula kepada orang yang menjadi mutawwif nya semasa mengerjakan umrah. Bukanlah sesuatu perkara yang mudah bagi seseorang memukul seorang ustaz apatah lagi seorang insan yang pernah menjadi pembimbing ibadah umrah keluarganya di Tanah Suci. Perasaan hormat tetap ada. Maknanya ada sesuatu yang tidak kena yang membuatkan suami wanita itu marah hingga Badrulamin dipukul. Jika dia tak betul-betul marah atau geram tahap maksimum dia tidak akan pukul.

Sehingga ke saat ini pun kita tidak mendengar Badrulamin membuat laporan polis yang beliau diserbu, diserang dan dikurung oleh orang yang beliau katakan samseng. Biasanya jika kucing dilanggar basikal sekalipun PKR yang menjadi juara buat laporan polis.

Badrulamin juga berkata,
Saya beranggapan bahawa kejadian ini merupakan satu tindakan terancang untuk memerangkap dan mengaibkan saya,” katanya dalam satu kenyataan akhbar hari ini.
Anwar Ibrahim meliwat Saiful perangkap, adun disiasat SPRM perangkap, Badrulamin juga perangkap, semua musibah yang menimpa mereka semuanya perangkap. Tidak ada yang tidak perangkap melainkan perangkap. Bodohnya pemimpin PKR ! Asyik masuk perangkap ja....

Bagaimana nak perintah negara jika asyik masuk perangkap ? Jika diberikan pelaung perintah negara, nampaknya mereka akan selalu termasuk dalam perangkap Amerika dan Israel yang jauh lebih hebat.

Oleh yang demikian rakyat Malaysia harus menolak PKR habis-habisan dalam PRU akan datang untuk mengelakkan negara kita terjerumus dalam perangkap Amerika dan Israel akibat dari kebodohan pemimpin PKR.

28 comments:

Anonymous said...

ek..ek..betulah!mana laporan polis bagidol amin?

Anonymous said...

DAH AGAK DAH...
MESTI AKAN KELUAR STATEMENT PASAL KONSPIRASI DAN TINDAKAN TERANCANG UTK MENGAIBKAN DIA...

JANGAN CAKAP BANYAK WAHAI BADRUL AMIN. LEBIH BAIK HANG DIAM. SEBAB KANTOI KANG, MANA NAK MENYOROK?

KAH KAH KAH

Anonymous said...

babi punya blogger umno.kerja kau orang fitnah orang ja.

anti auta said...

remaja2 lain yg ditangkap dihotel sebelum ni di seluruh negara pun kira DIperangkap juga la. Mrk juga bagi alasan mcm2 masa kantoi.PKR tlgla bela mrk skali,DEMI keadilan.nama parti pun PARTI KEADILAN RAKYAT

Anonymous said...

Baru Start ? Da Start?
Ini semua adalah konspirasi UMNO untuk memburukan pemimpin PR. Di percayai suami & wanita tersebut telah di bayar sebanyak 2 jota...hehehehe....typical jawapan peminpin PR.

Anonymous said...

tapi ostat badul ni memang hebat..kena pukul dengan 20 orang samseng..luka pun idak..pergh!!!!!!!!!!!!!!!

badi gol said...

Bila bagi ceramah bukan main lagi.
Keluarkan nas itu,hadis ini,firman sana firman sini.

sekarang mana Firman mengenai duduk dalam bilik dgn isteri orang?

kalau pun betul orang nak perangkap kau, yg kau masuk pertangkap tu apasal?

kunun kau orang yg hebat.takkan kau tak tahu itu perangkap.

kalau begitu ....kau tak lah hebat.

Anonymous said...

Ada orang menyemak disini dan kesukaan dia adalah BABI, sebab dia memang sokong DAP yang makan Babi, tak boleh hidup tanpa babi..dia sayang Tian Chua yang makan babi..

Anonymous said...

harap harap ada yang dapat lukis gambarajah perangkap mcm yang anwar jatuh lubang tu tapi versi badigol ni laks....hahaha

Anonymous said...

Alasan yang sama mcm masa Mat Sabu "hanya berkhalwat" dulu

Anonymous said...

kena pedang samurai pun baju terbelah tapi tak luka inikan pula kena penumbuk, dia kebal daaaaa.

Anonymous said...

Kalu ada masalah rumahtangga, sila jumpa dan rujuk majlis Ugama. Mereka ada pakar kaunseling keluarga, ada peguam. Kalu si isteri seorang, pihak majlis akan letak dibawah kawalselia kaunselor perempuan (ok la kalu nk cerita fasal dalam kain).

Yang dia pegi jumpa ustaz PKR tu kenapa..

Bad..ilmu apa ko pakai? Nampaknya Saleh Yaakob ada pesaing.

Huha

Anonymous said...

Dari dulu aku dah tak berkenan dgn boastat ni...bila bercakap bagai nak menangis penuh shahdu...gua tak cayalah puak 'munafik' ni...berlakon aje lebih macam 'boss' dialah....

Anonymous said...

Kalau 20 orang pukul dah patah riuk ostad nih nak bohong pun agak-agak lah.....

yadden said...

baruan amin ni kena kawin dengan bini no 2 pun perangkap juga ke... Anugay tibai China doll pun perangkap kot. Inilah dia ustaz PKR yang suka tibai bini orang.

Anonymous said...

aduhai bro, kepala mmg ingat hadis, tp kepala "kecik" tu ingat lobang je bro..ustad ke tak ustad ke, itu kepala ade lain mcm pe'el dia bro..sbb tu ada patah mengatakan, sebijak2 otak manusia, awang mereka tak berjaya ditewaskan..

Anonymous said...

TOK GURU NIKE AJIS TAK BAGI HUKUM KER DALIL KER PASAL KES OSS -STUD BADROL AMIN TU???..BEST GAK NAK DENGAR PERBEZAAN HUKUM ANTARA ANUGAY SI KETUA DGN SI BAD TU?

Anonymous said...

“Perkara itu berlaku di Pahang, ia di luar bidang kuasa Kerajaan Negeri Selangor untuk campur tangan secara dekat.

“Kalau berlaku di Selangor, paling tidak kita boleh bertanya kepada beliau apakah SOP yang dilakukan pada kejadian tersebut. Tetapi (ia berlaku) di Pahang walaupun ia melibatkan kakitangan awam Kerajaan Negeri,” katanya.

APA LAH PUNYA BODO JAWAPAN SI GAGAP NI...APA KAU INGAT KALAU BELAKU KAT SELANGOR DALAM NEGERI KAU PERINTAH KES NI BOLEH SENYAP BEGITU SAJA KER.ATAU SIMPAN BERBULAN SAMPAI SEJUK MACAM KES MURTAD DUMC GEREJA TU?..ATAU SI GAGAP NI BOLEH SURUH JAIS PADAM FAIL KES SETELAH KO JADI EXCO AGAMA???.. LAIN KALI KO FAHAM LAA SIKIT NI UNDANG2 SYARIAH TAK KIRA MANA TEMPAT PUN KALAU DAH BUAT KENA TANGGUNG LAA...

Anonymous said...

Bila tengok muka oztad ini...teringat dua perkataan.
1. Bapak setan
2. Pasir berdengong.

Actually he is refering to himself about two factors mentioned above.

Anonymous said...

terkini...
Pekerja hotel berkata terdapat rakaman CCTV dilaluan utama yang merakam aktiviti keluar masuk bilik....so ade sape-sape yg boleh up loadkan bukti -bukti nie....

Anonymous said...

oss-stad pas kata rakaman video tak boleh jadi saksi sebab ianya BESI semata mata BESI...BESI!!!

Anonymous said...

ustaz ni masih normal sebab berduaan dengan kaum yang bukan sejenis, kalau dengan yang sejenis baru tak normal macam mamat tua yang tak sadar diri tu.

Anonymous said...

hahaha...kalu aku keja kat syarikat telomunikasi mau gak dapatkan rakaman tel mereka berdua...mana tau ada suara manja2...mcm mat syabu dulu.....

Anonymous said...

seorang ulamak tak pakai otak ke, kenapa tak suruh bini org tu tunggu kat lobby saja dan selesaikan dekat situ. Kenapa di bawa ke bilik. Betul betul lah ulamat PKR ni tak smart. Otak biul sikit. Lepas tu tuduh UMNO pula yang dalang.

Anonymous said...

wah..nampaknya kena saman trafik pun salah UMNO berkonspirasi dgn Polis untuk PERANGKAP org ramai...hahaha

fames said...

nak belajar ilmu kebal dari uztaz ni. kena pukul dgn 20 org, muka masih hensem. nak juga belajar ilmu kira-kira kerana sempat uztaz ni kira jumlah orang walaupun dalam keadaan sebegitu.

CIFUT said...

Dikurung di dlm bilik atau BERKURUNG di dlm bilik bapak setan ooi??
Biasanya bilik hanya boleh dikunci dari dlm, tak tau lak bilik2 kt hotel tu ada kunci kt sebelah luar.

Anonymous said...

Wak, walaubagaimana pun, aku rasa lu ni dah kira normal la... berdua-duaan dgn bini orang. Tapi kalu lu berdua-duaan dgn laki orang aku rasa lain macam la pulak...