Monday, March 19, 2012

Anwar Kantoi Bersama Salman Rushdie Di India



Di Malaysia Anwar dipotretkan sebagai seorang pemimpin anugerah tuhan yang suci, alim dan warak.

Pergi keluar negara dan sewaktu diwawancara oleh stesen BBC di Mumbai, pemimpin yang diangkat sebagai anugerah tuhan telah berkata undang-undang homoseksual di Malaysia perlu dikaji balik dan menyifatkannya itu sebagai undang-undang lapuk. 

Sekali rakyat Malaysia ditipu Anwar Ibrahim untuk tahun 2012.

Di Malaysia Anwar kata dialah pejuang negara Palestin dan akan berlawan habis-habisan menentang israel.

Di akhbar Wall Street Journal, Anwar kata dia akan memastikan keselamatan negara israel.

Dua kali rakyat Malaysia ditipu Anwar Ibrahim untuk tahun 2012.

Yang ketiga pula, 

Sebelum itu saya nak ucapkan terima kasih kepada rakan blogger pisau.net yang turut mendedahkan perkara ini. 

Pada 16 Mac 2012 , Anwar Ibrahim tweet di laman twitternya menyatakan dia serta isterinya tidak akan hadir dalam satu persidangan yang dinamakan India Today Conclave yang berlangsung di New Delhi pada 16 dan 17 Mac 2012, kerana membantah kehadiran Salman Rushdie yang turut hadir di forum tersebut.


Apabila dah diumumkan begitu, maka sudah tentulah pencacai-pencacai serta penjilat tegar Anwar di Malaysia akan mencanangkan berita berkenaan habis-habisan kononnya bos mereka mempunyai pegangan yang kuat dan tidak boleh bersekongkol dengan orang yang menghina Rasulullah. Sudah tentulah bermacam-macam perisa lagi yang ditambah untuk menyedapkan cerita dan nak menutup kisah Anwar hendak memastikan keselamatan israel. 

Anwar tak datang ?

Anwar bantah kehadiran Salman Rushdie ?

Ish....ish.....ish.....bagusnya Anwar.....baiknya Anwar.....alimnya Anwar........

Erk ????

Satu Malaysia kena tipu dengan Anwar beb......

Tapi kat bawah ni gambar siapa dan dimana ya ?

Salman Rushdie sedang berucap di India Today Conclave

Yang ni pula gambar siapa yang sedang berucap ?


"Saya dan Azizah tidak akan hadir ke acara petang esok kerana membantah kehadiran Salaman Rushdie yang secara biadab menghina Rasullullah"

Kot-kot ada yang kata gambar Anwar itu gambar tipu atau fitnah dari blogger-blogger pro Umno, tabahkan hati anda untuk menerima kebenaran dan sila klik di sini serta di sini


Kah...kah....kah......

Kena tipu dengan Anwar lagi beb....

Mana Wan Azizah nak letak muka tu ?

Wan Azizah masih nak pertahankan lagi ke suaminya baik dan anugerah tuhan ? 

43 comments:

Anonymous said...

JIKA BENAR BERITA INI...MAKA TERBUKTILAH BLOGGER DAN PENCACAI PAKATAN MEMANG BODOH TAHAP MAKSIMA!

Anonymous said...

anugerah tuhan tipu xpa..x dosa..kita org2 umno tpu ja dosa..

Anonymous said...

anwarmuka penipu!!!! Tapi memang lah makin jelas dari kehari ini yg anwar ini sebenarnya memperjuangkan demokrasi tajaan amerika yg meletakan hak asasi melebihi hukum hakam islam,,,
segalanya bebas dilakukan atas nama hak asasi ,,,main bontot ,sexbebas,, menghina agama semuanya dihalalkan atas nama kebebasan bersuara dan hak asasi,,

tak heran lah klu anwar membontot dan main chinadoll kerana itu ekspresi kebebasan individu,,,,
kalau di perhalusi tindak tanduk anwar ini sebenarnya sudah murtad!!


Penipu dan tak bermoral itu lah anwar,,,,

Anonymous said...

new paper tu telah dibeli oleh umno, ha ha ha, kata2 dari Trojan horse PR

Anonymous said...

ni ha link die...http://conclave.intoday.in/video/india-today-conclave-2012-anwar-bin-ibrahim/3367/38/67.html

Anonymous said...

rbf,u done a good job

Anonymous said...

Takde pulak cerita pasal bapak PENIPU ni boikot acara India Today Conclave tu... yang dilaporkan dalam media orang kenamaan yg boikot acara tu adalah Imran Khan...

New Delhi, Mar 14 (IANS): Pakistani cricketer-turned-politician Imran Khan has refused to attend the India Today conclave this week because of the presence of "The Satanic Verses" author Salman Rushdie, the organisers said Wednesday.

"We deeply regret that Imran Khan will not address the India Today Conclave because of Salman Rushdie's participation. The India Today Conclave is a platform for free and frank exchange of ideas," India Today Group chairman Aroon Purie in a statement.

The conclave is being held March 16-17. Pakistan Tehreek-e-Insaf chief Imran Khan was one of the listed speakers along with former Malaysian deputy prime minister Anwar Ibrahim, former US secretary of state Henry Kissinger, anti-corruption crusader Anna Hazare, minister Kapil Sibal and Bollywood star Kareena Kapoor.

"We do not endorse the views of any of our speakers but we do stand for the freedom of expression in all that we do; it's an essential principle of a free nation and free media," Poorie said.

"We wish that Imran had used this opportunity to express his views at the conclave with all the force and lucidity that he possesses. We can all agree to disagree but we must present our argument," the statement added.

Khan, who founded this party in 1996 after retiring from cricket, rededicated himself to "Islamic values" in the 1990s.

He said he was committed to a liberal economy, clean governance and an anti militant-vision for a democratic Pakistan at the time of his switch to active politics.

In January this year, Imran Khan has lashed out at Rushdie for "hurting Islamic sentiments" at a literary meet in Kolkata.

"The issue is not what Rushdie wrote (in 'The Satanic Verses'). The real issue is that nobody has the right to inflict pain on a society. We should respect each other and then only we can live peacefully," he said.

Rushdie could not attend the DSC Jaipur Literature Festival in January this year and his video address was also cancelled after several Islamic groups demanded that he should not be allowed to come to India for allegedly hurting religious sentiments of the community in "The Satanic Verses" published in 1988.

------------------------------------

Kesimpulannya, Nuar Berahim ni memang BAPAK PENIPU....!!!!!

Anonymous said...

Ohhh... PR takkan terima gambar nie bro.

Tunggulah dua tiga hari...diorg tgh cari modal nak cover tu.

Keluarlah pakar2 telek gambar diorg nak kluar kata gambar photoshop, chickenshop ke...

Last sekali......

Biasalah, guna fatwa Hj Hadi. Semua senyap jer nanti. Sebab apa Hj Hadi cakap tu "fatwa" wajib dipatuhi tu....

Anonymous said...

Kena hati-hati dengan puak ni. Takut back fire. Mereka boleh putar balik. Twiternya mengatakan "Acara Petang"

Kalau kita perhati jadualnya, ucapan Anwar adalah pada March 16, 2012, sedangkan ucapan Salman ialah pada March 17, 2012, pukul 5.30 petang.

Itu bermakna Anwar tetapi pergi ke acara, cuma dia boikot acara Salman pada petang 17.

manjung said...

oh kak jijah dah le laki ko penipu ko pun nak jadi penipu juga. apa nak jagi le laki bini penipu ni...ko tak takut dosa ke...

Psycofunkapus said...

baru aku tahu nuar pggil dia salaman

Anonymous said...

Anuar akan bersekongkol dengan sesiapa aje..Yahudi, Zionis, Salmah Rushdie, dia akan bersekongkol dgn semua keparat untuk konon onon menunjukkan yang dia ni saorang negarawan dunia!!!

Anonymous said...

tanya PAS apa hukum nya seorang itu sama2 berada di suatu majlis dgn manusia yang menghina nabi besar kita Nabi Mohamed s.a.w?

Anonymous said...

perkara pokok anwar sanggup juga pergii ke acara yg turut di hadiri oleh salman rusdie,,,bukan soal perselihan masa,,
kalau anwar jantan kenapa dia tak boikot jer acara tu,,,
sanngup juga anwar berkongsi pentas dgn org yg menghina rasulnya,,,

tabik kt imran yg memboikot acara tu,,,ini baru jantan namanya,,,

anwar bapok gay tua dayus,,,

Anonymous said...

orang yang membuat dan mencanang kesalahan orang lain juga berdosa. memaki hamun, pun berdosa, so jangan la kita pun sama ikut macam mereka. dan jangan sesekali kita kata seseorang itu murtad, tahukah kita dan setinggi mana ilmu kita. kenapa imam dan ahli agama diam,? kerana dia orang tahu batas agama.
Sekiranya kata yang kita ucapkan boleh menyebabkan orang yang mendengarnya sakit hati atau terguris, ia boleh mendatangkan keburukan kepadai kita. Pepatah ada mengatakan kerana mulut badan binasa.
Justeru, sebelum kita berkata sesuatu hendaklah berfikir terlebih dulu. Kita gunakan lidah untuk berkata sesuatu yang baik dan tidak sia-sia atau lebih baik lagi kita diam. Itu lebih memberi manfaat daripada kita berkata perkara yang boleh mendatangkan dosa. Sesungguhnya orang beriman tidak bercakap perkara yang sia-sia dan tiada berfaedah.
Daripada Abu Hurairah diriwayatkan Nabi Muhammad SAW bersabda yang maksudnya: “Siapa beriman kepada Allah dan hari akhirat, maka hendaklah ia berkata yang baik atau ia diam.” (Hadis riwayat Imam Bukhari dan Muslim)
Dalam hadis lain, Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya: “Sesungguhnya Allah benci kepada orang yang jelik budi pekertinya serta kotor lidahnya.” (Hadis riwayat Imam Tirmidzi)
Menurut Rasulullah SAW ada tiga jenis manusia, iaitu yang mendapat pahala, selamat daripada dosa dan binasa.
Orang yang mendapat pahala sentiasa mengingati Allah, berzikir, mengerjakan solat dan sebagainya. Orang yang selamat daripada dosa ialah mereka yang diam, manakala orang yang binasa sentiasa melakukan perkara mungkar, maksiat dan tidak mengawal lidahnya dengan baik.
Kita dapat mengenal peribadi seseorang daripada percakapannya. Orang yang tinggi akhlak selalunya bercakap hal yang baik saja, tidak menyakiti hati orang lain, tidak mengucapkan perkataan kotor dan tidak banyak bercakap. Mereka mengawal lidah sebaik-baiknya.
Dalam hadis yang diriwayatkan Tirmidzi dan Ibnu Majah, Abu Hurairah menceritakan apabila Rasulullah SAW ditanya sebab terbesar yang membawa seseorang masuk syurga, Rasulullah menjawab: “Takwa kepada Allah dan akhlak yang baik.” Apabila ditanya pula sebab terbesar yang membawa manusia masuk neraka, maka Rasulullah menjawab, “Dua rongga badan iaitu mulut dan kemaluan.”

Anonymous said...

Hari pertama - Anwar bagi ucapan
Hari kedua - salman rush'must'die bagi ucapan

Anwar kata dia pi boikot acara petang hari kedua... penyokong totok dia kata bos mereka mempunyai pegangan yang kuat dan tidak boleh bersekongkol dengan orang yang menghina Rasulullah.

Tetapi Imran Khan langsung boikot acara ni walaupun sepatutnya jadi jemputan bersama peliwat dan setan salman tu. Maknanya Imran Khan lagi bagus dari Anwar anak pak berahim yang gila publisiti ni. Nada Imran Khan juga cukup konsisten dalam isu salman rushdie ni...

Berlainan pula dengan anwar anak pak berahim ni, kita tengok ucapan dia kat Indonesia pada Oktober 2010, langsung tiada konsistensinya. Hari cakap begini, esok cakap lain pula. Cuma satu je yang betul mengenai anwar anak pak berahim ni... segala tindak tanduknya hanya kerana POLITIK BUSUKnya dan GILA PUBLISITI.....

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nhW34J0cwno

Anonymous said...

tak kisah la acara petang ke, pagi ke, malam ke...dah tahu salman rushdie turut menghadiri acara itu, sepatutnya dia tarik diri terus...sama seperti yang dilakukan oleh imran khan..itu baru betul..
tapi mamat anugerah tuhan tetap pegi jugak..nak kata apa?

RBF Online said...

anon 3.57,

kalau dia nak boikot , dia kena boikot terus spertimana imran khan lakukan.

bukannya boikot sekerat-sekerat sepertimana yang anwar lakukan.

memanglah anwar tak akan hadir pd 17hb kerana sesi untuk anwar pada 16hb.

begitu juga dengan salman , dia tak hadir pada 16hb kerana sesi untuknya pd 17hb.

pokoknya, anwar berada dalam satu forum dan satu pentas yang dihadiri oleh salman rushdie. bab cabang dan bab ranting tu tak penting. yang penting pokok.

soal mereka nak putar belit kita tak blh nak tahan kerana mereka memang pakar putar belit. video yang terang2 dan disahkan pakar 99 % betul pun mereka tetap putar belit juga

Anonymous said...

"Anonymous said...

JIKA BENAR BERITA INI...MAKA TERBUKTILAH BLOGGER DAN PENCACAI PAKATAN MEMANG BODOH TAHAP MAKSIMA!"

ko baru tau ke? kesian ko..ni dah berapa ribu kali pencacai2 FUCKATAN kantoi la beb..sbb tu tak keterlaluan la itu aku ckaap rakyat malaysia (yg tiada kepentingan politik dan peribadi) yg menyokong FUCKATAN adalah BANGANG2 belaka..

Anonymous said...

masa 16 hb tu salman ada hadir dengan ucapan dia tak?

Anonymous said...

Anon 4:39pm, ko paham bahasa tak?? Ko nak spin ape lagi??

Anonymous said...

Betul Kata Tun M..
Orang macam nih kita nak duk sebelah pun takut.

Anonymous said...

Manusia Durjana bernama Anwar Ibrahim

Anonymous said...

dah satu forum, patut boikot je terus..

patutnya anuar kena cakap kat penganjur tu utk jgn benarkan si salman rushdie dijemput sbg syarat dia hadir ke forum tersebet, spt apa yg dia buat kat RPK pasal forum di London..

cilakanya ANWAR ibrahim ni no limit!

Anonymous said...

ANWAR GILER GLEMER!!

Anonymous said...

NI SUMUA SALAH UMNO/BN...YAYAYA. KALAU BUKAN KERANA BLOGGER PRO UMNO/BN KATA NAK KELUAR VEDIO HANGAT VERSI SIAMDOLL, PASTI SAYA TAK LARI SEKUAT HATI DAN TERPAKSA DUDUK NGAN SALMAN RUSHDI SEMASA TAYANGAN PERDANA VEDIO HOT SAYA.....HUHUHU....NI SUMUA SALAH UMNO/BN

Anonymous said...

Cayalah Anwar....orang semua duk cerita pasal isu negara Yahxxx....seronok pula dia bergambar ngan Paul Wolfowitz....hebat hebat...cayalah..

Anonymous said...

tu bukan anwar. muka je macam anwar. cuba tengok perut dia. tak sama...kakakakakakaka..

Jokiden said...

Dulu maso kisah 'surah syaitan ni'The Satanic Verses tengah hot kan ke Nuar memuji Salman sebagi seorang penulis hebat, ese masih ingat laie tu.

Ttg Conclave India Today ni, mulo ea mmg dio tak ondak poie doh, lopeh tu dio dapek tau Kareena Kapoor akan hadir, apo laie diopun bokojar lah poie sanun, lupo dio pasal tweet dio tu.. hahaha..!!

freemalaysiakini said...

layarilah laman portal web berita terkini DAN PERCUMA freemalaysiakini2

Anonymous said...

Perhatikan betul2 wajah kedua2 mereka diatas...sama tak, pasti tak sama kan? Baik... bayangkan Anwar berjanggut, bermisai, sedikit jambang, berkepala botak serta badan berisi. Perhatikan bulu kening kedua mereka terutama yang disebelah kanan dan juga lenggok badan mereka semasa berucap.... sama tak. Itulah dia
Salman 'The Satanic' Rushdie dan kembarnya Anwar 'The Dajjal' Ibrahim.

Anonymous said...

Boleh suruh nabi N.ajis yang baru mendapat mukjizat tilikan untuk kenalpasti manusia yang duduk bersebelahan dengan Anwar dalam gambar di atas tu Yahudi ke Zionis????

Kalau Yahudi, patut la anwar boleh berkawan dengan manusia arkitek perang iraq tu. Tapi kalau dia tu Yahudi berideologi Zionis, nabi N.ajis nak bagi fatwa ape pulak???

Anonymous said...

Bangga anuar bila pengacara majlis tu sebut dia sebagai former prime minister of malaysia dan betullah dia pegi forum tu sebab nak bergambar dgn karena kapoor dan azizah pun tak kisah sebab anugerah tuhan kan Raja skandal dan kuat menipu...

MoonHead said...

Saya ke sana sb nak jumpa Salman Khan pelakun Bollywood n bukan Salman Rushdie... Emm..Others question plisss???

Anonymous said...

Haram jadah si Nuar ni.Memang dia ni manusia yang dah tak reti kesucian agama islam.Yang dia tahu lepas forum pegi berjubur..lepas satu satu jubur dia try. Aku ingat tak mustahil,dia nak try jubur si Salaman Rushdie tu.lepas tu dia balik Malaysia ..jadi alim dan jumpa Nik AZIZ dan habaq," aku tak jubuq pun si Salman tu..dia yang hendak,suka sama suka..aku nak wat macam mana".Memang ko ni kaki jubuq la
Nuar.

Anonymous said...

Tahniah Faisal Rogban

Anonymous said...

kepada kengkawan dan rakyat malaysia keseluruhannya..Sebenarnya kontroversi mengenai forum ini berlaku diatas kekeliruan dan kesilapan pihak penganjur sendiri.

Pada mulanya saya dan azizah dimaklumkan oleh pihak penganjur forum bahawa diantara forumer yg hadir adalah Salman Rushdie sbb itu lah dlm twit saya kata kan bahawa saya tidak akan hadir selagi Salman Rushdie yg menghina Islam berada dlm senarai forumer.
Disini saya tegas dan memang saya bertegas selagi adanya Salman Rushdie selagi itulah saya tidak hadir atau memboikot forum tersebut demi menpertahankan kesucian Islam.Pendirian saya jelas dan telah pn saya kemukakan kpd pihak penganjur forum.

Selepas saya menyatakan pendirian tegas saya pihak penganjur telah memberikan maklum balas dan memberitahu saya yg akan hadir dlm forum tersebut ialah Salman Khan bukan Salman Rushdie.Pihak penganjur memohon maaf kpd saya diatas kesilapan senarai nama forumer.

Setelah saya dan azizah meneliti senarai nama forumer yg akan hadir memang benar lah tidak ada tercatit pn nama Salman Rushdie yg ada tercatit diantaranya nama pelakon Bollywood iaitu Salman Khan dan Karina Kapoor..Tidak ada dlm senaraipn yg tercatit nama Salman Rushdie.Setelah berbincang dgn Azizah saya pn mengambil kata putus utk hadir didlm forum tersebut.

Untuk maklum kengkawan dan rakyat umumnya saya secara langsung tidak mengetahui tentang kehadiran laknatullah Salman Rushdie sebagai salah seorang forumer dlm program forum tersebut.

Saya percaya perkara ini berlaku adalah satu lagi konspirasi terancang UMNO/BN yg sengaja memerangkap saya demi usaha utk mencalarkan nama baik dan menjatuhkan karier politik saya.

Utk tindakan susulan saya telah mengarahkan pusat parti utk memperhalusi dan menyiasat perkara ini.
Saya percaya dlm masa terdekat kita akan mengetahui hasil siasatan dan saya akan dedahkan kelak nama nama ahli UMNO/BN yg mendalangi konspirasi ini.

Harap rakyat dpt bersabar..

Lawan tetap lawan. Kehkehkeh..

Anonymous said...

Syaitan dan iblis shared the same stage and later on the same hell. Azizah and co can follow suit. Tian chua and n.ajis are welcome there too.

VoidDance said...

Sang Pemimpin buat salah kerana berdiri di tempat yang sama dengan penulis setan.

Anda di sini tumpang tambah dosa dengan memaki hamun dan mencerca sesama manusia.

apa saja la said...

tu gambar kalid samad and bukan salman rushdie..keh keh keh

Anonymous said...

""VoidDance said...

Anda di sini tumpang tambah dosa dengan memaki hamun dan mencerca sesama manusia.""

lu silap besar bro...

mereka bukan mencaci sesama manusia, tetapi manusia mencaci iblis dan syaitan yang berupa manusia ..

Salah ke mencaci iblis dan syaitan, mencaci kemungkaran dan musoh musah Allah??

Salah ke menghina peliwat dan penzina?? sedangkan Islam menyuruh supaya membunuh mereka .. bagi mampos!!

Tidakkah abu jahal dan abu lahab itu manusia?? bukankah Al Quran itu ditujukan untuk manusia untuk diikuti?? apakah abu jahal dan abu lahab itu dicela oleh Allah keran sifatnya?? mengapa pula kita mahu menghalalkan sifat yang dicela oleh Allah??

Binasalah kau anu war berahi al juburi !!!!

Anonymous said...

Betullah gaya tu cakap.pagi dia pergi, cuma petang dia tak hadir.dia kan kaki putar buntut.

Anonymous said...

Assalamualikum... saya bukan penyokong mana2 parti politik... saya masuk semua blog... PAKATAN dan BN... di sini saya terpanggil untuk komen sikit lah... "Anwar Kantoi Bersama Salman Rushdie DSi India"... Saya klik pada website India Today Conclave 2012... pada pendapat saya apa yang Anwar Tweet ada benarnya... kerana Anwar datang pada 16 March 2012... Salman Rushdie datang pada 17 March 2012... Saya harap kepada semua... cuba siasat dahulu.... Siapa lah kita nak menghukum sesama manusia... ALLAHUAKHBAR!!!