Wednesday, February 22, 2012

Kapal Israel: Lagi Seorang Blogger PKR Tunjuk Benak

Ini kisah seorang lagi blogger PKR yang benak. Dulu mak dah pesan jangan makan kepala ikan dan kepala sotong, nanti benak. Tapi dia tak dengar kata mak. Sekarang dah terima balasan. Kebenakan dan kebodohannya dipaparkan ke seluruh dunia.


Tulisan dari blogger erapasca.com
Hari ni dengan bangganya aku nak tunjuk salah satu SAILING CLEARENCE atau nama lainnya 'SURAT BERANAK' untuk salah satu KARGO DARI ISRAEL ke MALAYSIA yang dibawa oleh ZIM ATLANTIC pada 16 Feb 2012 yang lalu...

Apa yang dia katakan diatas itu salah. Yang sebenarnya dia perlu kata begini,
Hari ni dengan bangganya aku nak tunjuk salah satu KEBODOHAN aku atau nama lainnya KEBEBALAN aku untuk salah satu POSTING aku berkenaan kapal ZIM ATLANTIC pada 20 Feb 2012 yang lalu...

Benda yang dibawah inilah yang dikatakan oleh blogger benak PKR surat beranak kargo.


Kah....kah....kah....

Malang sungguh nasib blogger-blogger pencacai-pencacai PKR, tiap-tiap hari mereka kantoi dalam usaha untuk mempertahankan Anwar Ibrahim yang hendak melindungi negara Israel. 

Orang yang benar dia akan bercakap benar sepanjang masa. Orang yang bohong cakap mereka tidak pernah tetap. Sana dia cakap lain, sini dia cakap lain. Satu hari dia tak ingat apa yang dia bohong kerana terlalu banyak sangat pembohongan yang dilakukannya.

Begitu jugalah dengan blogger-blogger pembangkang dalam isu kapal Israel di Port Klang. Blogger A kata lain, blogger B kata lain, blogger C kata lain, blogger minuman kanak-kanak (milo suam) pula kata lain. Sebab itu saya kata orang yang berbohong cerita mereka tak akan sama dan tak konsisten.

Bercakap berdegar-degar dengan penuh bangganya kononnya dialah hebat kerana dapat membongkar kisah kapal Israel masuk ke Malaysia. Padahal dialah yang paling tidak cerdik. Sampaikan antara pelepasan belayar (sailing clearance) dengan surat beranak (birth certificate)  pun dah tak kenal.

Dah terang-terang di bahagian atas dokumen berkenaan tertulis SAILING CLEARANCE boleh lagi dia nak kelentong itu dokumen kargo dari Israel masuk ke Malaysia.

Mereka cuba nak berbohong dengan menunjukkan dokumen yang tidak berkenaan kononnya Malaysia mengimport barang dari Israel. Mereka ingat semua rakyat Malaysia bodoh seperti orang-orang PKR yang menjulang peliwat sebagai pemimpin. Mereka ingat apa sahaja dokumen yang mereka keluarkan orang akan percaya bulat-bulat tanpa usul periksa.

Untuk pengetahuan anda semua, kargo tidak ada surat beranak. Dokumen untuk kargo dipanggil bill of lading, seperti gambar dibawah ini atau banyak lagi ada di sini.

Apa yang ditunjukkan oleh blogger benak PKR dalam gambar diatas adalah pelepasan belayar. Ianya tidak ada kena mengena dengan kargo. Jika mereka benar-benar ada bukti kapal berkenaan membawa masuk kargo dari Israel ke Malaysia sila tunjukkan bill of lading kargo berkenaan. Bukannya tunjuk surat pelepasan belayar.

Soal kapal berkenaan berlepas dari Israel menuju ke Port Klang, penjelasannya anda boleh lihat di sini.

Apa-apa pun ini satu percubaan yang baik bagi blogger-blogger pembangkang dalam usaha untuk menipu, tetapi ianya masih dikategori sebagai gagal. Semalam dah kantoi pasal negara kapal. Mereka kata kapal Israel, akhirnya dapat dibuktikan itu kapal Liberia. Hari ini pula kantoi pasal 'surat beranak' kargo. Esok nak kantoi apa pula ?

Semoga anda berusaha lebih gigih selepas ini dan tiada kantoi-kantoi lagi. Kepada blogger era pasca pula saya cadangkan agar kamu masuk tuisyen bahasa inggeris kerana anda terlalu lemah bahasa berkenaan sampaikan sailing clearance dan birth certificate pun anda tak tahu apa maksudnya. Jangan buat malu dengan budak darjah dua. Kalau boleh tolong hentikan amalan memakan kepala ikan dan kepala sotong kerana ianya boleh membuatkan anda lebih benak. Banyakkan makan kismis tok guru.

39 comments:

Anonymous said...

Padan muka......

Anonymous said...

Saya menyokong apa yang dikata oleh penulis blog ini.

Saya adalah seorang egen perkapalan di port klang.pekerjaan saya ini adalah pekerjaan turun temurun keluarga saya.

Sailing Clerance adalah surat kebenaran untuk kapal belayar yang dikeluarkan oleh pihak berkuasa sesebuah pelabuhan.

Jika di Malaysia dikeluarkan oleh Jabatan Laut.Dipanggil SIB-surat izin belayar.

Sailing Clearance/SIB akan dikeluarkan selepas kapal selesai kerja & memenuhi segala peraturan yang ditetapkan oleh pihak berkuasa & IMO-international maritime organisation.

Kargo tidak perlukan SIB.Kargo menggunakan borang K2-borang pelepasan kargo yang dikeluar oleh kastam & BL-bill of lading oleh egen perkapalan.



Zul Pandamaran

Anonymous said...

poyo la blog ni.
aritu aku bace die gak ye2 kate kapal tu bukan kapal israel..
skng ckp cmni lk..
xabeh2 nk tipu org melayu...

j3bat said...

Mat poyo di atas,

Kau faham tak apa yg blog ni tulis ?

Bila masa blog ni kata kapal tu kapal israel?

Why u no understand Malay ?

Anonymous said...

sengal sungguh...
bila org bangkang sikit, terus nak jerit-jerit dan panggil orang poyo.

Biar la apa orang nak komen, ada kah dia telah mengganggu ayam anda dari bertelur ?

Mentaliti macam kanak-kanak..

Anonymous said...

kenapa bila pembangkang pangkah umno or kerajaan 1malaysia ni xenah disiarkan dalam tv2 kerajaan & suratkhabar milik kerajaan ?

tak berani ke........

Anonymous said...

aNON 1.53..

abestu...mcm la kerajaan pon dapat masuk paper haramkah atau berita keadilan???

apa nak takut dgn media massa kalau betol2 bersih??suci???

Anonymous said...

SAILING CLEARANCE = SURAT BERANAK ?????

BODOH ! BODOH ! BODOH !
BODOH ! BODOH ! BODOH !
BODOH ! BODOH ! BODOH !
BODOH ! BODOH ! BODOH !
BODOH ! BODOH ! BODOH !
BODOH ! BODOH ! BODOH !
BODOH ! BODOH ! BODOH !
BODOH ! BODOH ! BODOH !

TERLEBIH MAKAN KY JELLY

Anonymous said...

pembangkang dah kantoi... aku dah agak dah dia putar belit...

Phoenixx said...

kesian pencacai pakatan .. huahua

Anonymous said...

kesian blogger pakatan,
jangan fikir korang boleh bodohkan semua orang. pencacai2 pakatan bolehla korang kelentong sebab depa dah memang bengap sejak azali lagi..
keh keh keh

Anonymous said...

APA PUNYA BODOH OTAK PENYOKONG PEMBANGKANG INI....DALAM RUMAH SENDIRI ADA BARANGAN HASIL TITIK PELUH YAHUDI PUN KORANG TAK TAU KE.YANG MULUT GATAL ANWAR TU KATA PASAL KESELAMTAN,KAU FAHAM TAK APA ITU KESELAMATAN....MAKSUDNYA...KAU ADA ORANG NAK USIK ATAU CUIT ISRAEL...ANWARLAH YANG AKAN MENGHALANG...DAN PASTIKAN ISRAEL SELAMAT...BODOH TU PUN TAK TAU...ITULAH DALAM KEPALA OTAK BANYAK TAIK.

PAPA GOMO said...

kah kah kah..... sama le macam gerombolan Blogger yang bodoh tu.... kesian Boss dia dah kena pindah oejabat tu yang meroyan sakan..ha ha ha

Pengundi Baharu said...

"Banyakkan makan kismis tok guru." KAHKAHKAH!

Anonymous said...

Pencacai PGaayR pakai Laptop/netbook/PC guna Processor apa?

Intel? - ini yahudi punya
AMD - Nasrani (USA) punya

Yang kita takut ialah orang yg nk jaga keselamatan negara Israel dari serangan Hizbullah, Intifadha rakyat Palestin dan orang Islam.

Sape orang tu?
Jawabnya anwar ibrahim aka anugerah tuhan aka imam mehdi. Dia kawan dengan Al-Gore pun kite dah tahu dia pak turut yahudi..hahah

Anonymous said...

hahaha senyap dah pencacai al juburi.. taw diorg salah trus senyap..

Anonymous said...

Kegalalan sistem pendidikan di Malaysia kot, tulah Tun M nak suruh ajar Mat dan Science dalam BI hang pa semua pakat tolak, inilah akibatnya.

eXception said...

Soalan kepada blogger PR yang bodoh...

BAGAIMANA KAPAL ITU DIBERANAKKAN??

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha!!

Benarkah Dua Kapal Dagang ZIM Milik Israel?

Anonymous said...

gua rasa blogger upahan israel aka penyokong peliwat aka hj anwar ni semua dah kena tempias pancutan air mani basi lepas hj anwar meliwat lim guan eng leee...

Tu lahhh kuatkan lagi menjuboq....

Capt jack sparrow said...

ahoyy para blogger pakatan rosak

mai lah ke mari tolong nafikan penjelasan RBF ni.

teloq hang simpan kat mana.

headbomb said...

kakaka kantoi baik pun kakaka.. padan muka puka bodo piang ni dah la bebal bodoh lak tu puih...

Anonymous said...

kah kah kah

Adi Kencana said...

Org bodoh nak tunjuk pandai, mcm tu lah jadinya...

NURUL IZZAH: BILA I TAKDA MODAL, I SUKA BUAT FITNAH!! Baca di sini!!!

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

surat beranak kapal adalah ship particular yg menyatakan secara terperici kapal dibena kat mana.jenis engine hingga safe manning on board.nak tau lebih lanjut pergi ke MISC buat lawatan .jgn jadi bodoh buat malu mak bapak aje,

Anonymous said...

Bro Faisal, blogger erapasca yang terkantoi pasal "surat beranak" kata dia tau pasal benda ni.... (hehe, biasa la anak buah Al-Juburi, spin dan terus spin la kerjanya..)

Dengan gaya berlagak, blogger penyokong kote bengkok tu kata dia ade bukti surat bill of lading barang2 yg dibawa turun dari kapal ZIM tu kat Port Kelang semalam. Tapi macam biasa la, masih ikut perangai Al-Juburi, ayat yang selalu kita dengar - "SAYA ADA BUKTI"... tapi, rupe-rupenye tarak la....

Kah kah kah kah kah... kencing kuat..

Cik Mia said...

salam,

saya setuju dengan zul pandamaran.
Saya pernah bertugas di jabatan laut, unit perundangan dan penguatkuasaan.

saya juga pernah bertugas melaksanakan proses pendaftaran kapal. dan rupa "surat beranak kargo" bukanlah seperti itu, kargo mana ada surat beranak? Kapal sahaja yg ada "surat beranak" atau sijil pendaftaran kapal.

setiap butiran kapal juga direkodkan di BDK, Buku Daftar Kapal. Sailing Clearance bukan "surat Beranak".

sekian. =)

VoidDance said...

http://trade.ec.europa.eu/doclib/docs/2006/september/tradoc_113402.pdf

Siarkan yang ini, boleh?

Anonymous said...

In the 1962 Asian Games held in Jakarta, President Sukarno refused the entry of delegations from Israel.

In 1993, Israeli Prime Minister Yitzhak Rabin met Indonesian President Suharto at his private residence in Jakarta. This, what press said as Rabin's unscheduled visit, happen during Suharto's chairmanship of the Non-Aligned Movement and short after the Oslo Accords. This was the first ever high profile meeting between both leaders.

In 1999, Indonesian President Abdurrahman Wahid and Foreign Minister Alwi Shihab mentioned their wishes to open ties with Israel although only at the level of economic and trade links.

In 2002, Wahid explained his respect for Israel and posed a challenging "correction" to be addressed by his fellow Muslims:

"Israel believes in God. While we have a diplomatic relationship and recognising diplomatically China and Russia, which are atheist states, then it's strange that we don't acknowledge Israel. This is the thing that we have to correct within Islam"

P/S: Kawan baik Anwar sendiri pun benarkan hubungan perdagangan antara Indonesia dan Israel, HANYA perhubungan setakat itu sahaja. Persoalannya, kalau Anwar menang dan dilantik menjadi PM, apakah tiada langsung perdagangan antara Malaysia dan Israel dibuat???

Apakah juga syarikat MNC yang mempunyai kaitan dengan Israel (spt Intel) akan ditutup operasi sepenuhnya di Malaysia ini???

Bila jadi pembangkang dikorek semuanya untuk kata tak boleh. Tapi bila dah jadi pemerintah, diberi semua hujah untuk menghalalkan tindakan Anwar. JANGAN HIPOKRIT..!!!!!

Anonymous said...

Untuk pengetahuan, negara2 seperti Pakistan, UAE, Malaysia dan Indonesia TIADA hubungan diplomatik dengan Israel. Tapi dalam graf data yang VoidDance berikan, Indonesia juga adalah satu negara yang berdagang dengan Israel. Macam mana pembangkang nak terangkan perkara tersebut????

Anonymous said...

Buat pembangang2 yang sememangnya BANGANG BELAKA, jangan hanya lihat kepada ZIM sahaja. Apa kata, jika anda benar2 mahu bersih dari sebarang perdagangan dengan Israel, tolong war-warkan jenama2 ini juga sebagai jenama yang harus diperangi. Sila buat demo berterusan untuk "MENGHALAU" syarikat2 ini juga dari bumi Malaysia......

http://www.inminds.com/boycott-brands.html

Far Lunggeng said...

Mari kita ajak AMK desak kerajaan Selangor dan Penang haramkan pengunaan Intel dan AMD dlm komputer kerajaan. Lepas itu halau keluar Skt yg kena mengena ngan Yahudi spt Motorola, Starbuck, Dunhill, Levi's dll.

Muhammad Naguib bin Kaharudin said...

Pertamanya, elok kiranya saya cuba menjelaskan hukum berjual beli dengan orang Yahudi atau dengan mana-mana syarikat yang dimiliki oleh individu Yahudi. Bagi mendapatkan kejelasan dalam isu ini, fakta berikut perlu difahami sebaiknya:-

a) Allah SWT menghalalkan umat Islam memakan sembelihan ahli kitab yang di antara mereka adalah Yahudi. Ini bermakna berurusan dengan Yahudi dan barangan yang dihasilkannya selagi menepati kehendak Allah adalah diharuskan.

b) Allah SWT juga menghalalkan lelaki Islam untuk berkahwin dengan wanita Ahli Kitab yang suci dan baik dengan syarat ia bertujuan kebaikan kepada wanita tersebut. Perihal halal berkahwin dan makan sembelihan ahli Kitab termasuk Yahudi ini disebut dengan jelas dalam ayat 5 Surah Al-Maidah
Ertinya : "Pada hari ini dihalalkan bagimu yang baik-baik. Makanan (sembelihan) orang-orang yang diberi Al Kitab itu halal bagimu, dan makanan kamu halal pula bagi mereka. (Dan dihalalkan mengawini) wanita-wanita yang menjaga kehormatan di antara wanita-wanita yang beriman dan wanita-wanita yang menjaga kehormatan di antara orang-orang yang diberi Al Kitab sebelum kamu, bila kamu telah membayar maskawin mereka dengan maksud menikahinya, tidak dengan maksud berzina dan tidak (pula) menjadikannya gundik-gundikJika perkahwinan dibenarkan, sudah tentu jual beli lebih lagi akan termasuk dalam kategori dibenarkan oleh Islam (selagi mana menurut syarat jual beli Islam).

c) Nabi Muhammad SAW juga diriwayatkan dalam hadis yang sohih telah berurusan dan membuat transaksi jual beli dan cagaran dengan seorang yahudi, iaitu :-
‏"Sesungguhnya Nabi SAW membeli makanan dari seorang Yahudi dengan pembayaran secara bertangguh, dan mencagarkan baju besi baginda SAW" ( Riwayat al-Bukhari, no 2326, 2/841)

Jadi urus niaga dgn yahudi tak salah..yang salah ialah mempertahankna dan menyokong apa apa tindakan kekerasan yang mengancam Yahudi yang menindas dan membunuh rakyat Islam Palestine... Dalam bahasa mudah ko sokong Genocide yang dilakukan oleh Isreal terhadap Palestine....

PR Supporter said...

Relax semua beb ini baru permulaan... banyak lagi akan di sebarkan... ini baru surat beranak... korang tunggu pengesahan mengapa kami kata kan ini kapal dari ISRAEL (Negara) ZIM (sykt GLC 91persen adalah kepunyaan kerajaan ISRAEL).. Sabar yer... tak boleh keluar semua benda sekali kerana kami nak cover isu NFC yang masih UMNO BN membisu.... hurm...
heh... ingat ia akan berhenti???

Anonymous said...

Buat pembangang2 yang sememangnya BANGANG BELAKA, jangan hanya lihat kepada ZIM sahaja. Apa kata, jika anda benar2 mahu bersih dari sebarang perdagangan dengan Israel, tolong war-warkan jenama2 ini juga sebagai jenama yang harus diperangi. Sila buat demo berterusan untuk "MENGHALAU" syarikat2 ini juga dari bumi Malaysia......

http://www.inminds.com/boycott-brands.html

Ade berani ka?? Sembang je lebih....

Anonymous said...

haiya blogger PR,kecik2 suka SPIN,sudah besar join ayah PIN..hahahaha

Anak Lenggong said...

Kesian pacacai2 dan barua si Nuar ni sebenarnya mereka ni dah takde isu yang nak dibangkitkan..lagipun walaupun mereka kerap duk offer bontot kat nuar supaya diliwat sekali tapi nuar tak layan sebab bontot berkurap sebab tu laa mereka dok meroyan..kah kah kah..sudah2 laa dok buat fitnah tu...tengok apa dah jadi dengan mat sapu..dan mak lampir tu..sekarang dok pening kepala duk fikir apa yang terjadi dimahkamah nanti..

Anonymous said...

kepada PR supporter,

nak cover malu ke? wakakaakakaka

Anonymous said...

BAGHAL PUNYA PENYOKONG PR..KALAU BERANI SURUH ANWAR BAGI KENYATAAN KUTUK KAPAL ISRAEL TUE...DAN JAWAP KENYATAAN KHAIRY BAHAWA ANWARLAH YANG BENARKAN PERDAGANGAN BERSAMA ISRAELC SEMASA DIA JADI MENTERI DULU..GENG2 ISRAEL DIA PERHATI JER APA ANAR NAK CAKAP..

Anonymous said...

aikkk,, ngan penganas sulu berani, ngan kompeni Israel kecut telorr??

klu Najib dah kata tak ada hubungan langsung dengan Israel, kenapa benarkan perairan negara dimasuki oleh kapal Israel?? sebab duit ke????


swasta ke tak swasta, port klang tu dlm Malaysia, bukan nya dalam kawasan Israel atau kws swasta..

tak payah la nak menipu, nampak bongok la..