Wednesday, March 21, 2012

DAP Yang Sial dan Dajal


Parti cauvinis Cina, DAP menyeru agar semua ahli parti dan juga dari Pakatan Rakyat bersiap sedia berdepan dengan apa yang didakwanya sebagai pilihan raya umum paling kotor.

Semboyan yang sama didengar apabila DAP, PAS dan PKR bersama-sama dalam Barisan Alternatif pada PRU ke 12 pada 2008 dan sebelum itu pada 2004, 1999 dan lain-lain PRU sebelum ini.

Bagi DAP dan parti pembangkang lain, setiap pilihan raya umum adalah yang paling kotor bagi mereka.

Malah melihat kepada semua dakwaan kosong mereka itu, tidak diketahui mana satu PRU yang paling kotor seperti yang didakwa dakwi selama ini.

Hakikatnya negara bakal menghadapi pilihan raya umumnya yang ke-13 sejak merdeka hampir 55 tahun lalu.

Bermula dari kemenangan besar Parti Perikatan yang mengikat kerjasama tiga parti mewakili tiga kaum terbesar di negara ini iaitu Umno, MCA dan MIC, kerjasama yang sama menjelma dalam bentuk Barisan Nasional pada pilihan raya umum 1974, setelah lebih empat tahun negera di bawah pentabdiran Mageran.

BN terus mengungguli kemenangan demi kemenangan sehingga ke hari ini. Kemenangan yang dicapai pula jauh daripada apa yang  didakwa pembangkang sebagai 'kotor', 'dimanipulasi', 'berat sebelah' dan sebagainya.

Hakikatnya rakyat sedar apa yang dijanjikan oleh BN selama ini samada dalam manisfesto pilihan raya mahupun dasar-dasar pembangunan yang digubal, semua dikota dan dilaksanakan.

Tidak mungkin Malaysia pada satu masa dahulu muncul sebagai salah satu 'Harimau Asia' dengan kemajuan ekonomi dan kewangan yang menakjubkan sekiranya negara mundur dan tidak membangun.
 
Malaysia juga masih terus menjadi antara destinasi pelaburan asing yang terbaik di rantau ini kalau tidak di dunia.

Sudah tentu segala program dan dasar pembangunan ekonomi di bawah pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, akan terus membawa Malaysia senagai sebuah negara yang kaya, maju, progresif dan membangun sesuai dengan matlamat Visi 2020.

Pembangkang terutamanya DAP tidak rela melihat negara maju di bawah BN.Sebab itu parti itu dan juga PKR serta PAS sentiasa mengelirukan rakyat dengan membangkitkan isu-isu yang digembar-gembur sebagai rasuah, penyelewengan.

Ketika pembangkang sibuk menfitnah dan melontarkan pelbagai tuduhan tidak berasas kepada kerajaan pimpinan Perdana Menteri, pembangkang pula tidak mempunyai apa-apa dasar yang mampu membuktikan kepada rakyat ia adalah jauh lebih dari BN.

Malah jika dilihat prestasi negeri-negeri yang di tadbir Pakatan Rakyat, tidak ada langsung pelaksanaan program pembangunan yang benar-benar boleh dikata mercu tanda kejayaan mereka.

Malah di Kelantan yang diperintah PAS sejak 20 tahun lalu, umpamanya, rakyat negeri itu masih ramai yang terpakasa meminum air perigi kerana bekalan air bersih gagal diimplementasikan.

Di Selangor pula, negeri yang diterajui PKR itu tidak kurang kepincangannya dengan kes pencurian pasir berleluasa sejak 2008.

Malah yang didakwa menjadi dalang kepada kecurian hasil mahsul negeri itu tidak lain tidak bukan adalah pemimpin-pemimpin PKR sendiri.

Kedah pula di bawah PAS menghadapi krisis kepimpinan yang serius.

Menteri Besar yang dianggap degil, bongkak dan jahil mahu di paksa turun oleh beberapa Exco PAS yang lain.

Akhirnya pembangunan negeri terbantut akibat pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat saling bertelagah sesama sendiri berebut kuasa.

Di Pulau Pinang, Lim Guan Eng cuba memikat hati orang Islam dengan meningkatkan peruntukan kepada Jabatan Agama Islam negeri itu, seolah-olah hendak membuktikan orang Islam tidak pernah membangun di bawah BN.

Taktik DAP ini hanya satu muslihat politik untuk terus menipu dan mengaburi mata orang Melayu. Parti itu pada dasarnya adalah serpihan daripada PAP yang berkuasa di Singapura.

Ketika pilihan raya umum 1964, PAP menggunakan slogan 'Malaysian Malaysia' sebagai tema kempennya.
Setelah Singapura dikeluarkan dari Persekutuan Malaysia pada 1965, slogan yang sama dijadikan cogankata DAP pula.

Ini menjadi bukti bahawa agenda DAP adalah untuk melenyapkan kuasa politik Melayu seperti mana yang berlaku di Singapura sekarang. 



Beruang Biru

8 comments:

INSPEKTOR SHAHAB HE said...

KALAU KORANG MENANG BARU KIRA BERSIH KE? HARAM ZADEH!!!
DAP MEMANG PARTI PALING CELAKA DALAM NEGARA INI!

Anonymous said...

DS Najib dah buat sungguh2 untuk negara. Semua kaum pun dia tolong. Nak apa semua dia kasi. Orang tua, orang cacat, remaja, dewasa pun semua dia ambil berat. Dia tak sama dengan pemimpin yang 'terlena' dulu. Jadi mengapa ada orang yang nak menghukum DS Najib. Ini pertama kali PRU dia, kita patut sokong usaha dia.

Sanggup ke kita buat U-turn pilih pemimpin lain yang kita belum pasti. Simple aje perkara ni.

Anonymous said...

strategy pembangkang..mereka tau harapan dr segi manifesto takkan jalan..tp kalu ikutkan, mereka sbnarnya da plan strategy pilihanraya awal2 lagi..

1 - BERSIH - tujuan utk kerajaan guna dakwat kekal..

Step atas tu da cantek, si kerajaan kita yg bangang follow -

2. bila da guna dakwat, chances diorg nak create havoc mase pilihanraya akan menjadi..ingat lagi citer si papagomo tentang strategy sebenar mereka tentang dakwat hitam?

3. konsisten, itulah yg aku cuba nak ckapkan kerana mereka tau pada waktu kempen pilihanraya itulah penentu hidup mati PR..diorg mintak lanjutan masa berkempen kenapa? hehe, dah buat havoc BN ramai pengundi hantu, terus usaha najib utk memulihkan BN sejak amik alih 3 tahun lalu dilupakan dgn sekelip mata..

4.Skrg, mereke telah menanamkan persepsi pilihanraya paling kotor dalam sejarah utk pilihanraya akan datang..mereka tau sbb mereka yg merangkanya...

5. korg kaji lagi permintaan BERSIH, ia jelas demi strategy politik kotor mereka pada PRU akan datang..

kalu benar perkara ni terjadi, aku tak salahkan PR, aku akan cakap BANGANG kat BN sbb mereka tidur...the enemy is moving, but they are sleeping beautifully..l
5

JOURNEYMAN said...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

KL POS memohon jasa baik pihak anda menyenaraikan laman kami ini di 'link blog' anda agar info KL POS dapat dikongsi bersama pengunjung blog anda.


Berikut merupakan URL KL POS - http://klpos.com/


KL POS telah linkkan blog menerusi paparan 'Senarai Blog dan Portal' menerusi KLIK pada Banner kami di bahagian posisi tengah Laman KL POS.

Sekian, Terima Kasih


"Paparan Info Politik menjangkaui sempadan ideologi."



KL POS Media and Services

http://klpos.com/

Anonymous said...

mintak spr pakai tong besi balik sebab tong plastik ni kira paling kotor

Anonymous said...

DAP- Dog And Pig. Sifatnya menyalak dan menyondol. Dari dahulu sampai hari ini dan selamanya DAP akan terus menyalak dan menyondol. PAS pula mengesahkan diri mereka adalah kuda tunggangan DAP manakala PKR dibarisi pemimpin yang tidak bermoral. Ketiga2 parti politik ini bergabung dalam pakata yang amat rapuh disebabkan ideologi berbeza. Majoriti rakyat telah sedar siapa mereka. Pas. PKR dan DAP tahu mereka bakal kalah dalam PRU13 kelak. Justeru mereka mencari jalan mudah dalam bentuk preemtif iatu cuba menanam persepsi kekalahan mereka kelak adalah kerana PRU tidak BERSIH. Tektik ini akan terus menerus mereka amalkan menjelang PRU13 kelak. PERGI JAHANAM DENGAN PAKATAN RAKYAT/PENIPU RAKYAT. MTK

Anonymous said...

DAP sial

Anonymous said...

Mereka tahu mereka tak akan berjaya memerintah Negara, malah percaya mereka akan hilang banyak kerusi pada PRU13 nanti.

Maka dgn memanipulasikan PRU adalah jalan terakhir yg dianggap akan berjaya. Dengan sogokkan bahawa PRU di Malaysia tidak mempunyai ketelusan. Agenda mereka penuh dgn tipu muslihat. Apa sahaja kehendak mereka walaupun telah dipersetujui oleh kerajaan, akan cuba diputar belitkan.

Selagi mereka tidak dapat menawan negara selagi itulah mereka akan kata kerajaan yg ada sekarang tidak telus. Bagi mereka, hanyalah mereka sahaja yg bersih.

Mereka lupa, bahawa yg benar dan nyata mereka adalah parti yg paling busuk di dalam Malaysia. Tidak di Malaysia sahaja, malah aku berani katakan mereka lebih busuk dari parti2 pembangkang yg terdapat di negara2 lain didunia.

Kenapa aku kata demikian?, kerana inilah satu2nya parti pembangkang yg paling bodoh didunia, membangkang apa sahaja yg dilakukan oleh kerajaan walau pun seluruh dunia tahu perkara tersebut adalah yg terbaik, malah tidak segan silu pula mengharapkan hasil tersebut dikongsi?.

Inilah mentaliti pemimpin2 sampah yg berada didalam pembangkang Malaysia...
Suka atau tidak itulah kenyataan.

Parti yg paling kuat didalam dunia yg suka menabur fitnah. Hatta fitnah mereka diambil dari bakul sampah.

Hanya rakyat Malaysia yg BODOH sahaja bernaung dibawahnya...ya..yg BODOH sahaja.